Autor Téma: NON-RNAV LKTB-EDDF  (Přečteno 1246 krát)

Jan Žoha

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 11
  • Karma: 0
NON-RNAV LKTB-EDDF
« kdy: 12.11.2017 18:34:26 »
  • 0
  • 0
  • Zdravím,
    lze v současnosti nějakým způsobem zaletět NON-RNAV např LKTB-EDDF?
    Po dlouhé době jsem se vrátil k létání, pořídil DC6 a zjistil, že W32 neexistuje. Jakým způsobem postupovat? Pokud poletím pod FL100, tak mohu VOR to VOR dle libosti? Pokud bych chtěl letět nad FL 100..jakou trať zvolit?
    Díky.
                  HoŽo

    Petra Ondráčková

    • Global Moderator
    • *****
    • Příspěvků: 2 209
    • Karma: 117
    Re:NON-RNAV LKTB-EDDF
    « Odpověď #1 kdy: 12.11.2017 19:49:02 »
  • 0
  • 0
  • Já lítám NON-RNAV běžně, klidně i nad FL100 a nikdo s tím problém zatím neměl. Trať mám vytýčenou VORama a NDBčkama. Nebo pokud se dá airway zaletět pomocí VORů a NDBček, tak dám klidně i airway. Akorát to má nevýhodu, že pak mají řídící tendenci posílat mne DCT nějaký traťový bud a občas nechápou, že se na něj musím dostat po trati, že to DCT neumím (typicky třeba BALTU, který je na radiále 085 OKG)
    Do FPL píšu NON-RNAV, vybavení vyberu taktéž adekvátní (DME, Mode C), ale řídící to stejně nečtou, takže je to skoro k ničemu...


    Jan Žoha

    • Newbie
    • *
    • Příspěvků: 11
    • Karma: 0
    Re:NON-RNAV LKTB-EDDF
    « Odpověď #2 kdy: 13.11.2017 07:21:36 »
  • 0
  • 0
  • Ok, díky.
    Mohu tě, prosím, požádat o korektní NON-RNAV trať (LKTB-EDDF), abych se inspiroval?

    Jakub Kolář

    • Řídící VACC-CZ
    • ****
    • Příspěvků: 1 967
    • Karma: 45
    Re:NON-RNAV LKTB-EDDF
    « Odpověď #3 kdy: 13.11.2017 11:28:56 »
  • 0
  • 0
  • Osobně toto obcházím vypsáním konkrétních VORů do plánku (lehce nevalidní, ale dá se).

    Co se navigace v DC-6 týče, nedám v ní dopustit na GTN 650, komplet P-RNAV, takže když tě řídící někam zkrátí, tak to není zas tak velký problém  :D

    Jan Žoha

    • Newbie
    • *
    • Příspěvků: 11
    • Karma: 0
    Re:NON-RNAV LKTB-EDDF
    « Odpověď #4 kdy: 13.11.2017 11:52:52 »
  • 0
  • 0
  • Tak GPS jsem si z kokpitu úplně odstranil...jedu jen old-school radio, ať je pořád co dělat, měřit, počítat...prostě ať je s touhle starou rajdou co největší prča. V celku se loudá, takže je na vše dost času. Pravda...zadat do plánu VOR to VOR bude asi nejschůdnější řešení, i když ne moc korektní. Ale což. Kde ale najdu VOR přes německý lower airspace? Prohledal jsem celý VACC-SAG a našel mapy jen SID/STAR ke konkrétním letištím.

    PS: narazil jsem na problém, který jsem kdysi nemíval a který asi nepatři do této sekce -nesedí mi FRQ. VOR z map s FRQ. VOR P3DV4.  Existuje nějaké řešení? Nalezl jsem jakýsi update NAVAIDS, který vše opraví, kromě VOR non-defaultních scenérií. Takže například BNO mám stále 113.90. Už bych si docela rád v klidu zalítnul, ale vypadá to, že se od předchozích FSX a P3dV3 nic moc nezměnilo...pořád samé upravování cfg., deletování, updatování...uff.

    Jakub Kolář

    • Řídící VACC-CZ
    • ****
    • Příspěvků: 1 967
    • Karma: 45
    Re:NON-RNAV LKTB-EDDF
    « Odpověď #5 kdy: 13.11.2017 13:35:25 »
  • 0
  • 0
  • Asi nejjednodušší je skyvector.com

    Jan Žoha

    • Newbie
    • *
    • Příspěvků: 11
    • Karma: 0
    Re:NON-RNAV LKTB-EDDF
    « Odpověď #6 kdy: 13.11.2017 13:57:47 »
  • 0
  • 0
  • Super!
    Díky moc.

    Petra Ondráčková

    • Global Moderator
    • *****
    • Příspěvků: 2 209
    • Karma: 117
    Re:NON-RNAV LKTB-EDDF
    « Odpověď #7 kdy: 13.11.2017 14:02:23 »
  • 0
  • 0
  • Tak já osobně bych to v rámci ČR letěla BNO VLM RAK OKG. Teoreticky pokud bys toužil letět opravdu po routě, tak by to bylo BNO L726 VLM, od VLM by se dala letět R304 (po Z401) a na DME 22 (ELPON) to zatočit na RAK, ale podle mne ho v té vzdálenosti ještě nechytneš a navíc když bude foukat, tak tě to stejně snese (já bych to tak letěla asi pro ten pocit, že si užiju zalítnutí té radiály a točení NAV budíkem). Od RAK R085 OKG vede na BALTU, ale koukám, že tu původně přímou L984 trochu uhnuli u DOPOV, takže tu už NON-RNAV netrefíš. Ale zas, pokud tě to zalítávání radiál baví, tak ji můžeš letět a ne to poslat tupě DCT OKG.
    Nebo zkratkou od VLM R291 outbound a čekat, až ten RAK chytneš. Nebo to vzít od VLM DCT OKL a pak na RAK. Nevím, jaký range mají OKG a VLM, ale třeba by to šlo zaletět mezi nimi i přímo.

    Mezi OKG a EDDF žádné radiomajáky nejsou, takže já bych letěla oklikou DCT ERL WUR PSA FFM.

    Jan Žoha

    • Newbie
    • *
    • Příspěvků: 11
    • Karma: 0
    Re:NON-RNAV LKTB-EDDF
    « Odpověď #8 kdy: 14.11.2017 20:25:39 »
  • 0
  • 0
  • Díky za názorný příklad.

    Každopádně...dnes jsem se po létech odhodlal k online polétání...a nedopadlo to vůbec dobře.
    Byl jsem dispečerem LOWW-app donucen k odpojení z  VATSIMu, a to dosti důrazně. Prý pro špatně vyplněný FP. Absolutně jsem nemohl přijít na to, co je na mém FP špatně. Proto prosím o radu, abych chybu dále neopakoval.
    Zde je dotyčný FP.

    Route: LKTB OKF STO SNU GRZ KFT RTT LOWI
    Remarks: NEWBIE, NON-RNAV, equipment W

    Čím jsem se provinil? Že jsem nezadal SID/STAR? Že jsem nezadal tratě, přestože jsem letěl VOR to VOR a nebyl jsem je schopen zaletět?



    Ondřej Pěnička

    • Řídící VACC-CZ
    • ****
    • Příspěvků: 264
    • Karma: 8
    Re:NON-RNAV LKTB-EDDF
    « Odpověď #9 kdy: 14.11.2017 20:45:11 »
  • 0
  • 0
  • SID / STAR pilot do FPL nezadává, přiděluje mu ho řídící. Rakušani jsou divná nátura, nerozumím tomu proč Tě nutil odpojit, měl sto a jednu další možnost... já lítám s malýma letadlama kolikrát jen body z tratí bez airlines a nikdo s tím zatím neměl problém... jak odůvodnil přesně to odpojení?
    OK-JGB // OK-JAG // CSA1688

    X-Plane 11 (Beech B1900, IXEG Boeing 737:300, Cirrus SF50, Cessna 172)

    Jan Žoha

    • Newbie
    • *
    • Příspěvků: 11
    • Karma: 0
    Re:NON-RNAV LKTB-EDDF
    « Odpověď #10 kdy: 14.11.2017 21:01:55 »
  • 0
  • 0
  • Několikrát opakoval, ať mu pošlu správně vyplněný FP, jinak se prý se mnou nedá pracovat, a nebo ať se odpojím. Plán jsem přeposlal asi 5x. Na otázku, co je s mým FP špatně mi neodpověděl, pouze opět opakoval, ať mu zašlu správně vyplněný FP nebo vypadnu (pravdou je, že měl plné ruce práce).... Jediné, co mě napadá je, že se mu můj FP z nějakého důvodu neodeslal.

    Ondřej Pěnička

    • Řídící VACC-CZ
    • ****
    • Příspěvků: 264
    • Karma: 8
    Re:NON-RNAV LKTB-EDDF
    « Odpověď #11 kdy: 14.11.2017 21:08:14 »
  • 0
  • 0
  • Docela rád bych se na celý ten FPL podíval, abych si udělal obrázek co se soudruhům z reichu nelíbí... zkus dorazit v neděli na COD do Tuřan, budeme online a budeme mít dost času se na ten tvůj plánek podívat.
    OK-JGB // OK-JAG // CSA1688

    X-Plane 11 (Beech B1900, IXEG Boeing 737:300, Cirrus SF50, Cessna 172)

    Michal Zíka

    • Czech Air Force virtual
    • Řídící VACC-CZ
    • ****
    • Příspěvků: 699
    • Karma: 10
    Re:NON-RNAV LKTB-EDDF
    « Odpověď #12 kdy: 15.11.2017 16:28:02 »
  • 0
  • 0
  • Když nato koukam přes SkyVector, tak ideální a pro Tebe určitě i lepší by byla route : BNO DCT STO J21 LNZ J21 SBG DCT RTT "260nm" (což je stejně VOR to VOR, ale ofiko tam vede trať ...) 2. Tvoje možnost, nalítávat RTT od jihovýchodu na defakto tvé původní trati : BNO DCT STO J23 GRZ J21 KFT W100 RTT "332nm" taktéž je to VOR to VOR.

    https://skyvector.com/

    V žádném případě nemá právo Tě z VATSIMu vyhazovat, když ti nedal pádnej důvod ... já osobně bych si to nechal napsat do chatu, když si za tim stojí aby ses odpojil (zkopíroval bych si to a hnal to přes vedení VATSIMu (mimochodem Jakub Kolář zastupuje ČR).

    Totiž rakušáci mají trošičku frňáček nahoru a myslí si že se.ou zlatej trus...
    Néjednou jsem s nima měl výstup.

    Ondřej Pěnička

    • Řídící VACC-CZ
    • ****
    • Příspěvků: 264
    • Karma: 8
    Re:NON-RNAV LKTB-EDDF
    « Odpověď #13 kdy: 15.11.2017 17:25:55 »
  • 0
  • 0
  • K Michalově názoru na rakušáky jenom dodám, že krom jejich rypáčku nahoru mají mizerný přízvuk a angličtinu, takže trať z LOWI do LKTB se kolikrát dá proletět na "SAY AGAIN" vlně :D
    OK-JGB // OK-JAG // CSA1688

    X-Plane 11 (Beech B1900, IXEG Boeing 737:300, Cirrus SF50, Cessna 172)

    Matyáš Svoboda

    • Řídící VACC-CZ
    • ****
    • Příspěvků: 634
    • Karma: 10
    Re:NON-RNAV LKTB-EDDF
    « Odpověď #14 kdy: 15.11.2017 18:25:45 »
  • 0
  • 0
  •  Ještě bych doplnil kolegy, že veškeré své Flight Plany, které jsi kdy na VATSIMu vyplnil, včetně všech upravených verzí od ATC, najdeš na stats.vatsim.net po přihlášení pod tvým CID. Když sem hodíš screen, tak se můžeme podívat co bylo na Tvém FP tak [ironie]tragického[/ironie]. :))

    Jan Žoha

    • Newbie
    • *
    • Příspěvků: 11
    • Karma: 0
    Re:NON-RNAV LKTB-EDDF
    « Odpověď #15 kdy: 15.11.2017 20:34:33 »
  • 0
  • 0
  • Tak jsem juknul na historii mých FP a chyba byla evidentně u mě.

    Všech mých osm odeslaných FP vypadá takto.

    Filed:11/14/17 17:14 Type:IFR Aircraft OK/W Depart:LKTB Arrive:LOWI Altn.:LSZH Altitude:20000 Speed:240 Amended By:LOVV_CTR
    Route: DCT RCHIE
    Remarks: NEWBIE, NON-RNAV, W /t/ SEL/OKUL

    Nechápu.
    Takže se omlouvám a kolegovi z Rakouska se vůbec nedivím.

    ....a jak si tak tu historii prohlížím, tak z mé strany absolutní EPIC FAIL :-)
    « Poslední změna: 15.11.2017 20:55:38 od Jan Žoha »

    Jakub Kolář

    • Řídící VACC-CZ
    • ****
    • Příspěvků: 1 967
    • Karma: 45
    Re:NON-RNAV LKTB-EDDF
    « Odpověď #16 kdy: 16.11.2017 08:36:41 »
  • 0
  • 0
  • Aha, tohle byla blbost Rakušáka v obou případech. Zaprvé to máme v pravidlech (CoC A10), řídící má právo tě požádat o odpojení ale jen ve velmi specifických případech a to tento nebyl. Pokud se ti to stane příště, pošli tzn. all operators message, která přijde pouze supervisorům a administrátorům a oni ti rádi pomůžou. Uděláš to tak že do chatového řádku ve vpilotovi napíšeš .wallop a zprávu kterou chceš poslat (např I have problem with my flightplan and controller). Pak se přijde třeba i na to, že Vídeňák neví, že když ti jednou zasáhne do letového plánu, tak se zamkne a žádná změna poslaná z tvé strany se tam neprojeví.

    Zkusím ho dohledat a trochu ho zjebat přes email, byl připojen jen jako LOWW_APP nebo měl jinou vláčku? Díky


    Ondřej Pěnička

    • Řídící VACC-CZ
    • ****
    • Příspěvků: 264
    • Karma: 8
    Re:NON-RNAV LKTB-EDDF
    « Odpověď #17 kdy: 16.11.2017 09:10:12 »
  • 0
  • 0
  • Ještě Kubo ale zvaž i variantu nedorozumění - Rakušák mohl vědět, že FPL zamknul a žádat Honzu aby se odpojil / připojil aby mohl poslat nový FPL. Jak jsem psal - je jim prd rozumnět, takže i takhle to mohlo být...
    OK-JGB // OK-JAG // CSA1688

    X-Plane 11 (Beech B1900, IXEG Boeing 737:300, Cirrus SF50, Cessna 172)

    Jan Žoha

    • Newbie
    • *
    • Příspěvků: 11
    • Karma: 0
    Re:NON-RNAV LKTB-EDDF
    « Odpověď #18 kdy: 16.11.2017 10:05:48 »
  • 0
  • 0
  • Chlapi,
    nerad bych zbytečně vířil vody.
    Nejspíš se jedná o nedorozumění a chybu na obou stranách...z mé strany, že si neumím řádně vyplnit a FP a rakouského kolegy, že mi zamknul FP  (nevím z jakého důvodu a ani nevím, že je to možné) a korekce tudíž nebyla možná.
    Jestli se to ještě bude opakovat, což si nemyslím, tak to budu řešit.
    Každopádně budu obezřetnější a jdu si zopáknout základy online létání :-)

    Ondřej Pěnička

    • Řídící VACC-CZ
    • ****
    • Příspěvků: 264
    • Karma: 8
    Re:NON-RNAV LKTB-EDDF
    « Odpověď #19 kdy: 16.11.2017 10:08:36 »
  • 0
  • 0
  • Honzo - jen pro vysvětlení - první řídící když otevře tvůj FPL a udělá změnu (např. Příletová / odletová trať) tak tvůj FPL zamkne pro změny a pk jediná cesta jak ho upravit je odpojit se na chvíli a připojit se znovu a poslat jej znovu
    OK-JGB // OK-JAG // CSA1688

    X-Plane 11 (Beech B1900, IXEG Boeing 737:300, Cirrus SF50, Cessna 172)

    Jan Žoha

    • Newbie
    • *
    • Příspěvků: 11
    • Karma: 0
    Re:NON-RNAV LKTB-EDDF
    « Odpověď #20 kdy: 16.11.2017 10:15:16 »
  • 0
  • 0
  • To jsem právě vůbec netušil a v tom asi bude ten zakopaný pes.
    Díky.

    Michal Zíka

    • Czech Air Force virtual
    • Řídící VACC-CZ
    • ****
    • Příspěvků: 699
    • Karma: 10
    Re:NON-RNAV LKTB-EDDF
    « Odpověď #21 kdy: 16.11.2017 17:16:38 »
  • 0
  • 0
  • Edit : "reconnect" když by náhodou k tomu došlo, tak se pro sychr připoj přes jinej server (předpokládam, že máš standartně CZ) tak si vyber jinej z EU (GER, GER2, SWDN) a měl by ti novej FPL fungovat normálně. :) Letu Zdar !

    Aleš Matušík

    • Administrator
    • *****
    • Příspěvků: 303
    • Karma: 17
    Re:NON-RNAV LKTB-EDDF
    « Odpověď #22 kdy: 16.11.2017 20:25:25 »
  • 0
  • 0
  • ještě jeden mírný OT dotaz, kvůli čemu máš jako typ letadla specifikovaný jakýsi OK/W? Správný ICAO kód pro DC-6 je DC6 :)