Jaký hardware je dobrý pro FSku, jaký joystick, grafika, procesor, prodám, koupím...
Uživatelský avatar
By amalka
#51646
Zdar,

Už se to tu jednou řešilo ale nevím s jakým výsledkem. Nenapadá vás jak změnit 0 polohu na ose plynu tak, aby idle nebylo úpně na konci ale aby šlo joy přetáhnout přes idle na reversy?
Uživatelský avatar
By amalka
#51654
Hm, kalibrace to neřeší. Zatím sem vymyslel tedy aspoň namapování F2 na jeden z knoflíků na plynové přípusti. Není to sice ono ale aspoň něco.
By Peter Bartoš
#51663
[quote="amalka"]Zdar,
Nenapadá vás jak změnit 0 polohu na ose plynu tak, aby idle nebylo úpně na konci ale aby šlo joy přetáhnout přes idle na reversy?[/quote]
Urcite sa to da cez registrovane FSUIPC...
Uživatelský avatar
By amalka
#51665
[quote="Jindra"]1) Kup si berany a TQ, který umí revers. ;)[/quote]

To znamena ze ma na spodnim dorazu este nejakej dalsi spinac?
Uživatelský avatar
By Jindra
#51668
[quote="amalka"][quote="Jindra"]1) Kup si berany a TQ, který umí revers. ;)[/quote]

To znamena ze ma na spodnim dorazu este nejakej dalsi spinac?[/quote]
Jo. Rozsah 0-100% a po dorazu na 0 to jde jeste dat kousek zpatky a sepne to tlacitko(a).
By Peter Bartoš
#51669
Este doplnim, ze sa jedna o throttle quadrant od firmy Saitek a nie je potrebne kupovat ich spolu s baranmi, ale daju sa kupit aj zvlast - pripojenie je potom cez USB...
Uživatelský avatar
By amalka
#51670
Hm, můj TQ má dva detenty, jeden na flt idle a jeden pro afterburner. :P

Ale už sem to našel, ve FSUIPC jde nastavit další akci pro dosažení určitého rozsahu osy. Tzn. po stažení pod flt idle detent se definuje rozsah, ve kterém FSUIPC posílá do FSky trvale F2. Lze to použít s libovolnou plynovou osou, tzn. i bez detentu, stačí si defnovat jako rozsah naprosté minimum úplně na konci rozsahu.

P.S. Používáte k něčemu ten Saitek software?
By Peter Bartoš
#51672
[quote="amalka"]...Ale už sem to našel, ve FSUIPC jde nastavit další akci pro dosažení určitého rozsahu osy. [/quote]
Presne tak... ;)

[quote="amalka"]...P.S. Používáte k něčemu ten Saitek software?...[/quote]
Nie... Vystacim si s FSUIPC... :D
Uživatelský avatar
By amalka
#51684
Hm, tak mi to furt nefunguje.

Nasel sem následující postup.:

1) Open FS then open the FSUIPC module from within FS
2) Click on the Joystick tab
3) You\'ll be at Page 1 of 8 there. Select the box in the lower right corner of that page (I think it says something like \"Map to 4 throttles\" or something similar). Make sure that is checked.
4) Go then to Page 3of 8 to calibrate the #1 Throttle (top left). Ignore the other throttle setups - they will mimic #1 and you don\'t need them anyway.
4a) Move your throttle all the way back to the stop. Click the left-most of the 3 \"SET\" buttons. That maps the full reverse (minimum position) of your throttle control.
4b) Move the throttle to the full forward position and click the right-most \"SET\" button (remember, this is ALL within the #1 Throttle, so click the right-most of the 3-in-a-row SET buttons). That maps the high for full throttle position.
4c) This is where you set up your \"idle\" position. Find a throttle position that you would like to serve as an idle point for thrust (ground idle). I put mine about 1/3 of the way up from the full reverse position on the throttle quadrant). Mark it somehow (I used masking tape), then hit the \"idle\" \"SET\" button. You aren\'t done yet there (do NOT move the throttle now!!). OK, you will want a bit of an idle zone, so now move the throttle ahead just a bit so that you will have some leeway in the idle position. Don\'t move it too far, but enough that you will feel a difference. When you\'ve moved it (say 3 or 4 mm) FORWARD then hit the \"idle\" SET button a second time.
5) Close the FSUIPC window and give it a try. You will now have reverse thrust on your throttle.


NOW - a BIG caution here!!!! Read this twice, at LEAST!! With this setup, YOU WILL NOW BE ABLE TO MOVE THE THROTTLES INTO FULL REVERSE AT ANY TIME USING THE THROTTLE LEVER. THIS MEANS YOU CAN DO THAT IN THE AIR TOO!! IF YOU DO DO THAT IN THE AIR, THE RESULTS WILL BE RATHER.... \"EMBARRASSING\", to say the least So, be careful with this setup when flying any airplane that has a reverse setting to it, or you quite suddenly find out what the term \"drag\" REALLY means .


Princip chápu a mám nastavený správně, problém spočívá v tom, že při přetáhnutí do oblasti reversu se reversy na chviličku otevřou a hned zase zavřou. Prostě dělá to to samé jako když si reversy namapujete na tlačítko na joy a nezapnete u toho nejvyšší frekvenci \"repeat\". Prostě trvale stisknuté tlačítko.

Když tedy přetáhnu reversy a dále s plynem hýbu v oblasti reversů, tak se tyhle otevřou na maximum. Jakmile ale pohybovat přestanu, tak se plynule sami zavřou, přesto že páka zůstává v oblasti reversu.

Funguje to někomu?
Uživatelský avatar
By amalka
#51686
Aaa, tak mám pokrok.

Nejprve je nutné ořezat výstup na ose na 0 az max + hodnoty pomocí toho postupu výše (anglický text). Tzn. nedefinovat reversy ale jen idle az max. thrust rozsah.

Potom je nutné použít axis assignment a tam nadefinovat, že v případě záporných hodnot (joy mezi idle a full back) se má posílat neustále \"thrust decrease\" (při pohybu směrem dolů).

Funguje to super. :P
By Peter Bartoš
#51687
Nie... Cele sa to da nastavit podla toho anglickeho navodu...;) A funguje to v pohode...;) S tymto nastavenim sa da vykon reverzov nastavit podla potreby... Ta poloha -1, ktoru maju TQ od Saiteku (ta poloha -1), dava vzdy reverzy na plny vykon...
Uživatelský avatar
By amalka
#51688
No nevím, dycky sem myslel že reverz spočívá v otevření obracečů tahu a vytočení motoru na konstantní výkon někde kolem 50%. \"Dávkovat\" reverzy mi přijde trochu divný. :P (tím neříkám že to tak není)

Jinak mě to nefunguje, dělá to to samý jako když namapujete \"decrease throttle quickly\" na klávesu na joy a nenastavíte repeat na max. (tzn dělá toggle). I když se drží stisknutá tak reverzy jen cukaji (maličko se otevřou a zase zavřou) (tzn. jako by člověk opakovaně mačkal F2), po nastavení repeat na max. (F2 držet) to (čudlík) funguje správně. No a stejný efekt mi to dělá jen podle toho základního návodu, tzn. reverzuje to jen když osciluju pákou v tom reverse rozsahu. Když ji tam jen přetáhnu tak se reverzy pootevřou a hned zase zavřou.

P.S. teď jsem koukal na fsinsider a FSka nemá vůbec zpracování záporných hodnot na throttle axis, takže z principu nemůže zpracovat reverzy analogově (dávkovat). Ať dělám co dělám tak takovýhle případ skutečně nemůžu nasimulovat.
By Peter Bartoš
#51690
[quote="amalka"]No nevím, dycky sem myslel že reverz spočívá v otevření obracečů tahu a vytočení motoru na konstantní výkon někde kolem 50%. "Dávkovat" reverzy mi přijde trochu divný. :P (tím neříkám že to tak není)...[/quote]
Pri brzdeni po pristati je to urcite tak, ako pises... Lenze niektore lietadla pouzivaju spatny tah na vycuvanie zo stojanky a tam sa "davkovanie" reverzov dokonale vyuzije... ;)

[quote="amalka"]...Jinak mě to nefunguje, dělá to to samý jako když namapujete "decrease throttle quickly" na klávesu na joy a nenastavíte repeat na max. (tzn dělá toggle). I když se drží stisknutá tak reverzy jen cukaji (maličko se otevřou a zase zavřou) (tzn. jako by člověk opakovaně mačkal F2), po nastavení repeat na max. (F2 držet) to (čudlík) funguje správně. No a stejný efekt mi to dělá jen podle toho základního návodu, tzn. reverzuje to jen když osciluju pákou v tom reverse rozsahu. Když ji tam jen přetáhnu tak se reverzy pootevřou a hned zase zavřou...[/quote]

1. Posunut paku uplne na nulu (0%) a kliknut na lavy "SET"
2. Posunut paku uplne na full (100%) a kliknut na pravy "SET" (tym mas vymedzeny rozsah pohybu paky)
3. Posunut paku do polohy, kde chces, aby zacinala poloha IDLE (napriklad 1/3 pohybu paky)
4. Kliknut na stredny "SET"
5. Posunut paku DOPREDU do polohy, kde chces, aby koncila poloha IDLE (napriklad 2/3 pohybu paky)
6. Kliknut znovu na stredny "SET"

Po tomto postupe by to malo fungovat korektne... Teda aspon u mna to ide... ;)

[quote="amalka"]P.S. teď jsem koukal na fsinsider a FSka nemá vůbec zpracování záporných hodnot na throttle axis, takže z principu nemůže zpracovat reverzy analogově (dávkovat). Ať dělám co dělám tak takovýhle případ skutečně nemůžu nasimulovat.[/quote]
Do tohoto vobec nevidim, takze neviem, co defaultne FSka dokaze a co nie, ale s pomocou FSUIPC sa to nastavit da... Viem to z vlastnej skusenosti... ;) Nikdy predtym som tento postup nepouzil, az vcera na zaklade tvojho prispevku a po 2 minutach nastavovania mi vsetko bezalo tak, ako ma... Ako dokaz, ze to funguje, mozem vecer spravit kratke video aj s celym postupom... ;)
Uživatelský avatar
By amalka
#51692
1. cist umim
2. anglicky taky

Ja nerikam ze to nefunguje, internet je toho plny (této metody, která je potvrzována jako jedna z možných funkčních). U me tahle metoda ale nezabira (Saitex X52Pro). Takze mou popsana metoda simuluje právě výstup s plusovou trhottle osou a -1 spínačem (zde v podobě přetažení do - pásma).

Akorát se mi nezdá, že by šly ve FSce reverzy \"dávkovat\", tedy v režimu otevřených obracečů tahu nastavovat různý výkon motorů, když vůbec nezná záporné vstupy z throttle osy.
Uživatelský avatar
By amalka
#51693
[quote="Peter Bartoš"]
Pri brzdeni po pristati je to urcite tak, ako pises... Lenze niektore lietadla pouzivaju spatny tah na vycuvanie zo stojanky a tam sa "davkovanie" reverzov dokonale vyuzije... ;)
[/quote]

Jo to je pravda, to mě nenapadlo. Nicméně ale stále nechápu jak to dostat do FS9 když má umět zpracovat jen kladné hodnoty pro throttle.
Uživatelský avatar
By amalka
#51694
Tak kruhy zpět, vrtal sem se v tom dál a po kalibraci throttle osy v ovladači to funguje přesně jak píšeš. Nechápu jak je to možný ale je to tak. :P
By Peter Bartoš
#51695
[quote="amalka"]Tak kruhy zpět, vrtal sem se v tom dál a po kalibraci throttle osy v ovladači to funguje přesně jak píšeš. Nechápu jak je to možný ale je to tak. :P[/quote]
Tak super... ;) Len pre upresnenie - tym mojim "prekladom" som nechcel naznacit, ze by si to z originalu nepochopil... Len som chcel mat istotu, ze sme to robili rovnakym sposobom, aby sme mohli vylucit moznost zleho postupu pri nastavovani a hladat chybu inde... ;) Tak si to teda uzi, ked uz ti to fachci... ;)
Uživatelský avatar
By tmx
#51696
Hele, mě minimálně Wilco dávkovat reversy umí, myslím, že 737 i A330. Asi je to dělaný přes fsuipc.
Uživatelský avatar
By amalka
#51697
[quote="tmx"]Hele, mě minimálně Wilco dávkovat reversy umí, myslím, že 737 i A330. Asi je to dělaný přes fsuipc.[/quote]

FSX je jiný. Tam F2 posouvá plynule páku z ground idle až do max rev. To nemá s FSUIPC nic společnýho.
ve FS9 F2 warpne throttle na max. rev.

Jako z reverzů jsem spokojenej ale z čeho sem vyložene nadšenej jsou spoilery. Mám na throttle páce šoupátko který jednak plynule nastavuje spoilery ale dokáže je i zaarmovat (posune je do tý oblasti v první třetině kde se armujou). To je naprosto super.

Na joy mám trim, klapky, pohledy, com1 tx, AP toggle, a dole na základně joye gear, autobrake setting, parking brake a pushback.

Na TQ mi zbejvaj porad este dve osy (točítka) volný, buď tam dám rudder trim / mixture a na druhý točítko prop.
Uživatelský avatar
By tmx
#51699
Zajímavý, já mám většinu věcí na plynu. Autobrake/spoilery zezadu na tom čtyřsměrným (možná dokonce osmi) přepínači, ten posuvník používám na klapky, kolečko na trim, pokud letím vfr, revers na tom tlačítku vedle klapek, akorát na palec. Na joyi defakto jen brzdy, na fire tlačítku autopilota, na C push-to-talk a pak na základně panely...
Uživatelský avatar
By Filipos
#51703
To, co píše Amalka o reverzech ve FS2004 není pravda. Mám Wilco 737 a jedna z jeho mnou velmi oceňovaných vlasntosí, že umí jako jeden z mála addonů idle revers. Nepoužívám ale klávesu F2 - a sice klávesu Page down. Když se do ní jednou ťukne, zapne se reverz, ale motory mají otáčky stejné (tzn. na low idle :) ).

Ale chci se zeptat, zdali je možné si namapovat Push to talk na joystick, když ale nemám placenou verzi FSUIPC. Jde to nějak i bez toho? Nevím, jestli to souvisí, ale používám SB4.