- 26 led 2017, 01:01
#128624
Ahoj,
jak již mnozí z vás soukromě ví, pustili jsem se s partou kamarádů do rekonstrukce simulátoru L410. Samozřejmě vše začalo - kde jinde - zde na VACC-CZ fóru. Jak jsem zde v roce 2013 avizoval, byl k prodeji tento zchátralý simulátor. No, boží mlýny, až v lednu 2016 se začaly pořádně hýbat ledy. Nejprve jsem pracoval na snaze umístit to někam na vlastní pěst (prostory byly buď drahé, nebo daleko, nebo malé), pak byla snaha o spolupráci s akademickou půdou, až to nakonec skončilo v létě tím, že jsme založili firmu inAero s.r.o. a tento zázrak zakoupili. Trochu štěstí, že to tam ty 3 roky vydrželo neprodané, ale upřímně - tohle by přece koupil jen úplný magor
Takže od léta byla 410 kousek za Prahou u našich známých na zahradě, kde jsme vyndali všechny zbylé panely a vybavení interiéru až zůstal jen samotný duralový kokpit na pohyblivé platformě. Platforma byla jednak kompletně rezavá (rekonstrukce prý dražší, než nová), a druhak strašně nešikovně navržená (to se tenkrát Rudý Letov moc neukázal), takže jsme jí dali sešrotovat. Samotný kokpit je nyní ve skladu u Příbrami a panely doma postupně opravujeme.
Cíl? Postavit to v aktuální verzi L410 UVP-E20 s glass cockpit avionikou Universal Avionics EFI-890R, Garmin GTN 650+750, na moderní 6-DOF plně elektrické pohyblivé platformě a certifikovat pro výcvik. Z flightsim hlediska X-Plane 11, Arduino, Ethernet + CAN Bus. Panely původní, motorové přístroje nové analogové (nikoliv promítání na monitor), glass cockpit vlastní SW, Garminy od Reality-XP. Takže to jednak rekonstruujeme ze zchátralého stavu (rozebíráme to do poslední dělitelné součástky, všetně všech spínačů a tlačítek - tam jdeme až do roznýtování spínačů a nové povrchové úpravě všech pružinek a kontaktů uvnitř) - aby to vypadalo jako opravdu nové letadlo, a zároveň to předěláváme z původní verze L410 UVP na nejnovější UVP-E20.
Prozatím se zapojilo již docela dost vatsimáků, za což všem zúčastněným patří obrovský dík. Nyní nás čeká o víkendu transport do finální lokace v centru Prahy, a až to tam dáme do trochu přístupného stavu, tak tam někdy na jaře můžeme dát případně sraz a nakouknout pod poklíčku. Prozatím jsme dnes založili facebookovou stránku kam postupně přidáváme vybrané fotografie a videa.
Pro nepřátele facebooku je zde veřejný odkaz na fotoalbum, který by měl chodit komukoliv. Web je zatím v přípravě, ale nejspíš bude prozatím většina aktivity na facebooku.
PB
Ahoj,
jak již mnozí z vás soukromě ví, pustili jsem se s partou kamarádů do rekonstrukce simulátoru L410. Samozřejmě vše začalo - kde jinde - zde na VACC-CZ fóru. Jak jsem zde v roce 2013 avizoval, byl k prodeji tento zchátralý simulátor. No, boží mlýny, až v lednu 2016 se začaly pořádně hýbat ledy. Nejprve jsem pracoval na snaze umístit to někam na vlastní pěst (prostory byly buď drahé, nebo daleko, nebo malé), pak byla snaha o spolupráci s akademickou půdou, až to nakonec skončilo v létě tím, že jsme založili firmu inAero s.r.o. a tento zázrak zakoupili. Trochu štěstí, že to tam ty 3 roky vydrželo neprodané, ale upřímně - tohle by přece koupil jen úplný magor
Takže od léta byla 410 kousek za Prahou u našich známých na zahradě, kde jsme vyndali všechny zbylé panely a vybavení interiéru až zůstal jen samotný duralový kokpit na pohyblivé platformě. Platforma byla jednak kompletně rezavá (rekonstrukce prý dražší, než nová), a druhak strašně nešikovně navržená (to se tenkrát Rudý Letov moc neukázal), takže jsme jí dali sešrotovat. Samotný kokpit je nyní ve skladu u Příbrami a panely doma postupně opravujeme.
Cíl? Postavit to v aktuální verzi L410 UVP-E20 s glass cockpit avionikou Universal Avionics EFI-890R, Garmin GTN 650+750, na moderní 6-DOF plně elektrické pohyblivé platformě a certifikovat pro výcvik. Z flightsim hlediska X-Plane 11, Arduino, Ethernet + CAN Bus. Panely původní, motorové přístroje nové analogové (nikoliv promítání na monitor), glass cockpit vlastní SW, Garminy od Reality-XP. Takže to jednak rekonstruujeme ze zchátralého stavu (rozebíráme to do poslední dělitelné součástky, všetně všech spínačů a tlačítek - tam jdeme až do roznýtování spínačů a nové povrchové úpravě všech pružinek a kontaktů uvnitř) - aby to vypadalo jako opravdu nové letadlo, a zároveň to předěláváme z původní verze L410 UVP na nejnovější UVP-E20.
Prozatím se zapojilo již docela dost vatsimáků, za což všem zúčastněným patří obrovský dík. Nyní nás čeká o víkendu transport do finální lokace v centru Prahy, a až to tam dáme do trochu přístupného stavu, tak tam někdy na jaře můžeme dát případně sraz a nakouknout pod poklíčku. Prozatím jsme dnes založili facebookovou stránku kam postupně přidáváme vybrané fotografie a videa.
Pro nepřátele facebooku je zde veřejný odkaz na fotoalbum, který by měl chodit komukoliv. Web je zatím v přípravě, ale nejspíš bude prozatím většina aktivity na facebooku.
PB
Naposledy upravil(a) Pavel dne 26 led 2017, 01:06, celkem upraveno 1 x.