Určené pro všechny, kteří chtějí sdílet s ostatními své zážitky z virtuálního létání formou screenshotů, ale i videa.
Uživatelský avatar
By martinz
#95015
Dvě z dneška.
Uživatelský avatar
By Radizz
#95327
Kluci, nechcete si ty fotky nějak označit a poslat mi je, že bychom je dali na Facebook? Jedna je hezčí než druhá... ;)

P.S.
A já si vždycky říkal, jestli je to TA Nová Říše. :)
Uživatelský avatar
By Adam
#95329
Tak když už jsme u těch fotek mraků apod., přidávám pár z mého dnešního letu EHAM –> EKCH (btw. N55MO se mnou na frekvenci) :);
podařilo se mi zachytit (sice telefonem, ale budiž…) taková trochu zvláštní a zajímavá oblaka, jež jsem v simulátoru snad nikdy předtím nespatřil. :-O

Přikládám 3 fotky z FS a 1 ukázkovou z reálu. (Omluvte prosím kvalitu, fotit mobilem monitor není nic příjemného.)

VYHLAŠUJI SOUTĚŽ – jaký je oficiální název těchto mraků?? P. S. Nápověda: mraky jsem pozoroval nad Dánskem…

Adam
Uživatelský avatar
By Luboš Kučera (LK 154)
#95336
Taky mě napadlo, že je to asi ona pověstná polární záře. Četl jsem o ní nedávno v Učitelských novinách... :)
Uživatelský avatar
By Adam
#95337
Aha, takže to nakonec asi bude ta polární záře… A navíc v Dánsku je v tomto období dost častá; konkr. aurora borealis = severní polární záře. WIKIPEDIE: „Polární záře je souhrnný název pro světelné úkazy nastávající ve vysoké atmosféře ve výškách od 80 do 1000 km, nejčastěji kolem 100 km.“ – akorát mi moc nesedí ty výšky výskytu, jelikož — jak je patrné z obrázku — se tento jev vyskytoval, řekl bych, jen pár km nade mnou (˜odhaduji ± 13 km /ale možná se mýlím/).

Mě totiž zprvu napadlo, že se jedná o tzv. noční svítící oblaka – http://ukazy.astro.cz/nlc.php. Ty se sice také vyskytují až v ± 80 km nad zemí, ale všichni známe výškové přesnosti FS… :-)

Díky za vaše názory!

P. S. Když jsme se tedy dostali k těm mrakům, atmosférickým jevům apod., vytvořil jsem dokument s názvem „Základy (letecké) meteorologie“ (zrovna když jsme ve škole brali atmosféru…), je zde shrnuto víceméně vše potřebné pro základní znalost (nejen) letecké meteorologie, tvořil jsem to ve spolupráci s testy z oblasti letecké meteorologie. A k tomu přidám ještě jeden mnou vytvořený dokument, tentokrát s názvem „Pojmy z letecké meteorologie“ – zde jsou, jak sám název říká, zahrnuty veškeré pojmy, které by měl každý pilot (jak reálný, tak i virtuální) dobře znát a ovládat. Taky tvořeno na základě klasických testů z oboru letecké meteorologie —> kdo bude perfektně ovládat tyto dvě dokumentace, měl by správně odpovědět na min. 90 % otázek. P. S. Kdo by si pak schválně chtěl ověřit svoji znalosti z let. meteorologie, je zde k dispozici test, viz http://www.aeroweb.cz/testy/test.aspx?id=6.

-- OMLUVTE MĚ, PROSÍM, ZA TOTO ODBOČENÍ OD TÉMATU (Aviation photos), ALE NECHTĚL JSEM TENTO PŘÍSPĚVEK DĚLIT NA 2 ČÁSTI. --

Díky všem,
Adam

P. S. Přikládám ještě jeden soubor navíc – „Meteorologie -- otázky“ – i třeba na tomto pdf si můžete ověřit svoje znalosti.
Uživatelský avatar
By Radizz
#95338
[quote="pavelkoudy"]Takže Novou Říši znáš? :)
S posláním fotek není problém. Mám je sám dát na FB stránky VACC-CZ?[/quote]

Klidně to tam sám dej, já s tím nemám žádný problém a nikdo další určitě taky nebude mít. Pokud si budete myslet, že něco stojí za to, klidně nám ten Facebook oživte.


Ano, Novou Říši znám. :) Často jsem v létě trávil několik týdnů nedaleko Jindřichova Hradce. Na státní silnici od Třebíče je sice St. Říše, ...ale častý uzavírky a moje záliba v jízdě na kole zařídily, že jsem přes Novou Říši často projížděl. :)
By radbrad4
#96163
Byl jste někdo na té sobotní exkurzi na LKPR?
Za mě teda absolutní spokojenost. Průvodce nám dělal nějaký snad stoletý pán, který létal snad celou flotilu ČSA :-). Nejprve se autobusem jela standardní trasa, jako při placených exkurzích, takže po starým letišti k hangáru A a B, pak přes 22 po P a L až na nový letiště, tam kolem stání pro jÁTRa až k dráze (těsně před ceduli zákaz vjezdu bez povolení TWR :-) ). Bohužel zrovna nebyl moc provoz, asi jenom dva odlety, ale i tak je to něco jiného než tak \"daleko\" za plotem... Pak jsme si ještě projeli stojánky, nejzajímavější byla asi 777-300 Emirates - poprvé jsem ho viděl naživo a žádná fotka se nevyrovná skutečnému pohledu. Je to neskutečný obr. Pak už jsme jeli zpátky na dráhu 22, jejíž severní část (mezi TWY P a TWY M) byla normálně po dobu exkurze \"ohraničená\" stříškama - nebyla to tedy provozní plocha letiště a ČSA nám zde odstavilo pár kousků - OK-KFM, OK-HCB, OK-OER a krasavce OK-XGC. Pak ještě PČR přistavilo jednoho svého Bella. OER a XGC si bylo možno projít a usadit se do cockpitu, na oba však byla hrozivá fronta - protože jsem ale srdcař Boeingář, tak jsem si tu frontu na XGC vystál. Letadla si bylo možno libovolně projít i z venku - absolutně nikdo je tam nehlídal, až jsem si říkal že jsou docela odvážní - nikdo z účastníků exkurze totiž neprošel žádnou bezpečností kontrolu a když by chtěl, mohl klidně nechat v např. podvozkové šachtě malý \"dáreček\". Na to, jak buzerují např. mechaniky když jdou vchodem na eFko, jsem se fakt divil. A abych se alespoň malinko držel topicu, přikládám menší obrázkovou přílohu.


Obrázek


Obrázek


Obrázek
Zajímavá cedule - asi aby bylo hned po příjezdu na stání jasno :-).


Obrázek


Obrázek
Policejní a záchranářský Bell - jak jsem byl poučen, létají záchranku i v noci s použitím nočního vidění pro piloty a podrobné databáze vodičů vysokého napětí od ČEZu.


Obrázek
Nevšední pohled na A320... No, vypadal jsem trošku jako debil, když jsem ležel na dráze a fotil :-).

Obrázek
Přišel čas zabalit, tenhle cumulus nevypadá ani trošku mírumilovně :-).

Na závěr \"hádanka\" - k čemu slouží a kde jinde se nachází toto? (je to výřez, omluvte prosím sníženou kvalitu)

Obrázek
By radbrad4
#96164
[quote="Radizz"]...kluci, nechcete si ty fotky nějak označit a poslat mi je, že bychom je dali na Facebook?....[/quote]

Radku, pokud se ti ta fotka líbí tak jí tam klidně přidej - značit si ji nemusím, pokud někam do poznámek napíšeš moje jméno, budu jen rád :-). Pokud chceš, můžu poslat i nějaké povedenější ze starší sbírky - něco by se určitě našlo :-).
Uživatelský avatar
By Lapak
#96166
Super fotky, ad hádanka: není to taková ta \"kontrolka\" na 737 pro pozemní personál, že už na palubě nejsou zásoby kyslíku? Když se tam objeví nějaká barva, tak došel kyslík a myslím že i nějaký závady na APU jsou indikovány podobným způsobem.
By radbrad4
#96298
Téměř jo :-). Je to indikace \"thermal discharge\" lahve s kyslíkem pro posádku, tj. při zvýšené teplotě (tedy i tlaku) vylítne ten zelený disk ven a kyslík s ním. Jinak to hladinu kyslíku nijak neindikuje (ani barva se nemění, prostě celý ten disk chybí :-) ). U hasící lahve pro APU se nachází dva, jeden taky thermal discharge (červený) a druhý indikuje manuální odpálení (žlutý).
Tady je jedno fajn schémátko (to zelené kolečko je ten discharge port):

Obrázek
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15