Vše o simulátoru X-Plane.
By lzap
#57250
Ten \"krásný\" manuál hádám nebude zadarmo... :-(

Ovšem to je moc hezký web! To mi bude do začátků bohatě stačit. Díky!
By lzap
#57251
Hergot - zkoumám ATR 72 - Diagrams - Visual Approach (http://smartcockpit.com/pdf/plane/atr/A ... rams/0009/) a není mi jasné:

PWR MGT TO - co to je?
FLAPS 15 - kolik \"notches\" tohle je?
ABEAM THRESHOLD - taky nerozumím, ale zakreslené je to jako \"vedle začátku RWY\"
pak letím 45 sekund
GA POWER - to je \"naplno\" ?
FLAPS 30 - opět to je kolik \"notches\"? že se má ještě hýbat s klapkama na finále je pro mě teda novinka. navíc se mi to zdá málo (myslel jsem že se přistává s full klapkama)
Vapp - to je rychlost nejen pro přiblížení, ale taky pro samotný touchdown?
VISUAL FLARE - to je co?

Jsem z toho spíš jelen :-)
By DngrsKuzle
#57257
PWR MGT TO - ve Flight1 je takovy ctyrpolohovy tocitko vedle motorovych budiku, TO znamena rezim pro vzlet, otacky vrtule jsou v tomto rezimu na 100 procent
FLAPS 15 - ATR72 ma jenom dve polohy klapek, 15 a 30 stupnu, prvni notch je tedy 15 stupnu
ABEAM THRESHOLD je vedle zacatku drahy, jak rikas
GA power je myslim dana v nejakych tabulkach, ale myslim, ze je stejna jako TO power a to je ve vetsine pripadu torque na 100 procent
FLAPS 30 - druhy a posledni notch
Vapp se drzi do 20ft nad drahou, pak stahnes plyn na minimum, PL=FI, Power Levers na Flight Idle, a rychlost zacne mirne klesat
VISUAL FLARE je asi jen klasicky flare, zvednes prid, abys snizil vertikalni rychlost a zpomalil
By lzap
#57258
[quote="amalka"]No zrovna to ATR není imho úplně vhodný stroj pro výcvik...[/quote]

Jakto? Zdá se mi moc dobře ovladatelnej a stabilní. S Cessnou mě to hází vpravo-vlevo, v ATRku si klesám pěkně narovno...

Je to ovšem jen subjektivní pocit po prvním vizuálním přiblížení.
Uživatelský avatar
By Pavel
#57259
Manuál co jsem zmiňoval já je od placeného addonu, říkám, napiš maila, dám víc informací o tomto!
By lzap
#57278
Jasný, no ten nebudu potřebovat nejspíš. Shledal jsem, že to ATRko zřejmě bude opravdu složitý. Na tom serveru bohužel není Cessna 172SP :-(

Jaký jiný letadlo do VATSIMu pro začátky bys doporučil? Ideální abych s ním mohl lítat i IFR, ale přesto by bylo jednodušší. Cessna 172 mi připadá hrozně pomalá ;-)
Uživatelský avatar
By Pavel
#57321
Tak něco se rozhodně najde, třeba v FSce jsou defaultní různý vrtule jako Beech Baron (http://en.wikipedia.org/wiki/Beechcraft_Baron) atd, většinou to má relativně moderní IFR avioniku, ale zas to je menší než klasickej dopravák (čili podle mě na IFR začítky ideální).

Jinak kdybys hledal nějakou metodiku k Cessně, tak na www.air-prague.cz najdeš kompletní dokumentaci k C182 a na http://www.vacc-cz.org/pilotstudy najdeš reál postuky k C172N.

Nechci říkat nic konkrétně, nevím jak hodně na to jsou dostupné addony pro eXPlejn (pro FSku jsou).
By lzap
#57383
Začnu na 172ce. Jinak XP9 má následující:

Cirrus \"The Jet\"
Cessna 172
Piaggo P-180 Avanti
ASK-21 glider
Bell 47
Beechcraft King Air B200
FA-22 Raptor
Lockheed SR-71 Blackbird
Bombardier Canadair CL-415
Boeing B777-200
Hindenburg airship
V-44 Twin Osprey
Northrop B-2 Spirit
Robinson R22
X-15 and X-30 X-Planes
KC-10 Extender
Mars Jet, Mars Rocket
Bell 206
Viggen JA37
F-4 Phantom
Boeing B747-400
Boeing B-52
Van\'s RV-3/4/6/7/8/9/10
Rockwell B-1B Lancer
Sikorsky S-61
Piper PA-46
Cessna C182 Skylane