O tvorbě scenerií, letadel a jiných addonů do MS Flight Simulatoru.
By oupa
#83550
Obrázek

Jelikož již dva lidé žádali podrobnější povídání, zakládám vlákno, kde se pokusím danou věc podrobněji rozebrat.

Oč jde?
Problém není příliš složitý - cílem je spojit kokpit, avioniku a letové vlastnosti letadla Wilco Airbus A320 (analogicky lze i A318 a A319), ať již v původní verzi, úpravě Erica Marciana, nebo nové Evolution, a externí model Project Airbus. Ten je totiž kvalitativně výrazně převyšující původní Wilco model, který je zřejmě jen konverzí modelu pro FS9.

Proč to jde?
FSX umožňuje definovat zvlášť model pro virtuální kokpit a zvlášť pro externí pohledy. Definuje se to v souboru \"model.cfg\", který obsahuje položku \"normal\" (externí model) a \"interior\" (virtuální kokpit a vnitřní pohledy, např. kabina pro cestující). V našem případě ponecháme v konfiguraci původní \"interior\", ale vyměníme \"normal\" model.

Na začátek
V první řadě je potřeba stáhnout model od PA. Projekt Airbus to nemá dvakrát uživatelsky dobře vyřešeno, čili nejspolehlivější cesta je AVSIM. Balíček FSX modelů jde zde: http://library.avsim.net/download.php?DLID=153138
a hodí se i nějaké kompletní letadlo, kvůli komplet texturám a \"aircraft.cfg\", ze kterého si budeme brát pár nastavení.
Například zde je nějaký AigleAzur: http://library.avsim.net/download.php?DLID=107337

Návod
Tady zatím zkopíruji návod, který je přiložen u mého repaintu na ČSAV, ke stažení zde: http://www.csavirtual.cz/cs/media/downl ... ct-airbus.
V případě potřeby se ptejte a doplním.
----------------------
Upozornění:
Budeme zasahovat do konfigurace placeného letadla a může dojít k nečekaným výsledkům (v tom špatném slova smyslu). Jakákoli zodpovědnost za provedené změny je na vaší straně. Postup níže uvedený funguje pro mě na mojí instalaci, ale vám fungovat nemusí.

Poznámka:
Protože budeme měnit aircraft.cfg poněkud více, aktuální liverky pravděpodobně na tomto letadle ztratí význam a jsou zbytečné. Stejně tak, pokud vyměníte i nastavení hmotností a load parametry, přestane fungovat i Load Manager od Wilco.


V podstatě ponecháme všechno k letadlu od Wilco a pouze vyměníme externí model spolu s několika parametry, které s ním souvisí.

1.
Nejprve si zazálohujte instalaci Wilco A320, kterou byste měli mít v adresáři \"SimObjects/Airplanes/FeelThere PIC A320\". Zazálohujte celý adresář, nebo vytvořte jeho duplikát s názvem např. \"FeelThere PIC A320 Merge\".

2.
Tady píšu o stahování - to jsme již probrali výše.

3.
Jakmile máte model, umístěte jej do složky \"Model\" v adresáři s mergovaným letadlem.
Pokud jste provedli zálohu, můžete s klidem smazat soubor \"320cfm.MDL\"
Nyní byste měli v adresáři \"Model\" mít dva soubory \"320cfm_interior.MDL\" and \"A320_200_CFM_NoVC.mdl\"
Z tohoto archívu nakopírujte do této složky ještě soubor \"model.cfg\".

4.
Pokud budete používat světla z Project Airbus, nakopírujte obsah složky \"effects.zip\" do složky Effects v FSX.
Pokud používáte např. Shockwave Lights, v dalším kroku, až budete měnit aircraft.cfg, tak vyměňte i světla (již jistě víte jak)

5.
Nakopírujte do složky s letadlem adresář \"Texture.CSA_PA\". Do ní ještě zkopírujte - bez přepsání souborů - obsah složky, kde máte normální ČSA repaint Wilco, nebo defaultní textury. Ta totiž obsahuje textury virtuálního kokpitu a křídel (pro wing views).

6.
Nyní upravíme aircraft.cfg
V archívu je přiložen aircraft.cfg soubor, který obsahuje pouze části, které se mění oproti původnímu souboru.
Otevřete aircraft.cfg od Wilco a jednu sekci po druhé vyměňte za tu z přiloženého aircraft.cfg. Je potřeba vyměnit všechny, kromě [WEIGHT_AND_BALANCE], která je volitelná. Když jsem jí nechal původní, byly na modelu drobné chyby, například při brždění, a výměna této sekce tomu pomohla.

7.
Uložte aircraft.cfg a zapněte FSX. Užívejte si létání s upraveným letadlem.
Uživatelský avatar
By mipeba
#83552
Ad 6.
Upravovat budeme: SimObjects/Airplanes/FeelThere PIC A320/Aircraft.cfg
ale z kterého archivu mám vycházet? a320_zi_cfm_pa.zip (ten je vlastně na co, nikde jsem nenašel co z něj použít) nebo z pa32x_fsx_models.zip nebo z a320_pa_wilco_merge.zip (od tebe z csav)?
By oupa
#83553
Ad. 6
Ano, budeme upravovat aircraft.cfg od Wilco, do nějž nakopírujeme sekce z přiloženého aircraft.cfg (z mého balíčku). Ty části jsou převzaty ze souboru PA, ale jen ty, které jsou skutečně potřeba. Ostatní musí naopak zůstat, aby zase fungovalo Wilco.

Kompletní letadlo stahujeme ze dvou důvodů. Jednak se dá použít zvlášť pro referenci, jak vlastně vypadá originální konfigurák a za druhé si nejsem jistý, že textury jsem přibalil kompletní. Spíš si myslím, že jsem tam dal jen ty změněné. Takže kdyby nějaká textura chyběla, dá se vzít z toho cizího letadla. Nebo ještě lépe nejprve vzít textury z toho AigleAzur a potom to přepsat texturami CSA_PA.

Udělal bych to nějak jednodušeji, ale je to ze 3 zdrojů a nerad bych se dostal do nějakých problémů s právy. Co bych asi mohl, až budu u počítače s FSX, tak poskytnout seznam souborů, které mám ve složkách u funkčního letadla.

EDIT: Přiložen seznam souborů. V TotalCommanderu ho zobrazíte pomocí http://www.totalcmd.net/plugring/diskdir.html
Uživatelský avatar
By Pavel
#83570
[quote="oupa"]
FSX umožňuje definovat zvlášť model pro virtuální kokpit a zvlášť pro externí pohledy. Definuje se to v souboru "model.cfg", který obsahuje položku "normal" (externí model) a "interior" (virtuální kokpit a vnitřní pohledy, např. kabina pro cestující). [/quote]

No, teď ti sem prásknu offtopic jak prase, ale tohle je podle mě totálně revoluční myšlenka. Jeslti to dobře chápu, tak bych teď mohl vzít existující L-410, která má exterior model velmi pěkný a dodělat k ní jiný virtual cockpit...? To by bylo supr. Novou jí dělat nechci, ten exterior je hrozně práce, ale do tohoto bych se přes prázdniny mohl pustit, ideálně s někým dalším (až dodělám EVčko, na kterém jsem teď začal pokračovat).

PB
Uživatelský avatar
By mipeba
#83608
Super, mám to a vypadá že to i funguje - nikde nic nepadá atd.
Jen:
1. mám lehce zabořená kolečka cca 5cm
2. je tam někde zmínka, že ti nesmí být jako AI ve FSInn - jako že to nesmí být přiřazeno jinému typu A320 a volačce ?
By oupa
#83609
1. kolečka prověřím, tuším, že se mi lehce zaboří přední při brždění a jinak ne - zkontroluj, žes kopíroval sekci \"contact points\"
2. přesně, nesmí to být jako ICAO_Custom u žádného letadla, čili při použití třeba FSARF nutno pohlídat
Uživatelský avatar
By mipeba
#83611
Ad2. Přiřazování si \"užívám\" a dělám ho komplet ručně. Nemůže se ale stát, že to nějak přiřadí FSInn sám? Stalo se mi totiž, že jsem najednou kolem sebe viděl samý Airbusy CSA, úplně stejný jako já - FSInn to tak dosadil když si s tím nevěděl rady....
By oupa
#83613
K těm kolečkům, neřekl bych, že jsou zabořená.
Obrázek

Nevím, ale dobře nastavený FSInn ti sám od sebe asi nezduplikuje tvoje letadlo na všechny AI. Zkontroluj default nastavení v InnSettings.
Uživatelský avatar
By mipeba
#83646
Kolečka vyřešena, ale:
1. mám chybu v nastaveni FSInn viz předchozí příspěvky, jakmile se objeví neznámá A320 přiřadí ji \"mé\" letadlo a spadne to. Nevím kde toto nastavit.
2. změnilo mi to pohledy, které měním klávesami F9 až F12, konkrétně F9 který jsem používal pro přistání - viděl jsem pár potřebných údajů z budíků a měl jsem dobrý výhled ven, teď mám jen ten výhled a panel úplně zmizí

PS.: to letadlo je hrozně špinavý, měl by ho někdo umejt :D
By oupa
#83656
S tou kamerou mi to nedošlo, jelikož to asi řeší EZCA za mě. Zkus poeditovat položku [Views], zřejmě má vztah k externímu modelu (jen hádám).

Takhle asi vypadá originál Wilco
[Views]
eyepoint=41.7, -1.7487, 4.329

Tu první hodnotu bych zkusil decentně snižovat, to by měla být podélná vzdálenost od \"těžiště\", tak možná je nové těžiště víc vpředu a kamera se tak ocitla před sklem. (jen hádám)