O tvorbě scenerií, letadel a jiných addonů do MS Flight Simulatoru.
By dan542
#103948
Gold, to je jedno, já mám Deluxe a taky jsem musel instalovat SP1 a SP2. Jenum u Acceleration Packu to instalovat nemusíš, takže honem nainstalovat SP1 a poté SP2.

Všechny objekty sloučit? To ne, pak FSka nebude moci rozlišit, který objekt je blízko a který daleko -> pojede to pomaleji... Do jednoho souboru je narvat, to jo. :)

K texturám, FSka pojme maximálně 4096x4096 s úpravou fsx.cfg, normálně 1024x1024, takže většinou musíš na objekt stejně použít textur více, ale některé, jako třeba dlaždice, beton, cihly, asfalt, tráva, etc. se mohou opakovat aniž by to bylo vidět a ty je dobré opakovat. Nemůžeš mít texuturu třeba 2^32 x 2^32 na všechno. :) Není to ani tak limit FSky, grafická karta taky tolik nezvládne, ale dá se to obejít pomocí virtuálních textur (zjednodušeně: na monitoru 1920x1080 nebudeš nikdy potřebovat zobrazovat víc než 1920x1080 a to GPU zvládne, takže vždy z té veliké textury vybereš to, co je potřeba a to do GPU pošleš), ale to v FSce implementované není.

EDIT: Ještě k tomu stroji, myslím, že dobré, já mám i5 2500K @ 4.2GHz a Nvidia GTX 560Ti OC. Tvůj HDD má nejspíš 7200 otáček, 1200 ot. bych ti nepřál zažít ;) a RAMku máš 8GB ne 8MB, s tím bys tam ani windowsy nenainstaloval :)

EDIT 2: Vyjde ale payware LKPR od FSDG a tam už bude optimalizace někde jinde, určitě si jí koupím. :)
By ASG29
#103952
Když Gold, tak samozřejmě i s Acceleration Packem. Jinak bych nemohl používat DODA.

S těmi objekty: sloučit např. terminály i s prsty do jednoho objektu. Když se dívám do složky, tak mám dojem, že je vše zvlášť. Pro počítač je lepší vypočítat (vymodelovat) jeden složitější než víc jednodušších. Proč, to nevím. Ale vyzkoušel jsem si to. A textury, ty jsem myslel tak, že (v krajním případě, vím že to nejde tak lehce) udělat pro jeden objekt jednu texturu. Střecha, stěny, vše na jedné textuře.
U scenérie letiště je pak jedno, jestli je objekt dál nebo blíž. Většinou jde o shluk všeho v jednom místě. Jasně, barák na konci 3km rwy raději udělat zvlášť. ;)

S popisem PC se omlouvám, ale psát v rychlosti, potmě a s nevrlou manželkou za zadkem nejde... :)
By dan542
#103954
[quote="ASG29"]Když Gold, tak samozřejmě i s Acceleration Packem. Jinak bych nemohl používat DODA.
[/quote]
Dobře, to je jako SP2. Jenom mám takový pocit, že jsem někde na FSDeveloperu četl, že FSXA narozdíl od FSX SP2 neviditelnou SCASM rwy nezvládá dobře. Jindro nepoužíváš to? Jestli jo, tak prozraď ve kterém souboru tu neviditelnou SCASM rwy máš, ať ho může Václav zkusit smazat, sice nebude mít světla, ale třeba mu to pojede na 30fps :) BTW nemá p. Topinka taky FSXA? Tím by se vše vysvětlilo. :)

EDIT: Tady s tím měli problémy, doporučuji přečíst, hlavně příspěvky od "thebeloved", vypadá to, že se mu to podařilo vyřešit. :)

EDIT 2: mají to i na wiki:
Obrázek
[quote="ASG29"]
S těmi objekty: sloučit např. terminály i s prsty do jednoho objektu. Když se dívám do složky, tak mám dojem, že je vše zvlášť. Pro počítač je lepší vypočítat (vymodelovat) jeden složitější než víc jednodušších. Proč, to nevím. Ale vyzkoušel jsem si to. A textury, ty jsem myslel tak, že (v krajním případě, vím že to nejde tak lehce) udělat pro jeden objekt jednu texturu. Střecha, stěny, vše na jedné textuře.
U scenérie letiště je pak jedno, jestli je objekt dál nebo blíž. Většinou jde o shluk všeho v jednom místě. Jasně, barák na konci 3km rwy raději udělat zvlášť. ;)
[/quote]
Pokud myslíš blízké objekty jako prsty a terminál, tak nejspíš jo, zvlášť když se to vymodeluje, tak, aby se žádné části do sebe "nezarývaly", ale dvě rozdílné budovy si myslím, že by fungovaly líp, jako samostatné objekty (v jednom souboru), zvlášť když si u nich nadefinuješ LODy. :) Určitě to ale odzkouším, co pojede rychleji, až budu mít ve své scenérce LKTB více objektů :)

[quote="ASG29"]
Střecha, stěny, vše na jedné textuře.
[/quote]
To je hezká představa, ale třeba teď modeluju věž (a tu cihlovou budovu pod ní) a třeba ty cihly nebo dlaždice na střeše se přímo vybízejí k tomu, abych je měl jako jednu "opakovací" texturu. Třeba na střechu mám opakující se texturu 512x512, abys měl stejné rozlišení, tak bys potřeboval texturu cca 11264 x 3072 a to je jen střecha... Jediný problém s tímhle je ten, že do opakující se textury nemůžu vypálit ambient occusion, takže nejspíš budu muset střechu rozřezat ještě na polygony blízké něčemu, co takový stín způsobuje, a tam dát "neopakovací" texturu. (případně opakující se pouze vertikálně/horizontálně)
Uživatelský avatar
By Jindra
#103956
Chlapi brzděte, hlavně ty Dane. Rád bych Dane, (pouze mluvím k tobě) aby ses další debaty vyvaroval, sám mám několik nápadů.
Proč chci Dane, abys brzdil? Protože jsem dělal asi 15% všech objektů, které ve scenérce jsou. Taky tam vidím chyby, ale jsou to věci, se kterýma nemám co do činění a hlavně s nima nikdo nehne (nejsou zdroje a má vyjít FSDT).

Ale mám pár nápadů a chci je vyzkoušet s někým normálním, protože (na rozdíl od Tvé práce Dane), se scenerka na které mám trochu viny v momentální době používá a ve FSX jsou problémy, které nejsem schopný zreprodukovat. Proto chci člověka, který má na dobrém stroji FPS 10 a míň a napíše mi minimálně 2x denně, že toto a toto nezabralo.

Za neposlední bych byl rád, Dane, kdybys už teda vyšel s něčím na svět. Vypadáš jako strašně velký odborník, ale nikdo od Tebe ještě neviděl ani nějaký pre-screenshot.
By dan542
#103957
[quote="Jindra"]kterýma nemám co do činění a hlavně s nima nikdo nehne (nejsou zdroje a má vyjít FSDT)
[/quote]
To bych netvrdil ;) Dokážu BGLko překonvertovat, ba dokonce i dostat do Blenderu/3DS Maxu/Gmaxu/(doplňtvůjoblíbenýnástroj), takže jestli máš od původního autora svolení s tím něco takového provádět, tak bez problému.
Obrázek

Jak jsem to udělal? ModelConverterX -> Import a to BGLko a potom Export -> Export selected object a vybereš 3DS Max a to si pak importneš kam potřebuješ, jenom si myslím, že budeš muset textury překonvertovat něčím jako DXTBmp do něčeho, čemu tvůj grafický editor rozumí. A nebo rovnou textury celé předělat :)


[rejp]FSDG ne FSDT[/rejp]
[quote="Jindra"]
Ale mám pár nápadů a chci je vyzkoušet s někým normálním, protože (na rozdíl od Tvé práce Dane), se scenerka na které mám trochu viny v momentální době používá a ve FSX jsou problémy, které nejsem schopný zreprodukovat. Proto chci člověka, který má na dobrém stroji FPS 10 a míň a napíše mi minimálně 2x denně, že toto a toto nezabralo.[/quote]
Používáš neviditelnou SCASM rwy? Jestli ano, tak si myslím, že vím, kde je problém, jestli ne, tak nic, no...


EDIT:
[quote="Jindra"]
Za neposlední bych byl rád, Dane, kdybys už teda vyšel s něčím na svět. Vypadáš jako strašně velký odborník, ale nikdo od Tebe ještě neviděl ani nějaký pre-screenshot.[/quote]
Podívej se v jakém stavu vydali FSDG první screenshoty -- 3d modely už na 99% měnit nebudou. (alespoň visuálně, teď nemyslím optimalizaci). Já už mám celkem hezky rozdělanou budovu s věží, ale na 100% to měnit budu, ještě to není úplně hotové, až tu budovu budu mít v Blenderu udělanou tak, že to na 99% visuálně měnit nebudu, tak pošlu render. :)

Dále jsem zkoušel různé možnosti, jak udělat hezky vypadající pozemní textury (třeba rwy) a jako nejlepší mi přijde možnost zakoupit letecké snímky od Geodis Brno a ty částečně průhledné dát přes textury rwy, které už celkem hotové mám. Takže jim tam co nejdřív napíšu, kolik by mě výřez kolem letiště stál. Vedle rwy může být nad ortofotem opakující se částečně průhledná textura trávy, aby to vypadalo detailně, ale i to ortofoto bude hezké -- prý mají 20 cm/px celou Republiku (včetně LKTB :))
Uživatelský avatar
By Jindra
#103964
Neviditelnou SCASM nepoužívám a ve scenerce není. Na 3DS Max fakt peníze nemám. Takže pokud ji máš legálně, tak mi můžeš objekty poslat ve formátu gmax, můj email určitě znáš. Možná jsem trouba, ale nemám žádný free software, který by uměl otevřít anebo převěst soubor 3DS Max korektně do jiného 3D formátu.

Vidím model Ruzyňského apronu, který mám taky (v gmaxu, sám jsem si vymodeloval, nic nekonvertoval) ale pořád nevidím nic co by se podobalo Brnu?

Nezlob se Dane, ale mám zase pocit, že je tu další kecal co všechno zvládne, koupí si od Geodisu mapy apod, a tím to hasne. Jasně, hezky se napadá práce, kterou už někdo udělal, zveřejnil a která se používá. Prosím Tě, nejdřív činy, potom slova.

Ostatním se omlouvám za off-topic.

Václava Kořínka bych poprosil, jestli by se mi mohl ozvat přes privátní zprávu.
By dan542
#103968
3ds max nemám, ani legálně ani nelegálně. Používám Blender, který je zdarma (a opensource :)) a který stejně jako GMax umí 3ds importovat. 3ds formát je známý tím, že ho umí otevřít a exportovat hodně programů.
BTW screenshot je z blenderu a měl ti ukázat, že dokážu dostat bglko do 3d editoru.

V žádném případě jsem se do tvoji scenerky nechtěl navážet – naopak, chtěl jsem ti poradit, jak ji vylepšit.

Dobře, už sem bez screenu nic o Brnu nepošlu, jestli mi s Brnem nevěříš, nevěř – o to víc budeš překvapenej, až scenerku (nebo nějakej render) uvidíš a to je jedine dobře. :)
Uživatelský avatar
By Jindra
#103969
No offence! Já bych radši pomohl. Ale Ty mi taky zrovna nepomáháš. :) Jestli jsi původní objekty (bgl - textury zvládnu) schopen převést do gmax objektů, tak proč už to dávno nemám? Neumím to totiž, a jak jsi sečtělý ve fs developerských fórech, všude píšou, že to nejde. Tečka.
To je totiž brzda jako prase a pokud jsi schopný to udělat, tak jedeme dál.
O víkendu si jedu pro zmiňovaný harddisk a dalšímu vývoji \"nové\" freeware LKPR nebude nic stát v cestě.
By ASG29
#103988
Takový ostrý rozhovor jsem vyvolat nechtěl...
Jindro, rád bych pomohl s testováním. Jenže nemohu zaručit okamžitou zpětnou vazbu. Pracovní a rodinné povinnosti...

Jinak: když jsem na finále a mám pohled přímo, jde fps dolů. Stačí se ale podívat od letiště a fps okamžitě vyskočí. Jak to je na zemi při pojíždění, to ještě nevím. Ještě jsem tam nebyl.
Uživatelský avatar
By Jindra
#104139
[quote="dan542"]ModelConverterX[/quote]
Paráda! Teď teprve jsem se dostal k ModelConverteru a nestačím koukat, kolik by se čeho dalo jednoduše vylepšit (hlavně je tam fakt hafo chyb, které snižují výkonnost scenerky (myslím v původních objektech). A tak dál a tak dál a tak dál :) Přemýšlím, že se dnes na řízení vyprdnu a budu optimalizovat :)
By dan542
#104140
Tak vidíš, doporučuji stáhnout rovnou development verzi (je tam v balíčku i s ostatními nástroji), umí např. spojit více textur do jedné (jestli se v tom nechceš hrabat, jestli to chceš opravdu optimalizovat, tak bude nejlepší to dát do jedné ručně) -> méně drawcallů, v FSX beží jedna 1024x1024 textura líp než čtyři 512x512. Když chceš model dostat do GMaxu, tak bglko do MCX importneš a pak Export selected object a tam formát 3ds. V GMaxu pak jenom import a ten soubor, s GMaxem neumím, ale co jsem zkoušel importovat to 3dsko do Blenderu, tak stačilo jenom doplnit textury, UV mapy zůstaly.

Taky to umí pěkně ground polygony -- rozdělí ti je to po 100m, ty, co plavou nad zemí, ti to se zemí srovná a ještě to umí polygony po 500m seskupit pro lepší výkon. Díky MCX jsem si spravil blikající rwy, jestli chceš, opravené soubory ti pošlu.

Ještě bych doporučil udělat u scenérky verzi pro FSX, modely z FS9 v FSX nejsou zrovna nejrychlejší :)

[quote="ASG29"]
Takový ostrý rozhovor jsem vyvolat nechtěl...
[/quote]
Díky němu ti scenérka poběží rychleji... ;)
By Roman Szotkovski
#104152
Zdravím. Před třemi dny jsem si nanovo nainstaloval scenérku LKPR. Zapnu si po restartu FSX, dám si Praha Ruzyne, poté vyzkouším pojezdové J, H, A, vjedu na dráhu 24 a co nevidím - podvozkem dělám z runwaye oranici - jsem jaksi pod úrovní terénu. Nevíte někdo, co s tím dělat, aby to bylo ok??

Děkuji za odpověď.
By Jouza
#105629
[quote="Fabo"]Mno, nejspis ti zustalo DME na urovni lokalizeru... ma bejt na urovni TDZ ne? Ja si jinak rikal, ze ta pata majle je nejak moc blizko :)[/quote]
Cus,

Mam s tim taky problem. DME mi ukazuje vzdalenost k LOC misto k GP. Takze istrukce speed xxx until 4nm nebude sedet.
Plati pro 24 i 06.
30 a 12 jsem nezkousel.

Mate to taky tak, nebo jsem opomnel nejakou aktualizaci?
By Swop
#105827
Dobry den, mel bych jeden dotaz, nevim zda do spravneho vlakna, ale prislo mi zbytecne zakladat nove :). Po instalaci scenerie a Updateru a spusteni updateru se vse jevi spravne. Nicmene na drahach se mi nezobrazi zadne skidmarky. Muzete me prosim nasmerovat, kde by mohl byt potencionalni problem? Dekuji
Uživatelský avatar
By anhista
#105838
Tak to potom jo. :-) Nevadí, stojí za to čekání, já jsem si jen chtěl ověřit, jestli jsem při instalaci něco neudělal špatně.
Uživatelský avatar
By George_L
#105839
[quote="anhista"]Tak to potom jo. :-) Nevadí, stojí za to čekání, já jsem si jen chtěl ověřit, jestli jsem při instalaci něco neudělal špatně.[/quote]

Od středy je venku 12°C a sníh nebudeš potřebovat ;)
By PBily
#105847
[quote="anhista"]Hmm, já mam kvůli ACARS nastavený přesný datum. Takže tak.[/quote]

Ahoj,

jak funguje ACARS v PMDG? Má to význam studovat? Jaké výhody to přinese? (Nepatří to do tohoto vlákna, proto prosím stručnou, rychlou odpověď, debatu kdyžtak rozvineme jinde)

Petr
Uživatelský avatar
By anhista
#105850
[quote="PBily"][quote="anhista"]Hmm, já mam kvůli ACARS nastavený přesný datum. Takže tak.[/quote]

Ahoj,

jak funguje ACARS v PMDG?
Petr[/quote]
Já nepoužívám ACARSy přímo v FMC.
Používám prográmek FS ACARS který zaznamenává eventy typu "zasunutí podvozku" "stall", apod.
Ten ACARS v PMDG myslím zaznamenává 4 časy (doufám že se tak jmenují) "OUT" Tedy čas načtení FS.
"OFF" Tedy čas vzletu.
"ON" Čas přistání.
"IN" Vypnutí FS nebo motorů, asi spíše ty motory.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12