Forum zaměřené na vše o letadlech, sceneriích, addonech a ostatním z Microsoft Flight Simulatoru.
#82975
Nějakou company policy ohledně vypínání/nevypínání automatiky si vymyšlí a stanovuje až provozovatel letadla (aerolinka, Kellner, air force, aeroklub...) a to jestli ji piloti dodržují je věc další. Z hlediska předpisů je to jedno. Nějaký obecný postup jde ale většinou najít v příručce k letadlu, u Boingů třeba platí, že se vypíná A/P a A/T současně, viz. jiná vlákna.

Jinak, to povinné provádění autolandu je taky tak trošku mýtus. Legislativně vyžadována žádná takový zkouška pravidelně není, opět to bude spíš věcí konkrétních aerolinek.
#82988
[quote="skytavel"]V realu se pristava vetsinou rucne, ale na autoland se musi minimalne 2krat do mesice z duvodu kontroly spravnosti autopilota, a jak to vypnes zalezi na tobe... Nekteri piloti maji treba A/P do 4NM pred prahem RWY, nekteri vypinaji pri naletnuti lokalizeru.. Je to na tobe ;)[/quote]


No ja chtel spis vedet jak to udelat v FSX u 747 PMDG aby se to chovalo jako v realu, protoze to podle videi z realu a nekterych z FSX neodpovida tomu jak se to chova me, tak jsem usoudil, ze delam asi neco spatne ...
#83435
Mam dalsi dotaz - kdyz letim z PMDG 747, nebo MD11 naprogramovany prilet - napr. LKPR RWY 24, tak letadlo na AP nestiha obvykle vytocit posledni zatacku do finalniho kursu pred kterou leti zpravidla base leg - obvykle to rizne moc a pak uz nestiha dotocit do spravneho smeru a musim Go Around.

Zkousel jsem to v ruznych rychlostech 160-250 kt a s ruznou konfiguraci - bez podvozku, s podvozkem atd.

Hlavni dotaz tedy zni - je treba letet finalni base leg a zatacku na ruku, nebo s pomoci HDG, nebo delam neco spatne a AP by to mel zvladnout v pohode sam ?????
#83436
Na RATEVu by jsi neměl mít více, než 220KTS IAS, neboť je před ním na PR523 SLP2 (Speed Limit Point 2).

Možná odpověď na to, jak zalítnout ILS24 najdeš v tomto souboru: http://www.vacc-cz.org/download/download.php?file=816 na stránce 11.

Pro popis:

Po RATEVu v HDG 062° poletíš k bodu PR530, který je vzdálený 2,3NM, poté zatočíš na HDG332, kterým letíš až do 14,6NM od OKL. Zapneš LOC a letadlo se usadí do LOCalizeru ILS24, poté se v něm usadí a pak protne i GS (Glide Slope) a usadí tě do ILS.

Doufam, že to aspoň elementárně pomůže..

Č.
#83437
[quote="Čondra87"]Na RATEVu by jsi neměl mít více, než 220KTS IAS, neboť je před ním na PR523 SLP2 (Speed Limit Point 2).

Možná odpověď na to, jak zalítnout ILS24 najdeš v tomto souboru: http://www.vacc-cz.org/download/download.php?file=816 na stránce 11.

Pro popis:

Po RATEVu v HDG 062° poletíš k bodu PR530, který je vzdálený 2,3NM, poté zatočíš na HDG332, kterým letíš až do 14,6NM od OKL. Zapneš LOC a letadlo se usadí do LOCalizeru ILS24, poté se v něm usadí a pak protne i GS (Glide Slope) a usadí tě do ILS.

Doufam, že to aspoň elementárně pomůže..

Č.[/quote]


Dekuji - ale otazka tedy zni - mel by to umet zaletet AutoPilot sam, kdyz jsou vsechny tyto body vcetne rychlosti naprogramovany v FMC a na mape na displayi je trasa zobrazena, nebo je treba toto pre finale letet pomoci HDG dle priletove mapy a tim vypnout let podle FMC ??
#83438
Jde o ADDON, třeba PSS777, či 757 udělá čáru od IAFu k FAFu a nazdar.

PMDG 747 nevím, na to odpoví Jirka Lambert, asi nejlíp. Každopádně já to lítám vždycky pomocí HDG kroutítek a čudlátek. Obecně vzatko, když nezmáčkneš APP, tak se Ti to tam prostě nechytí.

Jo na to jsem nad tím nahoře zapomněl po usazení do LOC je nutné zmáčknout APP!!
#83439
[quote="Čondra87"]Jde o ADDON, třeba PSS777, či 757 udělá čáru od IAFu k FAFu a nazdar.

PMDG 747 nevím, na to odpoví Jirka Lambert, asi nejlíp. Každopádně já to lítám vždycky pomocí HDG kroutítek a čudlátek. Obecně vzatko, když nezmáčkneš APP, tak se Ti to tam prostě nechytí.

Jo na to jsem nad tím nahoře zapomněl po usazení do LOC je nutné zmáčknout APP!![/quote]


Tak u PMDG 747 je letova trasa naprogramovana verne pres vsechny body priletove trasy a nekdy to letadlo stihne vytocit, ale nekdy prave ne. APP samozrejme mackam po usazeni s tim problem neni.

Jedine jak jsem psal, ze se autopilot nedrzi naprogramovane trasy - na tomto obrazku je videt cervene napr. trasa a zlute skutecna trasa jak ji leti autopilot

http://firlet.rajce.idnes.cz/LKPR_APP/#GOSEK_.jpg
#83441
Ta žlutá je hodně divoká. Upřímně, s tímto moc neporadím dokud nevyzkouším, protože služby FMC u mě končí na tom RATEVu. Pak očekávám vektory od ATC a nebo točím přes HDG.

A Ty naprogramované rychlosti letadlo dodržuje? Z obrázku to vypadá, že díky velké rychlosti letadlo točí dříve, aby jakžtakž stíhalo zatočit.
#83442
[quote="Čondra87"]
Po RATEVu v HDG 062° poletíš k bodu PR530, který je vzdálený 2,3NM, poté zatočíš na HDG332, kterým letíš až do 14,6NM od OKL. Zapneš LOC a letadlo se usadí do LOCalizeru ILS24, poté se v něm usadí a pak protne i GS (Glide Slope) a usadí tě do ILS.
[/quote]

Oba body jsou FLY BY, tzn točíš podstatně dříve tak, aby si nepřeletěl jejich myšlenou spojnici. Nehledě na to, že pokud poletíš od PR530 kurzem 332 až do 14,6 DME OKL, tak osou dráhy 24 prosvištíš přesně v 90° úhlu.

Podívej se na mapu, tam vidíš kudy zhruba by letadlo mělo letět. Pokud ti přesně to samé nevykreslí FMC na navigačním displeji pak hold toč HDG bugem tak, aby si se cca někde tam pohyboval. Zhruba 2 nm před dosažením osy dráhy (PR532) nastav HDG na 270 a zapni APP mód (LOC a GS ARMED) a letadlo ti vlétne do lokalizéru krásně pod úhlem 30°, což je naprosto vyhovující pro automatické zachycení lokalizéru.

Připomínám, že se bavíme o postupu kdy není řídící (ATC), v opačném případě po RATEV pokračuješ pořád rovně a nesmíš sám zatočit. Je potřeba na to pamatovat a přepnout AP na HDG mód včas a pokračovat kurzem 062 a netočit do BASU.
#83443
[quote="George_L"]Ta žlutá je hodně divoká. Upřímně, s tímto moc neporadím dokud nevyzkouším, protože služby FMC u mě končí na tom RATEVu. Pak očekávám vektory od ATC a nebo točím přes HDG.

A Ty naprogramované rychlosti letadlo dodržuje? Z obrázku to vypadá, že díky velké rychlosti letadlo točí dříve, aby jakžtakž stíhalo zatočit.[/quote]


Ano, rychlosti letadlo bud dodrzuje dle FMC, nebo jsem je nastavoval i rucne - jak jsem psal, letel jsem to zkusmo v rozmezi rychlosti 160-250 kts. Zajimave je, ze vetsi problemy s timto ma MD11 PMDG nez 747

Vaha letadla, palivo, PAX apod. nema na tohle vliv ....
#83444
Pokud Ti letadlo nesleduje namalovanou trať a AP je ve správném režimu aby tak dělal, pak je asi logické obrátit se na podporu výrobce daného addon resp. do jeho fóra. Je tam rozhodně něco špatně.
#83445
[quote="amalka"][quote="Čondra87"]
Po RATEVu v HDG 062° poletíš k bodu PR530, který je vzdálený 2,3NM, poté zatočíš na HDG332, kterým letíš až do 14,6NM od OKL. Zapneš LOC a letadlo se usadí do LOCalizeru ILS24, poté se v něm usadí a pak protne i GS (Glide Slope) a usadí tě do ILS.
[/quote]


Připomínám, že se bavíme o postupu kdy není řídící (ATC), v opačném případě po RATEV pokračuješ pořád rovně a nesmíš sám zatočit. Je potřeba na to pamatovat a přepnout AP na HDG mód včas a pokračovat kurzem 062 a netočit do BASU.[/quote]

Jasne - pri rizeni ATC se samozrejme ridim jeho prikazy - ja se v soucasnosti snazim postoupit zatim bez ON-LINE letani do stavu "zkusenejsi amater" takze zatim zkousim a piluji prilety a odlety ...
#83446
[quote="firlet"]
Jasne - pri rizeni ATC se samozrejme ridim jeho prikazy - ja se v soucasnosti snazim postoupit zatim bez ON-LINE letani do stavu "zkusenejsi amater" takze zatim zkousim a piluji prilety a odlety ...[/quote]

To naprosto chválím, kéž by tak dělal každý.
#83481
[quote="Pavel"]Zkus dát screen FMCčka na stránce LEGS a navigačního displeje. Sice nejsem PMDG znalec, ale třeba tam bude něco do oči bijícího. Try it.[/quote]

Zde to je http://firlet.rajce.net/LSZH_LKPR_APP

Je tam krasne videt, jak to AP rizne po fly by PR530 prudce doleva a pak se snazi to vyrovnat zpet do trasy naplanovane v FMC - tentokrat to stihl AP vytocit, nasledne se usadit v LOC a pristal jsem, ale nekdy ani to nejde.

Zajimalo by me, cim toto chovani je zpusobeno ...
#83483
Protože ty body jsou blízko sebe a ten addon je natolik debilní, že přeskočí až na ten další bod.

Nicméně co ti brání točit HDG tak, aby letadlo letělo po té nakreslené trati, která je navíc nakreslena imho správně?
#83484
[quote="amalka"]Protože ty body jsou blízko sebe a ten addon je natolik debilní, že přeskočí až na ten další bod.

Nicméně co ti brání točit HDG tak, aby letadlo letělo po té nakreslené trati, která je navíc nakreslena imho správně?[/quote]


Nu me nebrani nic to letet podle HDG a zadavat to rucne a tak, ale predpokladal jsem, ze u addonu za 50$ by to mohl zaletet AP sam kdyz to ma presne v FMC a jako tomu je - predpokladam - u realnych letadel.

Jen jsem polozil dotaz zkusenejsim, zda je toto chovani normalni - pokud ano, tak pojedu rucne, pokud ne, tak cim je zpusobeno ...
#83486
Tak konkrétně k 744 ať se vyjádří Jiří, ten s tím má asi nalétáno víc než kdokoliv z nás. Možná by mohl zkusit stejnou konkrétní trať.

Jinak obecně ano, i placené addony často neumějí sledovat i správně vykreslenou trať.
#83489
Samozřejmě jsem to včera odpoledne vyzkoušel - přílet VLM1S RWY24. Mám uložený i screen, akorát ho teď nemám u sebe a zveřejním odpoledne/večer. Mohu však potvrdit, že letadlo nedodržuje nakreslenou trať. Mně osobně letadlo začalo točit správně kousek před PR530 směr PR532, ale ani se nesrovnalo a pokračovalo doleva směr CI24, pak už bez problémů APP a LAND.
#83496
Tak support PMDG mi odpovedel toto z cehoz vyplyva, ze si mam vybrat prilet z jineho smeru, aby letadlo nemuselo tocit tak prudce :-) to je super reseni ... :

Thanks for writing to us regarding the issue you are seeing with the MD11 and B747-400. The approach that you have chosen in that set of pictures shows a 180 Degree course correction on the turn to the inbound approach fix which is likely the cause of the issue. Normally, a large transport category aircraft flying an approach like that with a 180 Degree course correction would normally have a \"Vectors\" command at the turn since the FMC is not realy designed to compute that type of turn without a waypoint along the turn. Once reaching PR530 it would show \"Vector\" and the crew would fly ATCh Radar vectors until established on the IAC for the runway. You could resume an LNAV approach at that point if desired by rejoining the approach. The Correct procedure that I would recomend is to find a Star that joins the approach from the same direction and not one coming in 180 off and then hanging a \"U\" turn to establish the IAC.

Regards
Paul Gollnick
Manager Customer Support
Precision Manuals Development Group
#83529
Zkusil jsem jeste jednu radu, kterou jsem dostal od PMDG - letet finalni approach vetsi rychlosti - zkusil jsem 220kts az po CI24 a chovani letadla bylo o dost lepsi - nezaletelo sice trasu uplne idealne, ale bylo to rozhodne pouzitelne s bezproblemovym finale ... takze to take muzete zkusit jaky dostanete vysledek ...

R.
#83534
Zkusil někdo nastavit \"Bank limit\" z hodnoty \"Auto\" na něco manuálního? Třeba by to taky mohlo v případě tohoto typu příletovek pomoci (podobné příletovky najdeme i jinde. Třeba LOWW, EDDF apod.). Momentálně nemám FS nainstalován, tak nemohu vyzkoušet osobně...
#83537
[quote="vascon"]Zkusil někdo nastavit "Bank limit" z hodnoty "Auto" na něco manuálního? Třeba by to taky mohlo v případě tohoto typu příletovek pomoci (podobné příletovky najdeme i jinde. Třeba LOWW, EDDF apod.). Momentálně nemám FS nainstalován, tak nemohu vyzkoušet osobně...[/quote]

A poradi mi nekdo kde najit u B747 PMDG nebo MD 11 PMDG toto udelatko na nastaveni bank limit ? Treba v LOWI by se to naramne hodilo pri TOGA po nezdarenem pristani, protoze tam je v mapach predepsany bank angle 25°
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7