Forum zaměřené na vše o letadlech, sceneriích, addonech a ostatním z Microsoft Flight Simulatoru.
By PBily
#106902
Ahoj, mám dotaz, nainstaloval jsem si na PMDG 738 NGX livery CSA. Beha perfektne, ale FSInn hlasi:

Warning UniqueID Invalid on Aircraft
Title : PMDG 737-800NGX CSA Winglets
dirname : PMDG 737-800NGX WL
aircraftfltsim : fltsim.2
acheavy : 0
IDModel : 6DD02851

Předpokládám, že tato Livery se nevyskytuje v jeho DB a ostatní letadla mě pak vidí nějak špatně. Víte někdo, co tam mám nastavit?

Díky za pomoc

Petr
Uživatelský avatar
By SenorAmigo
#106904
Já mam ve FSInnu nastavený,že jsem B737-400 ČSA, aby mě ostatní viděli dobře. Jinak v FPL a všude mam normálně samozřejmě 737-800.
By Deivoos
#108512
Zdravím :)) Chci se zeptat, koukal jsem na různá videjka na yt z kokpitu (většinou to byl ale A320), kde se jim při ILS app v určité výšce vypnul AP a pokračovali na ruku .... Dá se ta výška nějak nastavit i u B737 (vim že při nenastavení autoland se vypne, ale to už je celkem nízko) ?
Uživatelský avatar
By Lapak
#108513
[quote="Deivoos"]Zdravím :)) Chci se zeptat, koukal jsem na různá videjka na yt z kokpitu (většinou to byl ale A320), kde se jim při ILS app v určité výšce vypnul AP a pokračovali na ruku .... Dá se ta výška nějak nastavit i u B737 (vim že při nenastavení autoland se vypne, ale to už je celkem nízko) ?[/quote]

Nic takového neexistuje, to co jsi nejspíš viděl bylo vypínání AP pomocí tlačítka na beranech/sidesticku (a tudíž to nevidíš na videu), což je primární způsob jak AP vypínat.
Uživatelský avatar
By Filipos
#109507
Pekné odpoledne vespolek,

obracím se na fórum s dotazem ohledně problému se zvukem v NGX. Po přechodu na Win7 a bezproblémové instalaci systému, ovladačů a v neposlední řadě FSX + NGX mi přestal v FSce částečně chodit zvuk. Fungují jedině zvuky od motorů (tedy ty soubory, které jsou uložené v FSX/SimObjects/Airplanes/NGX 737/sound), ostatní zvuky se ale neozývají (tedy ty, co se nachází ve FSX/Sound/PMDG/NGX/...), takže neslyším žádné přepínače, packy, trim, GPWS a ani spouštění a vypínání motorů, prostě nic.

V NGX FMC v nastavení také nejsou vidět žádné audio devices. Repro jinak funguje zcela v pořádku, všechny NGX zvuky jsou uložené ve správných složkách a lze je přehrát. Ostatní addony fungují bez problému. Zvuková karta je nějaký Realtek na desce Gigabyte 770T-USB3, zkoušel jsem variantu s ovladači od výrobce i s default Windows, ale nepomohlo nic.

Nemá někdo ponětí, čím by to mohlo být způsobeno? Díky.
By PBily
#109509
Zkus si u toho realteku nastavit zvlášť přední a zadní vstupy. Aby každý konektor fungoval odděleně.

Petr
Uživatelský avatar
By Filipos
#109510
Možnost \"Zařízení předního a zadního výstupu budou přehrávat simultánně dva různé proudy zvuku\". Bohužel nefunguje.
Uživatelský avatar
By anhista
#109515
[quote="Filipos"]Zvuková karta je nějaký Realtek na desce Gigabyte 770T-USB3, [/quote]
Ahoj, a tu zvukovku máš jen jednu? Mě se s dvěma zvukovkami a iFly738 stávalo, že jsem si do té, kterou jsem měl na repro - tedy motory, GPWS apod. že jsem si do ní pod stolem třeba kopnul a ona se odpojila (USB HUB je celkem citlivý). Pak, když jsem ji znovu připojil, sice motory fungovaly bez problému ale GPWS, zvuky kopilota(V1...) ne.
Uživatelský avatar
By Filipos
#109529
Děkuji za rady, pánové, problém je vyřešen. Stačilo přeinstalovat DirectX.
Uživatelský avatar
By Lapak
#110219
Tak jsem se na popud vedlejší diskuse o stallování T7 pustil do stallování NGX a z výsledků jsem trochu rozpačitý. Vzlet na MTOW, FL100.

Nejdřív jsem zkusil správné nastavení ZFW, A/P a A/T engaged v MCP SPD módu a nastavil jsem rychlost pod stall rychlost. Zde to dle očekávání zafungovalo správně, A/T držel rychlost přesně na kraji minimum maneuver speed (185kt). (Měl by držet tuto speed +5kt, ale to bych tomu asi odpustil)

Druhý pokus byl A/P engaged v ALT HOLD a A/T přepnuto do ARM. Manuálně jsem ubral a sledoval co se bude dít. K mému překvapení zůstal A/T v ARM i hluboce pod stick shaker speed (162kt) a letadlo si vesele padalo na idle thrust. Z toho co jsem pochopil z manuálů, tak v tomto případě by dle mě měl zafungovat minimum speed protection a A/T by se měl aktivovat a přidat. Zároveň k tomu by se měl zvednout tlak HYD A a měl by se zvýšit rozsah elec trimu. K tomu by se měly vysunout leading edge flaps and slats. Nic z toho se nestalo.

Další pokus byl s schválně nastavenou ZFW silně pod reálnou hodnotu a zopakování výše zmíněného. Dle očekávání byly flaps maneuvering speeds a minimum speeds zobrazeny úplně mimo (níž), ale stick shaker byl aktivován ve správnou chvíli - když začínala stall kolem těch 162kt. Toto je dle mě správně, protože SMYD počítá stall podle daleko více údajů, než jen ta zadaná hmotnost. Ovšem A/T zůstává dále v ARM módu a v podstatě se opakuje výše zmíněné.

Dále jsem zkoušel pár dalších flaps konfigurací, gear down apod. ale chování bylo vždy naprosto totožné (jen na jiných rychlostech samozřejmě).

No a teď teda otázka, jestli jsem narazil na limity PMDG NGX (unlikely), nebo jsem těžce něco nepochopil (very likely).
Uživatelský avatar
By Macek
#113815
Měl bych dotaz k HUD a ukazateli trimu.
1. prokopal jsem návod na pmdg ngx (jeden tovární, druhý dokoupený včetně ukázkových letů a SOP) a nemůžu aktivovat zobrazení na HUD po jeho vyklopení. Používá někdo (já jen v autě :( )? Zapnuto v FMC mám.
2. existuje zobrazení nastavení trimu výškovky na PFD a jak na něj? Zatím nastavuji podle ukazatele u plynů, ale matně si vzpomínám, že minimálně jiné addony (iFly) to byly schopny ukázat i přesně v procentech.



Jinak jsem tady na předchozí stránce našel doporučení na CDU od VrInsight. Funkčnost velmi dobrá, jen se po půl roce začínají objevovat problémy s tlačítky písmen a čísel - některá je nutno zmáčknout vícekrát, jiná jsou schopna zadat pět hodnot na jedno zmáčknutí.
Uživatelský avatar
By Lapak
#113837
[quote="Macek"]Měl bych dotaz k HUD a ukazateli trimu.
1. prokopal jsem návod na pmdg ngx (jeden tovární, druhý dokoupený včetně ukázkových letů a SOP) a nemůžu aktivovat zobrazení na HUD po jeho vyklopení. Používá někdo (já jen v autě :( )? Zapnuto v FMC mám.
2. existuje zobrazení nastavení trimu výškovky na PFD a jak na něj? Zatím nastavuji podle ukazatele u plynů, ale matně si vzpomínám, že minimálně jiné addony (iFly) to byly schopny ukázat i přesně v procentech.
[/quote]

U HUDu bych skoro hledal nějakou programovou chybu (chybějící dllka apod. - vzpomínám si matně, že pro HUD tam PMDG měly nějaký moduly navíc.) Pokud ho máš totiž aktivovaný, tak imho ani není způsob, jak to zobrazení v NGX vypnout. V reálu je tam knob na změnu svítivosti, ale ten tuším není v NGX modelovaný.

Máš nějaké bližší info o tom ukazateli trimu na PFD v 737? Podle mě nic takového neexistuje.
Uživatelský avatar
By vojav
#113838
[quote="Lapak"][quote="Macek"]Měl bych dotaz k HUD a ukazateli trimu.
1. prokopal jsem návod na pmdg ngx (jeden tovární, druhý dokoupený včetně ukázkových letů a SOP) a nemůžu aktivovat zobrazení na HUD po jeho vyklopení. Používá někdo (já jen v autě :( )? Zapnuto v FMC mám.
2. existuje zobrazení nastavení trimu výškovky na PFD a jak na něj? Zatím nastavuji podle ukazatele u plynů, ale matně si vzpomínám, že minimálně jiné addony (iFly) to byly schopny ukázat i přesně v procentech.
[/quote]

U HUDu bych skoro hledal nějakou programovou chybu (chybějící dllka apod. - vzpomínám si matně, že pro HUD tam PMDG měly nějaký moduly navíc.) Pokud ho máš totiž aktivovaný, tak imho ani není způsob, jak to zobrazení v NGX vypnout. V reálu je tam knob na změnu svítivosti, ale ten tuším není v NGX modelovaný.

Máš nějaké bližší info o tom ukazateli trimu na PFD v 737? Podle mě nic takového neexistuje.[/quote]

To víš no, PMDG, ať žije iFLY! :D
Uživatelský avatar
By JKol
#113849
No lítal jsem jak s IFLY, tak s PMDG, tak i v reál bulíku a ani v jednom jsem si trimu na PFD nevšiml.
Můžeš prosím tě dodat fotku?
Uživatelský avatar
By vojav
#113853
[quote="JKol"]No lítal jsem jak s IFLY, tak s PMDG, tak i v reál bulíku a ani v jednom jsem si trimu na PFD nevšiml.
Můžeš prosím tě dodat fotku?[/quote]
Teď jsem mysel nastavení BRT u HUDu ;)
Uživatelský avatar
By Macek
#113855
Díky.
1. HUD - programovou chybu hledat nebudu, natolik zase po něm netoužím :(
2. Trim - nepletu si to s úhlem náběhu :). Nejsem si jist umístěním (PFD), ale když jsem byl na Jetmaxu (iPilot), kde neměli trimovací kola a indikátory trimu, jsme trim nastavovali podle zobrazení na některém z displejů. Je to už dost dávno,fotku nemám , paměť krátká. Bohužel na iPilotu jsem byl v úterý, ale Jetmax přestěhovali někam jinam :(.
Uživatelský avatar
By JKol
#113857
Trim je zobrazen na horním EICASu, používá se to na simulátorech, které nemají funkční zobrazení trimu normálně tam, kde má být.
EDIT: Na simu v Klášterci to máme taky tak, ale v reálu to tam neni.
Obrázek
Uživatelský avatar
By Macek
#113860
Díky. Takže hledám zbytečně :( :( :(.
Ale už aspoň vím proč.
M.
By tatuldacz
#121157
Prosím o radu (nakopnutí).  Funguje při letu na síti TCAS? Nevidím okolní provoz. Je to tak správně? Připojuji se pomocí SquawkBoxu. Předem díky.
Uživatelský avatar
By vojav
#121158
Ano, měl by fungovat. Jen pro jistotu, máte FSUIPC(stačí neregistrovaná verze)? Možná to je s tím spojené.
Uživatelský avatar
By Pavel
#121159
Funguje, ale TCAS samozřejmě nesnímá letadla stovky mil daleko + záleží na nastavení squawkboxu, v jaké vzdálenosti má určeno aby stahoval okolní provoz - spousta lidí má v SB4 nastaveno stahování okolního provozu jen několik NM okolo letadla (aby to nežralo tolik výkonu), a to pak samozřejmě limituje, co TCAS vidí.

PB
By tatuldacz
#121161
FSUIPC jsem používal dříve s iFMS (když jsem lítali na defaultních letadlech). Nyní ho k ničemu nepoužívám. Dost dobře ani nevím k čemu to je - odhaduji to na rozhraní mezi FSX a např. addonem.
V SquawkBoxu jsem nastavil cca 70NM. Odpovídač na panelu v poloze TA/RA, SQBox v poloze "normal", a na panelu tlačítko TFC. Omlouvám se za neodborné výrazy, s B737PMDG létám nepravidelně 3měsíce, jako samouk. Zatím jsem všechny problémy, na které jsem narazil vyřešil pomocí tohoto fóra a "strýčka Googla", ale ten "týkas" ne a ne.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19