Forum zaměřené na vše o letadlech, sceneriích, addonech a ostatním z Microsoft Flight Simulatoru.
Uživatelský avatar
By firlet
#105148
No ja mam zkusenosti z mych zacatku - hlavne treba z Kosic, ze kdyz se LOC nenaletava poradne jak se ma, tak to pak delalo ruzny haluze vcetne tohoto ...
By dash
#105155
díky za rady. Pokusím se odpovědět všem najednou. Ohledně toho prvního komentáře:
Myslim si, že to nalétávam dobře, zatím téměř vždycky jsem letěl tu příletovku z VLM přes RATEV, krátce pod kterym sem si dal hdg 270. Jen jednou jsem se poslal z ostravy přímo na CI24, abych to měl ultrajednoduchý a výsledek byl stejný...

Jinak s tím VOR LOC jsem to zkusil jen jednou (výsledek stejný, ale měl jsem ho zaplý jen krátce) S těma 180 to zkusím, ale s mechanizací, aspoň klapky na 5, když mam VREF při klapkách na 30 kolem 144 KIAS, tak s touhle rychlostí bych se bez mechanizace ve vzduchu sotva udržel. Ale díky, ten LOC zkusím, jsem začátečník a přiznám se, že na iFlyi jsem ho používal jen na VOR-DME.

ohledně toho, jestli mi to dělá jen v praze... Zatím jsem to jinde nezkoušel, ani na jiné rwy, takže napravím a vyzkouším.
Uživatelský avatar
By firlet
#105156
Tak vysokou Vref mas proto, ze pristavas s 9 tunama paliva - normalni hmotnost paliva na pristani mivam kolem 4-5, klidne i 3t jsou v pohode. A zrejme mas v FMC zadano hodne carga a pasazeru ...
By dash
#105157
pasažéři vždycky full, cargo random a paliva 1/3 (let z ostravy). Tohle jsou jenom zkušební lety, kde nějakej fuel planning neřeším... ;-)

ale btw. po mém reálném letu z Tuniska jsem si počkal na kapitána a ten mi mimo jiné řekl naši přistávací rychlost, která byla 145 KIAS. Já vím, v severní Africe je palivo laciný, takže asi vzal víc, jen chci říct, že takovýhle rychlosti u \"osmikila\" nejsou až tak neobvyklý
Uživatelský avatar
By Čondra
#105158
145IAS je ale doopravdy normální přistávací rychlost pro koupákama naložený osmikilo..

OK
Uživatelský avatar
By firlet
#105161
[quote="dash"]pasažéři vždycky full, cargo random a paliva 1/3 (let z ostravy). Tohle jsou jenom zkušební lety, kde nějakej fuel planning neřeším... ;-)

ale btw. po mém reálném letu z Tuniska jsem si počkal na kapitána a ten mi mimo jiné řekl naši přistávací rychlost, která byla 145 KIAS. Já vím, v severní Africe je palivo laciný, takže asi vzal víc, jen chci říct, že takovýhle rychlosti u "osmikila" nejsou až tak neobvyklý[/quote]

Fuel planning se u PMDG nemusi resit - zadas palivo, naprogramujes cestu, kouknes do PROG page kolik mas jako zbytek v destinaci a kdyz je to hodne, tak uberes .. aby ti zbyly tak 4t .. cca ...
By dash
#105233
díky moc všem za rady, soubor přepíšu a vyzkouším. ILS tedy zaletím takto? (zkontrolujte pls, jestli to mám správně):
-doklesám do 4000 klasicky na VNAV (v případě ils24)
- nasimuluju si intervenci atc a krátce po RATEVu si dám hdg 270
- jakmile protnu fmcéčkem vytvořenou čáru která vede už přímo k rwy, stisknu VOR LOC
- ten zkoriguje kurz a jakmile budu established, zapnu APP a CMD B

mám to takhle správně? (samozřejmě mám předtím naladěné frekvence atd.)
Uživatelský avatar
By Lapak
#105235
VOR LOC mačkáš ještě předtím, než k té \"čáře\" doletíš. Na ní už by bylo pozdě. Jakmile dotočíš kurz, tak zmáčkneš VOR LOC a on se ti na FMA (flight mode anounciator - nad umělým horizontem) objeví bílou barvou. To znamená, že ještě není aktivní, ale je připravený se do toho ve správnou chvíli vložit. Ve chvíli kdy to uzná za vhodné, tak se změní na aktivní (bude na FMA zeleně) a zatočí do kurzu dráhy akorát tak aby to vyšlo.

Zbytek máš správně. Jen pár dodatků: Pokud už jsi doklesán v 4000ft, tak můžeš místo VORLOC zmáčknout rovnou APP. Hodně sleduj FMA a snaž se pochopit co ti to říká, co znamená když je ten mód napsaný bíle nebo zeleně. Totiž pouze na FMA zjistíš, v jakém módu autopilot letí, zjišťovat to podle svítících tlačítek na MCP je špatně a pak právě dochází k tomu, že ti tam něco zhasne a ty se tomu divíš. Jednoduše řečeno, když je nějaké tlačítko na MCP prosvětlené, tak to znamená, že ten mód můžeš tímto tlačítkem vypnout. Což se právě ukáže hlavně v ILS, kdy letadlo je v módech, které sledují lokalizér a glideslope, ale žádné tlačítko nesvítí, protože se z tohoto módu nedá vypnout tak jednoduše.
Uživatelský avatar
By JAV
#105237
[quote="Jindra"]Chyba je ve scenérce. Ve složce Scenery přepište přiložený soubor.[/quote]
Že jsem tak smělý, když je chyba ve scenérce, týkající se ILS RWY 24, něco mi říká, že jde o definici, jak pracuje zařízení ILS 24 (kurs směrového parsku?). Jak je možné, že když inženýři z NDR udělali chybku cca v květnu 2012, že na to zdatní letci přišli až teď?
By dash
#105241
[quote="Lapak"]VOR LOC mačkáš ještě předtím, než k té "čáře" doletíš. Na ní už by bylo pozdě. Jakmile dotočíš kurz, tak zmáčkneš VOR LOC a on se ti na FMA (flight mode anounciator - nad umělým horizontem) objeví bílou barvou. To znamená, že ještě není aktivní, ale je připravený se do toho ve správnou chvíli vložit. Ve chvíli kdy to uzná za vhodné, tak se změní na aktivní (bude na FMA zeleně) a zatočí do kurzu dráhy akorát tak aby to vyšlo.

Zbytek máš správně. Jen pár dodatků: Pokud už jsi doklesán v 4000ft, tak můžeš místo VORLOC zmáčknout rovnou APP. Hodně sleduj FMA a snaž se pochopit co ti to říká, co znamená když je ten mód napsaný bíle nebo zeleně. Totiž pouze na FMA zjistíš, v jakém módu autopilot letí, zjišťovat to podle svítících tlačítek na MCP je špatně a pak právě dochází k tomu, že ti tam něco zhasne a ty se tomu divíš. Jednoduše řečeno, když je nějaké tlačítko na MCP prosvětlené, tak to znamená, že ten mód můžeš tímto tlačítkem vypnout. Což se právě ukáže hlavně v ILS, kdy letadlo je v módech, které sledují lokalizér a glideslope, ale žádné tlačítko nesvítí, protože se z tohoto módu nedá vypnout tak jednoduše.[/quote]

Skvěle vysvětleno, díky moc! ;-)
Ještě teda otevřu manuál a projedu si režimy autopilota. U iFlye jsem tohle jaksi nějak neřešil...
By Deivoos
#105322
Tak jsem se zase toršku pustil do Boeingů, ale narazil jsem na problém. Když si hodím cocpit do cold and dark nahodím baterky, apu, atd... a chci si nahodit flight plan tak na PFD a ND mi stále nenaběhli potřebné informace (trasa, umělý horizont,...) koukal jsem se na nějký videjka na ytb ale i když dělám vše podle těch videí stejně mi to nenaběhne, neví někdo prosím kde by mohl být problém ? Přikládám obrázek pro ujasnění situace :)
Uživatelský avatar
By firlet
#105324
Musis si prepnout IRS switche nejdrive na chvili do polohy ALIGN a pak NAV. V FMC se da nastavit jestli se IRS bude nastavovat realne dlouho - asi 10 min cca nebo kratce ..
By Tommy
#105325
Ježišku na křižku... :D Nastuduj si pojem \"IRS\" :) Se s váma roztrh pytel...všichni jsou tu zvyklí z PMDG 737 a jak maj jinej addon s IRSkou tak nevědí co s tím... :D
By Tommy
#105327
[quote="firlet"]Musis si prepnout IRS switche nejdrive na chvili do polohy ALIGN a pak NAV. V FMC se da nastavit jestli se IRS bude nastavovat realne dlouho - asi 10 min cca nebo kratce ..[/quote]

Negative....ALIGN je mod pro rychle zalignování na krátké otočce, kde není třeba tolik času, pro to tedy musí být předem zalignovaná IRSka, při Cold&Dark se z OFF polohy přepíná přímo NAV ;)
By Deivoos
#105328
Super díky za rady hoši :)) A omlouvám se že jsem byl línej a nekouknul jsem se do jiných vláken ;)
By Deivoos
#105734
Ahoj, v poslední době jsem se dal na lítání s Boeingama,projel sem pár prezentací jak by mělo být letadlo nastaveno atd., ale vždycky když letím tak mi cca před vystoupáním do hladiny začne něco pípat a pípá to až do doby konečného přiblížení (těsně před prahem dráhy to přestane), bohužel nevím čím to je. (pozn.: Bude to asi někde v nastavení letadla,dělalo mi to i u B737 od Wilca) -> tady videjko toho zvuku: http://youtu.be/Q6WoSUwznTg
By dan542
#105735
Myslím, že nemáš zaplé packs na auto.
By Deivoos
#105736
Ty zapínám na auto (teda myslim, někdy na to zapomenu ale při tomto letu sem to myslim měl )
Uživatelský avatar
By Pavel
#105737
Nešlo by rozsvítit, aby tam bylo vidět něco jinýho než tma? Jinak imho to zní jako cabin altitude, takže klasika, bleedy, packy? Takhle se tenkrát zabili ti Helios...

PB
By Deivoos
#105738
:O Já myslel že neměli jen zapnutý auto přetlak, a ne i bleedy a packy :/ Zkusim to ty packy dávám do auto ale nejsem si jistej jestli i Bleedy
///EDIT/// Ještě že FSX nesimuluje ztrátu vědomí to by můj let skončil v kytkách :D
Uživatelský avatar
By Pavel
#105739
Tak neresim na co konkrétně, ale na to, že letěli v hladině, ono jim to pípalo a oni nevěděli co to je (resp. mysleli si, že to je takeoff config)

PB
By ASG29
#105744
[quote="Deivoos"]:O Já myslel že neměli jen zapnutý auto přetlak, a ne i bleedy a packy :/ Zkusim to ty packy dávám do auto ale nejsem si jistej jestli i Bleedy
///EDIT/// Ještě že FSX nesimuluje ztrátu vědomí to by můj let skončil v kytkách :D[/quote]
hehehe... Na to mi bohatě stačí letadla od A2A. Když jsem zkoušel Spitfira, tak jsem si sice v 10000ft. nasadil masku, ale zapoměl jsem pustit kyslík. Pak už jen následovalo rychlé lapání po dechu, ztráta vědomí (černá obrazovka a bez zvuku) a rozpadnutí letadla po překročení maximálky.
Sorry za offtopic. A ano, vypadá to na nepřetlakování.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 19