Forum zaměřené na vše o letadlech, sceneriích, addonech a ostatním z Microsoft Flight Simulatoru.
By Tommy
#105749
Přesně tenhle zvuk bych si přiřadil k TOWARNu..jak píše výše PB
Uživatelský avatar
By Lapak
#105751
[quote="Tommy"]Přesně tenhle zvuk bych si přiřadil k TOWARNu..jak píše výše PB[/quote]

TOWARN na zemi, CABIN ALT ve vzduchu. TO warning je závislý na air/ground senzorech a proto se nikdy nerozezní ve vzduchu. Ale stejně to ty piloty mátlo. Do novějších modelů radši dali na přední panel CABIN ALT kontrolku a do preflight checklistu přibylo "press mode selector".

Edit: ani špatný nastavení výšek na press panelu nemůže způsobit překročení max. cabin alt. V NG už je ten bazmek (CPC) digitální a docela chytrý.

Ve chvíli kdy se tento zvuk rozezní ve vzduchu, tak je potřeba okamžitě a bez dalšího přemýšlení nasadit masky, zprovoznit komunikaci pilotů a začít manuálně kontroloval tlak kabiny. Pokud není možno, tak emergency descend. Toto vše patří do memory items, protože tam jde opravdu o minuty.
By Deivoos
#105770
Díky hoši, dneska jsem si zaletěl trochu si s tím pohrál a už mi to nepípá, třikrát hurá lidé už na palubách ČSA můžou zase dýchat :D
By dash
#105927
[quote="Lapak"]

Zbytek máš správně. Jen pár dodatků: Pokud už jsi doklesán v 4000ft, tak můžeš místo VORLOC zmáčknout rovnou APP. Hodně sleduj FMA a snaž se pochopit co ti to říká, co znamená když je ten mód napsaný bíle nebo zeleně. Totiž pouze na FMA zjistíš, v jakém módu autopilot letí, zjišťovat to podle svítících tlačítek na MCP je špatně a pak právě dochází k tomu, že ti tam něco zhasne a ty se tomu divíš. Jednoduše řečeno, když je nějaké tlačítko na MCP prosvětlené, tak to znamená, že ten mód můžeš tímto tlačítkem vypnout. Což se právě ukáže hlavně v ILS, kdy letadlo je v módech, které sledují lokalizér a glideslope, ale žádné tlačítko nesvítí, protože se z tohoto módu nedá vypnout tak jednoduše.[/quote]

Po několika přiblíženích píšu zpětnou vazbu:
Nejprve jsem vše zkoušel tak, jak jste mi psali, ale výsledek byl úplně stejný. Proto jsem tedy přepsal tím souborem scenérii LKPR, ale také se mi podařilo najít skvělý checklist, podle kterého jsem letěl a KONEČNĚ celé přiblížení probíhalo tak, jak má. Nevím, jestli je to jiným postupem podle nového checklistu anebo opravdu chybou ve scenérce. Přiblížení jsem zkoušel už také mimo Prahu a proběhlo bez problému. Zde je klíčová část nového checklistu:

(When turning into ILS)
VOR LOC.............ON
(Verify white VOR/LOC illuminated on PFD)
(Wait until localizer captured, verify green VOR/LOC illuminated)
APP...............ON
(Verify white GS illuminated on PFD)
(Wait until ILS glideslope captured, verify green GS illuminated)
CMD B...........ON

Vše tedy funguje jak má, ale bohužel pokaždé se mi po dosednutí objeví nová komplikace. Zhruba v těch 60 KIAS stahuju reverse a pak vypínam i AUTOBREAK, nicméně letadlo mi úplně zabrzdí a přesto, že je parkovačka OFF, letadlo je nějak úplně zabržděné a nelze s ním nijak hnout. Nepomáhá ani F/D OFF, či ruční stažení spoilerů a klapek.

Snad už je to poslední problém :-D , nevíte náhodou co s tím je??
Uživatelský avatar
By Pavel
#105929
Udělej screenshot po tom úplném zastavení kdy to nejde rozjet, a dej nám ho sem...

PB
By oupa
#105931
Spíš napiš jak \"vypínáš autoBRAKE\", tam bude zakopaný pes.
By dash
#105932
no mam ho třeba na 3, a když jsem zhruba na 50 nebo 40 KIAS tak to ve Virtual Cockpit naklikam myší na OFF.
By oupa
#105933
Tak se ale nedeaktivuje - zhruba v těch 50 (nebo dle libosti dříve) rychle 2x prošlápnout (prokliknout, promáčknout) brzdy.
By dash
#105935
aha, to jsem nevěděl :-D děkuju. Zkusím a pokud problém přetrvá, přiložím screenshoty.
Uživatelský avatar
By Lapak
#105967
Nebo, pokud máš malou rychlost a chceš dojet dál, tak stačí zasunout speedbrakes. Tím přepínačem by se to dělat nemělo, ale zafungovat by to mělo. Tak zkus všechny varianty a dej vědět. Screen určitě pomůže.
Uživatelský avatar
By Speedy985
#105972
K Autobrakes: Oupa má pravdu, já u 767 prošlápnu brzdy a autobrakes jsou deaktivovaný a mašina ti to dá ještě vědět rozsvícením nápisu AUTOBRAKES, abys byl informanej o tom, že jsou neaktivní a brzdíš ty sám. Všechny Bečka to maj stejný, to bych se vsadil.
Uživatelský avatar
By SenorAmigo
#105973
Ano je to tak i v realných Boeingách. Jakmile pilot vyšlápne brzdy přechází se na manuál braking a už si dobržďuje sám nohama.
By PBily
#105982
Ale nemusí se 2x prošlápnout ne? Stačí je jemně sešlápnout.....
Uživatelský avatar
By SenorAmigo
#105983
Stačí jednou dostatečně, aby nožní pedály vyvolaly tlak alespoň 800 PSI (ekvivalentní autobrake 1). Dá se to vypnout i přepnutím switche do OFF, ale mě to třeba v simu nejde a tak pomáhá dvakrát prošlápnutí. V realu se taky moc nepraktikuje přepnutí switchem, jelikož kdyby se to omylem přeplo do polohy RTO, pak by dostaly brzdy pěkně zabrat.
By dash
#106212
[quote="SenorAmigo"]Stačí jednou dostatečně, aby nožní pedály vyvolaly tlak alespoň 800 PSI (ekvivalentní autobrake 1). Dá se to vypnout i přepnutím switche do OFF, ale mě to třeba v simu nejde a tak pomáhá dvakrát prošlápnutí. V realu se taky moc nepraktikuje přepnutí switchem, jelikož kdyby se to omylem přeplo do polohy RTO, pak by dostaly brzdy pěkně zabrat.[/quote]

Tak jsem to už vyzkoušel a je to přesně, jak říkáš. Stačí to opravdu jen jednou zmáčknout, jen kapičku dýl. Všem moc děkuju za rady!
By Deivoos
#106271
Hoši, má nějaký zásadní dopad na VOR/DME přiblížení tlačítko (na autopilotovi) VOR LOC ? |Popřípadě k čemu tam je ?
By OK976
#106272
Má ten nejzásadnejší vliv... nastavíš frekvenci VORu na NAV1. Nastavíš kurz VOR DME přiblížení podle mapy a poté, co ti ATC dá povolení zo VOR/LOC zmáčkneš - letadlo to zachytí a poletíš ve směru ke dráze. Podle mapy klesáš. V MAPt výšce, pokud vidíš dráhu, jdeš na manuál a přistaneš. Pokud dráhu nevidíš, zahájíš GA
By Deivoos
#106273
Aha a já furt proč mi to VOR/DME na Boeingách tolik nejde.... díky moc snad už mi to půjde :))
Uživatelský avatar
By kopcimek
#106279
[quote="OK976"]V MAPt výšce...zahájíš GA[/quote]

Tady bych jen upozornil, že při nepříznivých okolnostech zahájíš ve výšce MAPt MA proceduru, která spočívá v udržení konstantní výšky letu až do bodu MAPt. Tzn. nikoliv "bezhlavě" přidat plyn a zvednout éro zpět k obloze, jak jsme zvyklí z přesných přiblížení.

Na to velký pozor, tohle je jedna ze zásadních odlišností v konstrukci koncových tratí těchto druhů přiblížení.

Připomínám to z toho důvodu, že se dozvídám, že někteří neví na co jsou která tlačítka na MCP.. :-O
By rc_czech
#106280
[quote="OK976"]..., jdeš na manuál a přistaneš.[/quote]
Toto je take nepresne. Cele priblizeni muzes letet na manual. Jen pokud v OCH/MDH nemas visualni refernce (draha nebo priblizovaci svetelna rada) pokracujes az do bodu MAPt, jak psal Petr, a pokdu tam stale nemas visualni reference, jdes na proceduru nezdarileho priblizeni, pokud mas, jdes na pristani.
Uživatelský avatar
By SenorAmigo
#106281
Anebo může mít společnost ve svých postupech stanovený Continuous Descent Final Approach, takže nepřesná přiblížení létá s konstantním klesáním (např VNAV). Jelikož už se přišlo na to, že velká dopravní éra z MAPt stejně většinou už nedokážou stabilizovaně sednout z výšky MDA (MAPt, jsou blízko dráhy), pak při aplikaci těchto postupů je MDA=DA a začíná se při této výšce ihned stoupat jako při přesném přiblížení, přičemž zatáčky apod se zahajují až za MAPt. Doufám,že to nebude matoucí.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19