Forum zaměřené na vše o letadlech, sceneriích, addonech a ostatním z Microsoft Flight Simulatoru.
#113159
Ahoj,
ačkoliv jsem ještě odpoledne tvrdil že na to nemám čas, netrpělivost mi nedala, a mrknul jsem na to. Povedlo se mi vykonvertovat silniční a železniční sítě a lesy z map Openstreet do FSX.

Ke stažení na www.brodhaq.eu
Přímé odkazy:
LKAA
Kód: Vybrat vše
https://uloz.to/!p4kvpWZPv/lkaa-vector-x-zip
LZBB
Kód: Vybrat vše
https://uloz.to/!7v2UTGMi/lzbb-vector-x-zip

Co to dělá?
No, dělá to že všechny silnice, železnice,lesy, města, obce, louky, průmyslové zóny a rybníky jsou přesně podle skutečnosti. Když tedy letíte s default scenérkou, tak ty silnice nevedou tak nějak náhodně/vůbec, ale odpovídají realitě. To samé landclass polygony lesů.

Jak to funguje?
FSka sama o sobě nemůže mít zachycen celý svět 100% podrobně. Proto pracuje s tzv. landclass - oblasti, ve kterých je definované, co se tam má nacházet. To jsou ty neurčité fleky, které vidíte na zemi okolo sebe, když letíte nad defaultní krajinou. Mě se pro lesy, města,louky,... povedlo tyto landclass na území ČR a SR poměrně zpřesnit. Dále FSka obsahuje údaje kudy vede jaká silnice - ale nic menšího než silnice I. třídy tam nenajdeme. Já jsem vyexportoval všechny silnice/pěšinky z openstreetmaps tak, aby je FSka uměla prostřednictvím svých nástrojů zobrazit. To samé pro vláčky.

Jaký je vztah s autogenem a ortofoto scenérkou?
Žádný. Na tomto fóru publikovaná ortofoto scenérka tento addon nepotřebuje, a tento addon nepotřebuje ji. Pokud chcete létat ve dne a v létě VFR, zapněte si orto scenérku (s jejím autogenem) a máte zaručeně nejlepší krajinu. Pokud chcete létat v zimě nebo v noci, tak vám orto scenérka nepomůže, protože obsahuje jen denní a letní textury. Pak přichází ke slovu tento addon.

Pro koho je addon určen?
Addon může běžet pod vším jako základ. Je vhodný, pokud nelétáte s orto scenérkou (ať už z důvodu výkonu nebo velikosti té scenérky), nebo létáte vysoko že se vám nevyplatí kvůli tomu instalovat 55GB textur, nebo létáte v noci a v zimě. Obecně tedy tento addon je vhodný pro IFR piloty, kteří pod sebou chtějí mít o něco lepší krajinu, ale nechtějí to hrotit ortofotem. Dále také pro VFR letící v zimě nebo v noci (ortofoto scenérka nesvítí a proto je v noci nepoužitelná).

Instalace
Standartní, přidat jako scenérku do FSX. Používá to FSkový autogen, tzn dále není potřeba NIC měnit.

Nevýhody
Všechny železniční tratě jsou dvoukolejné. Omezení FSky, nelze nijak upravit. Koho to hodně točí, může si najít která textura tam v FSce je (jedna pro celý svět) a přešmudlat si jí ve fotošopu na jednokolejnou. Já to dělat nebudu.

Do budoucna
Do budoucna by asi bylo možné udělat sloupy vysokého napětí - ale bude s tím víc práce, protože openstreetmaps je nepublikují jako samostatné SHP, ale v rámci nějaké společné vrstvy. Tzn vymyslet jak to vyfiltrovat. 3D objekty na to FSka má \"od narození\". Tak snad se na to někdy hecnu.

Troubleshooting
Problémy s instalací do FSky piště sem. Problémy s někde blbě nakreslenou silnicí rovnou editujte do http://www.openstreetmap.org/ odkud čerpám - třeba to někdy vykonvertuju znova. Ale jelikož tato data používají i některé GPS navigace, tak to asi nebude zas tak tragické.

Ukázkové obrázky
1) Karlovy Vary
2) Praha - Hlavní nádraží (doporučuju stáhnout pro plné rozlišení)
3) Jeseníky - lesy a silnice
4) Slovensko - někde u LZTT

PB
Naposledy upravil(a) Pavel dne 10 srp 2016, 20:29, celkem upraveno 1 x.
#113186
[quote="Schindler"]Paráda! Docela by mě zajímalo, jak to děláš? Já nikdy nic takového nezkoušel. Kdysi jsem zkoušel dělat AIRAC pro ČR, ale to nějak nešlo, by se musela předělat kupa věcí.[/quote]

1) Stáhnout Czech Republic http://download.geofabrik.de/europe.html v ZIPu a někam rozbalit. Měl bys vidět cca:buildings, landuse, natural, points, railways, roads, waterways. U každého tohoto názvu hafo souborů různých přípon. My budeme pracovat s .SHP, ale ty ostatní tam musí být (je to na ně nalinkované).

2) Stáhnout a nainstalovat QGIS http://www.qgis.org/en/site/forusers/download.html

3) Stáhnout a nainstalovat SBuilderX (popř jeho FS2004 alternativu pro tento archaický kousek): http://www.ptsim.com/index.php?option=c ... mid=1.....

Polygony/landclassy:
==============
a) Otevřít QGIS, konkrétně "QGIS Desktop 2.0.1"
b) vedle levého panelu první ikonka ve svislém sloupci "přidat vektorovou vrstvu"
c) najít soubor landuse.shp a otevřít, měl by se zobrazit - bude to chvíli trvat někdy
d) v okně vrstvy kliknout na landuse pravou myškou a vybrat Otevřít atributovou tabulku
e) seřadit si to podle sloupce "type"
f) vlevo nahoře kliknout na ikonku tužky Přepnout na režim editace
g) odmazat vše kromě toho, co chci dělat (příklad - chci řešit města, odmažu vše kromě "residental") - jo, trvá to nesnesitelně dlouho
h) zavřít Atributovou tabulku, před sebou bych měl vidět QGIS a v něm jen ty moje polygony, které chci řešit
j) v okně vrstvy kliknu pravou myší na landuse a vyberu Uložit jako, a někam si to uložit třeba jako "residental_vyfiltrovane.shp"
k) Otevřit atributovou tabulku, vypnout režim editace - zeptá se to, jestli chci zachovat změny, vyberu že ne, tzn vrátí se to co jsem smazal, a mám zase původní landuse - můžu opakovat postup mazání tak, aby mi vznikla zase další třída, kteoru chci řešit. Toto opakuji do zblbnutí.
l) spustit Sbuilder ikonkou "SBuilderX313"
m) New project - vyplnit nějaké jméno projektu, a kam to má ukládat výsledky...
n) File -> Append -> ERSI SHP -> vyberu SHP který chci řešit, po chvíli naběhne
o) kliklnu na ikonku žlutého obdélníku (polygon tool), stisknu CTRL, a nakreslím obdélník tak, abych označil vše co mám před sebou.
p) počkám, až se to odkousne a provede se bod o
q) kliknu na to pravou myší, v properties na záložce Vector Polys vyberu co to má být (město, les,.. a kliknu na OK
r) kliknu na zelenou šipku a vyexportuje se to do BGL, které bude tam kam jsem nechal ukládat tento projekt. Hotovo


Liniové stavby (silnice,atd):
==============
s) to samé jako výše, akorát v bodě "o" použiju Line tool (vlevo od obdélníku) a pak v properties vyberu vhodnou věc co má vzniknout.
t) Ještě taky jde kliknout pravou myší na ty lajny a nastavit tam jejich šířku (je docela blbý když to defaultně vezme hodnotu "100" a vzniknou 100m široké silnice.


==============
No, a to je v kostce můj postup. Určitě existuje spousta rychlejších (viz vybírání vzorcem v QGISu), to ať si každý vyzkouší a nastuduje sám.

Jen prosím - pokud z toho něco vznikne - sjednoťme to nějak s tímto, ať nemáme tisíc scenérek ve kterých se nikdo nevyzná. Super, víme všichni jak na to, takže Slovensko již dělá někdo místo mě

PB

P. S. Ptáte se, kde je bod "i"? Bod "i" neni, zkouška pozornosti. Děkuji za pozornost.
#115232
Na původní umístění byla nahrána aktualizovaná scenérka LKAA VECTOR X. Prosím odstraňte předchozí a nakopírujte nové soubory. Úprava spočívá ve filtrování všech silnic a cest podle jejich kategorie, takže všude už nevedou dvouproudové silnice, ale v parcích jsou cestičky, apod. Pro srovnání s obrázkem původní verze která je v prvním postu posílám obrázek. Tak stahujte a instalujte.

Za perfektní pomoc děkuji Karlovi Bařinovi ze sousedního fóra flightsim.cz

PB