Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
#56791
[quote="Ondra"]jeden kapitán se kterým jsem mluvil tak udělal výběrové řízení k Emirátum a bude lítat dálkové trasy na A330 jako druhý. ostatní to mají horší. málokdo ted shání piloty :([/quote]
Tak někdo má teď na pár týdnů jistotu v Libyji s Bulíkem ;) Prý to je zážitek...

Ale copak copak??? Vládní Autobus (že by?) a opakovaná porucha??? :p
#56803
[quote="amalka"]Tak mě napadá proč se vlastně nová letadla nakupovala v tak velkém stylu když se teď pronajímají, což logicky vynáší méně než vlastní provozování?[/quote]
Aby Pan Tvrdik ukazal, jak je dobrym managerem (v ty si trafice).
#56807
[quote="amalka"]No moment, Tvrdík si nakupoval auta. Letadla se kupovala na leasing ještě před ním (nebo po něm) ne?[/quote]

Ne, Tvrdík nakupoval i letadla - aspoň za jeho působení se konala řada "křtů nových airbusů, na kterých participovala i členská základna ČSAV potažmo VATSIM.

Jinak přesně to je podle mne klíč k situaci v CSA : když je dobře, dělají velké aerolinky reservy, které pak pomůžeou v době krize. Běžný a logický postup - nehledě na to, že tyto peníze mohou firmě generovat i výnos z investice. Tvrdík, potažmo lidi za ním, však tento surplus použili na "nesmyslné" nákupy nových letadel. Čili na otázku nějakého analytika "Kde ty peníze jsou?", je odpověd: "U Airbusů ...", jemuž generují onen výše zmíněný výnos ve formě úroků leasingových splátek, které platí ČSA, čili peníze reservní nejenže nejsou, ale také negenerují výnos, ale generují náklady.

To je celé.
#56811
[quote="Ondra"]nevim jestli zmlácený posádce i s letuškama se dá řikat zážitek :)[/quote]
No přesně tak jsem to myslel ;) Občas Egypt, okolní Afrika, ale jinak jen místní skoky. No ještě že poslali i dva mechaniky, jinak by se Bulík asi nevrátil.
#56812
[quote="PavelS"][quote="amalka"]No moment, Tvrdík si nakupoval auta. Letadla se kupovala na leasing ještě před ním (nebo po něm) ne?[/quote]

Ne, Tvrdík nakupoval i letadla - aspoň za jeho působení se konala řada "křtů nových airbusů, na kterých participovala i členská základna ČSAV potažmo VATSIM.

Jinak přesně to je podle mne klíč k situaci v CSA : když je dobře, dělají velké aerolinky reservy, které pak pomůžeou v době krize. Běžný a logický postup - nehledě na to, že tyto peníze mohou firmě generovat i výnos z investice. Tvrdík, potažmo lidi za ním, však tento surplus použili na "nesmyslné" nákupy nových letadel. Čili na otázku nějakého analytika "Kde ty peníze jsou?", je odpověd: "U Airbusů ...", jemuž generují onen výše zmíněný výnos ve formě úroků leasingových splátek, které platí ČSA, čili peníze reservní nejenže nejsou, ale také negenerují výnos, ale generují náklady.

To je celé.[/quote]
A Lašák to vyšperkoval zpětným leasingem Béček...
#56831
Největší současné letadlo pro cestující Airbus A380 přiletí 16. října na moskevské letiště Domodědovo. Na své první návštěvě na území Ruska se zdrží do 17.10., kdy odtamtud odlétne do Soulu, kde se bude účastnit Seoul International Aerospace & Defense Exhibition 2009. Návštěva má prověřit připravenost a schopnost odbavovat A380 na letišti Domodědovo, která je zatím v Rusku jediné certifikované pro odbavení tohoto typu.

zdroj: PLANES.CZ
#56857
Omlouvám se, ale dovolím si využít tuto zprávy k upoutávce pro fajnovějšíí filmové fandy. Na podobné téma existuje film:
Jmenuje se to \"Zabriskie Point\" (USA/It. cca 1975) a je to z dílny Antonieua nebo jak se jmenoval slavný italský režisér, co před nedávnem zemřel (proslul tím, že jakýsi jeho film v Cannes naživo vypískali i s ním, pro, na tu dobu urážlivé dialogy, a také snímkem \"Zvětšenina\"). Ten Zabriskie Point popisuje události kolem \"studentské revolty\" v roce 1968 v USA, ale o to vůbec nejde. Hlavní hrdina, 18ti letý mladík (není to žádný bezdomovec), tam totiž ukradne \"rodičovskou\" Cessnu 182 a zažije zajímavá dobrodružtví v oblasti Zabriskie Point (tam jsou ty dinosauři). Je to film jak z jiného světa a všem fandům opravdu doporučuji.
Na konci ho zastřelí americká policie.
Mládeži nepřístupno.
#57010
To je jasný, šlechta nechce létat Challengerem (byť by se do něho se suitou vešla) ze kterého má strach kůli poruchám propíraných tiskem tak místo toho létá vládním A319 Corporate Jet... To bylo keců že se tím budou vozit vojáci na zahraniční mise, místo toho tím létají 12ti členné delegace na dovolené. Tak strašně jako poslední 4 roky mě politika nikdy nevytáčela, a je to čím dál horší, něco se musí stát....
#57014
Tedy pokud by předseda vlády nevzal za vděk vrtulovým letounem An-26, jemuž to do Bruselu trvá několik hodin.

tahle věta je fakt zajímavá. Brusel je asi strašně daleko. a že se bojí,že by to byla ostuda tam přiletět AN-26? si myslí, že ho tam budou vítat davy fanynek jak nějakou celebritu ?....
#57016
[quote="SenorAmigo"]Tedy pokud by předseda vlády nevzal za vděk vrtulovým letounem An-26, jemuž to do Bruselu trvá několik hodin.

tahle věta je fakt zajímavá. Brusel je asi strašně daleko. a že se bojí,že by to byla ostuda tam přiletět AN-26? si myslí, že ho tam budou vítat davy fanynek jak nějakou celebritu ?....[/quote]

Slitování, mě z ATR taky dycky praská hlava a tohle je ještě horší. :P Nejlepší je, že ta An-26 kuli tomu musela přiletět do Kbel (teď nevím přesně odkud) no a až pak se vrchnost rozhodla, že to už raději videokonferenci...
#57018
[quote="idnes"]Takže dva Airbusy A-319 nalétají ročně tisíc hodin místo výrobcem doporučeného maxima 600 hodin.[/quote]
600???? To je nejaka blbost nebo fakt? To vychazi tak 2 hodky na den.
Zlati Bulici, se kteryma lita treba Ryanair od rano do vecera a na otocku na zemi maj 30min.

Nesetri se tady spis jen na udrzbe?
#57019
Stačí příklad z CIAFu - vládní honorace využila k přepravě z Prahy do Hradce dvě Mi-17 (8?). Přitom musela dojet z vládních budov autem dojet na letiště (Ruzyně/Kbely, nevím, nicméně oboje stejně daleko) a pak letět zhruba 100km. Když už v těch limuzínách seděli, mohli zapnout majáky a za necelou hodinu být v HK. Nemusí se připomínat, kolik by se ušetřilo... Jestli tedy Janota a spol. mluví o šetření, měli by začít u sebe!
Jenže ona praxe je taková, že se dost letů napíše jako cvičný. Letadlo \"musí\" letět, tak proč prázdné, že?
A argument, že by nesehnali letenky pro dvacet lidí během několika desítek minut?! Nebrečí náhodou aerolinky (skoro všechny), že mají malé vytížení???
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 189