Stránka 4 z 189

LETECTVÍ VŠEOBECNĚ - co se děje ve světě i doma

PříspěvekNapsal:02 zář 2009, 19:12
od ASG29
[quote="amalka"]http://www.novinky.cz/ekonomika/177979- ... i-csa.html

Pod to se (jako zcela nezasvěcený) podepisuju.[/quote]
Ano. A dnes snad jedinou možností je prodej UNIMEXU a přejít na model Travel Servisu. Tzn. víc se orientovat na charter a omezit linky (myslím v porovnání se současným stavem u ČSA). Že to funguje je vidět na hospodaření TVS: i po (dle jejich slov větším) neúspěchu s hedgingem měli vloni zisk 14mil. Kč.
Další věcí budou pronájmy. Teď půjde třeba 737 někam do Afriky, i s pilotama.

LETECTVÍ VŠEOBECNĚ - co se děje ve světě i doma

PříspěvekNapsal:02 zář 2009, 19:36
od amalka
Tak prodej za rozumnou cenu (ideálně s doplatkem) TVS je cílem celého urychleného snažení o prodej ČSA. To je ale stará známá věc, obě strany (politické) potřebují zalepit díry ve stranickém i soukromém rozpočtu.

IMHO je ale připraven lepší scénář, a sice že se prodej nerealizuje a zajímavý majetek ČSA bude prodávat (za korunu) právě TVS až konkurzní správce. To je o moc lepší než si kupovat i dluhy a navíc ten špatný bude ten konkurzní správce resp. věřitelský výbor.

LETECTVÍ VŠEOBECNĚ - co se děje ve světě i doma

PříspěvekNapsal:04 zář 2009, 02:56
od Vanilla
Ryan pohotově reaguje na situaci Sky :-)

Obrázek

LETECTVÍ VŠEOBECNĚ - co se děje ve světě i doma

PříspěvekNapsal:04 zář 2009, 08:17
od George_L
[quote="Vanilla"]Ryan pohotově reaguje na situaci Sky :-)

[/quote]


Oni zdraví asi všechny... viz. http://www.airliners.net/photo/Ryanair/ ... a14c8fa269 , ale vzhledem k situaci ve SkyEurope to dostalo nový smysl ;)

LETECTVÍ VŠEOBECNĚ - co se děje ve světě i doma

PříspěvekNapsal:04 zář 2009, 13:18
od George_L
Starostové povolili dočasné noční lety z Ruzyně, bojí se propouštění

http://ekonomika.idnes.cz/starostove-po ... nomika_kvr

LETECTVÍ VŠEOBECNĚ - co se děje ve světě i doma

PříspěvekNapsal:04 zář 2009, 14:44
od George_L
Boj o klienty SkyEurope vedou SmartWings, náhradní letenky má už dvanáct tisíc lidí

http://ekonomika.idnes.cz/boj-o-klienty ... oprava_kvr

Aerolinky oproti očekávání začínají zlevňovat své tarify z Prahy do některých nejžádanějších destinací, kam dříve létaly SkyEurope.

Týká se to zejména letů do Paříže a Amsterdamu. Cenový boj o zákazníka ale domácí dopravce ČSA prohrává: jejich alianční partner ze SkyTeamu Air France - KLM nabízí nejnižší tarify do obou měst zhruba o tisícikorunu levnější, než ČSA.

Letenka do Amsterdamu s odletem už v září se dá sehnat u klasických síťových dopravců už za tři a půl tisíce korun včetně všech poplatků i zavazadlem, do Paříže o tisícikorunu dráž. Nízkonákladoví Wizz Air a SmartWings nabízí ceny ještě níže.
\"ČSA se drží dlouhodobě aplikovaného přístupu k zákazníkům a zaměřují se na rozdíl od konkurence pouze na dobře platící klientelu,\" komentoval provozovatel serveru akcniletenky.com Lukáš Košík.
;)

LETECTVÍ VŠEOBECNĚ - co se děje ve světě i doma

PříspěvekNapsal:04 zář 2009, 14:50
od amalka
Jooo, slova pana Košíka do kamene tesat!

LETECTVÍ VŠEOBECNĚ - co se děje ve světě i doma

PříspěvekNapsal:05 zář 2009, 14:05
od George_L
Pražské letiště upraví od 01.11.2009 přistávací poplatky, větší letadla ušetří. Podle nového vzorce zůstane cena stejná pro letadla s maximální vzletovou hmotností 55 tun (10230,- Kč), lehčí letadla budou platit oproti létu více, těžší méně. Pro nejčastější typy to znamená následující změny (podléhá skutečné maximální vzletové hmotnosti, která se u stejného typu může podle společnosti lišit): Saab 340 2792,- Kč (dříve 2418,- Kč), ATR42 3980,- (3534,-), ATR72 4574,- (4092,-), DHC8-400 6032,- (5580,-), A319 11780,- (12090,-), A321 15500,- (16554,-), B737-300/700 11160,- (11346,-), B737-800 13950,- (14694,- Kč), lehčí B737-800 Ryanair 12090,- (12462,-), A310 22704,- (24552,-), B767-300 24510,- (26505,-), B777-200 33540,- (36270) a B747-400 42742,- (46221,-).

(PLANES.CZ)

LETECTVÍ VŠEOBECNĚ - co se děje ve světě i doma

PříspěvekNapsal:05 zář 2009, 15:32
od George_L
Hasiči v pohotovosti: Na Ruzyni nouzově přistál boeing

http://tn.nova.cz/zpravy/domaci/na-ruzy ... oeing.html

LETECTVÍ VŠEOBECNĚ - co se děje ve světě i doma

PříspěvekNapsal:10 zář 2009, 19:23
od Pavel

LETECTVÍ VŠEOBECNĚ - co se děje ve světě i doma

PříspěvekNapsal:10 zář 2009, 21:29
od CSA222
[quote="Pavel"]Chudinka VGZ, takhle ho zprasit - http://www.planes.cz/cs/photo/1061620/b ... n_res=1024[/quote]

OK-VGZávada to má u ČSA spočtený :(

LETECTVÍ VŠEOBECNĚ - co se děje ve světě i doma

PříspěvekNapsal:11 zář 2009, 17:08
od amalka

LETECTVÍ VŠEOBECNĚ - co se děje ve světě i doma

PříspěvekNapsal:12 zář 2009, 12:00
od George_L
Bohužel, další nehoda... :(

Na Vysočině spadlo v mlze malé letadlo, dva lidé uhořeli

http://www.novinky.cz/krimi/178830-na-v ... oreli.html

LETECTVÍ VŠEOBECNĚ - co se děje ve světě i doma

PříspěvekNapsal:13 zář 2009, 15:47
od kopcimek
Njn...Z-143, když to řikali, čekal jsem, kdy řeknou, co bylo příčinou nehody...v duchu jsem si řikal, že určitě problémy s motorem...a hle, měl sem pravdu. Zlíny jsou tim snad už pověstný...vynechávání motoru je u něj na denním pořádku :(
Nicméně škoda obou lidí.. R.I.P.

LETECTVÍ VŠEOBECNĚ - co se děje ve světě i doma

PříspěvekNapsal:13 zář 2009, 15:57
od PavelS
No , upozorňuju, že jde o Z-143, kde je motor aemerický, tedy Lycoming !

LETECTVÍ VŠEOBECNĚ - co se děje ve světě i doma

PříspěvekNapsal:13 zář 2009, 16:40
od CSA222

LETECTVÍ VŠEOBECNĚ - co se děje ve světě i doma

PříspěvekNapsal:14 zář 2009, 01:22
od roadmonster
[quote="CSA222"]http://cestovani.idnes.cz/dvanact-nejde ... igsvet_tom[/quote]

jj, už jsem psal autorce, proč zapomněla na můj oblíbený LFLJ ;)

LETECTVÍ VŠEOBECNĚ - co se děje ve světě i doma

PříspěvekNapsal:14 zář 2009, 08:38
od amalka
Pro znalce připomínám z výše uvedeného článku obrázky z Bolzana. Copak je to za letadlo na obrázku? :P

LETECTVÍ VŠEOBECNĚ - co se děje ve světě i doma

PříspěvekNapsal:14 zář 2009, 08:47
od amalka
[quote="kopcimek"]Njn...Z-143, když to řikali, čekal jsem, kdy řeknou, co bylo příčinou nehody...v duchu jsem si řikal, že určitě problémy s motorem...a hle, měl sem pravdu. Zlíny jsou tim snad už pověstný...vynechávání motoru je u něj na denním pořádku :(
Nicméně škoda obou lidí.. R.I.P.[/quote]

Tak ono by vysazení motoru principielně nemělo vést k totální nehodě. Nicméně včera jsem lítal okruhy s letadlem, který mělo v logbooku na předchozí stránce v kolonce závady místo B.Z. napsáno nouzové přistání po vysazení motoru... Spolu v kombinaci s faktem, že to bylo moje solo č. 4-8 a foukal boční vítr, mi to věru ke klidnému řízení nepřidalo...

LETECTVÍ VŠEOBECNĚ - co se děje ve světě i doma

PříspěvekNapsal:14 zář 2009, 10:17
od kopcimek
..tak to věřim. Hlavně žes je v pořádku dolítal ty okruhy ;)

LETECTVÍ VŠEOBECNĚ - co se děje ve světě i doma

PříspěvekNapsal:14 zář 2009, 13:58
od PavelS
Dnešní tradiční přistání F-100 bez podvozku (EDDS) bylo zpetřeno jen přítomností předsedy německé \"ČSSD\" na palubě:

http://www.welt.de/vermischtes/article4 ... ation.html

Jak jsem za ta léta pochopil, přistává tento typ bez podvozku běžně, bezpečně a je posléze i normálně provozován dále, ne ?

LETECTVÍ VŠEOBECNĚ - co se děje ve světě i doma

PříspěvekNapsal:14 zář 2009, 14:39
od George_L
Už dlouho tu nebylo něco o ČSA ;)

Odbory ČSA mají plán, jak firmě ušetřit 900 miliónů korun

http://www.novinky.cz/ekonomika/178920- ... korun.html


Dozorčí radu ČSA povede zachránce Vítkovic Novák, chtěli ho i odboráři

http://ekonomika.idnes.cz/dozorci-radu- ... oakcie_fih

LETECTVÍ VŠEOBECNĚ - co se děje ve světě i doma

PříspěvekNapsal:14 zář 2009, 15:30
od ASG29
[quote="amalka"][quote="kopcimek"]Njn...Z-143, když to řikali, čekal jsem, kdy řeknou, co bylo příčinou nehody...v duchu jsem si řikal, že určitě problémy s motorem...a hle, měl sem pravdu. Zlíny jsou tim snad už pověstný...vynechávání motoru je u něj na denním pořádku :(
Nicméně škoda obou lidí.. R.I.P.[/quote]

Tak ono by vysazení motoru principielně nemělo vést k totální nehodě. Nicméně včera jsem lítal okruhy s letadlem, který mělo v logbooku na předchozí stránce v kolonce závady místo B.Z. napsáno nouzové přistání po vysazení motoru... Spolu v kombinaci s faktem, že to bylo moje solo č. 4-8 a foukal boční vítr, mi to věru ke klidnému řízení nepřidalo...[/quote]
Nemělo, ale jak známo, Zlíny čtyřicítkové řady bez motoru moc neletí. To má snad klouzák 1:1 ;) A jestli byli opravdu v /nad mlhou, je neštěstí na světě.
Mimochodem v novém L&K je popis záchranného systému Cirrusů.

LETECTVÍ VŠEOBECNĚ - co se děje ve světě i doma

PříspěvekNapsal:14 zář 2009, 15:32
od PavelS
Mimochodem klouzavost je cca 7:1 (víceméně vyzkoušeno).

To samozřejmě nic nemění na tom, že průser.

LETECTVÍ VŠEOBECNĚ - co se děje ve světě i doma

PříspěvekNapsal:14 zář 2009, 15:36
od ASG29
[quote="amalka"]Pro znalce připomínám z výše uvedeného článku obrázky z Bolzana. Copak je to za letadlo na obrázku? :P[/quote]
Myslíš tohle? ;)
http://www.planes.cz/cs/photo/1041402/c ... n_res=1024