Vše co nepatří jinam a přesto může ostatní zajímat.
#64011
ono u čsa sim 737 grafikou je na úrovni FS 2000 (nejlepší simulace je tam ale NOC a projíždějící světla aut) u A320 ta grafika je už jinde, ale je to taky o jednu nebo dvě generace mladší full sim. Na 320 je hezký i postupový trenažer a konkrétně trenažer na výuku (místo praxe) na letadle pro údržbu a nějakou tu hodinu pro piloty jsem zatim kromě Toulouse nikde neviděl. Taky to sem namontovali od Airbuse (kdyby záleželo na čsa tak na to nejsou peníze) a kurzy propojily společně. v Toulouse vidí jaký kurz jde v Praze a v kterou hodinu mají např. Atu 22 a na tu Atu se dá přihlásit ve Francii a odjet do Prahy na přesnou hodinu ,kdy tady ta Ata bude probíraná. měli požadavky kolik lavic tam v učebně bude, že každý student bude mít dvě LCD obrazovky a dokonce jak musí být lavice daleko od sebe :) Ale výsledek myslim stojí za to. jestli tam někdo bude mít cestu tak je to v přízemí v té nové přístavbě na sim Airbusy. Nevim jestli je tak jednoduché jít si zalítat, B373 je plně obsazený a najít volný blok je skoro nemožné, když jsem se díval na rozvrh u ATR a A320 tak tam je to sice časově lepší, ale zase problém je s vykázáním hodin na běžící sim a jeho učební blok (4h) ,na to jsem doplatil naposledy když jsme tam byli :(
#64244
Pokud máte někdo možnost sledovat-nahrávat západoněmeckou televizi, jmenovitě jejich kanál ARTE (dostupný na všech DBV-T Senderech), dnes v 21:05 je tam dokument \"Traumflug in der Super Conny , čili o začátcíh létání přes Atlantik v SuperConstellationu v letech 40-50tých, který případně nahrajte.

Obrázek Obrázek

**

Pro noční vytrvalce je pak ještě přídavek na ARD od 23:30 \"Rote Arktis\" o prvním úspěšném dobytí severního pólu letadly. Jde o expedici s. Ivana Papanina z roku 1937, kdy za pomoci blíže zatím neidentifikovaných letadel typu cca ANT (předchůdce AN) přistál Papanin na Severním pólu a několik měsíců tam přečkával polární zimu na driftujících krách.
Všichni se ve zdraví vrátili do Sovětského Svazu.
Pak se to pokazilo. S výjimkou zmiňovaného s. Papanina. muže z lidu, upadli ostatní účastníci expedice v nemilost vůdce.
Všichni umučeni.

Obrázek

Pro našince je to zajímavé tím, že od té doby až do roku 2008 nebylo podle dostupných informací na/nad severním pólem pístové letadlo - tím dalším byl v roce 2008 čs. L-200 Morava, pilotovaný panem Boltem.
#64278
Okomentoval bych dokument o Connie (politické, historické a filosofické aspekty vynechám, nikoho by to nezjímalo):

Šlo o dokument na bázi originálních 8mm filmů od letušek Swissairu a Lufthany z letů přes Atlantik (1955+). Dokumentační hodnota neuvěřitelná, protože tam na tom nic nezmanipulujete. To bylo doplněno záběry z nedávné renovace Connie ve CH.

a) Kolik stála letenka z německa do N.Y. 1955 a 1965 ?

Nešlo o žádný low-cost.
Cena Connie-letu Frankfurt - NewYork (3 mezipřist.) byla 5500 DM*, nevím teď, zda 1. nebo economickou třídou. Průměrný plat byl 600DM.
Zavedením B-707 klesla cena letenek na úroveň 1500 DM (mzda dosajista stoupla, odhadl bych na stejnou hodnotu).
Vzhledem k dnešnímu stavu neporovnatelný rozdíl.

b) Jaká byla závislost spotřeby blicích pytlíků na letové hladině ?

Hyperbolická.
Ve 3000m (FL90-Connie za hnusného počasí): 60ks/let
ve 7000m (FL240- Connie standard): 40ks/let
ve 11.000m (FL330- B707): 10ks/let.
Bylo výslovně zdůrazněno, že vzhledem ke kapacitě Connie (73-90osob), blije při špatném počasí prakticky každý.

c) Počet členů a složení posádky ?

6ks + letušky. Kapitán, první a druhý první pilot (jeden spí), radiotelegrafista, navigátor, palubní inženýr.

d) Jaké procento letů bylo dokončeno se všemi 4mi motory v chodu ?

60%

Jediné, co se dnes zásadně posunulo k horšímu, byla kvalita a množství jídla, pití a kuřiva všeho druhu, podávaného za letu. Kouřil každý (čím hustější dým, tím lépe), cokoliv a hlavně kdykoliv.

Jinak bombastické byly záběry z renovace Connie, kterou mechanik, s. Gomés, začal vlastníma rukama montovat na šrotišti někde u LA (výchozí stav: zcela zdemolováno). Postupně mu lidi z domovů nosili jednak příručky typu L-1049 (to v roce 2004, vyřazeno 1967!!!) a k jeho údivu také originální náhradné díly Lockeheed! Tím se podařilo letoun opravit (jen není přetlakovaný) a získat nějakou certifikaci. Načež bez dalšího se v cca 4 lidech sebrali, podali FPL z LA do Ganderu (natankování), zapnuli padáky (padáky) a šli na to. Z letových záběrů je jasné, že některé režimy chodu motorů nelze pozorováním nijak odlišit od jejich požáru. První odešla palivová pumpa na trojce, čili se to hned dostalo do standardního stavu (3motory). Nelenili a pumpu ještě za letu opravili a nahodili. Nicméně před přistáním se nezajistila přední noha, což řešili tak, že lítali okruhy a zkoušeli všechny způsoby, jak ji vysunout a zjistit. To se nezdařilo, a proto rozhodli, že při přistání s tím hodně třísknou, aby se to samo zajistilo, což vyšlo. Druhý den ráno vyrazili po natankování přes Louži (u nás Pond) do CH, kde bez problémů přistáli a dodnes létají.


* DM je zkratka pro západoněmeckou měnu, tzv. Deutche Mark (1DM = 18-25 Kčs). Měna se užívala před EUR a bude se používat po EUR.
#68535
Právě skončilo, ale ještě bude opakování...

Zlatý věk létajících člunů

Pondělí 14. 6. - ČT2 - 12.40 ÷ 13.35 hod.

Německý dokument o době, kdy nad jezery, řekami a moři pluly nádherné technické výtvory dinosauřích rozměrů
#68884
STOLETÍ LÉTÁNÍ

Neděle 20. 6. 2010 - 11:00 ÷ 11:55 - ČT2

Historie vrtulníku
Vrtulník je pozoruhodný svou všestranností. Jeho schopnost létat téměř všude a vykonávat celou řadu různých úkolů přispěla k zásadnímu převratu v letectví. Letadlo s rotujícím křídlem je velmi důležitou součástí výzbroje dnešních armád, přičemž lehké vrtulníky jsou svou schopností doslova kopírovat terén neocenitelné pro průzkum. O něco větší užitkové helikoptéry slouží pro nejrůznější účely, počínaje evakuací raněných až po plnění úlohy vzdušných velitelských stanovišť. Podle velikosti po nich následují dopravní vrtulníky, těžké létající jeřáby a bojové vrtulníky.
By DngrsKuzle
#68889
[quote="George_L"]STOLETÍ LÉTÁNÍ

Neděle 20. 6. 2010 - 11:00 ÷ 11:55 - ČT2

Historie vrtulníku
Vrtulník je pozoruhodný svou všestranností. Jeho schopnost létat téměř všude a vykonávat celou řadu různých úkolů přispěla k zásadnímu převratu v letectví. Letadlo s rotujícím křídlem je velmi důležitou součástí výzbroje dnešních armád, přičemž lehké vrtulníky jsou svou schopností doslova kopírovat terén neocenitelné pro průzkum. O něco větší užitkové helikoptéry slouží pro nejrůznější účely, počínaje evakuací raněných až po plnění úlohy vzdušných velitelských stanovišť. Podle velikosti po nich následují dopravní vrtulníky, těžké létající jeřáby a bojové vrtulníky.[/quote]
Diky za tip.
#69026
Dnes tuto (povinné pro všechny ATC ve výcviku):
Mezinárodní letiště Indíry Gándhíové u Dillí, 12. listopadu 1996. Dispečer Dutta měl běžnou směnu. Všechno vypadalo normálně. Normálně ale na tomto letišti neznamená klidně. Jde o jedno z nejrušnějších letišť světa (!!). Indie přistoupila k politice otevřeného nebe a dispečeři museli nyní zvládnout mnohem více letů. Hustota dopravy vzrostla ze zhruba 175 letů za den na přibližně 225 letů.(!!!!!!) Těsně po šesté hodině začal k šeřící se obloze stoupat let Saudi Arabian 763. Jeho kapitán odlepil Boeing 747 z dráhy. Na palubě bylo 289 cestujících. Většinou šlo o indické dělníky vracející se za prací na střední východ. Dispečer byl odpovědný za přilétající i odlétající letadla. Musel je rychle a bezpečně navést do letového koridoru nebo na přistání.Jeho úkolem bylo udržovat mezi letouny bezpečné rozestupy, ale ne moc velké, aby nedocházelo ke zpožděním. Situace se neustále měnila(Jo , to se stává poměrně pořád.). Dispečer Dutta musel ve stejné chvíli navádět ještě jeden letoun, který přilétal z východu a chystal se přistát. Šlo o dopravní letoun Kazašských aerolinií Iljušin Il-76. Byl to mohutný letoun ruské výroby. Původně byl určený pro vojenské letectvo, ale pak se často používal i na civilních linkách. Dutta potřeboval, aby před zahájením sestupu přeletěl nad saudským Boeingem, kterému by potom povolil další stoupání. Dispečer předpokládal, že se minou s výškovým rozestupem 1000 stop... Další osud letounů sledujte v nové epizodě z cyklu kanadských dokumentárních rekonstrukcí.
Utery, 22.06.10, cca CT1
#69235
STOLETÍ LÉTÁNÍ

Od korejské války k válce v Perském zálivu
Druhá světová válka byla obdobím masového nasazení letectva. Stalo se nedílnou součástí bojů na zemi i na moři. Armády nemohly doufat ve vítězství, pokud neměly zajištěný vzdušný prostor nad sebou. Bombardéry a bitevní letouny pomáhaly dláždit cestu k útoku. Na moři převzaly po křižnících roli hlavních a nejdůležitějších válečných plavidel letadlové lodi a právě letectvo mělo lví podíl na vítězstvích v největších námořních bitvách.


NEDĚLE 27. 6. 2010 - ČT2 11:05 ÷ 12:00
#74162
NÁRODNÍ MUZEUM LETECTVÍ A KOSMONAUTIKY
Americký dokumentární film o sbírkách jednoho z největších a nejnavštěvovanějších muzeí světa

neděle 24. 10. - ČT2 - 15:05 (55 min.)

Generace fantastů a vynálezců snily o strojích, které by zpřetrhaly naše pouta se zemí a umožnily lidem vzlétnout k nebesům. Cesta k létání se však otevřela teprve poté, co si dva výrobci jízdních kol z amerického Ohia uvědomili, že bude „jednodušší vyrovnat se ptákům ve znalostech, než napodobit jejich pohyb.“ Historii naší snahy o pokoření zemské tíže ztělesňují nejrůznější a často i nejroztodivnější létající stroje - bláznivé vynálezy i zázraky techniky s ohromným výkonem. Ve Spojených státech existuje instituce, která si stanovila za cíl zmapovat a uchovat naše úspěchy na cestě za létáním. Je jím Národní muzeum letectví a kosmonautiky ve Washingtonu.
#74164
NEPŘÍTELEM OSUDU

Životní příběh hrdinného válečného pilota Františka Truhláře, který se stal členem tvz. Klubu pokusných morčat (Guinea Pig Club). Dokument O. Krejcara

neděle 24. 10. - ČT2 - 20:00 (30 min.)

Po více jak 60 letech vznikl první film o jednom z nejstatečnějších bojovníků naší vlasti, který svým hrdinstvím a láskou k rodné zemi bude navždy příkladem k zamyšlení a vzorem výjimečnosti v míře sebeobětování. Podle knižní předlohy spisovatele Vítka Formánka, provází vypravěč Zdeněk Svěrák neuvěřitelným životním příběhem hrdinného válečného pilota Františka Truhláře, který se dobrovolně rozhodl v roce 1939 opustit vlast a bojovat za naší svobodu. Nemohl však tušit, že se mu největším nepřítelem stane jeho vlastní osud. Osud, který byl psán plameny.

Obrázek
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11