Forum pro otázky a diskuze o českém VATSIMu a online létání všeobecně.
Uživatelský avatar
By kissman
#129500
Ahoj, dodnes jsem s klidem pouzival RouteFinder... ale uz me prestava bavit neustala nedostupnost serveru a platit si ucet se me moc nechce. Chapu tedy spravne, ze idealni je pouzivat radeji EUroute? Misto RF ted vyuzivam SimBrief, hlavne proto, ze umi SID & STAR, dostanu z nej hezky tiskovy vystup, fpl pro aerosofti fmc, validace na eurofpl a vyplnovani do vatsim :).
Naposledy upravil(a) kissman dne 13 kvě 2017, 19:37, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
By Pavel
#129501
Ahoj,
EUroute přešlo do vRoute. A vRoute je super  :)
Samozřejmě jsou i pokročilejší věci, například PFPX, ale ten je docela drahý - takže pokud ti vRoute stačí, tak ho klidně používej.

PB
Uživatelský avatar
By Hosak
#129505
Ja pouzivam SimBrief a som spokojny. Par chybiciek by sa naslo napr nepocita holding fuel, konkretne pri 747 ignoruje ze v SOP 747 je finres fuel minimalne 10ton a on tam spokojne zapocita ton iba 5. No a daslia chybicka je ze na NAT sa spolahnut uplne neda. Ale palivo sa da dopocitat cez extra fuel a cez atlantik zatial nelietam tak NAT neriesim.
Naposledy upravil(a) Hosak dne 14 kvě 2017, 10:09, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
By kissman
#129506
Me se krapet pirici instalovat dekstopove programy, kdyz to co potrebuju se da udelat online :) v podstate mi jde jen o to, abych si na to (simbrief) nezvykl a az skocim online, tak me s tim poslete nekam :D
Uživatelský avatar
By kissman
#129508
to byla odpoved na Pavla ;) vroute a spol.
Uživatelský avatar
By Hosak
#129509
BTW ked som uz zacal s tym NAT viete my vysvetlit ako to vlastne presne funguje. Lebo ja to asi zle chapem. Pochopil som to tak ze cez atlatnik su niake trate ktore sa kazdy den menia. Ale teraz som sa zamotal momentalne (14:33) su aktivne iba trate westbound. Znamena to ze sa da lietat iba z Europy do Ameriky ale naspet uz nie? Dalej teda priklad EHAM do TNCM ako to zaletiet spravne. Logicky mi vypliva ze zaleiet teda trasu co najjuznejsiu (F) a potom to stocit na juh. Ale to je zasa obrovska obchadzka. A to iste si ocividne mysli aj KLM ktore tuto trasu lietaju podla flightradaru tak niak krizom cez vsetky NAT. Ako to teda je?

Prvy obrazok KLM

Druhy ako som to pochopil ja
Přílohy
Capture2.PNG
Capture2.PNG (122.3 KiB) Zobrazeno 3538 x
Capture.PNG
Capture.PNG (164.04 KiB) Zobrazeno 3538 x
Naposledy upravil(a) Hosak dne 14 kvě 2017, 14:58, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
By Pavel
#129510
Jan: jasně, chápu, že se ti to nechce instalovat. Simbrief je asi ok, víceméně free alternativa k PFPX. Ale pro mě osobně je důležitější kvalita těch programů, a kombinaci vRoute + PFPX zatím nic nepřekonalo, tak holt instaluju. V tom množství addonů které kvůli použitelnému chodu FSky musím mít nainstalované se už dva programy ztratí... EUroute je šíleně fousaté, ale ten Simbrief létá hodně lidí, tak ho zkus.

Jakub: NAT není jediný způsob přeletu Atlantiku. Jen jde o to, že v tom "NAT prostoru" - správně se jmenuje OTS (organized track system) jsi v době kdy jsou ty tratě aktivní je povinen využívat. Pokud nejsou aktivní (na VATSIMu se neřeší, a jsou aktivní celodenně east + west ta konkrétní sada tratí vydaná pro daný den), nebo pokud letíš v prostoru kde NAT tratě nejsou, můžeš letět kudy chceš, po tzv. random route - tedy naplánuješ si trať mezi lat/lon body tak, jak ti vyhovuje (bod DCT bod DCT...). Je nesmysl letět z TNCM podél pobřeží nahoru jen proto, aby ses svezl skrz NAT - určitě bude kratší cesta. Stejně tak třeba malá letadla, která letí pod OTS mohou plánovat random. OTS je pouze v té části oceánu a v těch hladinách, kde má smysl - tedy kde je největší provoz.

Když si třeba Skyvector zazoomuješ někam do atlantiku tak vidíš, že je tam mřížka waypointů "souřadnic", mezi kterýmu si můžeš letět, jak chceš. Jestli to naplánuje nějaký software, nebo jestli si tvar ortodromy odhadneš sám, nebo jestli to poletíš nějak abys trefil jetstream do zad, to už je na tobě.

Více např zde: https://www.skybrary.aero/index.php/Nor ... t_Planning nebo google: north atlantic random route

PB
Naposledy upravil(a) Pavel dne 14 kvě 2017, 15:34, celkem upraveno 1 x.