Forum pro otázky a diskuze o českém VATSIMu a online létání všeobecně.
#131927
Dobrý den / Ahoj všem!
Už se pomalu rozkoukávám, sleduji komunikaci, nainstaloval jsem FSEconomy, abych měl nějaké virutální zakázky... koupil letadlo PA28 arrow III... a moc se těším na polet už někdy s vámi naživo... Zatím spíše VFR.

OTÁZKA: dá se v X plane 11 oddělit a doopravdy nastavit realnou váhu různých pasažérů, nebo nějaký plugin? Abych měl pilota který má 80kg, co-pilota 75kg, pasažery treba 54kg a 67kg... čímž realně nastavím své virtuální cestující i težiště letadla? Prosím i o radu, pokud by byl nějaký plugin na to... zda se dají nějak ZOBRAZIT postavy copilota a cestujících... abych je realně videl v kokpitu... na youtube je spousta videí, jak se v X plane 11 rozhledne a vedle a za ním sedí lidé... MOCKRÁT DĚKUJI ZA POMOC !
Jack
#131928
Ahoj,

X-Plane sam o sobe umoznuje v "nakladaci" jen urcit celkovou vahu nakladu a offset od zakladniho CG (daneho v Plane Makeru).

Vetsina vymazlenych letadel (placena a lepsi zdarma) ma vlastni "nakladac", ktery umoznuje rozsazovani pasazeru, jejich bagaze, posun CG do vsech smeru a zobrazovani patricnych "osob" v kokpitu.

Klient FSEconomy pri zahajeni zakazky nastavi celkovou vahu nakladu (viz prvni odstavec) a behem letu kontroluje, zda se nemeni. Se zakladnimi modely to logicky funguje bez problemu. S temi, ktere maji vlastni "nakladac" je to pripad od pripadu:

- v nejhorsim pripade pluginovy "nakladac" s vahou (nebo palivem) pracuje neustale a s FSEconomy je to letadlo pak nepouzitelne (plugin napriklad ubira palivo pri bezicim APU)

- u nekterych letadel (napr. FlyJSim) lze jejich "nakladac" vypnout a vlastne z toho udelat zakladni model -- clovek ale prijde o nektere pekne vlastnosti (jako treba smysluplnne CG)

- u jinych letadel (napr. Carenado+REP) jejich "nakladac" upravuje naklad (a palivo) jen, kdyz ho clovek pouzije a pak se ho jiz nedotyka. Resim to tedy takhle:

1) v REP nakladaci nastavim cestujici a palivo plusminus podle zakazky ve FSEconomy. REP tak bude spravne pocitac CG, spotrebu kysliku z flasky atd.

2) pak zahajim FSEconomy zakazku -- to lehce upravi celkovy naklad a palivo, ale zbytku si nevsima

3) behem letu je potreba NEotvirat REP nakladac, jinak vyresetuje naklad a palivo a FSEconomy se ukonci


Takze tak, no. Je to ruzne, casto trochu alchymie, ale vetsinou to nejak funguje :-)

(Jaky PA28 Arrow konkretne mas?)
#131929
vinil píše:
03 zář 2018, 16:03
Ahoj,

X-Plane sam o sobe umoznuje v "nakladaci" jen urcit celkovou vahu nakladu a offset od zakladniho CG (daneho v Plane Makeru).

Vetsina vymazlenych letadel (placena a lepsi zdarma) ma vlastni "nakladac", ktery umoznuje rozsazovani pasazeru, jejich bagaze, posun CG do vsech smeru a zobrazovani patricnych "osob" v kokpitu.

Klient FSEconomy pri zahajeni zakazky nastavi celkovou vahu nakladu (viz prvni odstavec) a behem letu kontroluje, zda se nemeni. Se zakladnimi modely to logicky funguje bez problemu. S temi, ktere maji vlastni "nakladac" je to pripad od pripadu:

- v nejhorsim pripade pluginovy "nakladac" s vahou (nebo palivem) pracuje neustale a s FSEconomy je to letadlo pak nepouzitelne (plugin napriklad ubira palivo pri bezicim APU)

- u nekterych letadel (napr. FlyJSim) lze jejich "nakladac" vypnout a vlastne z toho udelat zakladni model -- clovek ale prijde o nektere pekne vlastnosti (jako treba smysluplnne CG)

- u jinych letadel (napr. Carenado+REP) jejich "nakladac" upravuje naklad (a palivo) jen, kdyz ho clovek pouzije a pak se ho jiz nedotyka. Resim to tedy takhle:

1) v REP nakladaci nastavim cestujici a palivo plusminus podle zakazky ve FSEconomy. REP tak bude spravne pocitac CG, spotrebu kysliku z flasky atd.

2) pak zahajim FSEconomy zakazku -- to lehce upravi celkovy naklad a palivo, ale zbytku si nevsima

3) behem letu je potreba NEotvirat REP nakladac, jinak vyresetuje naklad a palivo a FSEconomy se ukonci


Takze tak, no. Je to ruzne, casto trochu alchymie, ale vetsinou to nejak funguje :-)

(Jaky PA28 Arrow konkretne mas?)
Pořídil jsem PA28 Arrow Turbo III/IV (pro x plane)
No možná bych tu váhu ani tak neřešil... jako spíše ten realný "view" modelů pasažerů? Váhu bych už mohl napočítat "dohromady" ... to bych asi neřešil... Pokud mi to FSEconomy ještě k tomu dělá samo.. OK... Ale moc rád bych (protože to streamuju) měl na pohled pěkný, kdyby mi tam opravdu seděl ten pasažer... pokud je mi nějak pomoci v tomto směru, budu moc rád.. Placené pluginy mi neva... :) Děkuji
#131931
vinil píše:
03 zář 2018, 16:45
Asi je lepsi zminit vyrobce ... predpokladam, ze je to od JustFlight/Thranda:
https://www.justflight.com/product/pa28 ... -xplane-11

Jestli tam jsou nekdy videt postavy zalezi na tom letadle/jeho pluginech.
Díky za info.. ano tohle je přesně ono... (příště dodám link)... No jde mi o to, když jsem ho naisntaloval.. videl jsem i pilota, teda presne receno, pohed z jeho hlavy na celé tělo dolů... ten mi ale po "registraci" produktu zmizel a mám pohled 3d cocpit a už koukám jako kazdy, s tím.. že nevím, kde se vypíná nebo zapíná pohled modelu pilota.. vidim pilota jen "z venku".
#131932
Navíc... přesně u tohoto typu od JustFlight jsem právě videl ty pasažery, jak tam jen hodil v nějakém pluginu Váhu sedícího vedle a najednou se mu objevil... a já nemuzu nikde dohledat, co je to za plugin, nebo co jsem si asi vypnul... nebo nezapnul... myslím že ty postavy by jít měli.. jen v tom neumím tak do podrobna dělat, takže nevím... díky
#131935
Ja mam od JustFlight Warriora a tam je rozhodne jen pilot.
Podivej se do adresare objects v tvem letadle a uvidis tam "pilot.obj" a "pilot.png" ... pokud tam neuvidis objekt pro zadnou dalsi postavu, pak, si myslim, hledas zbytecne ;-) (Nevidel jsem ani zadny obrazek s letadlem od JF, kdy by byli pasazeri.)

C172 od AirfoilLabs mam a tam se skutecne pri nenulove hmotnosti na danem sedadle "objevi" postava.
#131937
Nebo se to samozřejmě dá domodelovat :-) Stáhnout nebo udělat nějaký 3D model člověka třeba do Blenderu, vyexportovat do xplane, a v planemakeru přidat do letadla. Jen to tam bude natvrdo furt vidět, leda by si člověk třeba v SASL udělal nějakou logiku (pokud je payload větší než xy kg, aktivuj killdataref na ten daný objekt). Ale je to práce na celý den 8)

PB
#131938
Pavel píše:
03 zář 2018, 20:55
Nebo se to samozřejmě dá domodelovat :-) Stáhnout nebo udělat nějaký 3D model člověka třeba do Blenderu, vyexportovat do xplane, a v planemakeru přidat do letadla. Jen to tam bude natvrdo furt vidět, leda by si člověk třeba v SASL udělal nějakou logiku (pokud je payload větší než xy kg, aktivuj killdataref na ten daný objekt). Ale je to práce na celý den 8)
To uz je dnes, u placenych letadel, spise teorie. Skoro vsichni (je to pripad i JustFlight/Thranda), kteri pouziji SASL, maji lua skripty sifrovane/podepsane/obfuskovane, ktere samozrejme nejdou kombinovat s normalnimi. Takze tam clovek musi naprat to programovani jinak.
Take v letadle byva spoustu objektu, ktere se prave az skriptem umistuje/zviditelnuje/modifikuje, takze ani staticke "placnuti" objektu nemusi byt mozne. (U tech paxu by to nejspis proslo, ale clovek tak muze neco i rozbit...)

IMHO byva uz uspesnejsi napsat zadost autorovi ;-)