Oficiální fórum Czech Airlines Virtual.
Uživatelský avatar
By penickao
#131321
Ahoj,
Dneska jsem po páté neuspěl u SFO testu a zjišťuji, že lítat u ČSAV asi není pro mně. Kde můžu zrušit a smazat účet?
Dík.
Uživatelský avatar
By marenadl3
#131322
[quote="Ondřej Pěnička"]
Ahoj,
Dneska jsem po páté neuspěl u SFO testu a zjišťuji, že lítat u ČSAV asi není pro mně. Kde můžu zrušit a smazat účet?
Dík.
[/quote]

Ale Ondro, nevěš hlavu, kvůli jednomu bodu? :) Nevěš hlavu, příště už to určitě dáš... ;)
I já měl takovéto krušné "začátky", mí instruktoři by mohli vyprávět... :P :D
Uživatelský avatar
By Čondra
#131323
ATPL teorie v reálu odpovídá 650h výuky.. Poté asi miliardu hodin samostudia před zkouškami, při kterých se ti klepe prdelka jak malýmu dítěti, když přijdou čerti..

S OP souhlasím, tohle je bullsh*t úplně strašnej. Dal bych ti, Marku, test ATPL otázek mimo tu vaši banku, ke který máš přístup,  a dost by mě zajímalo, jak bys uspěl a “nevěsil hlavu”. Celý ty vaše zkoušky jsou postavený na palici, zbytečně komplikovaný, demotivující a pro simpilota k prdu....

OK
Uživatelský avatar
By penickao
#131324
@Marek: ne, já už to opakovat nebudu. Dal jsem to sem zejména z demonstrativních účelů, abych ČSAV staffu demonstroval jak v době, kdy v sekci fóra pro řídící řešíme prakticky neustále úbytek pilotů a řídících se o něj ČSAV postará tímto testem. Já už pro ČSA lítat nechci, kromě povinností mi to vlastně nic nepřináší a nebudu si tady drásat nervy tímto ;)

@Ondra Kurc: přesně jak píšeš. Nechápu jak tohle může někdo myslet vážně. ČSAV zůstalo viset bez vývoje.

Neberte mě prosím zle, ale doba se mění a dneska už na těžko splnitelný test nikoho nepřilákáte, pokud to takhle chcete, good luck, nicméně odsoudili jste se k zániku, protože se Vám na to každý vykvákne.
Uživatelský avatar
By Michal Z.
#131326
V dnešní době je tenhle jeden typ testů "Out" ...
Když už se chce ČSAv prezentovat jako TOP což je samozřejmě šlechetné a je to hezká představa, že když někdo poletí pod ČSAv, tak že to bude TŘÍDA, ale bohužel čas míří jiným směrem.
Určitě bych to nerušil, ale spíš bych pracoval na kompromisu a hned v úvodu ČSAv kariery by byly dvě možnosti, zda má člen zájem se něco přiučit co mu bude platný v reálnym letectví, nebo jestli chce karieru SIM pilota, kde bude jen to nezbytně nutné pro perfektní létání na SIMu.
By oupa
#131333
@MZ
Jo, cestu dvou kariérních cest - FUN vs. HARDCORE máme v plánu, ale prostě není lidská síla, co by to uvedla v činnost. Řešili jsme to v lednu, od tý doby se nic nepohnulo. Já bych byl i pro jednodušší nastavení kritérií, jak je vidět, často chybí jedna dvě otázky, a to by byla otázka pár minut to přenastavit...

@OP
Napiš mi na mail číslo pilota, smazání provedu jedním šmahem.
Naposledy upravil(a) oupa dne 03 dub 2018, 08:32, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
By CSA075
#131338
Zdravim piloti,
co se tyka zkousek, je nastaveno mou malickosti. Vse je to udelano proto, ze CSAv meli vzdy nejake pozadavky na piloty. Kdyz ja jsem na VATSIMU zacinal, tak toto bylo standartem at uz u ATC a nebo u pilotu. V CSAv byli Instruktori, kteri se starali o vycvik a prakticke zkousky. Bohuzel Instruktori z casovych duvodu v posledni dobe nemaji cas, proto doslo k upraveni  testu na vyssi uroven a zruseni praktickych letu. Co se tyka hodnosti FO, ta ma stanovena pravidla, ze po splneni testu, je automaticky udelena hodnost na FO a byla rozsirena pusobnost na letiste okolnich statu sousedicich s FIR LKAA. Nasledujici hodnosti, SFO a CPT byli testy upraveny tak jak jsou.
Mnoho lidi argumentuje odlivem pilotu z CSAv proto, ze jsou testy moc slozite. Ano, slozite jsou, ale na druhou stranu jestlize chci neco delat, tak to chci delat poradne, tzn. mel bych si o tom neco precist. Nyni mnoho lidi bude psat, ze proc, vzdyt se jedna o PC hru, ale je to proto, ze chceme, aby se tito piloti neco naucily. Pokud se nekdo nechce ucit, tak pak bohuzel s tim mu nepomuzeme. Jak psal Pavel Brodsky v jinem prispevku:( S dovolenim budu citovat) " K tomu stačí holý sim + wiki, a tohle se za posledních 10 let co se náročnosti týče vůbec nezměnilo. Brutální náročnot CSAv a VACC-CZ podle mě nemá na odchody nových pilotů vliv. "

K Vasim komentarum:

Mr. Petuna: nee, toto se menit nebude.

Michal Zika: Michale neni out. Rusit se to urcite nebude, jak psal Vlada, muze djit k nejake uprave, otazka je jak se to nastavi, aby to nebylo moc    jednoduche a piloti se stale museli ucit.

Ondra Kurc: Tak zrovna ty Ondro mas co rikat. Moc dobre si pamatuji, jak jsi mel sam se s sebou problemy udelat predchozi zkousky na ruzne hodnosti ( tou dobou to byly jeste stare typy testu ) a jak te po dohode s ATC Instruktori nachytali na svestkach a jak jsi nic neumel, jak jsi chtel x-krat skoncit ,  dokud jsi se sam nezacal ucit. To, ze nyni jsi se dostal tam, kam jsi se dostal, tzn. do cocpitu realneho letadla , z urcite casti vdecis i VATSIMU a lidem okolo nej.
Uživatelský avatar
By Čondra
#131339
[quote="Pavel Kubáč"]
To, ze nyni jsi se dostal tam, kam jsi se dostal, tzn. do cocpitu realneho letadla , z urcite casti vdecis i VATSIMU a lidem okolo nej.
[/quote]

Ahoj Pavle,

Toto já nepopírám, nikdy jsem nepopíral, a nikdy popírat nebudu.

Proto jsem se teď k síti vrátil a byl bych rád, kdyby šlo tu cestu k tomuhle koníčku/práci navést i třeba další generaci lidí, kteří jsou teď ve věku, v jakém jsem byl já, a VATSIM by jim pomohl k lítání získat nějaký vztah, základní znalosti. Dejme tomu, že díky zkušenostem ze sítě jsem se v reálném letadle nebál v začátcích komunikovat, orientoval se v mapách, věděl jsem jak se lítá ILS, kdy kam volat, atp.

Pravdu máš v tom, že testy jsou vaše interní záležitost, ale reálná stránka věci je ta, že jsou prostě těžké, až moc....

OK
Uživatelský avatar
By Pavel
#131345
Kde jsou ty doby Air Prague - to byla teprve hardcore kariéra :D Jak musel člověk bojovat, aby mohl z C182 postoupit na L200 a létat aerotaxi a vozit ledviny, když dal CPL na 10. pokus  8)

PB
Uživatelský avatar
By radarada
#131349
Na dobu Air Prague vzpominam se slzou v oku. Byl tady ale jeden zasadni rozdil, slo o narocnost "maleho letani" (k tomu velkemu se v podstate nikdo nedostal) a ta byla prijatelna, jelikoz slo o "zakladnejsi" (divne slovo) znalosti. Tedy znalosti na urovni cca ULLa, mozna PPL. Nikdo nemusel studovat teorii ATPL. Nicmene, hadam, ze nedostatek zajmu o tento zpusob letani byl jednim z hlavnich hrebicku do rakve, jestli se nemylim...
" K tomu stačí holý sim + wiki, a tohle se za posledních 10 let co se náročnosti týče vůbec nezměnilo. Brutální náročnot CSAv a VACC-CZ podle mě nemá na odchody nových pilotů vliv. "
Ja bych si tim tak jisty nebyl (ze to nema vliv). Jak pisu v jinem vlakne, nedostatecna starost o piloty (mozno chapat i jako prilisna narocnost) je IMHO hlavni problem ubytku ceskych VATSIMaku. Pokud to CSAv vazne nevidi, pak mame problem vsichni... :(

A nestaci holy sim a wiki. Musis k tomu pripocitat obrovske mnozstvi casu a ten lidi proste nemaji. A pokud si mam vybrat, jestli budu litat "tak nejak" a bavit se nebo srotit do umoru, abych mel frcku od CSA, tak... asi vis, kam tim mirim. To si reknu ale ja, novacek si rekne neco jako: uf, oni se zblaznili, tohle nedam, na to fakt nemam cas.

Jinymi slovy: karierni system CSAv zda se mi ponekud demotivujici.

Co je tedy podle Tebe pricinou ubytku provozu... a jake vidis moznosti lidi na VATSIM zase dostat?
Uživatelský avatar
By JKol
#131350
Jak pro změnu já píšu v jiném vlákně, existuje druhá ČSAv, kde nejsou žádné zkoušky a nikomu nebráníme pro ně lítat, čili "obviňování" našeho kariérního systému z úbytku pilotů není moc na místě.

Každopádně speeking of it, nesouvisí to také s tím, že tento rok vyjde z deváté třídy ZŠ historicky jeden z nějslabších ročníků? Pokud se nepletu, právě 2. stupeň základní školy nám tvoří největší procento v příchozích nováčcích a nebude ten zakopaný pes prostě jen v tom, že je málo "dětí"?
Uživatelský avatar
By radarada
#131352
Neberte to jako obvinovani. Berte to jako navrh k zamysleni. Jsem presvedcen, ze CSAv je proste jakousi implicitni / defaultni volbou pro piloty novacky. A pokud ta je odradi, je vysoke riziko, ze je to od virtualniho letani odradi uplne...
Nevim, co myslis tou "druhou" CSAv.

Shodit to na slabe rocniky by bylo asi hodne jednoduche. Takove to "sorry, je malo deti, s tim nic nenadelame, takze nechame vse tak jak je, protoze vsechno je nastaveno spravne".
Pral bych si ponekud proaktivnejsi pristup, tedy opravdove hledani pricin a zkouseni ruznych nastroju, postupu, napadu, ktere by prilakaly ty lidi zpatky...

Jsme v tom vsichni! Piloti, ktere "nebavi" letat, ridici, ktere "nebavi" ridit. A mame tu vecny problem vejce a slepice. NECO se musi zmenit... jinak se nic nezmeni...
Uživatelský avatar
By vojav
#131361
Takhle, piloti za ČSAv na VATSIMu nelétají už cca 2 roky.... takže bych to za vinu nedával uplně tomuhletomu
Uživatelský avatar
By skautik
#131363
Ahoj,
koukám, že se to tady hezky rozjelo. A tak mě napadlo, že zkusím mrknout na věc z úplně jiného pohledu.

Řekněme, že jsem k simu přišel +- rok a půl zpátky. Možná dříve, možná později. Kdysi jsem měl staženou FSku a lítal pouze na defaultech, o VATSIMu jsem nevěděl ani za mák. Teď jsem ale našel VATSIM, začal si zjišťovat něco o reálném/reálnějším létání a zjistil, že je toho....tak osm tun v papírech, možná více. Dlouhé měsíce jsem věnoval tomu, abych pochopil různé systémy, na jakých létání stojí. Půl roku zpátky jsem začal vůbec uvažovat o tom, že bych se mohl poprvé objevit na síti a nebál se tam přijít s tím, co umím. Protože cítím zodpovědnost za to, co bych na síti dělal a vím, že bych měl něco umět. Nicméně do toho vběhla naplno diplomová práce, úbytek času a teď jsem pár měsíců na sim ani nesáhl. Výsledek? Polovinu věcí už zase nevím. (Ale to je vedlejší  ::) )

Co se týká slabších ročníků - mám ten pocit, že ten největší "boom" už prošel. Teď už to bude snad jen a jen lepší.  8)

Kam tím vším mířím - nevím, jak to mají ostatní, ale já osobně bych si třeba strašně rád zalétal jen tak, klidně bez ČSAv. Časové možnosti mi to ale zkrátka nedovolí. V každém případě bych se zaměřil spíše na výchovu pilotů tak, aby byli vůbec schopní létat na simu na dobré úrovni, ať už u nás, či v zahraničí. S tím pak půjde ruku v ruce to, zda budou schopní a ochotní zkoušet i ČSAv, bez ohledu na náročnost testů. Ač se možná řadím stále mezi začátečníky (a kdoví, jestli to bude jindy jinak :) ), myslím si, že létání je natolik komplexní záležitostí, že se vyplatí o tom vědět co nejvíce. Testy soudit nemohu a ani nebudu, nikdy jsem jimi neprošel, takže mi to nenáleží. Pokud se zde chce ale člověk přidat a létat, čeká ho obrovské množství práce a to dle mého názoru spoustu lidí odradí. Jiné to bohužel nebude (vím to a jsem jeden z těch, kteří si chtěli dokázat, že to nějak jde) a proto nadále bude platit, že je to o lidech a jejich motivaci - a právě na tu je třeba se zaměřit. Zkrátka pokusit se udělat co nejvíce pro to, aby se lidi vůbec nebáli sem přijít, připojit se na síť a letět.

Možná to úplně nesouvisí s tím, co se tady aktuálně řeší. Přišlo mi ale na mysl to tady sdělit, protože mám pocit, že přesně těmi problémy (tedy ubývání aktivních členů) momentálně začíná komunita trpět. Troufám si to říct jako nezávislý pozorovatel, jak už jsem psal, času moc nyní bohužel nemám, ale snažím se alespoň trošku udržet v kondici. Takže pokud vám to přijde out of topic, nechť příspěvek upadne v zapomnění, jako by nebyl.  ;)
By oupa
#131367
Díky všem za podněty.
Zkusím to zasadit do reality a pro zajímavost uvedu třeba počty testů, které evidujeme.

Test na FO
rok ... celkem / fail / pass / úspěšnost / nové registrace pilotů / poměr počtu FO testů a registrací

2011 ... 420 / 320 / 100 / 24% / 214 / 1,96
2012 ... 391 / 301 / 90 / 23% / 188 / 2,07
2013 ... 317 / 228 / 89 / 28% / 179 / 1,77
2014 ... 318 / 222 / 96 / 30% / 175 / 1,82
2015 ... 194 / 133 / 61 / 31% / 110 / 1,76
2016 ... 108 / 70 / 38 /  35% / 83 / 1,30
2017 ... 69 / 49 / 20 / 29% / 53 / 1,30

Nejsem profesí datový analytik, ale co vidím, tak klesá absolutní počet registrací i testů. V posledních 2 letech klesá počet testů na jednu registraci. Možná se někteří rozhodli již test neopakovat, na rozdíl od let předešlých, ale zase při snižujícím se počtu registrací je tam možný vliv toho, že si piloti raději udělají více registrací, aby nemuseli čekat, než mohou test opakovat. Dále úspěšnost je víceméně pořád stejná - dnešní noví piloti jsou na tom se znalostmi úplně stejně jako jejich předchůdci.

Test na FO je jediný takto jednoduše vypovídající, protože SFO dělají piloti i opakovaně pro obnovení licence a nejde z něj dělat tak snadné závěry - třeba úspěšnost SFO kolísá meziročně od 20 po 70%.
By bulik4lg
#131368
[quote="Vladislav Oupický"]
Díky všem za podněty.
Zkusím to zasadit do reality a pro zajímavost uvedu třeba počty testů, které evidujeme.

Test na FO
rok ... celkem / fail / pass / úspěšnost / nové registrace pilotů / poměr počtu FO testů a registrací

2011 ... 420 / 320 / 100 / 24% / 214 / 1,96
2012 ... 391 / 301 / 90 / 23% / 188 / 2,07
2013 ... 317 / 228 / 89 / 28% / 179 / 1,77
2014 ... 318 / 222 / 96 / 30% / 175 / 1,82
2015 ... 194 / 133 / 61 / 31% / 110 / 1,76
2016 ... 108 / 70 / 38 /  35% / 83 / 1,30
2017 ... 69 / 49 / 20 / 29% / 53 / 1,30

Nejsem profesí datový analytik, ale co vidím, tak klesá absolutní počet registrací i testů. V posledních 2 letech klesá počet testů na jednu registraci. Možná se někteří rozhodli již test neopakovat, na rozdíl od let předešlých, ale zase při snižujícím se počtu registrací je tam možný vliv toho, že si piloti raději udělají více registrací, aby nemuseli čekat, než mohou test opakovat. Dále úspěšnost je víceméně pořád stejná - dnešní noví piloti jsou na tom se znalostmi úplně stejně jako jejich předchůdci.

Test na FO je jediný takto jednoduše vypovídající, protože SFO dělají piloti i opakovaně pro obnovení licence a nejde z něj dělat tak snadné závěry - třeba úspěšnost SFO kolísá meziročně od 20 po 70%.
[/quote]

Já nevim.. nebudu tu teď hodnotit obtížnost testů. Ať už na FO nebo SFO. Spíš mi ale přijde zvláštní, že za sedm let klesne počet registrací o 75% a vedení CSAv to nechává v klidu.
Když nad tím tak přemýšlím, tak ani ten počet nově registrovaný by asi nebyl ten největší problém, jako spíš to, že ti, kteří registrovaní jsou, nelétají. Nějaká statistika počtu odlétaných hodin by třeba za poslední rok by byla? Resp. za každý rok od 2011. Ta by možná měla větší výpovědní hodnotu.
By oupa
#131369
Počty letů s měsíční frekvencí jsou k veřejnému nahlédnutí na našem webu.

Mě osobně klesající zájem samozřejmě mrzí, ale že bych se kvůli tomu nějak hroutil, to fakt ne. To už je teď na mých nástupcích, aby se tím zabývali.
Nicméně dal jsem tady v předchozím příspěvku jasná čísla, že v testech, o kterých je toto vlákno, ten problém, alespoň pokud jde o nové piloty, fakt není. Možná bychom mohli ČSAV třeba zkušebně na rok odstavit z provozu a řídící by se pak mohli radovat z náhleho přívalu nových pilotů, které najednou nebude mít co a kdo od létání odradit nebo demotivovat :)
Uživatelský avatar
By CSA075
#131370
Rado,
no asi jinak, souhlasim s tim, ze ve slabych rocnicich to asi nebude, nicmene asi pouziji trochu jine prirovnani a to z realneho sveta letani: ( omlouvam se, zda se nekoho dotknu, nicmene to bohuzel vidim i hodnekrat v realnem svete)
Svet letectvi a to konkretne pozice pilota neni uz tak lukrativni zamestnani, jako tomu bylo kdysi, dnes je to hlavne o penezich a spousta mladych to ma tak, ze nevedel jsem co chci delat, sel jsem na skolu abych nemusel do prace a papinek to pak zaplatil, tak co.... ja ani nevim, zda mne to bavi....

Uplne stejne to je dle meho s virtualnim letanim, proste spoustu mladych nelaka to, sednout za knipl a letet z bodu A do bodu B, ledaze by cestou mozna zabily 200 nepratel a nebo vic. Dle meho je to jak s realnym letanim, je tu krize v tom, ze FS-ka netahne a doufejme ze se to nekdy zase zmeni a neni to ani o narocnosti testu u VACC nebo CSAv. Ja znam hodne mladych proste bavi je bohuzel jiny styl hrani...
Uživatelský avatar
By radarada
#131371
To chapu a i tomu verim, rekl jsi jen jinymi slovy to, co je v jinem vlakne. Presto nejak verim i tomu, ze pokud bychom se "lepe starali" o lidi, kteri uz jednou o VATSIM zavadili, dokazali bychom alespon cast techto lidi privezt k aktivnimu letani (ted mam na mysli to virtualni). A ten zpusob, jak toho docilit, je ten svaty gral, ktery se snazime najit, resp. si myslim, ze bychom meli se o to co nejvice snazit, na vsech frontach. Nikoli jen rezignovane prohlasit, ze provoz klesa...

"Bohuzel" to znamena se tomu vice venovat a hledat a zkouset (coz asi zrovna ode mne sedi)...
By oupa
#131377
[quote="Radomír Věncek"]
Vlado, obsahuji ta cisla i pocet zapocatych, ale nikdy nedokoncenych testu?
[/quote]
Ano, celkové číslo obsahuje i testy, které nebyly odeslány k vyhodnocení.
Uživatelský avatar
By radarada
#131380
Asi by to jeste chtelo skorelovat s poctem novych registraci, jak se v case vyvijeli.
A jak tu nekdo naznacil, i srovnani rozlozeni letu mezi VATSIM a IVAO. Slo by?
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16