Oficiální fórum Czech Airlines Virtual.
Uživatelský avatar
By amalka
#65226
CSA480, právě teď. TWR obsazena, odpojil se ze stojánky, za minutu se připojil s volačkou OK-TOY přímo na dráze 24 a provedl vzlet. Na contact me žádná odpověd.
By oupa
#65228
Díky za upozornění.
Chtěl bych připomenout pilotům, že tím, že si změní volačku, nepřestávají být členy ČSAV a nepřestávají pro ně platit naše směrnice.
Uživatelský avatar
By Jindra
#65251
K tomu se dá těžko něco dodat... Žádné odpřísahání ani výmluvy na Jobair by nemělo být bráno v potaz, pokud se připojíš - jako člověk zde nějak zkoušený dle pravidel ČSA - na runwayi... A ještě odletíš když je tam řídící. To teda sorry...
Uživatelský avatar
By ardnocz
#69173
Tímto bych chtěl rád oznámit, že CSA174 Michal Pěch dnes úspěšně vykonal praktickou zkoušku na hodnost SFO. K jeho úspěchu mu CSAv gratuluje. Také děkuji ATC a omlouvám se za některé problémy během domluvy činnosti. Debriefing z naší strany čekej přes mail, případně ATC zde něco doplní.
Uživatelský avatar
By Filipos
#69931
Praktické zkoušky z 18.7.2010

Úspěšní:
Ondřej Kurc, CSA552 -> SFO

Neúspěšní:
NIL

Ondrův výkon nebyl stoprocentní, ale vzhledem k vzestupné tendenci kvality u něj jsem se rozhodl hodnost udělit. Během letu se vyskytlo pár malých i větších problémů, princip všeho byl ale myslím pochopen a schopnosti pilota vyhovují požadavkům.

Za mě čekej debriefing mailem, budu ale velice vděčný i za postřehy ze strany řídích, kterým tímto děkuji za ochotu a pomoc.

ČSAv ti, Ondro, gratuluje k úspěchu, doufá, že hodnosti náležitě využiješ a že budeš dále pokračovat v sebezdokonalování.

FM
Uživatelský avatar
By Čondra
#69932
Díky :). Všem co se podílely na mém výcviku od tvůrců manuálů po Filipa :) .
Uživatelský avatar
By Čondra
#69948
A teď jsem zjistil, že svoje první SFO jsem dělal 18.7.2008 :) Je to přesně na den po 2 letech :)
Uživatelský avatar
By Pavel
#69952
Gratz...

Postřehy od řídících - furt mu něco padá (FSka, připojení,...). CSAv snad zaměstnancům nepřizpívá na lepší železo a připojení?
By oupa
#69956
Bohužel, CSAv se již snažilo nacvičit sborové provedení TopGun Anthem, aby mohlo přizpívat, ale ke snížení padavosti to stejně nevedlo.
Uživatelský avatar
By Pavel
#69959
Nojo, PS mě zase přechytračil :) jako obvykle :P

Edit: až teď jsem pochopil to Oupovo :D já na to sluníčko neměl chodit
By IL62
#69974
Tak to se docela hodi. Zrovna v den konani uspesne zkousky mi dotycny, dnes jiz SFO, docela hulvatskym zpusobem pres private chat vysvetloval, jaka draha a proc je v LKPR v uzivani. Nejlepsi argument byl, \"ze je to tak v ATISu!\" Mimochodem, v ten den nefungoval a byl asi 3 dny stary. Ale to je na jinou diskusi.
Jen jsem si predstavoval pod SFO trochu kultivovanejsi projev. Dnesni mladi zrejme nejdou pro drsnejsi slovo na podporu svych argumentu daleko. Musime si zvykat i tady na VATSIMu.
Ale jinak se pripojuji ke gratulaci, Deb..e!
Uživatelský avatar
By kopcimek
#69977
Milane, tak když se ti nelíbí Ondrovo vystupování (mimochodem se zlepšilo v porovnání s dřívějškem), tak je ujmi gůglu nebo podobných vymožeností a nastuduj si danou problematiku sám. Je to snad takovej problém? Informací o tom je na netu podle mě dost. Nebo i u nás tady ve škole pilotů, nebo na webu ČSAv..
Nemusíš ho tady veřejně shazovat, i když jeho názory bývaly v minulosti značně kontroverzní...(částečně udrženo dodnes). Ale pokud mluvíš takhle, debil jsi tu ty..
Uživatelský avatar
By PavelS
#69978
[quote="IL62"] ...mi dotycny, dnes jiz SFO, docela hulvatskym zpusobem pres private chat vysvetloval, jaka draha a proc je v LKPR v uzivani. Nejlepsi argument byl, "ze je to tak v ATISu!" Mimochodem, v ten den nefungoval a byl asi 3 dny stary. Ale to je na jinou diskusi.[/quote]

No, já vidím problém v tom, že vysvětlení, "jaká dráha je v užívání, najdeš v ATISU", je správné.
Nevím, jak hulvátsky lze toto říct, ale obecně to tak je.
Naopak, je nesmyslné (hulvátský výraz) říct, že ATIS nefungoval a byl 3dny starý - ATIS dělá řídící a pokud není řídící, není také žádný ATIS (pak se použije SOP, kde je napsáno, že je hlavní přistávací směr (toto zde řešeno asi 4krát do měsíce)).
Neexistuje tedy žádný "starý ATIS" - je buď platný ATIS, nebo žádný.

Jinak obecně se mi vysvětlování od kohokoliv po chatu, nejlépe za letu, nelíbí, protože jednak za letu se nemá co chatovat (obě strany) a jednak přesně tímto způsobem vznikají různé informační šumy, které se pak dlouze řeší, aby se uvedli na pravou míru.

Sami víte, že věnovat se současně dvěma činnostem, třeba řízení a dosorování jiného ATC, je vždycky problém (nadáváte) a stejné je to s instrukcemi při letu - je potřeba se věnovat jen letu a ne pseudovzdělávání celého FIRU - nepřinese to nic vám, nic jim. Myslím, že i toto by se mělo v rámci CSAv novým adeptům nějak zdůraznit.

Jinak čondrovi pochopitelně gratuluju, zapomněl jsem na to včera.
By oupa
#69980
Pisatel má zřejmě na mysli, že máme na stránkách pro informaci ATIS, braný z reálu od \"poskytovale tovara\", a když je tento zpožděný, tak je to matoucí. Je potřeba, aby si na to piloti dávali pozor, a používali o něco více vlastní rozum (btw, já jsem to taky přehlédl a letěl jak ovce podle toho neaktuálního).
Uživatelský avatar
By amalka
#69981
No ten ATIS na webu je poměrně nešťastný, jen to mate nováčky, kteří pak hlásí reálný atis - qnh i když je vatsimový jiný. Divím se, že PS ještě neskáče do stropu nad tímto...

Myslím, že by tam naprosto stačila informace o větru a počasí, ale dráha v užívání tam moc smysl nedává. Ale je fakt, že je tam jasně napsáno že to je jen pro orientaci...
Uživatelský avatar
By PavelS
#69982
No, PS do toho nic není - je to věc CSAv.
CSAv obecně létají na více sítích, čili PS je toto naprosto šumák - ATIS se možná takto užije jinde.
Nicméně na VATSIMU platí, co píši a co je zde na foru x-krát vysvetleno.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 16