Oficiální fórum Czech Airlines Virtual.
Uživatelský avatar
By ardnocz
#58909
[quote="kubino83"]Byl bych rád, kdyby se uskutečnila oprava co nejdřív.[/quote]

Určitě to nebude příští rok, to bych zas nepřeháněl :) Před Vánocemi bude určitě další termín a čeká se opravdu, až bude více lidí ke zkoušení než jeden, což je pro nás ideální.
Uživatelský avatar
By PavelS
#58912
Určitě bych CSA411 doporučil, aby si vše rozmyslel a nespěchal, resp. bych doporučil si před zopakováním dát i nějaké konzultace. Myslím, že 411 má hodně elánu (+) a zatím o něco méně zkušeností/znalostí (-).

Doufám, že se neurazí, ale viděli jsme to cca asi tak.

Jinak je to i odpověď , co se dělo v TMA - kromě zběsile fotografujícící CALIBRY se tam motalo i neuřiditelné 411 - v kombinaci s novým TWR, který měl nad sebou poprvé i východní sektor LKAA celkem nářez.
Uživatelský avatar
By SenorAmigo
#58927
Jakube to se občas u Feelthere /Wilco 737 stává. jednou jsem sledoval procesy a v zatáčce to letadlo najednou strašně zvýšilo Flight simulatoru CPU i využítí procesů a začalo prudce padat, ale když jsem to vzal do ruky bylo to v pohodě. Nedoporučuje se s tímhle letadlem za letu přepínat na jiné programy či minimalizovat FS....

Jinak se připojuji ke gratulacím nový CPT a SFO. AŤ to lítá.
A děkujeme hlavně řídícím.
Uživatelský avatar
By ardnocz
#59636
Praktické zkoušky 13.12.2009

Úspěšní:
CSA411 Jakub Šlégr FO -> SFO

Neúspěšní:
CSA355 Norman Briggs FO

Gratulace Jakubovi, Normanovi přeji úspěšné složení na dalším termínu.. Jakub sekal chyby v menším měřítku než Norman, z čehož taky plyne výsledek, protože je zde znát rozdíl od jeho minulé zkoušky. Podrobný debriefing vám oběma zašlu mailem co nejdřív, případně zde něco padne ze strany ATC (za jejich řízení také díky!). No a já se jdu učit na zápočty :P
By kubino83
#59637
Chci všem poděkovat za zkoušky, hlavně Ondrovi a řídícím. Také děkuji Romanovi Silinkovi a slovenským řídícím za přípravu a trénink. Vím, že to bylo s chybama, ale i pro mě to bylo oproti první zkoušce lepší. Mám se stále co učit. A Normanovi přeju hodně štěstí u další zkoušky. ;-)


Obrázek
Uživatelský avatar
By ardnocz
#61316
Praktické zkoušky 22.01.2010

Úspěšní:
CSA220 Ivo Pořický FO -> SFO

Neúspěšní:
CSA355 Norman Briggs FO

Dnešním dnem rozšířil piloty s hodností SFO Ivo Pořický CSA220 a tímto mu gratulujeme. CSA355 si zkoušku bohužel zopakuje. Z mého pohledu tu byl znát rozdíl od minulé zkoušky, ale pravděpodobně některé komunikační potíže s angličtinou a technické problémy, které způsobily vylepšení večera ve formě procedurálního řízení a nakonec zoraná pole u Jenče (oboje součástí zkoušky CPT), byly důvodem k ukončení zkoušky. Případně doplní ATC (PB?).
Uživatelský avatar
By ardnocz
#61321
[quote="oupa"]Gratuluji, Ivo, třeba se ještě někdy k nám na Vatsim podíváš :)[/quote]

Prý zaujal voice ATIS :) to tam prý nevedou.
Uživatelský avatar
By PavelS
#61323
[quote="Ondra"]Prý zaujal voice ATIS :) to tam prý nevedou.[/quote]

To jsme ještě nenasadili nejtajnější modifikaci toho, ATIS namluvený prsatou blondýnkou v plavkách...
By rc_czech
#61326
[quote="OndraS"][quote="oupa"]Gratuluji, Ivo, třeba se ještě někdy k nám na Vatsim podíváš :)[/quote]

Prý zaujal voice ATIS :) to tam prý nevedou.[/quote]

Ale zklamaly modely letadel...
A letovy plan..
By Norman Ramsey Briggs
#61328
Já opravdu nevím, co jsem s tím letadlem měl. To, že mi APP říkal, že nemá RADAR KONTAKT, jsem považoval za obyčejný vrtoch. Pak spadla FSka a po opětovném startu jsem si všiml, že letadlo stoupá na úkor rychlosti. Abych dobře slyšel řídící, vypnul jsem zvuky FS a tak jsem neslyšel, že nešly motory. Místo toho jsem zkoušel rumplovat plynovými pákami. A pak jsem si všiml, že opravdu
neběží. Začal jsem klesat a vyhlásil emergency a požádal o rwy 06. V průběhu jsem zapínal APU a motory. Ale byl jsem už moc nízko a nestačil jsem to. A než jsem stihl zorat pole, spadla FSka zase. A s tou komunikací - emergency jsem nikdy nedělal a občas jsem rozuměl špatně - estabilished/ as published a někdy haprovalo připojení a měl jsem řídícího přerušovaného. Reportovat radiály mi zabralo tolik času kvůli tomu, že nemám praxi s otčítáním a sčítáním 180 stupňů. No, snad to příště vyjde.
Uživatelský avatar
By Pavel
#61329
Kolegovi, jenž prošel náročným zkouškovým řízením, samozřejmě, gratuluji, fakt tomu nebylo co vytknout.

Norman bohužel neprozpěl, měl bych k tomu z pozice APP cca toto:

při příletu jsem s tebou fakt neměl radarový kontakt (tvrdils že náš FL250, na radaru bylo jasně 240). Nevím kde byla chyba (jestli někde v technice, nebo u tebe v letadle, nevím). Z toho důvodu jsem přešel na procedurální řízení, což nebylo součástí zkoušky, ale bylo to v tu chvíli potřeba pro zabezpečení provozu v TMA. Procedurál u tebe nebyl nic moc, ale to snad ani vyčítat nemůžem, nebylo to součástí zkoušky, to ať si CSAv vedení přebere samo (máš hlásit bod ke kterému směřuješ, očekávaný čas dosažení a další bod kam poletíš potom + aktuální výšku a ham klesáš. Po vyklesání hlásit dosažení nějaké výšky atd atd, bylo by toho honě).

Nad OKL jsi dostal hold as published, po chvilce nedorozumění jsi to pochopil a pravděpodobně začal letět paralel entry (což bylo vzhledem k situaci dobře). Pak ti bohužel spadla FSka.

Při dalším letu LKPR LKPR jsi po vzletu dostal stoupat FL60 (měl jsem úmysly počkat až dostoupáš FL60 a pak tě otočit na OKL a tam nechat holdovat). To z důvodu toho, že těsně za tebou byl další odlet a tudíž by bylo zajištěné že se nesrazíte. Problém byl v tom, že jakmile jsi dostoupal FL60 a já ti dal točit vpravo přímo OKL a vyčkávat na OKL, tys zatočil prudce vlevo a začal klesat. Než jsem se ti dovolal, tak jsi měl 5000ft (stejně jako ten odlet za tebou) a směřoval přímo do něj. Pokusil jsem se ti dát informaci o provozu a urychlené stoupání FL60, ale tys začal něco ve smyslu \"mě vysadily oba motory a já na to nejsem školenej\". To je obecně blbý postup v letectví - vždycky může nastat situace na kterou nejeseš školenej (zásah meteoritem do směrovky) a musíš jednat tak, abys s tím něco udělal, zachránil co se dá. Postup padat stávajícím kurzem před sebe a stěžování si ATC že nevíš jak postupovat je blbě vždy. O tom, že stav nouze nebyl platně deklarován se nezmiňuji, to je věc CPT zkoušky (3x mayday,koho volám, kdo jsem, co se mi stalo, co chci). Pak jsem z tebe aspoň vyrazil že zkusíš doklouzat na rwy06 (kde jsem ti po koordinaci s věží povolil přistání, které bohužel skončilo v předpolí dráhy).

Navíc tak v TMA bylo nějaké blbé hlášení radial/vzdálenost, ale to už bohužel nevím co konkrétně.

Příště to určitě klapne,
PB
By Norman Ramsey Briggs
#61330
Jestli jsem reportoval fl250, tak to není mozne. Číst ještě umim.
Uživatelský avatar
By ardnocz
#61331
Podle radaru to bylo opravdu FL240, PB tě nabádal o kontrolu výškoměru, ale podle tebe bylo vše dobře. Jinak špatně byl report NER po vzletu, přitom na CTR jsi BNO reportoval správně.
By FSPilot
#61332
Tak já se dovolím vyjádřit k výsledkům taky :) Moje zkouška nedopadla tak úplně podle mých představ. Udělal jsem tam hodně chyb a občas jsem se až styděl za to, jak jsem letěl (jestli se to tak dá nazvat) :) Např. při odletu z LKMT po nalétnutí radiálu na OPAVO ta potvora letěla rovně a pak z ničeho nic se jí zachtělo doleva... no, ještě, že jsem nespal a jakštakš to srovnal :) Holdy dopadly celkem dobře, to jsem ani nečekal, že by se mi to tak povedlo (míval jsem s tím vždy potíže) a pak po Go-aroundu z 13 na LKPR... no to byla ostuda ostuďatá :) Mít tam cesťáky, tak blijou ještě teď :) Však na radaru to muselo být vidět :) A úplně na závěr absolutně školácká chyba... měl jsem napsané, na jaké stání mám jet, měl jsem pod rukou mapku na kterou jsem čučel, ikdyž LKPR znám už prakticky zpaměti, koukal jsem ven na čísla a přesto jsem si splet 6tku se 4kou :) no ostuda ostuda ostuda :) Bylo toho hodně, ale to je tím, že teď málo lítám.. :/ Teď už můžu za hranice, tak pravidelky...těšte se :)

K ATC bych měl ale pár připomínek (že jsem tak smělý :D ) :) Výraz \"Departure position\" v předpisech není, pokud vím a tudíž by ve frazeo neměl co dělat :) Pak mě překvapilo, že ATC ani asi neznají NOTAMy (jedná se mi o LKMT, když pouštěli pojíždět po zavřených pojezdovkách) a když mi nedali init. clb., tak by mi věžník moh aspoň říct, že dodá později, nebo ať počkám, že dostanu povolení později :P Co se mi ale vůbec nelíbilo, bylo připojení ATC na ACC sektor E. To byla pěkná s*iňárna, jak to člověka odpojilo bez jakéhokoliv upozornění a na stejné frekvenci pak byl někdo jiný a volal mě pak druhý sektor... tož jak se mi podařilo spojit tak jsem volal, že tam jsem \"a dělejte se mnou něco!\" :) Ještě, že jsem byl v holdu, jinak by to mohla být celkem sranda :) Tohle nemáte moc vychytané :) Vzhledem k tomu, jak jsem slyšel, jak tvrdé podmínky jsou na ATC na Vatsimu a jak profi prostředí tam je, tak z pohledu éra jsem čekal teda trošku víc :P Joa ještě to lazení na jinou frekvenci... ty se dělí na .000, .025, .050, .075, .100... a při přelazování by se měla ta frekvence říkat celá, ne (nuly na konci netřeba,ale ty 5tky)? :)

A k Vatsimu... no, jelikož jsem ve vedení české divize IVAO, tak si musím přihřát polívčičku :) První dojmy z Vatsimu nic moc.
Jak bylo zmíněno, letový plánek se mi nelíbil vůbec, softík na mě házel pořád nějaké hnusné zvuky :D (ale to bude jen v nastavení) i ten soft (SB) je vzhledově i funkčně takový zvláštní, ale jde asi jen o zvyk. Při přihlašování, kdybych si chtěl brát pokaždé jiné éro, tak to bych se na to asi vykašlal to tam pokaždé tak složitě klikat, jak jsem tam dával tu 737dmu. Jsou to sice jen kosmetické \"vady\", ale podrobněji kritizovat nebo chválit nemůžu... za 2h na síti se to ani nějak víc nedá :)

Celkově bych řek, že každá síť má svá pozitiva a každá negativa :) Kdyby se to spojilo, mohl by vzniknout hodně zajímavý celek, ale těžko říct :) Na mě Vatsim působí trošku amatérsky, ale to nemůžu objektivně posoudit po 2 hodinách, žejo :) První zkušenosti úplně ideální nejsou, tak kdo ví, jestli se tam ještě ukážu :P

Jinak díky moc za gratulace :))
Uživatelský avatar
By PavelS
#61333
FSPilot píše:K ATC bych měl ale pár připomínek (že jsem tak smělý :D ) :) Výraz "Departure position" v předpisech není, pokud vím a tudíž by ve frazeo neměl co dělat :)
Pořešíme s TWR, souhlasím.
Pak mě překvapilo, že ATC ani asi neznají NOTAMy (jedná se mi o LKMT, když pouštěli pojíždět po zavřených pojezdovkách)
Jako pozor, VATSIM neužívá reálné NOTAMY, ale jen VATSIM-NOTAMY. Ty jsou derivované z reálu, ale zdaleka tam nejsou užity všechny. Aktuální NOTAMY jsou na hlavní straně VACC CZ a v tuto chvíli tam je jen zavřená E. Pokud jsi dostal E, dojebeme TWR.
a když mi nedali init. clb., tak by mi věžník moh aspoň říct, že dodá později, nebo ať počkám, že dostanu povolení později :P
Pokud jsi nedostal init climb (LKMT), tak to opět bordel, dojebeme.
Co se mi ale vůbec nelíbilo, bylo připojení ATC na ACC sektor E. To byla pěkná s*iňárna, jak to člověka odpojilo bez jakéhokoliv upozornění a na stejné frekvenci pak byl někdo jiný a volal mě pak druhý sektor... tož jak se mi podařilo spojit tak jsem volal, že tam jsem "a dělejte se mnou něco!" :) Ještě, že jsem byl v holdu, jinak by to mohla být celkem sranda :) Tohle nemáte moc vychytané :)
Jo, souhlasím, nebylo to provedeno dobře, na druhou stranu se ale nic nestalo, přepojení bylo celkově načasováno tak, že nehorzil konflikt. Posléze jsem každého zavolal zvláště, myslím, bez nějakých komplikací. Jinak souhlasím, že jsem Ti měl dát předem informaci o přeladění, ale jsi mladej, tak se snaž :)
ještě to lazení na jinou frekvenci... ty se dělí na .000, .025, .050, .075, .100... a při přelazování by se měla ta frekvence říkat celá, ne (nuly na konci netřeba,ale ty 5tky)? :)
Ne, i podle předpisu se říkají jen dvě čísla. Moc nerozumím, v čem je problém, stejně se to anladí správně už po přepnutí na druhém místě.
By FSPilot
#61334
Ad NOTAMy... jo, to jsem nevěděl. IVAO se taky řídí \"zderivováním\" reálných NOTAMů, tzn. vytřídění těch, které jsou na IVAO aplikovatelné, což zavřené pojezdovky apod. jsou. Proto mě to překvapilo :)

ad počáteční stoupání... jo, dostal jsem ho, ale až po sléze (ten předemou až na vyčkávacím místě) :). Jako tam nebyla chyba, jen se mi zdálo povolení zbytečně rozkouskované :)

ad přeladění...potíže jsem s tím neměl, jen mě to zaskočilo :)

ad ty frekvence.. no nezní mi to pěkně :) V reálu to slýchávám celé, když tam nejsou nuly :)
Uživatelský avatar
By tmx
#61335
My opinion:

Ad frekvence. Mám dojem, že od dávných dob, možná ještě dob SATCO, kdy nevím proč (to jsem ještě tahal kačera) nebyly možné za desetinou čárkou tři místa, se uvádí a oficiálně ta frekvence opravdu je 127.120, žádná nekončí pětkou.
Ad soft. SB je geniální ve své jednoduchosti, pokud chceš promakanější soft na připojení, je tu FSinn. K tomu vybírání letadla, ty si ho uložíš a pak jen vybereš z uložených jiné, pokud letíš s jiným. Já svého času jsem snad nejvíc tam měl 5 letadel (A319, A320 CSA, A330 KLM, C172, SB39), navíc obvykle neletíš každý let s něčím jiným, v tomto problém nevidím. Spíš bych to viděl v neschopnosti se rychle přeorientovat na jiný soft bez porovnání a hledání funkcí tam, kde jsou v ivao softu. To je jako přechod z Office 2003 na Office 2007. Je třeba ovládat to jinak a nesnažit se na to naroubovat způsob ovládání jiného programu. :) A hlavně, přepnutí sq STANDBY a C Squawk Box bere přímo z tlačítka v letadle! :D
Uživatelský avatar
By Filipos
#61336
[quote="FSPilot"]..Na mě Vatsim působí trošku amatérsky, ale to nemůžu objektivně posoudit po 2 hodinách, žejo...[/quote]

No, po pravdě nevím, co bych třeba já říkal na IVAO, když na flighsimu čtu o výstupech některých tamních řídících :) Ale proti gustu žádný dišputát, rozhodně tě tu rádi uvidíme znova.

SB je samozřejmě na houby, o tom žádná. Jediná výhoda je, jak píše Vojta, s tím odpovídačem :)

A jinak, gratulace a nenech se na péráku zbytečně vytáčet, nestojí to za to ;)
By FSPilot
#61337
K těm frekvencím si dovolím jednu ještě malou poznámečku :) (neberte to prosím jako buzeraci, jen názor)
např. http://lis.rlp.cz/ais_data/aip/data/val ... -ils24.pdf nebo http://lis.rlp.cz/ais_data/aip/data/val ... r-txt1.pdf v sekci 2.18 jsou uvedeny ony frekvence (celé). To, že v Jeppíku je to jinak je něco jiného. Tyhle mapy nejsou certifikované a Jeppeson vychází z AIPů daných států, které sdružuje a pokud mám správné info, tak ani neručí za to, že ty údaje jsou správné, resp. za důsledky, které by vyvolaly špatné informace z jejich map. Letadla jsou povinna dodržovat postupy a nařízení, které jsou v AIPech ;)

Letadla občas střídám jak na běžícím páse :) Momentálně na IVAO lítám asi 10-12typů a když se mi zalíbí něco nového, tak proč to nezkusit, žejo :) Na softu z IVAO jen nastavím typ, jaký mám a typ, který se má zobrazovat (MTL), pokud se lisí a je to. Tady bych musel klikat všechno od 0 a to mi příjde zbytečné ;)

PS: IvAp to s odpovídačem umí taky a běžně to tak používám ;)
By FSPilot
#61338
[quote="Filipos"]A jinak, gratulace a nenech se na péráku zbytečně vytáčet, nestojí to za to ;)[/quote]

Já se tím občas jen dobře bavím, don\'t worry :)

Možná se na nějaké větší akci ČSAv na Vatsimu objevím (když už jsem registrovaný, tak proč toho nevyužít :) )
Uživatelský avatar
By Filipos
#61340
No, krom toho to třetí místo ani nesimuluje FSka, takže jeho ubrání je myslím na místě.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16