Oficiální fórum Czech Airlines Virtual.
Uživatelský avatar
By CSA222
#65389
[quote="tmx"]Víceméně asi ano, letový řád by měl být opravdu reálný, pro chartery se dá využívat ČSAV OnDemand.[/quote]

To sice možnost je, ale nicméně by stálo za to upravit cenu. Protože cena např. za let LKPR-LKPD-LKPR je 3782 USD mínus výplata je opravdu hodně. A když vezmu svojí oblíbenou trasu LKPR-GCLP-LKPR tak to vyjde na 21772 USD - mínus výplata. Tohle mě od delších letů docela odradí. Naproti tomu tu máme Caribbean Blue, což jsou chartery, za které my jako piloti platim nemusíme.

ČSAV OnDemand je výborná věc, ale cena je příliš vysoká. Reálné ČSA má přes celý rok poměrně dost nepravidelných letů po celé Evropě. Takže by stálo za to tyto lety zpřístupnit nebo to tak nechat a udělat záložku ČSAv Charters.

MK
Uživatelský avatar
By mipeba
#65391
Velký souhlas s Milošem. V tisku probleskla nějaká zpráva o vytvoření divize nebo snad dceřiné společnosti jen pro chartery....
A LOWI, oblíbená destinace... ani nemluvím
By rc_czech
#65394
Ad cena za OnDemand
Cena byla kalkulovana tak byla dostupna pro pravidelne letce. To znamena, ze 10 lety z letoveho radu si pohode vydelate na stejny let OnDemand
Aplikace OnDemand neni prvoplanove urcena pro charterove lety (mysleno do dovolenkovych destinaci)

Ad chartery
Tak jako doposud se muzete tesit na specialni charterove akce. - vice jiz brzy ;)
Uživatelský avatar
By Stanislav Pour
#65404
za LOWI bych se také přimlouval.
Ale obecně bych tam nějaké chartery dal. Na léto určitě, Řecko, Egypt atd. Určitě tam bude ČSA (reálné) lítat. Nebo ne?
Uživatelský avatar
By CSA222
#65405
Přes léto (i zimu) se lítá:
Egypt (Sharm el Sheik, Hurghada, Taba, Mar-salam),¨

Španělsko (Mallorca, Ibiza, Malaga,....), Itálie (Mitilini, Catanie,...),

Řecko (Zakinthos, Kréta, Kos,...),

Tunis (Djerba, Monastir,...),

..........

To je jen pár destinací, co si pamatuju, že v práci lítá jako chartery.
By oupa
#65406
Nejsem zastáncem vymyšlených linek, nicméně pokud tam létáme v reálu (a buďme rádi dokud létáme), tak bysme asi ty linky měli mít v řádu taky.

BTW. za poslední 3 dny jsem utratil 3xLOWI tam a zpět 21.000$. A vůbec to nebolelo. (a i tak jsem pořád tento měsíc v plusu...)
Uživatelský avatar
By tmx
#65407
Cena je kalkulovaná myslím velmi přijatelně (ze začátku jsem zamýšlel rozhodně vyšší), to není aby si každý létal kam chce, ale aby třeba jednou, dvakrát měsíčně, podle toho, jak lítá, mohl letět kam se mu zlíbí.
Uživatelský avatar
By CSA222
#65413
[quote="tmx"]Cena je kalkulovaná myslím velmi přijatelně (ze začátku jsem zamýšlel rozhodně vyšší), to není aby si každý létal kam chce, ale aby třeba jednou, dvakrát měsíčně, podle toho, jak lítá, mohl letět kam se mu zlíbí.[/quote]

S tímhle naprosto souhlasím, možná bych tu cenu za to, že každý může lítat kam chce dal ještě vyšší. Nicméně zde musí být vedle OnDemand ještě regulérní charterové lety. To je oč tu jde.
Uživatelský avatar
By mipeba
#65430
A nebo mě napadlo že částku za let, který není vůbec a nikdy nebyl v řádu a nikdy reálná linka neexistovala (například Brno - Helsinki) částku zvednout. Let si co chceš, ale zaplatíš to i s chlupama.
A za charterový let, který je ve FlightBooku \"neaktivní\" ale třeba dříve existoval letět \"zadarmo\" nic jsi vlastně jako nevydělal a cestující zaplatili náklady a ty jako pilot ses s nimi svezl.
Uživatelský avatar
By Stanislav Pour
#65434
[quote="tmx"]Cena je kalkulovaná myslím velmi přijatelně (ze začátku jsem zamýšlel rozhodně vyšší), to není aby si každý létal kam chce, ale aby třeba jednou, dvakrát měsíčně, podle toho, jak lítá, mohl letět kam se mu zlíbí.[/quote]

no nezlob se na mě, ale ceny to přijatelné moc nejsou.

Při mém náletu 10-20h měsíčně si u ČSAv přijdu tak na 5-10 tis USD. Za což si sotva dám 1 let z LKPR do HEGN (zpátky se už nedostanu, a napálíte mi jump seat navrch). Přitom do HEGN stejně ČSA lítají chartery. Možná ti studenti, co u toho sedí celý dny, tak mají větší nálet tím pádem i víc peněz na OnDemand lety, ale když člověk chodí do práce, je rád, že zaletí těch 10hodin za měsíc.

ZÁVĚR: prostě bych se zamyslel nad letovým řádem. Je škoda, že letiště, která mají krásné scenérky a/nebo pravidelné pokrytí ATC (LOWW, LOWI, LPMA aj.) v něm nějsou. Nehledě k tomu, že když bychom chtěli lítat as real as it get (např. se držet 100% reálného letového parku), tak na to půlka lidí může zapomenou, pač. při strojovém parku, který reálný ČSA mají by nás lítala tak půlka, od příští roku třetina (až jim zbydou jATRa a Ačka).
By rc_czech
#65439
[quote="rc_czech"]Ad cena za OnDemand
Aplikace OnDemand neni prvoplanove urcena pro charterove lety (mysleno do dovolenkovych destinaci)

Ad chartery
Tak jako doposud se muzete tesit na specialni charterove akce. - vice jiz brzy ;)[/quote]
Uživatelský avatar
By mipeba
#65441
[quote="rc_czech"][quote="rc_czech"]Ad cena za OnDemand
Aplikace OnDemand neni prvoplanove urcena pro charterove lety (mysleno do dovolenkovych destinaci)

Ad chartery
Tak jako doposud se muzete tesit na specialni charterove akce. - vice jiz brzy ;)[/quote][/quote]
Všechno chápu, je mi to jasné a už se těšíme na další novinky a zpestření. Jen jestli bylo nutné do té doby než to bude spuštěné zrušit stávající stav?
Uživatelský avatar
By Stanislav Pour
#65444
OK počkáme na chartery.
Vzhledem k tomu, že vypadlo LOWI; EDDM, LKxx, mám již plné zuby, HEGN není, tak mám náhradní destinaci - EHAM, případně začnu lítat na Slovensko a je :)
By oupa
#65447
Stávající stav odpovídá letovému řádu, jak jej dostáváme od ČSA. Mění se každý půl rok. To není žádná novinka.

Novinka je, že dosud v letovém řádu zůstávaly linky z různých akcí, group-flightů apod. a jejich platnost se vždy prodlužovala, byť k tomu nebyl žádný důvod. Výsledkem je to, že si na to piloti zvykli a pokládají to za normální stav. Osobně za normální nepovažuji, pokud se v řádu vyskytuje linka LYTV jen proto, že se tam předloni letěl group-flight.

Jinak jsem pro aby vznikaly chartery - s časovým omezením, ale pestře obměňované. A dále zlevnit ČSAV OnDemand, aby to bylo psychologicky přijatelnější pro drobné škudlily.
Uživatelský avatar
By tmx
#65449
V letovém řádu byly naprosté hrůzy jako linka Dublin - \"to na severu Finska\". Čistka byla více než potřeba.
Chartery na letiště s hezkou scenérkou jsou fajn, to jsem ale neprosadil. Výsledkem bylo - budou tematické eventy (kdo z vás letěl Londýn?) a každý má možnost zaletět si kam chce, jen si na to musí vydělat. Ono chartery jsou hezké, ale v 99% případů to je let bez řídících, čili přínos 0 a víceméně jde jen o \"honění\" hodin. Innsbruck stojí cca 5 tisíc, tisíc si vyděláš přímo tím letem, nevidím problém. Proč nikdo nelítá denně pokryté Německo, Polsko, Maďarsko? Protože jsou všichni úplně někde v tahu v egyptě. :) Stěžuješ si, že nemáš moc času na létání, no do Egypta to jsou 4 hodiny. Jako já to chápu, ale víceméně toto je taky snaha, aby se nelétaly denně dálkovky, zatímco sázíte mrkev na zahrádce. :) Speciální charterové akce jsou vždy zhruba 2 současně, jen je nikdo nelítá. Proto bylo zrušeno v dubnu.
Uživatelský avatar
By Stanislav Pour
#65496
jak vydělat tisíc za let z LKPR do LOWI?
Asi dělám něco špatně ale zatím nějvětší ryto mám něco přes 2000 USD za 1 let a to tam byl nějaký extra bonus za super landing a 4h ve vzduchu. Normální let je tak za 300-500 USD (ccc 1h ve vzduchu).
By oupa
#65497
Vojta zřejmě myslel i se zpátečním letem. Cena LOWI je cca 3.500, přičemž 500 může být zhruba výplata (bez bonusů).
EDIT: snížil jsem tu cenu o 20%.
Plus nápad jak se podívat do té Hurghady - dát si OnDemand z Káhiry... :)
By Tommy
#66021
No,mám dotaz ohledně toho,když mám v profilu čsav lokaci LKPR,tak jinej let můžu začínat jen v mí lokaci(LKPR) nebo můžu letět třeba z mošnova? Dík! ;)
By oupa
#66022
Můžeš letět odkud chceš. Nicméně pokud používáš ČSAV+, tak z LKPR zaplatíš do toho místa za letenku.
By Tommy
#67624
Ten flight planner,je dobrej ale je to \"bezpečný\" ? Mimochodem,kdyby nebyl u loga na Breifink Package napsáno VIRTUAL a něco o reálným lítání tak jo od reálnýho ČSA k nerozeznání :)
Uživatelský avatar
By CSA075
#103213
Byl aktualizovan letový řád ČSA(v) ZIMA 2012 s platností od 28.10.2012 do 30.10.2013, pokud najdete v letovém řádu nějakou chybu nebo nesrovnalost, dejte vědět.
By tonda1
#113496
Ahoj,

když vybírám let CSA, je nutné dodržet den a hodinu? Tedy, když jsou všechny dny podbarveny zeleně a sobota bíle, kdy nemohu letět?
Uživatelský avatar
By vojav
#113499
Ahoj, ne to nemusíš ;) Kdyby to tak bylo mohli bysme v podstatě lítat jen večer, jindy nejsou často přítomni řídící...
PS: Vyplň si reálné jméno do profilu - je to v pravidlech ;)
Uživatelský avatar
By CSA075
#115226
Po dlouhe zime se konecne podarilo a byl aktualizovan letový řád ČSA(v) pro LETO 2014. Do letoveho radu, byla zanesena i spoluprace s leteckou spolecnosti TVS, kde dochazi ke vzajemne spolupraci mezi obema spolecnostmi tzv. codeshare linky. Proto budete moci opet letat do Recka, Chorvatska, na Kypr, Spanelska a dalsich destinaci.

Timto preji mnoho uspesnych pristani.
By martintlolka
#115271
Všim jsem si, že zmizly lety do Brna. Měl jsem za to, že je tam máme z piety ke zrušené lince.
Nešlo by to opět obnovit? Třebo to pohne spekulace o znovuzavedení linky do Brna v reálu :-)
Je to teda spíš mé zbožné přání mít možnost leteckého transferu z Brna na velká letiště v okolí. :-) Tak kdybychom tuto službu mohli poskytnout alespoň našim virtuálním pasažérům.