Oficiální fórum Czech Airlines Virtual.
Uživatelský avatar
By ardnocz
#55606
Prosíme piloty, aby dbali na korektní označení letadel při odesílání pirepů. Pokud neletíte letadlem, které je v databázi ČSAV a program vám jej nenabídne, vyplňte kód ručně podle platných pravidel.

Správný kód se sestává ze tří částí, oddělených lomítkem, např. T/B735/F. První část \"T\" znamená, že je vaše letadlo vybaveno systémem TCAS. Pokud TCAS nemáte, nemusíte uvádět. Druhá část obsahuje ICAO kód letadla, v tomto případě Boeing 737-500, tato část je povinná. Třetí část \"F\" značí vybavení letadla FMS systémem a je rovněž nepovinná.

Příklady špatných označení:

B737/7 (špatný suffix)

Boeing737 (není ICAO kód letadla)

T/B747 (špatný ICAO kód)

SAAB/340A (celé špatně)

ICAO kódy k letadlům naleznete např. zde : http://www.icao.int/anb/ais/8643/index.cfm

Pokud nevíte a nechcete vypisovat kódy vybavení, uveďte pouze správný ICAO kód letadla.
Uživatelský avatar
By ardnocz
#55607
Prosíme piloty, aby pokud dosud nevyplňovali počty pasažérů v FSAcars, aby to v budoucnu tak dělali. Jedná se samozřejmě o čistě orientační hodnotu, kterou nemůžeme ověřit, ale mohla by přispět k lepšímu dojmu ze simulace, protože se později projeví ve statistikách atd.

Pro zjednodušení se v letovém řádu nyní generují počty pasažérů pro danou linku, a to v závislosti na typu letounu a vytíženosti linky za posledních 7 dní.
Uživatelský avatar
By ardnocz
#55609
Vážení piloti, po úspěšném interním testování spouštíme do provozu upravenou verzi Test Centra. Co je v něm nového? Zejména byla provedena revize testovacích otázek. Otázky byly rozděleny přehledně do kategorií a pro každou hodnost určeny kategorie, které se v testu objeví, počet otázek a požadovaná úspěšnost - ta nově bude počítána pro každou kategorii otázek zvlášť a ne dohromady pro celý test. Nově vytvořené okruhy znalostí budou tvořit kostru sekce Škola pilotů tak, aby se výuka kryla s tím, co budeme zkoušet.

Kromě rozdělení do kategorií byly otázky překontrolovány, opraveny a vytvořena i řada nových. Hodnost First Officer bude mít nově test přístupný v českém jazyce. Dále pro hodnosti SFO a CPT zavádíme nově audio-otázky, které prověří vaši schopnost porozumět radiové komunikaci.

V souvislosti se změnou metodiky byly deaktivovány testy pilotům, kteří měli splněn teoretický test a čekali na praktickou zkoušku (ano, vím, že někteří čekali dlouho a marně) a také všem, kteří si vygenerovali test, ale ještě jej nesplnili atd.... no prostě všechno to bylo vymazáno. Prosíme, aby si všichni zájemci o povýšení požádali o nový test.
By oupa
#57951
V rámci statistik jsou nyní dostupné měsíční výpisy výkonu aerolinek. Je tak možno sledovat vývoj v různých časových obdobích. Zároveň bylo interně zjištěno, že se reálně blížíme 1 miliónu přepravených virtuálních pasažérů za dobu existence ČSAV. Podle aktuálního trendu by k tomu mělo dojít ještě v letošním roce.
By oupa
#58073
Žádáme piloty, aby věnovali pár minut průzkumu veřejného mínění pilotů. Pomozte nám vylepšit služby a sdělte nám váš názor na podobu ČSAV. Průzkum má deset strukturovaných otázek a je čistě anonymní. Najdete jej po přihlášení v Detailu pilota.
Uživatelský avatar
By ardnocz
#58992
[LKPR] Tower Controller Test

Vážení piloti, pojďme společně podpořit provozem v neděli zkoušku věžníka a pořádně mu zamotat hlavu! Podpořit tuto akci můžete odletem nebo přítelem v neděli od osmi hodin večer na letišti Praha Ruzyně.

K účasti či neúčasti se můžete vyjádřit na našem webu.
By com304
#59416
V souvislosti s výzvou o pomoc v oblasti sítě IVAO bych rád věděl, jestli lze očekávat i zkoušky v síti IVAO?
By oupa
#59422
Ve chvíli, kdy budou v ČSAV instruktoři, schopní zkoušet v prostředí IVAO a domluvit tam kooperaci s řídícími. Což vidím jako celkem komplikované (ať mě kdyžtak instruktoři opraví). Mnohem více komplikované, než to, aby si zkoušení nainstalovali Squawkbox a udělali praktickou na Vatsimu.
By rc_czech
#59425
Upozorňujeme piloty, že se nově v KALENDÁŘI AKCÍ začínají objevovat i akce konané na síti IVAO. Akce konané na této síti mají před svým názvem uvedeno IVAO. Akce konané na síti VATSIM označení sítě nemají. Věnujte tomu, prosím, pozornost při plánování svých cest.
Uživatelský avatar
By ardnocz
#59428
[LKPR] Tower Controller Test

Vážení piloti, opět je potřeba provozem podpořit zkoušku nového věžníka. Přijďte mu pořádně zatopit v neděli od osmi večer příletem či odletem na letišti Praha Ruzyně.

K účasti či neúčasti se můžete vyjádřit na našem webu.

Děkujeme
Uživatelský avatar
By ardnocz
#59765
Vážení piloti, díky spolupráci s Pavlem Brodským a jeho trpělivé práci a zájmu o letouny Airbus zveřejňujeme jeho známý balíček Airbus ve verzi speciálně upravené pro ČSAV. Kromě obsáhlé dokumentace a podrobných postupů zde najdete též přehledné checklisty v úpravě firemních dokumentů ČSAV. Balíček najdete po zalogování v sekci Škola pilotů.

Balíček pro letadla Boeing 737 CL je v přípravě.
Uživatelský avatar
By ardnocz
#60183
Přesuny k Danube letům
Pokud v rámci programu Danube Wings potřebujete využít jump-seatu k dopravě na výchozí letiště (EGGW, LZTT), které jinak není v letovém řádu ČSAV, můžete zpětně zažádat o proplacení poplatku za jump-seat.


London Heathrow [EGLL]
Dovolujeme si upozornit piloty na povinnost mít po celou dobu pohybu na letišti London Heathrow [EGLL] odpovídač v módu Charlie. Do módu Stand-by přepněte odpovídač po zaparkovaní na stání. Při odletu přepínejte na mód Charlie před započetím vytlačování.

Povinná četba posádek linek ČSAV do/z London Heathrow [EGLL]:

Pilot Guide
Pilot Briefing Room

Společnost ČSAV využívá, tak jako ostatní partneři z aliance SkyTeam, terminál 4.
By rc_czech
#60598
[img=!]http://pocasi.chmi.cz/data/images/alle_2.gif[/img][img=snow]http://pocasi.chmi.cz/data/images/III_2.gif[/img]

Český hydrometeorologický úřad (ČHMÚ) vydal pro dnešní odpoledne (08.01.10) a celý víkend (09.-10.01.10) varování předpovídající intenzivní sněžení a silný vítr. Již dnes odpoledne mají sněhové přeháňky udeřit na Vysočinu, Pardubicko, Českotřebovsko, východ Čech i Moravy s intenzitou až 3 cm za hodinu. V noci z pátku na sobotu je předpoklad napadnuní 20 – 30 cm nového sněhu.

Níže najdete postupy pro případ uzavření *) některého z letišť v České nebo Slovenské republice:

[LKTB] Brno - Tuřany
Veškeré linky zrušeny

[LKMT] Ostrava - Mošnov
Veškeré linky zrušeny

[LKKV] Karlovy Vary
Linky z/do Prahy a Ostravy zrušeny
Linky z/do Moscow a St Petersburg odkloněny do Prahy

[LZIB] Bratislava - Štefánik
Linky z/do Prahy zrušeny
Linky Danube Wings z/do Dublinu - odklon dle aktuální situace (LKTB, LOWW)

[LZTT] Poprad - Tatry
Linky Danube Wings odkloněny do Bratislavy

[LZKZ] Košice
Linky z/do Prahy odkloneny do Bratislavy

*) uzavření zjistíte z:
VATSIM ATIS daného letiště
REAL ATIS daného letiště (dostupné na webu ČSAV)
Stejné postupy platí i pro případ, že letiště není uzavřeno, ale vybavení vašeho stroje nedovoluje bezpečné přistání
By rc_czech
#61038
Event linky OK-74xx

Prosíme piloty, aby věnovali pozornost platnosti linky, kterou se chystají zaletět. Vždy aktuální letový řád najdete na webu CSAV.cz nebo v aplikaci FlightBook za předpokladu, že máte aktualizovaný letový řád a označenu možnost Only valid timetable.

Zvláštní pozornost věnujte linkám řady OK-74xx (OK-7401 až OK-7499). Takto označené linky se vztahují k určitému eventu a jejich platnost je značně omezena (většinou jen na den, ve který se příslušný event koná).
By oupa
#62854
Do provozu vstupuje nová služba pro piloty - ČSAV OnDemand. Pro ty, kteří mají aktivní účet ČSAV+ je zde zajímavá alternativa, jak realizovat i lety do destinací, které nemáme v letovém řádu. Pomocí této služby jednoduše vytvoříte v systému jednorázové povolení k letu,s kódem OK8888, jehož parametry si sami nadefinujete. Hodí se, pokud si chcete udělat výlet do neobvyklé destinace (nebo postupně do více destinací) a zároveň mít vše zapsáno ve statistice letů. Samozřejmě, nic není zadarmo, proto je s touto službou spojen drobný poplatek, závislý na délce letu.

Druhou volbou v ČSAV OnDemand je cvičný let (OK9999). Opět platí, že je možno vytvořit let mezi libovolnou dvojicí letišť. Na rozdíl od placených výletů je ale potřeba tuto volbu brát opravdu spíše pro cvičné účely - každý cvičný let totiž podléhá schvalovacímu procesu - let musí být schválen před jeho provedením. Instruktorovi musíte řádně zdůvodnit, proč o cvičný let žádáte, co se chystáte trénovat apod. Odměnou vám bude fakt, že cvičný let se rovněž započítá do statistik a jako pilot zde nesete jen nepatrnou část nákladů.

ČSAV OnDemand naleznete ve svém Detailu pilota.
Uživatelský avatar
By kopcimek
#62860
..Tak to je další skvělej nápad :) Jen bych se zeptal, můžu takto zažádat třeba o zpáteční let, pokud už není v let. řádu? Konkrétně: Letěl sem linku do Gatwicku při příležitosti mnohahodinového obsazení ATC v sobotu.
Zpět bych letěl až v pátek, což už linka neni v řádu. Předpokládam, že to problém neni, ale radši se ptam.
A ještě jedna věc...jako číslo linky dam OK8888, ale volačku můžu mít jakou chci, correct? :)
Díky
Uživatelský avatar
By tmx
#62861
Sím, to byl můj nápad, páč jsem hledal způsob, jak dostat úžasnou scenérku Lipska, kterou mám koupenou, do letového řádu ČSAv, a charter mi nechtěli schválit! :D To OK8888 ti šemík vyplní automaticky, když máš zažádáno o ten let a podáš si plánek na vatsim, který si on stáhne. Letět můžeš kamkoliv, naprosto bez omezení, jen pokud bychom neměli letiště v databázi, nezobrazí se ti název ale jen ICAO kód, ale to je drobnost. :)

Ps. Já ale myslím, že Gatwick a Stansted má platnost až do konce dubna, checkni to! (jen asi v plánu má zadaný den letu sobotu)
By oupa
#62862
Ohledně databáze negative - pokud letiště není v databázi, tak let nelze vytvořit. Nicméně jsou tam i takové pro dopraváky poněkud sporné kousky jako Sazená či Hof-Plauen, tím pádem u dopravák-capable letišť by určitě neměl být problém. Zároveň tedy apeluji na vaši soudnost při výběru destinací :)
Uživatelský avatar
By mipeba
#62866
Třeba LKTB - LBBG a zpět by projít mělo néé?
A palatit budu za každý let na této trase..
Uživatelský avatar
By tmx
#62867
[quote="oupa"]Ohledně databáze negative [/quote]
To je novinka? Úplně hned na začátku jsem letěl to Lipsko a do databáze ho přidával až po absolvování letu, když jsem zjistil, že to nezná jméno letiště.
By rc_czech
#62868
[quote="tmx"]
Ps. Já ale myslím, že Gatwick a Stansted má platnost až do konce dubna, checkni to! (jen asi v plánu má zadaný den letu sobotu)[/quote]
Ano, EGKK a EGSS d konce dubna. - vice dnes vecer
By oupa
#62869
[quote="tmx"][quote="oupa"]Ohledně databáze negative [/quote]
To je novinka? Úplně hned na začátku jsem letěl to Lipsko a do databáze ho přidával až po absolvování letu, když jsem zjistil, že to nezná jméno letiště.[/quote]

Je to možné. Každopádně databáze pro toto je bokem, mimo tu hlavní. Je v ní 11000 letišť, včetně Cedar Knoll Flying Ranch, Biosphere 2 Landing Field a Thompson Strawberry Farm. Používá se pro toto a dále pro generování Alternate letiště v Šemíkovi a FlightBooku.
(samozřejmě je to vypodmínkováno délkou rwy a dalšími parametry, nemusíte se bát, že vám nabídne jako alternate letiště "Griffins Peace River Ranch")
Uživatelský avatar
By kopcimek
#62874
[quote="rc_czech"][quote="tmx"]
Ps. Já ale myslím, že Gatwick a Stansted má platnost až do konce dubna, checkni to! (jen asi v plánu má zadaný den letu sobotu)[/quote]
Ano, EGKK a EGSS d konce dubna. - vice dnes vecer[/quote]

Jo pravda, tak to jsem se přehlíd...Uved sem chybnej příklad, teď už je to jasný :) Dík
Uživatelský avatar
By mipeba
#63475
On Demand:
1. funguje a nápad je to parádní
2. na základě čeho se stanovuje cena? přijde mi neúměrná
asi ten princip chápu špatně, myslel jsem, že to funguje jako kdybych domluvil firmě speciální let a cestující ale platí
takto mi to přijde že jsem si půjčil v práci letadlo a vezu kamarády na můj účet na výlet
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15