- 30 srp 2009, 23:20
#55606
Prosíme piloty, aby dbali na korektní označení letadel při odesílání pirepů. Pokud neletíte letadlem, které je v databázi ČSAV a program vám jej nenabídne, vyplňte kód ručně podle platných pravidel.
Správný kód se sestává ze tří částí, oddělených lomítkem, např. T/B735/F. První část \"T\" znamená, že je vaše letadlo vybaveno systémem TCAS. Pokud TCAS nemáte, nemusíte uvádět. Druhá část obsahuje ICAO kód letadla, v tomto případě Boeing 737-500, tato část je povinná. Třetí část \"F\" značí vybavení letadla FMS systémem a je rovněž nepovinná.
Příklady špatných označení:
B737/7 (špatný suffix)
Boeing737 (není ICAO kód letadla)
T/B747 (špatný ICAO kód)
SAAB/340A (celé špatně)
ICAO kódy k letadlům naleznete např. zde : http://www.icao.int/anb/ais/8643/index.cfm
Pokud nevíte a nechcete vypisovat kódy vybavení, uveďte pouze správný ICAO kód letadla.
Správný kód se sestává ze tří částí, oddělených lomítkem, např. T/B735/F. První část \"T\" znamená, že je vaše letadlo vybaveno systémem TCAS. Pokud TCAS nemáte, nemusíte uvádět. Druhá část obsahuje ICAO kód letadla, v tomto případě Boeing 737-500, tato část je povinná. Třetí část \"F\" značí vybavení letadla FMS systémem a je rovněž nepovinná.
Příklady špatných označení:
B737/7 (špatný suffix)
Boeing737 (není ICAO kód letadla)
T/B747 (špatný ICAO kód)
SAAB/340A (celé špatně)
ICAO kódy k letadlům naleznete např. zde : http://www.icao.int/anb/ais/8643/index.cfm
Pokud nevíte a nechcete vypisovat kódy vybavení, uveďte pouze správný ICAO kód letadla.