Jako takto - debrifing není a nesmí být házení universální špíny na brífovaného, potažmo pak na sebe navzájem
Na konci debrifingu by mělo být nějaké universální ponaučení, nejlépe i pro všechny osatní:
To bych ve výše uvedeném viděl asi takto:
a) předpokládám, že je jasné, že čísla, označující výšky na mapách u tratí jsou MINIMÁLNÍ VÝŠKY, tj. nejnižší možné výšky, do kterých se tam můžete dostat; v žádném případě nejde o výšky, ve kterých se má trať proletět; proto také na úsek s MFA = 4000ft navazuje rovnou úsek s MFA = 3200 - není nutné, ani dobré, aby jste hned na začátku \"nižšího\" úseku byli v 3200 ft - proto je podklesání toho předchozího úseku, s argumentem, že abych to stihl vyklesat, zcela chybný. Obecně : reálně (s ATC) se obvykle letí vše podstatně (podtatně) výše, než jsou tyto MFA. Pokud létáte offline podle těchto výšek na mapě, létáte zcela špatně.
b) Ano, souhlasím s CSAV, že v nejistotě se musím dotazem dobrat, o co jde. Instrukce zněla opravdu, jak píšu, DCT BILNU, for RWY04, čili bylo tam jasné, že jde o Ostravu a nové přiblížení na původní dráhu. Pokud letíte nesmyslným směrem je skutečně nutné začít to ověřovat - slepé letění někam je stejně chybné, jako špatně zaletěná procedura. Právě v tom je hlavní sila VATSIMU, že vás může naučit si prostřednictvím komunikace s ATC pomoci a ne se stressovat. Pokud nerozumite, nevíte, nebo odmítnete, protože neumíte, nejde o chybu - chyba vzniká až tehdy, když přestanete komunikovat.
Dnes se - nesouvisí s CSAv - v Brně pohybovala volačka OK-BEE, se kterou jsme postupně začali ladit VFR. Vše naprosto v pohodě, až na příletu do CTR mi ohlásil E s vypnutým odpovídačem, proto jsem ho volal znovu. To se opakovalo několikrát a OK-BEE již napodruhé nebyl schopen - pro mne zcela z neznámých pohnutek - svoje původní hlásšení, vcelku správné, zopakovat. Tím se dostal do stavu, kdy kroužil, bez mého povolení, v CTR Brno a tím vznikl problém. Stále jsem ho volal a on se odpojil.
Píšu to rpoto, že tento postyup je nejhorší možný - byla oboustarnná snaha si poradit a vše skončilo jen na tom, že z nějakých důvodů nebyl schopen mi zopakovat svoje hlášení, resp ze sebe vyparvit ani slovo. To je v praxi nejvetší síla VATSIMU - vy musíte, stejně jako v reálu, tu situaci nějak zvládnout a v tom je to reálné, ne v tom, zda se \"říká hektopascal nebo ne\". Čili - pokud nevíte protlačte se na frekvecni a něco ze sebe vysypte, s tím se dá něco dělat, ale ne s mlčícím a na volání neodpovídajícím pilotem.
Btw. teorie k tomu:
VFR let v CTR je VFR letem řízeným.Čili jediné, co ATC potřebuje, je abyste ho zavolali před CTR (před E) a on vám dá povolení ke vstupu a k činnosti v CTR - vy to potvrdíte. Bez tutoho je ATC nervosní. Neboli, nešlo o formální zavolání před E, ale o zavolání a následně obdržení povolení ke vstupu do CTR Tuřani.