Oficiální fórum Czech Airlines Virtual.
Uživatelský avatar
By marenadl3
#90629
A když to je přesně polovina Report position OK a Pilot not verified on network, zapíše se mi to, nebo to je kvalifikováno jako většina, tudíž by se mi nezapočetly ty letové hodiny?
By oupa
#90630
No ja bych se chtel vyhnout tomu, ze budu rikat presny pomer, aby toho nekteri sikulove nezneuzivali. Urcita tolerance tam je, ale mnohem mensi nez 50%. Tzn. pokud vas server vykopne a vy nebudete 4x po sobe zvalidovani nez to zprovoznite, nic se nedeje. Kdyz nebudete pripojeni pulku letu, tak to urcite neprojde.

edit: Jinak ty hlasky jsou nezavisle, kazda nese s sebou jinou informaci.
Uživatelský avatar
By rob
#91362
Je možno při výpadku VATSIMáckého data serveru nějak zvalidovat let? :)
By oupa
#91367
Jasně, ručně jde všechno, stačí napsat kdy, co, kdo, ID letu...
By oupa
#92349
Chtěl bych poprosit všechny o aktualizaci na poslední verzi, potřebujeme nasbírat nějaká data o přistáních. (nechci novou verzi přímo vnucovat silou na serveru ;)) Díky.
Uživatelský avatar
By Schindler
#92356
S těmi novými statistikami ohledně přesnosti T/D zóny. Už ted když přistanu, tak má na účtu pozici přistání i na mapě. Pak to nějak chceš udělat nějak, aby to napsalo nějakou přesnost?
...
Jo a měl bych tu jeden dotaz. Teď poslední dobou lítám hodně a stalo se mi už asi dvakrát, že když jsem třeba přistával (např. 2.5NM do T/D) a Xko mi spadlo. Tak se potm normálně připojim a letiště , dám parkovačku a napíše mi to SimRateChange; LandingOverweight; ReserveFuelLow; Paused ... jestli nevadí, když toto třeba na ty 2 - 3NM udělám, protože letět třeba někam 3 hodiny a při přistání mi napíše Xko: \"Fatal Error Ocured\", tak by mě to asi naštvalo to letět celý znova ... nebo jestli je lepší poslat radši PIPER a nepsa, že to třeba cca. 4NM do přistání spadlo Xko?
Uživatelský avatar
By Schindler
#92357
Jen aby si někdo nerýpnul, nepočítám to, jako že jsem např. letěl do ESSA a někde 27NM do přistání to napsalo Error - o tomhle se nebavim, pokud neletíte třeba 8 hodin v kuse...
By oupa
#92362
[quote="SCHINDLER"]S těmi novými statistikami ohledně přesnosti T/D zóny. Už ted když přistanu, tak má na účtu pozici přistání i na mapě. Pak to nějak chceš udělat nějak, aby to napsalo nějakou přesnost?
...
Jo a měl bych tu jeden dotaz. Teď poslední dobou lítám hodně a stalo se mi už asi dvakrát, že když jsem třeba přistával (např. 2.5NM do T/D) a Xko mi spadlo. Tak se potm normálně připojim a letiště , dám parkovačku a napíše mi to SimRateChange; LandingOverweight; ReserveFuelLow; Paused ... jestli nevadí, když toto třeba na ty 2 - 3NM udělám, protože letět třeba někam 3 hodiny a při přistání mi napíše Xko: "Fatal Error Ocured", tak by mě to asi naštvalo to letět celý znova ... nebo jestli je lepší poslat radši PIPER a nepsa, že to třeba cca. 4NM do přistání spadlo Xko?[/quote]

a) Ano, přesnost se bude vyhodnocovat, zkoušíme jak moc přísné/mírné vyhodnocení se nastaví a právě na to potřebujeme teď nějaký čas sbírat data

b) Nejlepší by samozřejmě bylo spravit si FSX. Jako druhá preferovaná varianta, je vypnout Šemíka a poslat ruční PIREP.
By oupa
#92363
Jo zapomněl jsem poznamenat, že zóny jsou zatím naklikané v ČR, SR a o ty máme největší zájem co se týče těch přistání.
Uživatelský avatar
By Schindler
#92381
Dnes es mi to např. nestalo, záleží asi na vztížení počítače. Když jsem lítal od ráno až do noci celej víkend, tak tam samozdřejmě bude nějaký ohřátí PC, ale takže když se náhodou stane, tak teda přerušit a Piper...

[quote="oupa"][quote="SCHINDLER"]S těmi novými statistikami ohledně přesnosti T/D zóny. Už ted když přistanu, tak má na účtu pozici přistání i na mapě. Pak to nějak chceš udělat nějak, aby to napsalo nějakou přesnost?
...
Jo a měl bych tu jeden dotaz. Teď poslední dobou lítám hodně a stalo se mi už asi dvakrát, že když jsem třeba přistával (např. 2.5NM do T/D) a Xko mi spadlo. Tak se potm normálně připojim a letiště , dám parkovačku a napíše mi to SimRateChange; LandingOverweight; ReserveFuelLow; Paused ... jestli nevadí, když toto třeba na ty 2 - 3NM udělám, protože letět třeba někam 3 hodiny a při přistání mi napíše Xko: "Fatal Error Ocured", tak by mě to asi naštvalo to letět celý znova ... nebo jestli je lepší poslat radši PIPER a nepsa, že to třeba cca. 4NM do přistání spadlo Xko?[/quote]

a) Ano, přesnost se bude vyhodnocovat, zkoušíme jak moc přísné/mírné vyhodnocení se nastaví a právě na to potřebujeme teď nějaký čas sbírat data

b) Nejlepší by samozřejmě bylo spravit si FSX. Jako druhá preferovaná varianta, je vypnout Šemíka a poslat ruční PIREP.[/quote]
Uživatelský avatar
By Lapak
#92472
Pokračování z jinýho vlákna o incidentu \"Paused\": Šemík opravdu občas hlásí paused i když to není vyloženě pilotova chyba. Mám ozkoušeno teda jen na FS9, ale někdy, když člověk vleze do menu (nevím jestli je rozhodující čas, který člověk v tom menu stráví) tak to tohle vyhodí. To jen k tomu, jak se vedle hádáte, že má někdo špatně nastavenou FSku :)
By oupa
#92475
No dobře, ale v FS9, když vlezeš do menu (vlastně ani do něj nemusíš lézt, stačí ho jen rozbalit), tak se FSka zapauzuje ne?
Šemík neví co děláte a neřeší, čí je to chyba. Jediné, co ho zajímá, je, co mu vráti FSka na dotaz, jestli je zapauzovaná (pro programátory fsuipc offset 0264). Pokud mu vrátí, že je zapauzovaná, tak to prostě zaznamená :)
Uživatelský avatar
By Lapak
#92501
Ano, to bylo vysvětlení do vedlejšího tématu, kde jsem nechtěl pokračovat ve špatným topicu, čímž jsem v tom udělal ještě větší bordel :)
Uživatelský avatar
By mipeba
#92524
There was problem with sending pirep. You can try again.
Zkoušel jsem to mockrát a furt nic, ale to spíš bude na serveru než v šemíkovi že?
By oupa
#92525
To bylo asi něco dočasného na serveru, chvíli jsem se v tom teď hrabal.
Uživatelský avatar
By Schindler
#92658
Mám menší problém a nevím čím to je. Po startu mu napíše šemík: \"refueling\" a přitom nic nedělám.
By Nathaniell
#92659
Mi teď nedávno taky hodil incident refueling i když jsem s palivem nic nedělal.
Uživatelský avatar
By SenorAmigo
#92662
Mně se to stalo, když občas byla chyba nějakých scenérek (Košice, Samedan), kde ta scenérka doplňovala palivo. Což vám se předpokládám nestalo?
Uživatelský avatar
By Marty
#92664
[quote="SenorAmigo"]Mně se to stalo, když občas byla chyba nějakých scenérek (Košice, Samedan), kde ta scenérka doplňovala palivo. Což vám se předpokládám nestalo?[/quote]

Ano taky jsem to zaznamenal na LZKZ. Palivo se mě doplnilo vždy po pojíždění po taxiway a tudíž se rozhodila celá konfigurace letadla (nastavení FMC) O přetíženém letadlu při přistání ani nemluvím. Už mě to ale přestalo dělat a nikdy jsem nezjistil jaký bug byl ve scenerce špatně.....:-)
By oupa
#92666
[quote="SCHINDLER"]Mám menší problém a nevím čím to je. Po startu mu napíše šemík: "refueling" a přitom nic nedělám.[/quote]

Refueling se reportuje, pokud mezi dvěma v čase po sobě následujícími eventy je kladný přírůstek paliva.
Zkus se podívat do FDR a najdi si v FDR Events místo, kde vyskočil Refueling incident a porovnej s eventem o jeden řádek předtím.
Samozřejmě chyba možná je, tak kdyžtak pošli id pirepu a podívám se na to.

/EDIT: Nebo přesněji, do remarks u incidentu se zapíše, jaká byla hodnota o interval předtím.
Uživatelský avatar
By mipeba
#92825
Šlo by prosím vysvětlit zkratky a údaje, které se objevují v ČSAv+ ohledně přistání? TD zone atd, jak funguje ten koeficient a ty vzdálenosti. Děkuji
By oupa
#92826
Pro každou rwy jsou naklikány 3 body: threshold (THR), aiming point (AP) a konec tdz (END).
D1 je vzdálenost THR - AP
D2 je vzdálenost AP - END
to jen pro výpočet

Pak na základě místa přistání se počítají vzdálenosti k jednotlivým bodům - AP_DIST, THR_DIST, END_DIST a podle toho se pokouší určit, ve kterém segmentu rwy pilot přistál. Předtím je pochopitelně nutno spočítat, na které vůbec přistál rwy, tímto výpočtem vás nebudu zatěžovat. Jakmile tohle ví, tak se určí koeficient.

Ten je stanoven takto:
- přistání před THR - automaticky 0.1

- přistání za THR - vyšší hodnota z hodnot 0.1 a (0.6 - END_DIST/1000) - čím dále za koncem TDZ přistane, tím nižší, pokud přistane přesně na koncovém bodě, tak je 0.6, 500 m za už je 0.1

- přistání za THR a před AP - 0.6 + 0.9 * THR_DIST / D1 (na AP má hodnotu 1.5, na THR 0.6, mezitím se lineárně interpoluje)

- přistání za AP a před END - 0.6 + 0.9 * END_DIST / D2 (na AP má hodnotu 1.5, na END 0.6, mezitím se lineárně interpoluje)

Je to samozřejmě pracovní varianty, připomínky a úpravy možné.
By oupa
#92827
Jinak jako největší slabina je to, že u méně důležitých letišť jsou v simulátoru, zvlášť asi v FS9, dráhy šoupnuté, takže pak vycházejí větší vzdálenosti a horší koeficienty. Takže to zřejmě budeme moci použít jen někde. Třeba jak Radek létal teď na Azorech, tak tam to bylo jednou 500 m vedle a ještě o 20° v jiném směru.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 16