Oficiální fórum Czech Airlines Virtual.
Uživatelský avatar
By Filipos
#62679
[quote="Filip"]1. Co je to negative a pozitive pitch limit? Jak jsou kritéria? Případně v jakých fázích letu se to projevuje...[/quote]

Každé dopravní letadlo má letovou příručkou stanoven maximální a minimální podélný sklon (u B737 je to třeba 20° positive, negative jsem nikde nenašel), který nesmí být v žádné fázi letu překročen. Stejně tak funguje i maximální příčný náklon. Bohužel, tato data se dost špatně shánějí, takže v Šemíkovi nejsou definitvní a dost pravděpodobně se budou ještě upravovat.
Uživatelský avatar
By Filip
#62680
[quote="Filipos"][quote="Filip"]1. Co je to negative a pozitive pitch limit? Jak jsou kritéria? Případně v jakých fázích letu se to projevuje...[/quote]

Každé dopravní letadlo má letovou příručkou stanoven maximální a minimální podélný sklon (u B737 je to třeba 20° positive, negative jsem nikde nenašel), který nesmí být v žádné fázi letu překročen. Stejně tak funguje i maximální příčný náklon. Bohužel, tato data se dost špatně shánějí, takže v Šemíkovi nejsou definitvní a dost pravděpodobně se budou ještě upravovat.[/quote]
Aha, tak pokud je to takto, tak je to jasné. Říkal jsem si jestli to třeba nehlídá, zda pilot v závěrečné fázi přistání, již nad dráhou, nějak prudce nepotlačuje atd..
dik
Uživatelský avatar
By Filip
#62681
[quote="rc_czech"][quote="Filip"]
3. Jaká akce aktivuje tu hlášku, která informuje cestující, že se letadlo nachází těsně před přistáním?[/quote]
Ivos se podiva z okna :D[/quote]

Hehe :D
By oupa
#62682
[quote="rc_czech"][quote="Filip"]
3. Jaká akce aktivuje tu hlášku, která informuje cestující, že se letadlo nachází těsně před přistáním?[/quote]
Ivos se podiva z okna :D[/quote]

Kupodivu je to v podstatě tak.

2. Ano. Druhá věc je, že na běžném ADSL s uploadem 512kbit bude samotné nahrání 200 - 300 kB obrázku trvat okolo 5 vteřin. 10 sekund mi přijde jako rozumné minimum.
Uživatelský avatar
By Jindra
#62713
[quote="rc_czech"]Spis bych mel poznamku k oznameni "Kratce pred vzletem" - tato hlaska je aktivovana rozsvecenim T/O svetel. Jenze pokud uz stojim na RWY, dostanu povoleni k T/O, readbackuju, zapinam svetla, rozjizdim se a nez to Ivos dokeca, tak uz jsem nahore. Navazal bych to spis rozsveceni STOBE, tzn. pri vstupu na RWY[/quote]
To by IMHO mělo být nechyba. Před vstupem na RWY by mělo být Strobe + Landing zapnuto (+ další samozřejmě).
Uživatelský avatar
By Filip
#63144
Ještě mám pár námětů...:
1. Jak je definováno \"TakeOffOverRotate\"?
Vzlet mi přišel zcela standardní, jen jsem za to trošku víc vzal. Kde jsem udělal chybu?

2. Těch -1500ft pod 1000ft AGL, je na zvážení, možná bych to posunul na -2000ft. U ils přiblížení to nehraje roli, ale u některých složitějších letišť se prudší klesání hodí. Pokud jsou na to v reálu nějaké předpisy, tak se nechám rád poučit.
:)
Uživatelský avatar
By Stanislav Pour
#63147
[quote="Filip"]
....
2. Těch -1500ft pod 1000ft AGL, je na zvážení, možná bych to posunul na -2000ft. U ils přiblížení to nehraje roli, ale u některých složitějších letišť se prudší klesání hodí. Pokud jsou na to v reálu nějaké předpisy, tak se nechám rád poučit.
:)[/quote]

Jo jo třeba v LOWI na dráhu 08 klesat pod 1000ft/m je docela složitý :)
By oupa
#63148
1. Je definováno v závislosti na letadle, ale pro všechna letadla v rozmezí 9 - 12 deg. Konkrétně pro jednotlivé typy
http://new.csav.cz/XML/SemikFleet.xml
2. Naopak, mám signály z odborných kruhů, že by se to mělo stáhnout až na -1000ft / min :)
Uživatelský avatar
By Filip
#63150
[quote="Stanislav Pour"][quote="Filip"]
....
2. Těch -1500ft pod 1000ft AGL, je na zvážení, možná bych to posunul na -2000ft. U ils přiblížení to nehraje roli, ale u některých složitějších letišť se prudší klesání hodí. Pokud jsou na to v reálu nějaké předpisy, tak se nechám rád poučit.
:)[/quote]

Jo jo třeba v LOWI na dráhu 08 klesat pod 1000ft/m je docela složitý :)[/quote]
Tam se mi to přesně stalo... ;)


[quote="oupa"]1. Je definováno v závislosti na letadle, ale pro všechna letadla v rozmezí 9 - 12 deg. Konkrétně pro jednotlivé typy
http://new.csav.cz/XML/SemikFleet.xml
2. Naopak, mám signály z odborných kruhů, že by se to mělo stáhnout až na -1000ft / min :)[/quote]

Ad.1. Díky, už je snad jasné. Jinak jsem v rychlosti nahlédl do letového manualu a myslím, že stoupání po vzlezu může být klidně 15 deg. O rotation je psáno, že by nemělo být více než 2,5 deg./sec.

Ad.2. Tomuto nerozumím, takže do toho nebudu kecat. Jen -1000ft/min mi přijde už hodně málo, viz. LOWI.
By oupa
#63151
Ano, je to málo, ale je to zřejmě pro pohodlí cestujících. Pokud to v některých případech jde objektivně na úkor bezpečnosti, tak má prioritu právě bezpečnost.

Nebavíme se o stoupání po vzletu. Toto je úhel náběhu v okamžiku vzletu, nebo velmi těsně po něm.
Uživatelský avatar
By Filip
#63152
[quote="oupa"]...Nebavíme se o stoupání po vzletu. Toto je úhel náběhu v okamžiku vzletu, nebo velmi těsně po něm.[/quote]
Aha, ok. Tak to v tom případě sedí.
Uživatelský avatar
By Quit
#63459
Velký dík autorovi Šemíka. Je to opravdu skvělý soft plně srovnatelný i s jistým profi placeným addonem.
By oupa
#63460
No dík moc. Akorát teda nevím s jakým addonem to srovnáváš.
By oupa
#63877
Čte to pouze online. Pokud máš požadavek na přidání letadla do flotily, pošli upravené XML.
Uživatelský avatar
By CSA021
#63880
Ahoj, prosím mám malý dotaz jak vypadá ikonka Šemíka? Mě to stále dělá jen ten čtvereček, jako bych to někde ...
Uživatelský avatar
By CSA021
#63886
Mně se nevytvoří žádné trsátko, ale pouze čtvereček s modrým proužkem nahoře - klasické zobrazení pro exe soubory
By DngrsKuzle
#64142
Dneska na me semik vyplivl TakeoffOverRotate, MaxAllowed 9, mel jsem Pitch 9. Verze 29, ATR 72.
By Jouza
#64143
Ja s ATR mivam tuhle hlasku, ktery moc nerozumim:
Limit negative pitch (down) 9 deg was exceeded by19 deg
By DngrsKuzle
#64148
[quote="Jouza"]Ja s ATR mivam tuhle hlasku, ktery moc nerozumim:
Limit negative pitch (down) 9 deg was exceeded by19 deg[/quote]
to by znamenalo, ze jsi to pustil dolu s podelnym sklonem -28 stupnu
By oupa
#64149
Obávám se, že někdo opět špatně pochopil větu \"bugreporty na mail\" :)
Jestli jsi měl 9 a zahlásil incident, je to chyba.
By Jouza
#64153
Ve vypisu mam pich 10. Je to spatna vlastnost autopilota u ATR pri klesani v rezimu speed hold. Nastavim to, stahnu plyn no a kdyz to zacne klesat, tak na chvilku to s tim pitchem prezene, pak se to ustali v normalu. Vcera v LHBP byl docela frmol, tak jsem porad dostaval nejaky speed limit a jinak nez takhle tu rychlost uhlidat neslo, abych stihal vse okolo.
Uživatelský avatar
By ADIO man
#65632
Ahoj. Tak jsem dneska otestoval Šemíka. Je to super. Akorád se mi povedlo s B734 přerotovat- 11°. V SOPech je psáno že max pitch při t/o je 20°. Takže otázka zní to jaké výšky nesmím pitch víc jak 10° ? :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16