Stránka 11 z 16

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:18 čer 2012, 19:56
od Schindler
Jo, chtěl bych se zeptat, co je to: \"tracking status\". Vím, že když je \"dlouhý\", tak trvá načtení letu do Šemíku. Chtěl jsem letět co nejrychleji z Hurghády zpět, ale bylo zpoždění asi 30 minut, takže se Šemík nenačetl...

To je problém \"VATSIM databáze\", že to nefuguje, tak jak by mělo, ne?

Díky (Ať nabudeme vědomostí :))

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:18 čer 2012, 20:21
od oupa
Tracking status pouze informuje o tom, že VATSIM log, který máme k dispozici, má nějak odlišný čas od času serveru. Normální je zpoždění v řádu minut. Podle VATSIM logu se vyhodnocuje přítomnost pilota na síti. Tracking status má ale čistě informativní váhu, rozhodně to není důvod neletět nebo něco takového.

Nijak to nesouvisí s Šemíkem nebo jeho načítáním. Vyhodnocuje se to až při přijetí reportu.

To, co se tobě stalo je, že ti nešel do Šemíka stáhnout letový plán z VATSIMu, což je pochopitelné, protože na to se použije tentýž log, který v případě zpoždění neobsahuje data o tvém letu. V tom případě lze data vyplnit ručně nebo načíst Briefing, pokud sis jej vygeneroval.

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:18 čer 2012, 20:32
od Schindler
[quote="oupa"]Tracking status pouze informuje o tom, že VATSIM log, který máme k dispozici, má nějak odlišný čas od času serveru. Normální je zpoždění v řádu minut. Podle VATSIM logu se vyhodnocuje přítomnost pilota na síti. Tracking status má ale čistě informativní váhu, rozhodně to není důvod neletět nebo něco takového.

Nijak to nesouvisí s Šemíkem nebo jeho načítáním. Vyhodnocuje se to až při přijetí reportu.

To, co se tobě stalo je, že ti nešel do Šemíka stáhnout letový plán z VATSIMu, což je pochopitelné, protože na to se použije tentýž log, který v případě zpoždění neobsahuje data o tvém letu. V tom případě lze data vyplnit ručně nebo načíst Briefing, pokud sis jej vygeneroval.[/quote]

Díky za objasnění. Já nakonec vzlétl pomocí "load briefing data", hlásilo to furt, že se neschodují volací znaky a nakonec jsem musel let přerušit...Díky

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:18 čer 2012, 22:02
od marenadl3
No tak jsem doletěl, nakonec mi to ale napsalo \"Required online connection could not be validated\" a konec.
No nic, zkusím něco vydyndat z Vataware (ale tam se dívám, že FP se mi načetl nějak až od PL)...
Flight Duration - 00:00:00.

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:18 črc 2012, 22:30
od rob
Dneska se mi stala taková nemilá věc, odpoledne jsem letěl z Paříže a v noci jsem měl namířeno do Jerevanu. V půlce cesty jen tak mimochodem mrknu do Šemíka a tam že je let ukončen. Hledal jsem příčinu, mapa sice dávala aktuální informace, ale nakonec jsem to teda naštvaně ukončil. Když jsem všechno povypínal, vyskočilo na mě okno Šemíka s letem do Jerevanu a že se snaží připojit k FSce. Takže mi došlo, že jsem odpoledne zapomněl ukončit Šemíka a běžely pak 2 současně a já si rozkliknul toho staršího, protože se mi v liště zobrazil pouze 1. Zkrátím to, chtěl bych podat návrh, jestli by se v příští aktualizaci Šemíka nemohla být uplatněna funkce, že by se dal spustit Šemík pouze 1x? (Jako to má FS9, při spuštění již jednou běžícího programu vyskočí hláška)

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:18 črc 2012, 23:01
od oupa
Návrh dobrý, prozkoumám.
Nicméně problém není mít spuštěných více instancí - dokončený let a) nic nedělá, b) má každá instance svojí ikonku.
Já to třeba mám jako součást shutdown checklistu :)

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:31 črc 2012, 10:24
od oupa
Nový Šemík přináší tři drobná vylepšení:
- po přistání a aktivaci parking brake se let neukončí hned, ale až po uplynutí intervalu, jehož délku si pilot může nastavit (0 - 180 sekund), takže lze parkovací brzdu používat i při čekání na pojíždění
- pirep se průběžně ukládá na server, což trochu pomůže těm, kterým spadne fska na finále
- dialog po ukončení letu obsahuje tlačítko na okamžité ukončení Šemíka

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:31 črc 2012, 10:34
od Pavel
Nebylo by dobré ukončovat let offsetem na otevření dveří, tedy opravdu až když vykládám kaštany? 180 sekund občas při čekání na pojíždění není zas tak moc...

PB

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:31 črc 2012, 10:42
od oupa
Hmm, to mám obavu, že to opět bude velmi \"addon-specific\" a dělalo by to jen neplechu. Samozřejmě se dá případně povolit nastavit i delší, nicméně přišlo mi to jako rozumný kompromis a navíc, interval se resetuje po odbrždění a opětovném zabrždění...

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:31 črc 2012, 11:16
od Schindler
[quote="oupa"]- pirep se průběžně ukládá na server, což trochu pomůže těm, kterým spadne fska na finále[/quote]

To je ta nejlepší věc, co jsem za poslední dobu slyšel. Protože to finále okolo těch 4 - 2 NM je s pádem programu běžné až mi to je trapný furt reportovat, ale obávám se, že bych se takhle do Prahy dostával na třikrát. :) Třikrát hurá a díky.

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:31 črc 2012, 11:38
od oupa
No ono to zas tak úplně nepomůže vám, protože reportovat ručně budete muset stejně. Ale na serveru už bude aspoň ten log, takže ho jen přiřadíte tomu reportu a bude se vidět. Stejně bych ale doporučil spíš spravit to padání, vždyť vás to nemůže bavit, když to spadne co každý druhý nebo třetí let...

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:31 črc 2012, 17:59
od rc_czech
[quote="oupa"]...vždyť vás to nemůže bavit, když to spadne co každý druhý nebo třetí let...[/quote]
Na to se chci vlastne Bedricha zeptat uz dlouho....

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:31 črc 2012, 18:10
od Schindler
[quote="rc_czech"][quote="oupa"]...vždyť vás to nemůže bavit, když to spadne co každý druhý nebo třetí let...[/quote]
Na to se chci vlastne Bedricha zeptat uz dlouho....[/quote]

Nebaví a věřte, že to přímo naší**, ale zatím jsem prost nepřišel, čím to je... Ale nebudeme to tu zbytečně špinit...

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:31 črc 2012, 21:15
od dan542
Zkus do složky s FSX zkopírovat UiAutomationCore.dll z Visty. http://forum.avsim.net/topic/359667-uia ... rect-file/

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:02 srp 2012, 10:30
od Miquel
Ahoj.
Dnes jsem úplně poprvé nahodil Šemíka. ( před tím fscars :-( ) Ale když jsem už připraven k letu a nahozený letový plán, tak mi stále dole na Šemíku projíždí ta zelená linka načítání a píše Waiting for connection to FS flight mode : Pre-boarding. Jestli tomu rozumím dobře tak se nepřipojil k FsX a stále čeká. Ale proč? Dělám něco špatně či někde je chyba?

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:02 srp 2012, 10:46
od rc_czech
Spousti jako administrator? Ja vcera stahnul novou verzi a mel jsem stejny problem
, nez jsem si uvedomil, ze jsem nezatrhnul Spust jako administrator.

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:02 srp 2012, 11:06
od Miquel
[quote="rc_czech"]Spousti jako administrator? Ja vcera stahnul novou verzi a mel jsem stejny problem
, nez jsem si uvedomil, ze jsem nezatrhnul Spust jako administrator.[/quote]


A kde to tam najdu. Nikde mi tohle nevyskočilo?

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:02 srp 2012, 11:08
od rc_czech
Soubour > Vlastnosti > ...

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:02 srp 2012, 11:14
od Miquel
[quote="rc_czech"]Soubour > Vlastnosti > ...[/quote]
Aha ok jdu to zkusit. Děkuji

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:02 srp 2012, 11:25
od Miquel
Beží už. Děkuji.

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:04 srp 2012, 11:19
od Miquel
Ahoj. Opět zase já mám tu chybyčku :-( odletím let s A320 a po ukončení mi Šemík vyhodí, že jsem letěl s nákladní verzí T/A320/F . Ale tu já nikde nastavenou nemám. Jsem teď zvedav, jestli při přepočtu v 02.30 ČSAV+ mi to vyhodí přepravu lidí. Nebo to takhle vypisuje normálně?

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:04 srp 2012, 12:23
od oupa
[quote="Miquel"]Ahoj. Opět zase já mám tu chybyčku :-( odletím let s A320 a po ukončení mi Šemík vyhodí, že jsem letěl s nákladní verzí T/A320/F . Ale tu já nikde nastavenou nemám. Jsem teď zvedav, jestli při přepočtu v 02.30 ČSAV+ mi to vyhodí přepravu lidí. Nebo to takhle vypisuje normálně?[/quote]

Dohledej si prosím, co jsou to tzv. equipment kódy v letovém plánu.
Tuším, že... T prefix je v tomto případě TCAS equipped a F suffix je potom FMS with DME/DME position updating

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:04 srp 2012, 12:26
od marenadl3
Je to úplně normální, navíc T je ohledně TCASu a F je s updatama FMS :)

EDIT: Vláďa byl rychlejší... :D

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:04 srp 2012, 13:14
od Schindler
Přesně tak, jedná se o tzv. \"equipment suffix\", v češtině bych to nazval jako nějakou zkratku, která říká informace o vybavení letadla. Je to hlavně důležité pro nás (řídící), kteří podle toho poznají, např. jestli je pilot schopný letu RNAV atp. Jinak tady je stránka s kompletními popisky: http://flightaware.com/about/faq_aircra ... suffix.rvt

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:04 srp 2012, 13:17
od Miquel
aha super děkuji. Jdu dál tedy studovat a hleda jak zadat sid do MCDU :-)