Stránka 13 z 16

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:30 srp 2012, 17:54
od oupa
To ne, nemám v práci zdroják šemíka, nicméně SDK ano.

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:30 srp 2012, 23:07
od Filipos
[quote="dan21"]Predpokladam, ze v realu, kdyz se leti kratsi trat, tak ma letadlo palivo i na cestu zpet.[/quote]

Úplně to nesouvisí s délkou linky jako spíše s cenou (dostupností, kvalitou...) paliva na jednotlivých letištích. Pokud je někde výrazně dražší, veze se palivo už z báze, aby se muselo tankovat co nejméně nebo popř. vůbec. Naopak je-li v některé destinaci palivo výrazně levnější, je možné ho do určité míry navážet zpátky do báze.

V reálu existuje poměrně velké množství různých omezení, co se tohoto tzv. tankeringu týče. Tuny navíc se totiž projeví zvýšenou spotřebou, takže se ne vždy tankování navíc vyplatí. Stejně nepříjemné může být namrzání křídel způsobené během klesání podchlazeným palivem v křídelních nádržích nebo omezení maximální přistávací hmotnosti.

Podle mých informací (které nemusí být úplně up-to-date kvůli proměnlivosti cen) se palivo na obě cesty v ČSA bralo např. na Varšavu, Budapešť nebo Košice, naopak se naváželo např. z Amsterdamu, Frankfurtu nebo Paříže. Piloti se o možnostech tankeringu dozvídají z OFP, který pro každý let vydává navigační oddělení aerolinek.

Řekl bych, že v této problematice je tolik proměnných, že její simulace na VATSIMu je poměrně zbytečná. Ale bude-li zájem, možná by nějaká možnost do Šemíka implementovat šla (?).

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:31 srp 2012, 13:10
od dan21
Rozumim, spis me napadlo resit to napr. tak, ze u letu do 400nm je toto mozne.

Ale chapu, ze je to hodne prace a vysledek za to nestoji.

Diky

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:01 zář 2012, 11:35
od Lapak
[quote="oupa"]Ano, s tímhle se počítá v dalším update. Pravděpodobně se po určité kritické době pauzy Šemík sám zavře.[/quote]

Prosil bych o rozumně velkou "kritickou dobu pauzy". Ve FS9 ještě na pomalém PC může být i nějaké přepínání v nastavení otázka třeba minuty a celou tuhle dobu se to pro šemíka tváří jako paused...

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:16 zář 2012, 17:34
od oupa
Nakonec jsem to vyřešil tak, že v aktuálním buildu se zaregistruje každý případ delší pauzy jako incident. Zatím. Uvidíme, jak často se to bude stávat a komu a případně upravíme. Podstatné je zamezit tomu, aby letadla stála ve vzduchu řádově minuty.

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:03 říj 2012, 01:27
od ThomassoCZ
Čau, nešlo by u OnDemand letů udělat nějakou toleranci? Nezapočítal se mi čas, protože se mi FSX sekla a než jsem to resetoval, tak jsem nestihl let začít před půlnocí (00.10 cca), tudíž se OnDemand v podstatě stornoval a čas nikde.

Díky za odpověď.
Tom.

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:03 říj 2012, 09:30
od oupa
To datum se dá přece posunout, od toho to tam je. Jde to udělat i v průběhu letu.

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:03 říj 2012, 11:17
od ThomassoCZ
Aha, to jsem nevěděl :)

EDIT: A nešlo by prosím omluvit mou nevědomost a čas ručně doplnit? :) Prosím prosím :D Je to dnešní let LIMC - LKTB, čas 1 hodina 1 minuta.

T.

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:12 říj 2012, 09:22
od mipeba
šlo by udělat do šemíka to že když dám načíst data z VATSIMu aby se kouklo na volačku a podle ní zkusilo dohodit číslo linky?
Automaticky to vyplňuje hned první číslo linky dané tratě a je nutné myslet na to, že se to má přehodit a já stará osoba prostě na to zapomínám.

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:12 říj 2012, 17:31
od rc_czech
Ja prvni nactu data z briefingu, pripojim se (mam už poslany FP z flight planneru) a pak nactu data z VATSIMu, tim se doplni letova hladina, zalozni letiste a mozna jeste neco, a zustane zachovane to, co jsem vyplnit z briefingu a pak stahnul do Semika :)

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:12 říj 2012, 18:08
od oupa
Přesně tak :)
Jinak úprava poměrně nesnadná, resp. nechci to takto řešit.
Možná by spíš pomohlo, aby se teda linky načetly, ale automaticky se žádná nevybrala. Tím by tě to donutilo si vybrat tu správnou.

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:15 říj 2012, 08:51
od mipeba
Odzkouším Romanův postup a pokud bude fungovat jak potřebuji (což jistě bude), tak si navyknu používat tento postup a není třeba nic řešit.
Díkes hoši.

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:28 říj 2012, 02:22
od marenadl3
Co to je a čím to je? Šemík se tváří normálně, ale na Mapě letů to dělá bordel.

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:05 úno 2013, 18:24
od oupa
Rozmohl se nám takový nešvar... piloti velice často používají Divert report v případech, kdy nedivertují. Ať již z důvodu technické chyby, nebo omylu při zadávání letu se stane, že Šemík analyzuje situaci (ukončení letu jinde než na určeném místě) jako divert.
To však neznamená, že máte povinnost vyplňovat okýnko, které na vás v takovém případě vyskočí, v případě, že jste nedivertovali. Okýnko prostě zavřete a použijte formulář pro opravu údajů, který otevřete z detailu letu.

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:14 úno 2013, 10:40
od OK976
Ahoj, takový nápad na přidání funkce do Šemíka. U BAW v programu Phoenix mají feature \"ENGINES ON/OFF\"... Podle mě by bylo dobré to nějak zaimplementovat, aby nešlo začít let s puštěnými motory a stejně tak ukončit...

Co vy na to?

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:14 úno 2013, 11:34
od oupa
By mě zajímalo, jak soudruzi u BAW řeší situaci, že si na Šemíka vzpomenu až po spuštění a po vytlačení?
Já bych teda hlasoval proti takové funkci.

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:14 úno 2013, 12:18
od OK976
stejně jako má(měl kdysi) někdo v shut down checklistu vypnout Šemíka, tak to si to přidá do cocpit preparation checklistu nebo before start checklistu...

Tím nechci říct, že to musíme mít :)

A jak řeší ty situace? No on hlavně nikdo nezapomene ten Phoenix pustit tak 10-15 minut před letem. Součástí hodnocení letu je shoda s letovým řádem - časová. Když přiletíš moc brzo, tvoje procenta jsou nízký a když pozdě, tak vysoký... všichni se snaží, aby byli okolo 100% shody. A to je - 20-30 minut preflight check+taxi a 10-15 minut landing, taxi, shut down.

Jeden příklad za všechny: EGLL-EGCC - ve vzduchu jsi 25-35 minut podle větru. Let je ale zabukován na 1:10 h...

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:14 úno 2013, 12:43
od oupa
IMHO čeho je moc, toho je příliš :)
Ale když se většina shodne, že je to prospěšné, tak technicky to řešitelné je.

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:14 úno 2013, 15:32
od CSA667
Myslím, že je to zbytečnost a ten kdo lítá za čsav na to prostě pamatovat musí. Tak stejně pamatuješ na to, že když po odlepení máš positive rate, tak zatahuješ podvozek, tak nevidím problém v tom, že když pustíš FS, tak zároven pustíš šemíka. Já teda v pomysleném hlasování hlasuji proti této funkci. ;)

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:21 úno 2013, 09:08
od anhista
Chtěl bych se zeptat na pár věcí. 1)Podle čeho Šemík rozeznává fáze letu? Protože se mi běžně stává že během p/b mi Ivoš hlásí: \"Dámy a pánové, nyní jsme připravení ke startu........ 2) Co znamená když mi Šemík napíše tohle: Servisní zprávy / Service messages: Required online connection could not be validated - ratios 0/0 Stalo se mi to potom, co jsem poprvé letěl s FSInnem místo
SquawkBoxu.

Jinak pardon za to zbytečné založení nového vlákna.

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:21 úno 2013, 09:22
od Kuba5
První hlášení je tuším parkovací brzdou, potom když zapneš landing lights, tak proběhne hlášení ke startu.

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:21 úno 2013, 13:49
od oupa
Přesně tak, hlášení je navázáno na landing lights.
Jinak hláška \"Required online connection could not be validated - ratios 0/0\" znamená přesně to, co říká. Tedy že nebylo možné ověřit on-line připojení pilota k některé ze sítí. Možné důvody:
- pilot nebyl připojen
- pilot má špatně vyplněno vatsim/ivao id v profilu pilota
- v době letu nebyly dostupné vatsim stats

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:21 úno 2013, 14:51
od JKol
Ja mam u MD82 landing lights vyplé a už na stojánce mi to hlásí nyní jsme připraveni ke startu

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:21 úno 2013, 16:11
od oupa
Ok upřesňuji:
\"hlášení je navázáno na FSUIPC offset landing lights\"

ČSAV Šemík

PříspěvekNapsal:27 dub 2013, 23:33
od lrohlena
Ahoj všem..mám problém - Šemík mi pokaždé napíše na konci chybu \"Could not write log file\". Netušíte, kde je chybka?