Oficiální fórum Czech Airlines Virtual.
Uživatelský avatar
By Marty
#89369
Někdy mě uniká smysl, který toto fórum má nebo by podle mého názoru mělo mít. Aleš Matušík, který se z nějakého důvodu rozhodl virtuálně létat a protože žije v ČR tak se zaregistroval u CSAV, narazil na problém a zeptal se zde na něj. Odpověď nejprve nedostal rsp. později ano ale bylo mu náležitě arogantně dáno na srozuměnou jak ubohou otázku do tohoto fóra položil. Použil bych přirovnání k první třídě, kdy první den ve škole učitel řve na žáky co, že to tam je za trotly, kteří neprojeví vlastní iniciativu a před vstupem do školy nemají nastudováno. Prostě ten kluk se zaregistroval chce tomu věnovat svůj volný čas a něco se naučit. Ale asi jako každý z nás měl nebo má zatím mylnou představu o tom, co všechno musí nastudovat a přečíst. A to ještě netuší, že pravidla o kterých se následně dočte v různých materiálech nejsou tak jednoznačná a neplatí zdaleka pro všechny. Aby nevznikla mýlka, nekritizuji CSAV jako celek, podle mě je to velmi dobře fungující organizace. Kritizuji jen přístupy některých lidí, jejich postoje a aplikaci v praxi, která zcela určitě v budoucnu mnoho nových adeptů odradí. To samé jsem v minulosti zaznamenal i od některých ATC, kdy velmi urážlivě jednali s pilotem který byl evidentně rozhozen a ponižující poznámky od ATC mu na klidu příliš nepřidávali. Když je učitel nervózní, měl by jít do důchodu. Oni by možná potom třeba poradili i méně zkušení piloti ale než riskovat stejný souboj o ego konkrétního instruktora raději pomlčí. Vlivem toho se pak množí nezodpovězené otázky a práce pro ty (kteří budou řešit jen ty sofistikované problémy v kolektivu jen těch nejzkušenějších)
Závěrem ještě jedna úvaha na téma motivace pilotů.
Mám svůj počítač, svoje připojení, svůj volný čas a sw který jsem si zakoupil za svoje prostředky. Bydlím v ČR a považuji tedy za správné(vlastenecké) létat za CSAV. Proto jsem se tam také zaregistroval. Zavázal jsem se dodržovat určitá pravidla Vatsim a pod a hlavně nebudu svým chováním kazit zábavu ostatním. Pokud se ale mám něco naučit, zcela určitě se to nenaučím jen na (dvorku ) LKAA. Musím do světa. Nenechám si do toho kam můžu a kam nemůžu létat kýmkoli mluvit. Proč? Je to můj počítač……….. výše uvedené řádky mě vedly k tomu, že jsem své létání u CSAV pozastavil. Přiznám se ale že je mi občas líto když se v zahraničí nemohu ve vzduchu ohlásit jako CSA477

Je mi jasné, že se na moji hlavu snese celá řada kritiky a z nebe budou pršet palce…no co nadělám…..??
By oupa
#89371
\"Přiznám se ale že je mi občas líto když se v zahraničí nemohu ve vzduchu ohlásit jako CSA477\"
A proč bys nemohl?
By oupa
#89372
Jo a s tím Marokem si myslím, že patří do Středomoří teda :) Motivaci kapitána bych u Michala s náletem 1800+ hodin neřešil :)
By SWR2831
#89374
[quote="mipeba"]Chci si vytvořit let na vyžádání, abych si zkusil zaletět kde jsem byl na dovolené. Je to sice Afrika, ale sever... nestačí mi na to SFO
Přitom Egypt, Tunisko, Izrael tam všude můžu. Nebo třeba Madeira tam mě to taky pustí, ale Kanárské ostrovy už nepustí.
Mohl bych poprosit o Maroko?[/quote]

Ahoj Michale, mam o polovinu mene nalitanych hodin nez ty..(klobouk dolu pred tebou), ale diky tomu ze litam v nezavislosti na nakejch Virtual Airlines tak jsem si zalitl uz hodne destinaci po celym svete a dost super veci i zazil a naucil. Nechci te odrazovat od CSAV lidi (namachrovany a nejchytrejsi lidi na svete i ve vzduchu!pozor), protoze ja je nesnasim, ale protoze jak vidim chces litat tam, kde se ti libi a oni ti vtom brani.zvaz co mas a co muzes mit..cau hezky let...
Uživatelský avatar
By SenorAmigo
#89375
to Michal Němec...samozřejmě není problém. Nebo si to zkus vzít přes ČSAv On Demand a zaškrtni výcvikový let a my ti to schválíme.
Uživatelský avatar
By Marty
#89377
Ale ale....pánové.... ten první článek od Josefa Renotiere velmi rychle zmizel... Jednak nevím proč? A byl bych rád, kdyby to mohl dotyčný cenzor publikovat. Nebo to mám chápat tak, že se potrefená husa ozvala....
By oupa
#89379
Na věcné a slušné argumenty mohu reagovat. Na vyložené flame a abuse příspěvky reagovat nebudu a budu je mazat.
Uživatelský avatar
By SenorAmigo
#89380
Pánové musim říct,že máte částečnou pravdu. Ale rozhodně bych nenapadal ČSAv a naše instruktory. Na každou otázku se snažíme odpovídat a našim svěřencům to vysvětlit. Je fakt, že na některé dotazy zde nebylo odpovězeno patřičně, ale to bude tím, že z otázky nebylo nabyto dojmu, že by tazatel měl nějakou snahu sám na to přijít. Také se často jedná o hodně obecné dotazy. Jako např. \"Jak nastavit B737 abych vzlétnul a podobně.\" ale určitě když se někdo zeptá \"Jel jsem podle návodu mám nastaveno tohle a tohle ale pořád mi nejde ten motor zapnout\" tak je to přecijen něco jiného.
Něco jiného je jak to chodí tady v českém odnaží Vatsimu. Když tu byl Pavel Svoboda, tomu nedělalo problém odpovědět ikdyž už na to odpovídal po tisícátý. Také všichni k sobě měli respekt, ať to bylo od \"zkušených\" k \"nováčkům\" nebo obráceně. Je vtipný,že si mi stěžují třeba realní piloti s náletem stovek hodin, že si při své pracovní vytíženosti našli trochu času a chtěli si zaletět na Vatsimu, přičemž během tohoto pro ně původně odpočinkového letu to byli jen starosti, jelikož v našem FIRu dostali nějaký nesmyslný pojeb (většinou za to že jeli dle realných postupů). Pak letěli do Německa a tam při nějaké drobné odchylce se jim řídící jen zasmál a řekl, že to ještě takhle nestihli vypilovat, že na Vatsimu to je ještě dle starých map apod. Takže samozřejmě už lítají jen v cizích FIRech. Je to škoda kam to spěje a vytrácí se ten respekt mezi lidma spolu s trpělivostí a zábavou.
Uživatelský avatar
By Marty
#89381
[quote="oupa"]"Přiznám se ale že je mi občas líto když se v zahraničí nemohu ve vzduchu ohlásit jako CSA477"
A proč bys nemohl?[/quote]

No myslím, že na to částečně odpovídá Michalův dotaz. Má nalétáno 1800 hodin a prosí jestli by si mohl odletět započítatelný let do Maroka. Jestli vám na tom není nic divného a pořád se budete ohánět motivací tak to asi nemá cenu dál rozebírat.
Někdo může namítnout udělej si příslušné zkoušky a lítej kam chceš.... ale to musí člověk nejprve strpět notnou dávku ponižování viz můj předchozí článek a nikde není napsáno že ho nakonec nevymažou jako ten příspěvek. Nezáleží totiž ani zdaleka na tom jestli udělá požadovaný test...ale až na subjektivním dojmu toho kterého instruktora. A tak se stává, že se někdo zaregistruje odletí 1 let a hned je SFO. Jiný musí nalétat 50 hodin v LKAA aby vůbec mohl test na SFO otevřít. A když ten nepravý zažádá o vyjímku.....jak mě bylo kdysi doporučeno.... tak prostě čeká na odpověď tak dlouho dokud opět nemá nalétáno xx hodin a je to šalamounsky vyřešené...
Proto, když chci letět podle svoji volby mít to započítané...mít nějakou identifikovatelnou virtualní karieru a nikoho se přitom nemuset doprošovat...nemohu si k tomu vybrat CSAV. Tak proto.....
Uživatelský avatar
By kopcimek
#89383
Zrovna jsem chtěl napsat, kde jsou ty starý časy...Hezky rozvinuto, Filipe :)

BTW: Vláďo, poslali jsme ti s kolegou TB první nástřel SOPu pro INS do Klášterce. Pokud se ti to aspoň trochu takhle zamlouvá, pustíme to do \"vlákna\" flyboys@csavirtual, aby to viděli všichni a mohli se k tomu náležitě vyjádřit.

Díky, PP
Uživatelský avatar
By Marty
#89384
Filipe souhlasím s tebou. Vláďa tady vymazal příspěvek který obsahoval jen jedno sprosté slovo. Ale na nikoho konkrétně neútočil jen se vyjadřoval k systému fungování něčeho. Naproti tomu vyloženě přihlouplá nic neřešící poznámka Jindry Machalínka a nakonec i Vláďi zůstala bez odezvy. Přitom dle mého názoru zesměšňovala konkrétní osobu..... Vrátím se na začátek...učitel nafasuje třídu žáků a každý má jinou úroveň. On si to povolání vybral a musí se jim tedy věnovat bez ohledu na zda je nebo není mu žák sympatický, jak je bystrý apod.... V našem případě si dovoluji říci že nemusí odpovídat na podle něj hloupé dotazy. Určitě by ale nikdo neměl nikoho zesměšňovat urážet apod... To je to co jsem chtěl hlavně příspěvkem říci...
By oupa
#89385
Zkus se na to dívat i z druhé strany. Zkoušky a testy nejsou proto, že by nás to nějak extra bavilo. Po pravdě řečeno, nebaví, stojí to čas, trpělivost a jak je vidět, nikdy se nezavděčíš všem. Bez zkoušek a testů by byl život daleko jednodušší. Ale máme to tak prostě nastaveno, a přijde mi fajn, když se můžu spolehnout, že noví piloti, kteří tímto projdou, opravdu umějí všechno, co je dáno v podmínkách.

A že může vlastník reálné licence zažádat rovnou o zkoušku? Ale no tak, to vám to tak leží v žaludku? Pokud ji bez problému udělá, tak v čem je problém? Hodiny nedostane, peníze nedostane. Jediný rozdíl je, že to co si normální FO odlétává v LKAA, on už má nalétáno v reálu.
Uživatelský avatar
By Marty
#89386
Jinak k mé lítosti jsem Pavla Svobodu osobně nepoznal ani na tomto fóru jsem ho již nezastihl. Ale hodně příspěvků od něho jsem četl a studoval a uvědomuji si jak moc cenný nás opustil člověk.
Uživatelský avatar
By marenadl3
#89388
Jestli do toho mohu vkročit, tak mám pár věcí. :)
Sám osobně (i dle ohlasů od jiných), jsou ČSAv výborné. Oupovi moc děkujeme a musíme si uvědomit, že Oupa toto nedělal pro práci, nýbrž pro zábavů, ale I JINÝCH. A tak proč mu to znepříjemňovat? Co vy na to? :)
Prostě tak to chodí i běžně - kdo chce, ať lítá za ČSAv, kdo nechce, ať nelítá.
Kariéra? To je právě dobře, protože toto je opravdu jedna z mála virtualních aerolinií na VATSIMu, kde je systém takto \"promakaný\", jako zde u ČSAv. Navíc je to už hodně realistické, což je jen dobře. Nebo chcete naopak hned přijít a lítat kolem světa? Takto to aspoň vypadá, že skutečně toto je dle reálné předlohy.
Obrázek si udělejte sami, jak říkám, dělejte, jak myslíte a jak chcete, ale nenarážejte na ČSAv a samotného Oupu.
Dodatek: Tím nechci v žádném případě říct, že chválím jen Oupu! Chválím (a ostatní také, co mi to říkali) celý \"realizační tým\" ČSAv a také ty, kteří se na rozvoji této společnosti podíleli. ;)
Nazdar na frekvenci, mnoho úspěšných vzletů, letů a přistání přeje MS. ;)
Uživatelský avatar
By Pavel
#89389
Pokud by se stalo, že \"jsme\" zjebali někoho z reálu, rozhodně mě to mrzí. Pokud někdo něco takového psal, dejte mi na něho kontakt, pokusím se dohodnout po dobrém. Já si vždycky na ACC říkám \"neřvi na něj, třeba je z reálu\", ale ono je to občas celkem na nervy... sedím 3 hodiny za radarem a musím je všechny dostat tam, kam kdo chce. Občas to problém není, když letí nějaký SFO/CPT CSAv tak to je v klidu, ale každý den se najde hned několik případů \"ono mi to FMC točí jinam, já nevím co s tím\". Ještě budiž, pokusíme se vyvektorovat. Když se to srazí na baselegu proto, že \"to někomu zahnulo samo, takže to není moje chyba!\", tak si poklepu na čelo a budiž. Když někdo letí do Vídně ve FL370 a diví se, že ho tam nepovolím, je to s úsměvem. Ale když v provozu se přihlásí někdo v Ostravě a napíše si do route \"LKMT IFR HLV LKPR\" a domáhá se po mě čehosi, většinou už nemám čas řešit a odpovím pouhým \"ahoj, mrkni na www.vacc-cz.org -> wiki, dík\". A když v 11 večer mám 2 piloty bez plánku letící ve FL364 bez spojení, ideálně proti vláčku KLM do Vídně, to už mi ty nervy fakt začínaj téci. Takže potom se samozřejmě může stát, že někdo provede nějaký postup, na který tady na síti nejsme zvyklí a dostane \"no tohle fakt negativ, klesejte FL100 a urychlete doprava na heading 060\". Proto prosím, berte to s rezervou, ono je to občas za tou modrou obrazovkou celkem náročné... Chybí mi tu PS a jeho \"neřeš je\".

Ad. \"ale až na subjektivním dojmu toho kterého instruktora\". Nejsem instruktor CSAv, u CSAv mám pouze svůj umírající účet, na který už bohužel nelítám, protože když se dvakrát do týdne dostanu k lítání, tak většinou stejně letím nějakou specialitu, na kteoru linka není (kéž by měl den 50 hodin a já si mohl dopřávat linkové lítání s A320 do EPWA, jako jsem to kdysi dělal). Řídím na ACC (LKAA_CTR) a většinu zkoušek CSAv provádíme v přímé spolupráci s jejich instruktory. CSAv si s VACC-CZ dohodne termín zkoušky, my jim seženeme pár ATC a řídíme jim ty zkoušky. Za ta léta za radarem už máme mezi ATC tak nějak zažité ty \"SFO nebo CPT\" zkoušky, takže víme, komu kdy co dát - a rovnou, pokud provoz dovolí, to řešíme s intruktory. Je naprosto běžné, že instruktoři CSAv se ptají ATC (aspoň já jsem to zažil už několikrát) \"co si o něm myslíš?\". Pokud mám čas, tak se z pozice ATC snažím psát i nějaký mini-debrýfing CSAv instruktorovi (\"na TBV jsem mu dal hold, zatočil to na blbou stranu a ještě podklesal\") pro případ, že by si instruktor něčeho nevšiml. Vzhledem k tomu si opravdu nemyslím, že zkoušky nejsou fér, nebo že jde o nějaký momentální pocit instruktora. Většinou tam ti instruktoři jsou 2 (nevím, jeslti to má CSAv v nějaké směrnici, nebo jen náhoda) a konzultují to real-time s ATC, většinou také v počtu 2+. A rozhoduntí 4 lidí o pass/fail výsledku mi příjde celkem fér.

Toť moje troška do flejmu.

PB
Uživatelský avatar
By Marty
#89394
Pavle právě, že si uvědomuji že to za radarem není žádná sranda nemám ambice tam kandidovat a raději budu dělat starosti ve firu :-). Ani nemám problém s důraznými příkazy i třeba pokynem k odpojení pokud to jinak nejde a opravdu někdy ne :-) Jen mluvím o vzájemném slušném chování. V zahraničí mají na některých letištích neporovnatelně více letadel ve vzduchu ale nikdy jsem takovou reakci jakou jsem slýchával často v éteru LKAA nezažil. A že tam někteří piloti taky prováděli pěkné kousky.
Uživatelský avatar
By Pavel
#89396
Až zase něco zaslechneš, tak prosím zapsat jméno řídícího + čas a pozici a mailem na kohokoliv z ATC, třeba na mě. Pokud nebudeme řešit konkrétní případy, tak to asi nevyřešíme nikdy.

Dík,
PB
By Snohakrij
#89400
Povím vám příběh, který je tím podivný, že je skutečný. Píše se červenec 2011, dráha v užívání ILS 24, počasí nic moc a já nad RATEVem vidím, že METAR skutečně nelhal a podmínky pro přistání nejsou zrovna ideální. Jelikož vidím provoz na H/P dráhy 24 tak na UNICOM zahlásím obvyklou větu :,,LKPR traffic, TVS1209, estabilished ILS rwy 24 and landing .\" Pomalu vytahuji podvozek, udělám landing checklist a už jen slyším 500,400,300 ... když konečně uslyším Approaching minimums ... Cessna na vyčkávacím místě dráhy 24 se přestěhuje na dráhu a chystá se na vzlet. Provedu checklist pro missapp ještě jednou si projdu kolonku Miss App dráhy 24. A kolem 3. ráno kdy už jsem byl tak trochu ospalí, napíšu private message, se slovy : ,, :) Příště čti UNICOM \" Za nedlouho slyším : ,,Ding Dong,\" otevřu si SB a čtu ,, Já se omlouvám, ale už 25 minut volám Ruzyně Tower, a nikdo se nehlásí.\" Nějak mě to nerozhodilo, spíše jsem se pousmál a vysvětlil mu, jak pozná, že je online LKPR_TWR. Poté Jsem minul bod AKEVA, když naproti mě vidím A320 Aeroflot, bez problémů jsme se domluvili, že mě pustí prvního, nakonec jsem bezpečně přistál a dojel ke stojánce 1 na Pražské Ruzyni. Velice rád na to vzpomínám, protože se vždy zasměju. Myslím, že by takovéhle situace, měli zvládat úplně všichni s klidem, spíše se pousmát a hned neřvat : ,, Ty vole ,co tam děláš ! \" ,, Vypadni ! \" a podobné věty ..., navíc ... protrénovat si G/A také neuškodí ;)
Uživatelský avatar
By ardnocz
#89403
Pánové, v reálu se život taky s nikým přece nesere, nic není růžový, nic není ideální a je nutné některé věci brát s úsměvem a s nadhledem. To, že vás na síti ATC okřikne trochu ostřeji než by měl nepovažuji za nic tak hrozného, jsme jen lidi. To, že pilotstvo stále nechápe, že výcviky děláme ve vlastním volném čase a někdy i na úkor jiné lepší činnosti a stále se tu nachází rýpalové, že to děláme špatně... to nám přeci taky na náladě nepřidá. Často nás to ani nebaví a brbláme kvůli tomu? Děláme to proto, že nás baví zde budovat komunitu na určité úrovni - děláme to kvůli vám.

Mimochodem, za více než 6 let, co jsem zde, jsem žádné urážky ze strany ATC či ČSAV nezažil. Zažil jsem pouze vulgární chování některých jedinců, kteří stále někde hledali chybu a nebyli rádi za to, co jim tato komunita nabízí.
Uživatelský avatar
By roadmonster
#89410
Marty se tu hezky ohání naprosto nepoužitelným příkladem první třídy.
Tak za prvé, tady si nikdo povolání učitele nevybral, nikdo za to není placený a třídu prvňáčků bych tu opravdu nerad viděl. Jestliže někdo věnuje megatunu svého volného času a znalostí k tomu, abych se já mohl pobavit, JE MOU POVINNOSTÍ dbát na to, abych tento čas využíval efektivně. Představa, že jsem chudinka nováček a je tu minimálně dvacet lidí, co mě musí obskakovat, je prostě mylná.
Za druhé. Simulujeme jedno z nejnáročnějších prostředí této zeměkoule vůbec. Povolání ATC i pilota je závazek na celý život, že se člověk bude neustále vzdělávat, iniciativně pídit po informacích a samostatně snažit o dokonalost. Jestliže je VATSIM tolerantní v otázce brýlí, dědičných sklonů k sebevraždám a strýčků z Alkajdy, nesmí se vzdát požadavku na chuť k samostatnosti a profesionalitě. Jinak to nebude as real as it gets, ale banda neschopných školáků na výletě.
Takže suma sumárum - mám-li dotaz ohledně aircraft.cfg, projevil jsem neschopnost hledat informace (je to tam i v češtině), projevil jsem malou úctu k času ostatních, projevil jsem neschopnost být platným členem komunity.
Tak to vidím já a ze mě mluví zkušenosti - já už totiž stál Oupu spoustu času :D
By SWR2831
#89413
[quote="roadmonster"]Marty se tu hezky ohání naprosto nepoužitelným příkladem první třídy.
Tak za prvé, tady si nikdo povolání učitele nevybral, nikdo za to není placený a třídu prvňáčků bych tu opravdu nerad viděl. Jestliže někdo věnuje megatunu svého volného času a znalostí k tomu, abych se já mohl pobavit, JE MOU POVINNOSTÍ dbát na to, abych tento čas využíval efektivně. Představa, že jsem chudinka nováček a je tu minimálně dvacet lidí, co mě musí obskakovat, je prostě mylná.
Za druhé. Simulujeme jedno z nejnáročnějších prostředí této zeměkoule vůbec. Povolání ATC i pilota je závazek na celý život, že se člověk bude neustále vzdělávat, iniciativně pídit po informacích a samostatně snažit o dokonalost. Jestliže je VATSIM tolerantní v otázce brýlí, dědičných sklonů k sebevraždám a strýčků z Alkajdy, nesmí se vzdát požadavku na chuť k samostatnosti a profesionalitě. Jinak to nebude as real as it gets, ale banda neschopných školáků na výletě.
Takže suma sumárum - mám-li dotaz ohledně aircraft.cfg, projevil jsem neschopnost hledat informace (je to tam i v češtině), projevil jsem malou úctu k času ostatních, projevil jsem neschopnost být platným členem komunity.
Tak to vidím já a ze mě mluví zkušenosti - já už totiž stál Oupu spoustu času :D[/quote]

Nejen to ze si uplne mimo obraz ale za druhy to je presne to chovani a nadrazenost co mi tu resime..ty jsi ten perfektni priklad!...gratuluju, dekuju, jako pilot si se narodil a ve tvem realu to tak s nejvetsi pravdepodobnosti funguje,ale tu jsme na Vatsimu kde litaj i 12t leti kluci a oni to chtej taky vedet. dobrovolne si tu funkci ucitele vzali panove z CSAv na starost. tak do toho s trpelivosti.
By SWR2831
#89414
na dotaz : co se deje a jaky mam nazor na CSAv od Filipa Cervenyho ktery me kontaktoval na emailu:
ahoj ne Alfista je ok, ale budu konkretni: Oupicky, Fiala a Brodsky mi vazne zacinaj list krkem! jejich pocit nadrazenosti k neskusenym je fakt hustej. na co to forum je? kdyz nekdo neco nevi tak se tam jde zeptat a pta se slusne. za to dostane odpoved ve stylu: ja chytry ,ty blbej to vi prece kazdej, hloupa otazka atd. hele jestli to ty kluky vazne uz rozciluje odpovidat na hloupe otezky tak at se na tu administrativu vykaslou...ja ti muzu rict, ze kvuli jejich aroganci jsem odesel od CSAv a uz namam ani ten pocit nekde hrde pristat jako CSA a nejsem jedinej. tohle neni CSAv Team. tady si hrajou na machry kdo je treinee ,SFO nebo CPT a ponizijou jeden druhyho.. ja nemam zapotrebi stat na vubec zadny nastence jako prvni a nejlepsi pilot aerolinek a chlubit se a ponizovat druhy.protoze vzdy je nekdo kdo vi mene a kdo vice...ale tak doprdele si pomahejme,ne? me neni patnact a ti kluci by meli mit respakt ke kazdymu...obzvlaste CSAv pilotum.. jenom mali priklad: nedavno jsem tam s kamosem resil problem s SB4 a nastaveni FSInnu. schvalne tu na foru aby kazdy koho to potka, tu neco nasel. nacpal se do toho Fiala, at si to najdu sam a neresim tu privatni veci....no tak ale sorry..privatni veci??? je snad slepej?? bavi me se o mi zene nebo o SB4? navic mi prijde ze povyseni se tu taky davaj za pusinky... a to va kvantech... cayu mej se. dik ze se zajimas...Josef
By SWR2831
#89416
[quote="OndraS"]Pánové, v reálu se život taky s nikým přece nesere, nic není růžový, nic není ideální a je nutné některé věci brát s úsměvem a s nadhledem. To, že vás na síti ATC okřikne trochu ostřeji než by měl nepovažuji za nic tak hrozného, jsme jen lidi. To, že pilotstvo stále nechápe, že výcviky děláme ve vlastním volném čase a někdy i na úkor jiné lepší činnosti a stále se tu nachází rýpalové, že to děláme špatně... to nám přeci taky na náladě nepřidá. Často nás to ani nebaví a brbláme kvůli tomu? Děláme to proto, že nás baví zde budovat komunitu na určité úrovni - děláme to kvůli vám.

Mimochodem, za více než 6 let, co jsem zde, jsem žádné urážky ze strany ATC či ČSAV nezažil. Zažil jsem pouze vulgární chování některých jedinců, kteří stále někde hledali chybu a nebyli rádi za to, co jim tato komunita nabízí.[/quote]

Ach jo kolego.... v eteru: jak real nebo virtual jsme to zazil nebo zaslechl asi kazdy. okriknuti pilota atd...hmm.no jo ale my se tu nebavime o okrikovani....jak ty si k tomuto tematu prisel, to nevim...jetsli se chces rozepisovat,tak zustan nohama na koberci a neprekrucuj to do jineho smeru. bavi me se o celkovem jednani s pilotama ze strany CSAv na foru. forum tu je proto aby i ten pilot co se prave dnes zaregistroval na vatsim dostal pomoc a odpoved od kolegu. ne aby byl odpalkovan protoze je tisicatej se stejnou otazkou.....vsak se nebojte vas to ceka taky po zkouskach az zacnete skutecne litat. jestli ..
By Nipik
#89417
Zdravím

... Nechápu proč tu řešíte hlouposti , snad litame na vatsimu kvůli zábavě a ne aby sme se tu hádali..
Buďte radi že tu máme kvalitni ATC a VA na hodně dobrý úrovni.