Oficiální fórum Czech Airlines Virtual.
By Deivoos
#101045
Zdravím, chci se zeptat co všechno obsahují praktické zkoušky na FO ?? Po dlouhé době jsem zase přešel k létání a zatím umím jen minimum a celkem se těch zkoušek bojim .... tak se chci zeptat jak to probíhá atd ... díky ;)
By dan542
#101046
Stačí doletět z bodu A do bodu B, nic težkého, to až SFO, které teď dělám :) (je to na více letů)
By Deivoos
#101048
Mno to zní celkem jednoduše.... ale tak lehké to asi nebude ne ?? .... Při nejmenším asi budu muset umět přistát alespoň podle ILS ne ? :?
Uživatelský avatar
By Schindler
#101049
[quote="dan542"]Stačí doletět z bodu A do bodu B[/quote]

Hmm...tak to bych netvrdil, jenom o tomhle to vážně není ;)
By dan542
#101050
@BS no dobře, musíš to ještě odkomunikovat...
Přistát samozřejmě musíš, stačí podle ILS, nikdo ti škodit nebude.
By Deivoos
#101051
a sakra ILS můj nepřitel :DD nepodařilo se mi to ani na Wilco B737 (a to to tam je prej ještě zjednodušený), radši nechci vědět jak by to dopadlo s Airbusem ...
Uživatelský avatar
By JKol
#101052
Zdravim dalsiho Liberecaka. Na FO je potreba zaletet bezny let (jediny co by vedlo k neuspechu je zriceni :) )
EDIT: pokud by jsi potreboval pomoc s Autobusem, tak neni problem se sejit osobne.
By dan542
#101057
ILS je to nejjednodušší co může být... Naladíš si frekvenci (najdeš v mapách), ATC tě obvykle navektoruje (říká ti "turn left/right heading xxx") tam, kde můžeš ILS zachytit, poté mačkáš tlačítko APP na Boeingu, na Airbusu tuším tlačítko LS (u starších Airbusů ILS), ale s Airbusem ti určitě poradí líp Jakub Kolář. :)

EDIT:
[quote="JKol"]
V airbusu mačkáš ILS pro zobrazení LOC (localizer) a GS (glidesloupe) poté tlačítko APP pro zachycení. POZOR, POKUD NEJSI USAZEN, TAK SE PO URCITE DOBE VYPNE, takze doporucuji zapinat az pri LOC alive...
[/quote]
Aha, tak sorry, že tu o Airbusech melu nesmysly, lítám Boeingy (PMDG 737 NGX, doporučuju).
Uživatelský avatar
By JKol
#101058
V airbusu mačkáš ILS pro zobrazení LOC (localizer) a GS (glidesloupe) poté tlačítko APP pro zachycení. POZOR, POKUD NEJSI USAZEN, TAK SE PO URCITE DOBE VYPNE, takze doporucuji zapinat az pri LOC alive...
By rc_czech
#101060
U postupu z Trainee na FO se sklada teoreticky test a provadi se kontrolni let, nejedna se tedy o praktickou zkousku v tom smyslo, ze by po tobe instruktor neco chtel. Tedy i druh priblizeni si volis sam. Pokud nechces ILS tak muze na visual nebo VOR...
Istruktora muzes samozrejme kontaktovat uz pred letem, pokud ti neco neni jasne nebo potrebuejs s necim pomoc/poradit. Od toho tu jsme :)
By Deivoos
#101084
Hoši ještě jedna otázka:
V těch podmínek na zkoušku (tady: http://csav.cz/cs/media/download/catego … quirements) je napsáno že musím letět on-line (tj. komunikace s ATC atd... ) přičemž zde: http://www.csav.cz/cs/vyukove-centrum/s ... ani-online je napsáno že pro letání on-line je potřeba minimálně FO. CHci se zeptat jestli to znamená že ostrý provoz a komunikaci s ATC si tedy vyzkoušim až při praktických zkouškách nebo je možnost lítat on-line už jako Trainee ??
Uživatelský avatar
By Čondra
#101086
Na VATSIMu můžeš létat nezávisle na aerolinkách.. Můžeš si létat odkud chceš, kam chceš, ale podle pravidel...

OK
Uživatelský avatar
By SenorAmigo
#101094
[quote="Deivoos"]Hoši ještě jedna otázka:
V těch podmínek na zkoušku (tady: http://csav.cz/cs/media/download/catego … quirements) je napsáno že musím letět on-line (tj. komunikace s ATC atd... ) přičemž zde: http://www.csav.cz/cs/vyukove-centrum/s ... ani-online je napsáno že pro letání on-line je potřeba minimálně FO. CHci se zeptat jestli to znamená že ostrý provoz a komunikaci s ATC si tedy vyzkoušim až při praktických zkouškách nebo je možnost lítat on-line už jako Trainee ??[/quote]
Hodnost FO je třeba pro započítávání náletu hodin. Je možné létat a trénovat i jako Trainee. Hodnosti FO se pak dosáhne splněním teoretického testu a konzulací spojenou s kontrolním letem s našim instruktorem. Tento kontrolní let je spíše zhodnocení zda pilot ovládá základní pravidla létání a online sítí, aby výrazně neomezoval provoz ostatních letadel a zároveň i výukový let, kdy se pilot dozví některé své nedostatky a věci co by měl zlepšit.
Uživatelský avatar
By Schindler
#101104
Teď jsem byl u jedné zkoušky z pohledu ATC a taky bych doporučil:7

- Umět to, co je v testu ... jednoduše řečeno, nezapomenout :P
- Řídit se NOTAMy, které jsou na našich stránkách a ne na stránkách ŘLP.
- ATISy na webu ČSAV nebo ATIS TOVARA sledovat informativně.Když jsem na GND bez ATISu a člověk nahlásí: \"information Romeo\", tak je to asi nějaký divný, když žádný ATIS nemám. To samé platí, při rozdílech METARu z VATSIMu a reálu používat VATSIM.

Nebát se zeptat ostatních a hlavně ... nespadnout :D
By rc_czech
#101111
Prestan tu, Bedrichu, prosim, plest jabka s hruskama a delat mu (obecne novackum) v tom gulas.

K uspesnemu projiti kontrolnim letem pri povyseni na FO staci: zvladnuti stroje, ktery si vyberu, zaklady navigace a letovych postupu (napr zvolit spravnou rwy v zavislosti na vetru, netreba znat nejake real ATISy) a domluvit se na frekvenci.

Dej si pred tim parkrat Praha-Ostava/Bratislava pod ATC a nemusis se niceho bat :)
By Deivoos
#101691
Tak jsem si udělal teoretickej test a teďkon se chci naučit lítat on-line (+komunikaci) přečetl jsem si návod z ČSAV webu ale narazil jsem na problém.... jak se přiupojím přes Squakbox k nějakému severu ? dyž jsem si rozklik políčko sever žádnou nabídku jsem tam neměl :/
By rc_czech
#101695
Gratulace k testu :)
Je tu zvykem se ptat v tematech, ktere s dotazem souvisi. Verim, ze kdyby si projevil trochu vice snahy, potrebnou informaci najdes sam.

Jinak kdyby ti nebylo pri studiu neco jasne, tak se nevahej zeptat nebo se obratit na tym nasich instruktoru. :)
Uživatelský avatar
By Thejackal
#106250
Celkem Vám závidím v těch debatách :-) Já mám teoretický test za sebou ale praktickeho se bojim. Neumim AJ a jsem nervak :-) Jinak jak jsem cetl zkusenosti s ILS : Koupil jsem vse co se dalo. Addony A320 i B747 od Aerosoftu pro FSX apod. i A320NEO pro X-plane a Boeing. Zatim testuju co mi sedne vic a vyhrava zatim Airbus. U boeingu nenastavim ani trasu do pocitace :-)
Uživatelský avatar
By anhista
#106251
[quote="Thejackal"]Celkem Vám závidím v těch debatách :-) Já mám teoretický test za sebou ale praktickeho se bojim. Neumim AJ a jsem nervak :-) Jinak jak jsem cetl zkusenosti s ILS : Koupil jsem vse co se dalo. Addony A320 i B747 od Aerosoftu pro FSX apod. i A320NEO pro X-plane a Boeing. Zatim testuju co mi sedne vic a vyhrava zatim Airbus. U boeingu nenastavim ani trasu do pocitace :-)[/quote]
No vidíš, já mám teoretický test za sebou a chci už konečně na praktický, ale instruktor nemá čas. Jinak pokud chceš skládat zkoušky na FO, tak ti stačí ČJ.
Uživatelský avatar
By SenorAmigo
#106258
Nemusíš mít žádný strach. Kontrolní let na FO je spíše takové posouzení, zda jsi schopný bezpečně a samostatně provést let z bodu A do bodu B a abychom věděli na co se máme soustředit při tvém výcviku a co ti máme pomoct vyladit, aby to bylo dokonalý :). Takže to ber spíše jak konzultaci.
Uživatelský avatar
By SenorAmigo
#106262
[quote="anhista"][quote="Thejackal"]Celkem Vám závidím v těch debatách :-) Já mám teoretický test za sebou ale praktickeho se bojim. Neumim AJ a jsem nervak :-) Jinak jak jsem cetl zkusenosti s ILS : Koupil jsem vse co se dalo. Addony A320 i B747 od Aerosoftu pro FSX apod. i A320NEO pro X-plane a Boeing. Zatim testuju co mi sedne vic a vyhrava zatim Airbus. U boeingu nenastavim ani trasu do pocitace :-)[/quote]
No vidíš, já mám teoretický test za sebou a chci už konečně na praktický, ale instruktor nemá čas. Jinak pokud chceš skládat zkoušky na FO, tak ti stačí ČJ.[/quote]
Pokud máš zájem, dnes večer bych mohl na kontrolní let. Ikdyž nejsem tvůj instruktor neměl by být problém...