Oficiální fórum Czech Airlines Virtual.
By tonda1
#113812
Můžete dát nějaký odkaz na poslech komunikace pilota s řídícím? Jde mi o zkoušky na SFO, potřebuji procvičit, rozuměl jsem jen ve 3 otázkách z pěti.
Uživatelský avatar
By Schindler
#113817
Nebo lítej a tím si to naučíš nejlépe :) Večer jsme opět online.
By tonda1
#113820
Asi jsem byl špatně pochopen. Ten odkaz na komunikaci v první odpovědi je OK a je to slyšet. V tom mém konkrétním testu nejsou rozumět v tom šumu ta slova, ne že nerozumím pokynům, které jsou v jiných nahrávkách slyšet. Tedy když budu on line, ano procvičí se komunikace, ale měl jsem na mysli \"prosvištění\" toho, co je v testech. V tom testu jsem si to nahrál, pouštím to už po dvacáté a slyším jen ve dvou případech pouze mumlání. Ale v tom asi není pomoci.
Uživatelský avatar
By vojav
#113822
Všechny ty otázky jsou takový přihlouplý... a to audio ? Souhlasím s tebou Turn Heading 015 eeeeee ....
By tonda1
#113823
Mně se ten test docela líbil, nevěděl jsem, co mě čeká, jen jsem to zkusil, abych věděl, na co se mám připravit pro opakování testu, docela mne to baví a donutí naučit se.

V reálu by se dalo použít na takový poslech (je tam komunikace z letadla - je to nahrávka, už nahrávka ztrácí na kvalitě oproti reálu)
například:

SPEAK SLOWER

nebo

SAY AGAIN

nebo

WORDS TWICE

Pak už by se určitě nemohlo stát, že by nebylo rozumět a úkon by byl proveden podle pokynu řídícího.

Ten můj dotaz na poklady k přípravě nejsou vůbec myšleny jako kritika testu, sypu si popel na hlavu sám, snad to příště zvládnu.
Uživatelský avatar
By vojav
#113824
Ty otázky jsou v podstatě k ničemu - hlavně meterologie ... jestli tohle je na SFO, tak co potom na CAPT ? Se budou ptát na koncentraci soli v moři ?
Uživatelský avatar
By marenadl3
#113829
Já, jak jsem kdysi dělal test na SFO, tak audiu jsem rozuměl 5+/5. Rozumět tomu jde výborně, a to nikdo nemusí být žádný přeborník v angličtině. Navíc tyto otázky jsou vybírány tak, aby se jim dalo zcela porozumět (ne jednou se potkáte s řídícím, který .. eee ... bude ... eee .. tápat a z celého povolení do destinace si zapamatujete - či na papír zapíšete - velký prd). A to se v reálu mluví ještě o hodně rychleji.

Že jsou otázky k ničemu? Tak zrovna meteorologie (jak zde píšeš), je jedna z nejdůležitějších věcí letectví. A ty otázky, které jsou v testu, jsou ani ne zlomkem toho, co se bere v reálu. Mně osobně se test velmi líbil. Co tam je proboha tak těžkého? Rozluštit METAR, vyčíst něco z map, max crosswind...?

Na kapitána je test zcela v angličtině (když tomu nerozumíš - což porozumět všemu ani nemůžeš - tak si prostě domyslíš, co by to tak mohlo být - na co by se mohli podle té otázky a odpovědí ptát). Po absolvování CPT testu si můžeš říct, že umíš základy létání. A ohledně té koncentrace soli v moři - dá se to celkem jednoduše vypočíst... Aneb 7. (možná 8.) třída ZŠ, že? :)
By tonda1
#113831
Ahoj Marku,

mne zaujalo, jak píšeš, ....Na kapitána je test zcela v angličtině....

Ale na SFO je také jen a pouze v angličtině, i když před zahájením testu je napsáno, že je výběr v češtině a v angličtině.

Tedy u mne na výběr nebylo. Proto se ptám adminů - je test na SFO jen a pouze v angličtině?

FO First Officer EN EN Vybrat test
FO First Officer CS CS Vybrat test
SFO Senior First Officer EN Vybrat test
CPT Captain EN Vybrat test
Uživatelský avatar
By Schindler
#113832
[quote="tonda1"]Ahoj Marku,

mne zaujalo, jak píšeš, ....Na kapitána je test zcela v angličtině....

Ale na SFO je také jen a pouze v angličtině, i když před zahájením testu je napsáno, že je výběr v češtině a v angličtině.

Tedy u mne na výběr nebylo. Proto se ptám adminů - je test na SFO jen a pouze v angličtině?

FO First Officer EN EN Vybrat test
FO First Officer CS CS Vybrat test
SFO Senior First Officer EN Vybrat test
CPT Captain EN Vybrat test[/quote]

Sice nejsem z ČSAV, ale musí ti být jasné, že je test v AJ. Jako FO můžeš létat jen mezi Českem a Slovenskem, jako SFO a CPT už za hranice, kde se bez AJ neobejdeš ... Takže pokud někdo neumí anglicky, tak nemá v cizině co dělat ...
Uživatelský avatar
By JKol
#113833
[quote="vojav"]Ty otázky jsou v podstatě k ničemu - hlavně meterologie ... jestli tohle je na SFO, tak co potom na CAPT ? Se budou ptát na koncentraci soli v moři ?[/quote]
To je výborný nápad, právě byla přidána otázka 652, okruh Meteorologie, Kapitán. Jedná se o výpočet výpočet hustoty vody po přimíchání určitého množství soli. Možnost výběru ze 4 odpovědí, jak je již zvykem :)
Uživatelský avatar
By vojav
#113834
[quote="marenadl3"]Já, jak jsem kdysi dělal test na SFO, tak audiu jsem rozuměl 5+/5. Rozumět tomu jde výborně, a to nikdo nemusí být žádný přeborník v angličtině. Navíc tyto otázky jsou vybírány tak, aby se jim dalo zcela porozumět (ne jednou se potkáte s řídícím, který .. eee ... bude ... eee .. tápat a z celého povolení do destinace si zapamatujete - či na papír zapíšete - velký prd). A to se v reálu mluví ještě o hodně rychleji.

Že jsou otázky k ničemu? Tak zrovna meteorologie (jak zde píšeš), je jedna z nejdůležitějších věcí letectví. A ty otázky, které jsou v testu, jsou ani ne zlomkem toho, co se bere v reálu. Mně osobně se test velmi líbil. Co tam je proboha tak těžkého? Rozluštit METAR, vyčíst něco z map, max crosswind...?

Na kapitána je test zcela v angličtině (když tomu nerozumíš - což porozumět všemu ani nemůžeš - tak si prostě domyslíš, co by to tak mohlo být - na co by se mohli podle té otázky a odpovědí ptát). Po absolvování CPT testu si můžeš říct, že umíš základy létání. A ohledně té koncentrace soli v moři - dá se to celkem jednoduše vypočíst... Aneb 7. (možná 8.) třída ZŠ, že? :)[/quote]

O to nejde otázky typu "Rozluštit METAR, vyčíst něco z map, max crosswind...?" zcela chápu... otázky typu : změna tlaku ve výšce xxxx o 1 hPa nebo co, nebo dát do Meteorlogie frekvence, to už jaksi nepochopím, buď sem divnej, nebo ne ...
Uživatelský avatar
By JKol
#113836
Kolegové by to určitě vysvětlili líp, nicméně se o to pokusím sám.

Vojto, Čeští piloti, přesněji řečeno piloti ČSAv se už po dlouhou dobu vyznačují na VATSIMovském nebi vysokými znalostmi a zkušenostmi, a tomu logicky musí odpovídat i výcvikové nároky. Chápu že otázky z reálných testů se ti nelíbí, na druhou stranu troufám si říct, že skoro na všechny otázky je odpověď k nalezení v učebnici pilota, která se dá sehnat zadarmo neustálím půjčováním v knihovně (tímhle způsobem ji mám doma už něco málo přes půl roku). Případně také samozřejmě ve škole pilotů na stránkách ČSAv.

Tlak ti o každých 5500m klesne přibližně na polovinu jeho původní hodnoty, což znamená úbytek cca o -1,3% na 100m pokud se nepletu a prosím tě pošli mi na email jakub.kolar@csavirtual.cz znění tý otázky kde je v meteorologii nějaká frekvence, teď jsem to celý prošel a nic by tam být takového nemělo.

PS: Učebnice pilota z roku 1996 ke stažení zde
Uživatelský avatar
By anhista
#113840
[quote="JKol"][quote="vojav"]Ty otázky jsou v podstatě k ničemu - hlavně meterologie ... [/quote]
To je výborný nápad, právě byla přidána otázka 652, okruh Meteorologie, Kapitán. Jedná se o výpočet výpočet hustoty vody po přimíchání určitého množství soli....[/quote]
To jako bude ve vzduchu počítat kapča hustotu moře nad kterým právě letí pro ukrácení dlouhé chvíle?
Uživatelský avatar
By CSA075
#113856
[quote="vojav"]Ty otázky jsou v podstatě k ničemu - hlavně meterologie ... jestli tohle je na SFO, tak co potom na CAPT ? Se budou ptát na koncentraci soli v moři ?[/quote]

Ahoj Vojto,

Otazky k nicemu nejsou a mohu ti rici, ze v reale se ucis daleko vice.....
Uživatelský avatar
By ardnocz
#113862
Berte to jako slušnou přípravu, pokud se chcete v budoucnu motat kolem letadel ;)

Navíc bych řekl, že v rámci udržení kvality jsme v některých ohledech ještě celkem mírní, a v porovnání s ostatními VA na velmi slušné úrovni.
Uživatelský avatar
By anhista
#113863
[quote="JKol"]To byl samozřejmě vtip ;)[/quote]
No.. nikdy nevíš. :D
Uživatelský avatar
By Datum13
#113864
Take se pridam;)

co se tyka SFO/CPT bez anglictiny se opravdu neobejdete, me osobne to nedela problemy, ja ruzumel testu na 100%, je teda pravda ze audio testy nejsou zadna sranda...ja mel teda s audio hodne problemu to se musim priznat.

co se tyka zbytku otazek na CPT tak se mi to docela libylo, je pravda ze to neni zadna sranda a opravdu se musi googlovat pri testu, ale z 70% se da opavdu hned najit odpoved;) osobne projizdim nektere ATPL testy a jsou to ty same otazky ktere jsou pouzity v CSAv testech

Meteo je jedna z otazek ktera me opravdu nedela velke problemy a musim rict ze je to na slusne urovni(na meteo negoogluju...neni potreba) :)
zato Navigace neni zrovna prochazka ruzovym sadem a k SOP je potreba take vedet neco o aerodynamice


je teda pravda ze ja ten test delal 3x nez jsem uspel:(
osobne si take myslim ze audio je az neskutecne narozne nez by mohlo byt

ATPL otazky:
Meteorology
Radio Navigation
General Navigation
Communications
Uživatelský avatar
By JKol
#113865
[quote="Datum13"] googlovat pri testu [/quote]
Ale fuj
Uživatelský avatar
By Datum13
#113866
[quote="JKol"][quote="Datum13"] googlovat pri testu [/quote]
Ale fuj[/quote]

:D

ruku na srdce, neverim tomu ze se najde pilot ktery negoogloval alespon jednu otazku?