Oficiální fórum Czech Air Force Virtual.
Uživatelský avatar
By Gelba
#117697
Toto vlákno slouží k žádostem o výcvik, jeho plánování a vyhodnocování.

Nyní, když už můžeme konečně fungovat, nastal čas představit osnovu základního výcviku, kterou by měli všichni piloti bez ohledu na svůj předešlý nálet projít. Neberte to prosím jako nějakou buzeraci, ale o formu určitého karierního řádu (který bude co nevidět doplněn, včetně hodností) a o snahu se secvičit k dokonalosti abychom mohli i my prezentovat český vacc po celém světě a aby i vy piloti jste mohli létat mise, které pro vás budou připraveny.

ZÁKLADNÍ VYCVIK
Základní výcvik bude probíhat formou malých eventů na letecké základně v Pardubicích - a pakliže to bude možné na letounu Z-142.  Je založen na osnově výcviku pilotů AČR, avšak je výrazně zkrácen a přizpůsoben podmínkám VATSIMu, zhruba na 6 hodin. Skládá se z několika výcvikových letů:

- Seznamovací let s prostorem letiště a možnosti letounu. Zde je pilot obeznámen se specifiky vojenského létání a fungování v rámci CEFv. (Tento prvek se týká případných absolutních nováčku, samozřejmě je pamatováno na vás, co pod volačkou CEF máte něco za sebou)
- Základní technika pilotáže zahrnující let po okruhu včetně vojenské komunikace s ATC
- Přiblížení Visual/Overhead/Flameout/
- Plánování letů
- Navigační lety za podmínek VFR (FL 55 – FL 75) a (1000, 600, 300 AGL)
- Navigační lety za podmínek VFR s pomocí NDB, GPS
- Vyšší technika pilotáže (zvrat, přemet, překrut, bojová zatáčka, souvrat, výkrut)
- Skupinové lety

Základní výcvik je zakončen praktickou zkouškou probíhající na letišti v Pardubicích (LKPD) pod dozorem velitele výcviku CEFv a za přítomnosti řídících letového provozu.
Zkouška je složena z navigačního letu do zóny kde pilot provede prvky vyšší pilotáže, prokáže, že je schopen komunikovat s ATC a let zakončí Overhead přiblížením.

Po úspěšném odlétání výcviku jsou piloti povýšeni do hodnosti četaře a stávají se piloty-studenty, kteří navazují pokračovacím výcvikem.

Celý výcvik bude podložen tímto materiálem: Základní specifika vojenského létání v ČR na stíti VATSIM , na kterém se v současné době pracuje.

Výcvik povede:
por. Ondřej Gelbič - Velitel výcviku, štáb
por. Michal Zíka - Letový instruktor

Vzhledem k tomu, že celou VA si budujeme zcela od nuly, budu velice rád za každý příspěvěk, který by pomohl s jejím vybudováním - a to zejména ve shánění vojenských materiálů, map, repaintů.  :)
Naposledy upravil(a) Gelba dne 03 bře 2016, 18:11, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
By CSA075
#117702
Jenom technicka poznamka: VFR lety se letaji v FL55, FL65, FL75 atd, pokud je tam na konci 0, jedna se o let podle pristroju tedy IFR.
Uživatelský avatar
By Gelba
#117704
[quote="Pavel Kubáč"]
Jenom technicka poznamka: VFR lety se letaji v FL55, FL65, FL75 atd, pokud je tam na konci 0, jedna se o let podle pristroju tedy IFR.
[/quote]

V tom případě by tam měli chybu vojáci - bral jsem to z osnovy základního výcviku CLV Pardubice a spíš si myslím, jestli to právě není ošetřeno letem OAT. Avšak jistý si teď opravdu nejsem a myslím si že pravda bude na tvé straně :)
By martintlolka
#117711
Bylo by možné se přihlásit s Cessnou 172? Létám na X-Plane a Z-142 jsem nenašel hotovou. Jen ve stádiu vývoje.
Zlína jsem sehnal akorát Z 526 AFS ale ten nemá mnoho navigačních prostředků.
Případně nějaké jiné doporučení na letadlo?
Uživatelský avatar
By POndrej
#117716
Pokud nemáš Z-142 pro X-plane, tak je po dohodě možné jiné podobné letadlo. Se vší pravděpodobností by s C172 neměl být problém.
Uživatelský avatar
By Michal Z.
#117825
Všichni projdem stejným základním výcvikem, i já  ... (pro některý to bude formou jen přezkoušení, protože to zvládnou  hravě, doufam), po absolvování základního civilního výcviku, přejdem na formu vojenskou včetně frazeo komunikace - teoretický výcvik a briefing povede Ondřej Gelbič.

Já budu treninkový instruktor vyšší pilotáže a formační letky. Při zkouškách budu dělat dohled na pozici vzdáleného wingmana = rozuměj : dohled zkoušejícího ze vzduchu ... případně, že by se dotyčný ztratil mimo výcvikový prostor nebo měl jiné dezorientované problémy budu mít za úkol ho zpátky navést a doprovodit zpět na základnu.

Formace co jsme zkoušeli do teď bylo jen seznámení s létáním ve formaci, ve výcviku to bude X-krát náročnější :) Určitě pro vás i mnohem zábavnější ;)

Prioritně bude ve výcviku zařazen stroj Z-142 CLV.  Sekundární verze po domluvě : letadlo musí bezpochybně splňovat normy výšší pilotáže, tudíž C172 splňuje požadavky jen při prvním základním civilním výcviku - Okruh + frazeo ČJ/AJ

Na základním manuálu se pracuje ...
By Araneus
#117828
Bylo by potřeba pořešit, jak se bude dělat let ve formaci v případě těch, co lítají čistě X-plane. Multiplayer+VATSIM v X-Planu nejdou dohromady. Jsme v CEF takoví lidé tři a plus dva další používají X-plane příležitostně.
Uživatelský avatar
By CSA075
#117832
[quote="Martin Tlolka"]
Muzes prosim specifikovat normy vyssi pilotaze? Zkusil bych podle toho najit alternativu za Z-142 v x-plane. Dik
[/quote]

Rekl bych, ze by jsi mel hledat letadlo, ktere je certifikovane pro akrobaticke prvky, Cessna neni pro toto urcena, byla pouze urcita rada C152 , ale standartne nejsou Cessny pro akrobacii urceny. Zkus jineho Zlina , psal jsi ze mas Z526, ta je jestli se nepletu v urcite konfiguraci take akrobaticka...
Uživatelský avatar
By Pavel
#117838
Dvěstěkoule je v xplane akrobatická, ale zase nemá radionavigaci na nějaké složitější navigační lety (samozřejmě by tam šla zakomponovat v planemakeru). V tom je právě stodvaaštýra super, že skýtá jak nácvik přístrojového létání (neříkám přímo IFR, ale aspoň např noční VFR podle NDB, VOR,...) a zároveň umí akrobatit. V X-plane je supr mašina Beechcraft Mentor: http://www.x-aviation.com/catalog/beech ... -p-60.html který umí jak akrobatit tak radionavigovat, ale zase je to turboprop takže to létá poměrně svižněji a není to tak pěkně metodickej písťák jako Zlíny...

PB
Uživatelský avatar
By Michal Z.
#117845
Já bohužel Xplane nevlastnim, taktéž neznam ani letadla, která se v něm používaj. Proto bych byl rád, abyste sepsali seznam letadel, která umí navigační lety + akrobacii jak psal PB.

Druhá věc - Xplane neumí spojit interní session s veřejnou IP ? Jedna věc je jistá, že FS9/FSX/Xplane spolu interně neskombinujem, proto to bude rozdělené na 3 druhy :  9kaři spolu, Xkaři taktéž a Xpl. nevim jak to u vás funguje ...

Jestliže Xpl. umí jen jednu věc = VATSIM tak pro vás budou mise samozřejmě trošku jiné, ale obávám se, že i tak budete znevýhodněni a tudíž budete asi v CEF lítat samostatně nebo skupinově , ale na mnohem větší vzdálenosti (+- 5nm) což se normálně nedá pojmout jako skupina :(  To ovšem pak záleží na dohodě s ATC.
Uživatelský avatar
By Pavel
#117850
No, vztah ATC a skupin je popsán na wiki v novém článku ve vojenské sekci - tzn i skupinu kde mezery budou několik málo NM lze ohlásit jako nestandartní a letět. Ale podle mě je 2 a více NM nesmysl, když jsme v xplane létali formace s general aviation letadly tak se to i přes vatsim slideshow dařilo držet tak do 600m od sebe, přes kilometr jsme šli jen výjimečně bych odhadoval (neměřil jsem).

PB
Uživatelský avatar
By Michal Z.
#117852
Přesně tak, protože reservovat si koridor o šířce 20nm je podle mě nesmysl, když ty letadla budou od sebe 3nm tak už pojede asi každej na svuj odpovídač, že ?

v naší session FSX se vejdem bohatě do poloměru 0,5nm bez problému pokud poletí všichni tak jak mají ...
Uživatelský avatar
By POndrej
#117855
Přesně tak. On VATSIM cuká až při vzdálenosti 0,1nm a méně. Takže držet třeba 0,2nm no problema. Ono je vlastně podstatné, abysme byli VATSIM klientem na stejném serveru a měli ping tak do 5ms, nicht wahr? Pak se dá letět poměrně blízko a onen "vatsim slideshow" efekt se téměř nekoná. (nebo se koná jen v omezené míře)
Uživatelský avatar
By Pavel
#117857
[quote="Michal Zíka"]
Přesně tak, protože reservovat si koridor o šířce 20nm je podle mě nesmysl, když ty letadla budou od sebe 3nm tak už pojede asi každej na svuj odpovídač, že ?

v naší session FSX se vejdem bohatě do poloměru 0,5nm bez problému pokud poletí všichni tak jak mají ...
[/quote]

No, pokud bude každej od sebe 3 NM a poletíte ve třech, tak ATC ohlásíte nestandartní formaci šířky 6NM, my si od vás zvýšíme rozstup a půjde to (viz Wiki, limit nijak není stanoven). Ale z té 6NM krabice prostě nevypadnete ani náhodou, když nám jí jednou slíbíte!  ;D

PB
Uživatelský avatar
By Gelba
#117878
Obrázek


Dne 17.11. v 1800Z oficiálně zahajujeme základní výcvik na letecké základně v Pardubicích v Centru leteckého výcviku.

Výcvik bude probíhat dle osnovy, a během prvního večera se pokusíme zvládnout tyto části:

-  Základní technika pilotáže zahrnující let po okruhu včetně vojenské komunikace s ATC
-  Přiblížení Visual/Overhead/Flameout/
-  Plánování letů
-  Navigační let

K tomuto dni bude také zveřejněn výcvikový materiál, který bude sloužit jako pomůcka při instruktáži na TS.

K výcviku je nutné mít:
Scenerii LKPD (http://vacc-cz.org/component/phocadownl ... ry-fs9-fsx)
Letoun Z-142 (FS9 - http://www.flightsim.cz/fsitem.php?act=exe&id=392&menu= ; FSX - http://www.flightsim.cz/fsitem.php?act=exe&id=737&menu=)

Dopručeno
VFR podklad ČR
Seznámit se s letovou příručkou pro Z-142 (http://uloz.to/xXQ3MouS/z142-cz-pdf)

Další event bude zaměřen na skupinové létání a akrobacii, mezitím budou také na webu dostupné volně létatelné výcvikové navigační lety. Třetí večer již bude věnován samotné pilotní zkoušce na pozici student a do hodnosti četař.
Uživatelský avatar
By Gelba
#120002
Vítáme v našich řadách nové dva kolegy: Petra Bendu a Filipa Barčáka! :)

Jejich výcvik bude zahájen zítra, ve 2000LOC v LKPD. (Appron East, stání 1-3)
Provoz pilotů CEF vítán, avšak prosím respektujte klid ve výcvikové místnosti na TS.
Uživatelský avatar
By POndrej
#120023
Skvela zprava ;-) Zacina se pomalu vyplnovat to, v co jsem jen tajne doufal...ze nas postupem casu bude vic a vic :-)

Novym pilotum preji uspesne starty v radach CEFv a na brzkou shledanou na cvicisti :-)
Uživatelský avatar
By Gelba
#120051
Myslím že naši noví piloti to dnes zvládli na jedničku :) Příště ještě doladíme frazeologii, vyzkoušíme navigační let a myslím že můžeme všichni společně do pokračovacího výcviku na L-39!
Pokud by měl někdo z pilotů, kteří ukončili základní výcvik pocit, že si něco potřebuje zopakovat - má k tomu jedinečnou příležitost.

Příští společný letový den a zároveň úvodní event pokračovacího výcviku, který nás čeká bude zaměřen souhrně na frazeologii. Proto vás všechny piloty s ukončenou zkouškou prosím, abyste si osvojili létání s L-39 v základních letových režimech - abychom se mohli věnovat hlavně té frazeo.
Uživatelský avatar
By Bace
#120071
Děkujeme za přivítání. Včerejší let byl super, už se těším na Albíky :)
Letu zdar !