Oficiální fórum Czech Air Force Virtual.
#123791
Přidejte historky, videjka, odkazy, obrázky, cokoliv co bylo předtím, než jsme se stali.. .. stali.
Dávám video z 2008 kdy jsem vozil ty hradní trouby Tučkem a v Ruzyni to trošku nevyšlo.
VideoMateríál amaterského sokolníka, který nahrával na mobilní telefon, se dokázalo sovětským soudruhům po pár ranách sokolem do obličeje zabavit a ani sokol ani sokolník si dneska nepamatují nic. Asi MIB :D
https://www.youtube.com/watch?v=AP75br0rv60
#123792
https://www.youtube.com/watch?v=qLmZ4TPwkwc
Friendly dogfight s Amálkou a Hawkama. Koneckonců, proč s dogfight nezačít u vCEF? S Gripenama by o šlo. A mám i nějakej nástřel podmínek, možná by to vCEF oživilo, minimálně Zíka apod by byli happy. Formace moc neumím, ale zaměřit ano! :) Dejte vědět, jestli je zájem. ;)
Naposledy upravil(a) Jindřich dne 18 srp 2015, 01:36, celkem upraveno 1 x.
#123793
Ahoj, proč ne, s dogfightama by nebyl problém. Ale prvně by stálo za to mít plně funkční model Gripena, než cokoli začneme nacvičovat. Do té doby máme plně funkční L39 a L159 a starý ošoupaný MiG-21. Já jsem spíš pro to cvičit tyhle finesy na L-39 a L-159, protože u Gripena reálně hrozí, že začneme-li souboj někde nad jihočeskými rybníky tak vlivem rychlosti a vzrušení ze souboje se můžeme znenadání ocitnout "an der schoene blauen Donau" a my přeci nechceme provokovat rakouskou PVO, ne? :-)))))) Takže ještě jednou, problém by to nebyl ale zkraje, než zvládneme tohle se to bude odehrávat na podzvukových strojích.
A ten nástřel podmínek mě zajímá, sem s ním. :-)

P.S. Gripena, jak jistě víš, používáme ex-payware od Alphasimu a co si budeme povídat, je plnej chyb.
P.S.2 CEFv nespí, pouze čeká na zprávy zvenčí a rozkazy shora :-))))
#123795
Hlavně, ať se to oficiálně tváří jako nevinné cvičné poletování. Vzdušné souboje a střílení jsou na VATSIMu zakázány (nebo možná je něco z toho v nějaké light verzi povoleno, ale už si ty pravidla přesně nepamatuju).

[quote="Ondřej Plechatý"]
P.S.2 CEFv nespí, pouze čeká na zprávy zvenčí a rozkazy shora :-))))
[/quote]

Gelba rozhodně nespí a něco chystá, těšte se ;)
Naposledy upravil(a) Araneus dne 18 srp 2015, 09:09, celkem upraveno 1 x.
#123797
MIL ACC nemáme (tedy zatím). Kefalín, a čo vy si predstavujetě pod takým súslovím "nevinné cvičné poletování"? Ono by to asi vypadalo divně, kdyby tohle poletování prováděla ČSAV, ale vzhledem k tomu že CEFv je to co je, tak by to nemělo vzbouzet nějaké špatné nálady ne? Pokud by se každý let CEFv měl tvářit jako nevinné poletování, pak bysme se mohli přejmenovat na "VFR klub - Zlínem po Evropě", ne? :-)) A pokud budeme provádět nahlášenou činnost v nahlášených TRA a TSA, tak vlastně může být činovníkům VATSIMU jedno jestli se tam pořádá piknik a nebo nácvik vzdušné podpory pozemních jednotek, nebo ne?
#123798
[quote="Matej Quarda"]
Aby to byla i sranda pro řídící, chtělo by to taky ale souhrnné řízení, tedy MIL ACC a aktivaci TRAs samozřejmě.  :P
[/quote]

Teď nevím, ptám se ... Pavle, neříkal si, že se tohle už zrušilo a že je s tebou nějaký voják z MIL ACC ve výcviku nebo mám bujnou fantazii?
#123800
MIL ACC neni  :P V TRA navádí na střelby CRC (bunkr Stará Boleslav), který nemáme a imho je s vatsimem neslučitelný.

CEFv by se měli spíš cvičit v provedení letu tak, aby nenarušovali civilní prostory bez povolení a věděli, koho kdy volat.

PB
Naposledy upravil(a) Pavel dne 18 srp 2015, 13:44, celkem upraveno 1 x.
#123801
[quote="Pavel Brodský"]
MIL ACC neni  :P[/quote]

o to přece nejde, jestli fyzicky existuje nebo ne..:) Jde o to, aby se civilní řídící nemusel babrat s vojákama (komunikovat) a zároveň, aby se aktivovaly některé prostory případně souhrnné řízení, který je teprve pak pořádnej challenge..;)
#123802
To jo, ale tak to si může rovnou LKCV aktivovat TRA60-62 + případně nějaké další, lítat si tam co chce, a ACC + PR_APP bude muset vůči jejich prostorům dodržovat +5NM rozstup, což bude při příletech do PR nezvyk (jelikož vertikálně si to mohou vzít třeba do FL200, nebo co uznají za vhodné)... Akorát škoda, že v ES ty vojenské prostory vidíme jen jako čerchovanou nevýraznou čáru a nejsou tak pěkně oranžový jako v Eurocatu.

PB
#123804
DogFight alias OP,OG,FB,MZ o tom mluví defakto pořád, jen nemohu pořádně rozhejbat ACMI (weapons) od Captainsim.
Gripeny jsem trochu upravil, aby se to chovalo trošku reálněji než default alphasim verze.

Rozhodně to bude výzva i pro ostatní, ale po všech těch manévrech bych se rád vrátil na základnu v jednom hojném počtu a ne jako rozzuřené "hornetové" hnízdo :D

Nácviky na formační letku, trasování a komunikaci probíhaj neustále. Mužete se přidat kdykoliv - začnem pár hodin na L-39kach a následně sednout na nadzvukovej kompozit. V dalším levelu pokračování už budou nácviky zaujmutí pozic vůči protiprávním letům a pak teprve nějakej ten Air/patrol s dogfightem :) - bohužel vše zatím probíhá jen a jen na FSX(Acc) z důvodu zatím nevyřešeného multiplayerového klienta s minimální internetovou odezvou pro ostatní simulátory.
#123807
[quote="Pavel Brodský"]
CEFv by se měli spíš cvičit v provedení letu tak, aby nenarušovali civilní prostory bez povolení a věděli, koho kdy volat.
[/quote]

Musím přiznat, že v tomhle máš pravdu. A hlavně, stává se to při letech ve formacích za VFR. Samozřejmě, že jsou v CEFv tací, kteří to ví, ale letí v tu chvíli jako wingmani a musí držet krok(a rybíz). Ale zapracujeme na tom. Nácvik soubojů a všelijakých fines bych rozhodně odložil do doby, než budou všichni členové CEFv ovládat to co mají ovládat.
#123808
Pořád je, co se učit ... ale, že wingman musí držet krok ? to ano ale má také právo, upozornit leadera v čas na možnou předcházející chybu (nemělo by se to stávat)

Dále mi napadá otázka, kde že jsme udělali chybu ? od návratu z Estonska si nevybavuji, že by někdo letěl. Pokud to byl solo pilot, tak ihned upozornit i vedení - nejde o to někoho zjebat, spíš bych to vzal druhou stranou = vysvětlit dotyčnému co a jak.
#123812
Jasná páka, že viděl. Takhle přesně blbneme s L-39, a občas i se SB39 ;), když se nás sejde dostatečný počet. Jen s tím rozdílem, že L39 je drobet pomalejší. Takže pokud dělat takové bejkárny, tak výkonnější L159 by byla daleko lepší. Dnes večer bysme mohli si něco "střihnout" s L39.
Uživatelský avatar
By Bace
#123820
Mimochodem když jsme u těch "bejkáren" tak včera jsme s Michalem zkoušeli jak nám půjde formace s většíma letadlama...docela se to povedlo :)
Přílohy
2015-8-20_21-40-17-830.jpg
2015-8-20_21-40-17-830.jpg (467.41 KiB) Zobrazeno 8750 x
2015-8-20_21-40-11-402.jpg
2015-8-20_21-40-11-402.jpg (280.86 KiB) Zobrazeno 8748 x
#123824
[quote="Matej Quarda"]
[quote="Pavel Brodský"]
MIL ACC neni  :P[/quote]

o to přece nejde, jestli fyzicky existuje nebo ne..:) Jde o to, aby se civilní řídící nemusel babrat s vojákama (komunikovat) a zároveň, aby se aktivovaly některé prostory případně souhrnné řízení, který je teprve pak pořádnej challenge..;)
[/quote]

[quote="Pavel Brodský"]
To jo, ale tak to si může rovnou LKCV aktivovat TRA60-62 + případně nějaké další, lítat si tam co chce, a ACC + PR_APP bude muset vůči jejich prostorům dodržovat +5NM rozstup, což bude při příletech do PR nezvyk (jelikož vertikálně si to mohou vzít třeba do FL200, nebo co uznají za vhodné)... Akorát škoda, že v ES ty vojenské prostory vidíme jen jako čerchovanou nevýraznou čáru a nejsou tak pěkně oranžový jako v Eurocatu.

PB
[/quote]

Ahoj kluci,

pokud si pamětníci vzpomínají, na téhle platformě se zrodily Rhinos Exercises. První ročník v roce 2007 nebyl o ničem jiném, než o tom, že jsme chtěli ozvláštnit civilní řízení, a tak jsme po celou dobu cvičení (takže velmi pionýrsky) nechaly uzavřené všechny vojenské prostory. Nic v nich nelétalo, šlo jen o to vyzkoušet si, jaké to je, když je člověk omezený vojáky. :)

Při pozdějších ročnících byly do ES vloženy souřadnice všech vojenských prostr (TRA/TSA) a v počátcích - když jsme lítali za CEF bez vCEF - zněla dohoda tak, že vojáci si mohou napsat civilnímu řídítku, které prostory chtějí aktivovat, civilní řídítko prostory aktivuje (provoz do něj pouštět nebude) a vojáci si tam mohou dělat relativně cokoli. A světe div se, fungovalo to. :)

Na drouhou stranu je pravda, že Vaše dnešní aktivity jsou o míle profesionálnější. :) V počátcích se v prostorech létalo skutečně jen nazdařbůh. Jediné, co jsem nacvičovali, byl asi break. :)
#123827
A tu dávám k dispozici nášivky a bannery, které se z Nosorožců dochovaly. :) ...pro případ, že by účastníci chtěli nášivkou označit svoje repainty. :)

2009:
Přílohy
flying_rhino_09_logo.jpg
flying_rhino_09_logo.jpg (146.93 KiB) Zobrazeno 8738 x
flying_rhino_09_banner02.jpg
flying_rhino_09_banner02.jpg (51.07 KiB) Zobrazeno 8738 x
flying_rhino_09_banner01.jpg
flying_rhino_09_banner01.jpg (113.27 KiB) Zobrazeno 8738 x
flying_rhino_09_banner_strip.jpg
flying_rhino_09_banner_strip.jpg (24.17 KiB) Zobrazeno 8737 x
Naposledy upravil(a) Radizz dne 21 srp 2015, 13:31, celkem upraveno 1 x.
#123828
2010:

Pozn.: Čísla na dálniční ceduli tehdy nebyla zvolena náhodně. Šlo o označení dráhy 11/29, nadmořskou výšku a délku (snad jsem to nepopletl).
Přílohy
flying_rhino_10_logo_2.jpg
flying_rhino_10_logo_2.jpg (226.85 KiB) Zobrazeno 8738 x
flying_rhino_10_logo_1.jpg
flying_rhino_10_logo_1.jpg (288.23 KiB) Zobrazeno 8738 x
flying_rhino_10_banner_2.jpg
flying_rhino_10_banner_2.jpg (66.13 KiB) Zobrazeno 8738 x
flying_rhino_10_banner_1.jpg
flying_rhino_10_banner_1.jpg (119.83 KiB) Zobrazeno 8738 x