Oficiální fórum Czech Air Force Virtual.
#126410
Vážení piloti,
rád bych vás seznámil s tím, co se děje s hibernující Czech Air Force Virtual a se zásadními změnami, které tento projekt čekají. Zároveň bych vás pozval na takový malý letecký výlet do Německa, Anglie nebo USA, či na letový den do Pardubic. Čtení je to spíše do vlaku, na záchod, na hodinu ve škole...pokud spěcháte, nechte si to na jindy. Nicméně měl jsem potřebu shrnout všechny dotazy, které ke mě mířily, takto do jednoho veřejného příspěvku. :-X

Zkrácená verze příspěvku:
- Nová aplikace na výběr a zaznamenávání letů, počítání hodin, sledování karierního postupu funkční pro FS9/FSX/X-PLANE
- Privátní část webu s knihovnou materiálů a briefingů
- Koordinační dohoda mezi VACC a CEF
- Vlastní server pro multiplayer
- Pozvání na nějaké to polétání
- Revize stávajícíh pilotů
- Tohle vše zhruba do 22.3. 2016


ZMĚNY A NOVINKY

Záznam letů


Asi tou nejzásadnější změnou, kterou CEFv čeká, je vyřešení dlouhodobého problému, a to záznam a výběr letu včetně briefingu a letového plánu, tak jak ho znáte u virtuálních aerolinií. Rozhodli jsme se pro vytvoření vlastního systému, který krom těchto základních věcí umí spravovat výcvik pilotů v podobě výukových misí a krátkých jednoduchých testů. Aplikace běží na webu a data si bere přímo z vatsimu. Díky tomu je použitelná pro všechny uživatele, nehledě na simulátor, což vidím jako velké plus. Vývoje se ujal Ondra Plechatý, čímž mu ještě jednou děkuji a na spuštění beta verze se můžete těšit již během března.
Létání tak přestane být závislé pouze na eventech...a tím pádem i na mém času.

Karierní systém

Karierní systém jsme se rozhodli spojit s připravovanou aplikací na záznam letů, tak, aby byl úzce provázaný s povinnými úlohami, které musí pilot odlétat v rámci výcviku. Nechci, aby pilotova "virtuální kariéra" byla založena na náletu hodin, neb to není měřítko zcela objektivní, ale na výukových letech, které musí pilot splnit aby mohl létat pokročilejší mise. Zdůrazňuji, že toto nemá sloužit jako nástroj buzerace, ale nástroj který má pilota úspěšně provést výcvikem, tak aby pilotovi každý let přinesl něco nového. Navíc každý stupeň výcviku je zakončen krátkými a myslím si, že jednoduchými testy na ověření základních znalostí.

Snažil jsem se přihlédnout k tomu, že VATSIM je pro nás předvším zábava a uvědomuji si to, že po každém není možné chtít zvládnutí pomerně komplexních a složitých materiálů, které se vojenského létání týkají, a proto jsme se rozhodli rozčlenit stupně výcviku a složitosti létání, tak aby si ho mohl užít každý. V zásadě se tedy držíme modelu, který je uplatňován ať už v českých nebo zahraničních vzdušných silách, a to rozdělení výcviku na základní, pokračovací, taktický a operační. Co si pod tím představit?
Taktický a zejména pak operační výcvik stíhače je složen z poměrně složitých a komplexních materiálů, které se týkají taktiky vzdušeného boje a boje proti pozemním cílům, zato základní a pokračovací je zaměřen více na traťové, navigační létání, létání do prostorů a různých přístrojových procedur.

Koordinační dohoda

Na začátku roku 2016 vzešla v platnost koordinační dohoda mezi VACC CZ a CEFv, která definuje pravidla mezi civilním řídícím a vojenským pilotem. Týká ze hlavně tzv. Operational Air Traffic - OAT, letu do prostoru, aktivace prostoru, frazeologie, volacích znaků a navigace. Zároveň umožňuje pilotům užití nepublikovaných vojenských RNAV bodů při plánování svých letů. Více v sekci operační postupy, která je přístupná vzhledem k povaze publikovaných materiálů pouze členům CEFv.

Web a výukové materiály

Díky Bedřichovi Schindlerovi máme konečně zabezpečenou sekci na webu, za což mu ještě jednou děkuji. Ta slouží jako briefing room pro jednotlivé základny a hlavně také jako knihovna vojenských map a studijních materiálů.
Díky vlastnímu bádání, spolupráci s virtuální Royal Air Force a German Air Force se mi podařilo nashromáždit poměrně ucelený balík všemožných materiálů, od samotného létání, až po taktiku boje. Jejich zpracování je běh na dlouhou trať, a proto než se mi je podaří přepracovat pro české prostředí budou uveřejněny v původní podobě na webu. Přístupové údaje do neveřejné sekce obdrží registrovaní piloti mailem.

V současné době pracuji na Průvodci základním výcvikem, který by měl podstatně usnadnit létání úplným začátečníkům a myslím si že by mohl být zajímavý pro piloty zkušené, avšak vojenským létáním nepolíbené.
Dalším rozpracovaným materiálem je Vojenská frazeologie a vojenské řízení letového provozu , který by měl přiblížit taktickou stránku řízení a frazeologie.

Nové články a aktuální přehled všech nových materiálů najdete na fóru v sekci Operační postupy, která je bohužel přístupná pouze pro členy Czech Air Force Virtual, neb ne všechny dokumenty jsou veřejně publikovatelné.

Multiplayer

Všechny mise a lety jsou koncipovány tak, aby byly létatelné nehledě na použitý simulátor. Na druhou stranu, plnohodnotné vojenské létání se bez formací a vzdušných soubojů neobjede. Bohužel odezva VATSIMu neumožňuje plynulý let ve formaci, a proto v každém stupni výcviku najdete nadstavbové mise, které jsou určeny pro létání za pomocí multiplayeru. CEFv díky Michalovi Zíkovi můžu využívat vlastní server pro létání, za což mu touto cestou děkuji.

Toto vše bychom rádi uvedli do provozu 22.3.2016 - tedy do data březnového online dne v Pardubicích.


LÉTÁNÍ A AKCE


18.3. 2016 - Fly-in Royal Air Force Coningsby Airbase - EGXC

Vzhledem k tomu, že pro nás stále platí pozvání na britskou základnu, rozhodl jsem se neotálet a domluvit se na co nejbližším datu možného příletu. Britové jsou schopni zajistit základnu s ATC v pátek 18.3. , proto bych vás rád pozval na přátelský přelet do Anglie.
Letět je možné jak za dopravní vojenské, tak i stíhací letectvo. Info k eventu bude zveřejěno v samostatém vlákně. Plánovanou zpáteční zastávkou bude zřejmě Duxford, kde bude zajisté možnost vyzkoušet Spitfire na vlastní kůži  8)

27.3. 2016 - Letový den Pardubice

K tomuto datu bychom rádi dokončili veškeré zmíněné kroky a zahájili tak létání v Pardubicích, kdy bude možné si odlétat během eventu většinu nabízených letů ze základního výcviku s pokrytím ATC. Zároveň bychom zde rádi přivítali případné zájemce o vojenské létání. Budeme se vždy v měsíci snažit garantovat, minimálně jeden den s pokrytím vojenského letiště.

30.3. 2016 - Fly-in German Air Force Airbase

Kolegové z Německa byli velmi nápomocni při shánění materiálů k taktickému výcviku, a proto jsem se neváhal pozvat na jejich základnu. Detaily jsou v jednání, termín je však pevný, bližší info bude následovat v samostatném vlákně.

31.3. 2016 - 3.4. 2016 - VATMILEX - Vatsim Millitary Excercise 2016, Goosebay

VATMILEX je každoroční velké vojenské cvičení, kam jsou zvané všechny registrované SOA Organizace, včetně naší Czech Air Force, které se tentokrát koná v Kanadě na základně Goosebay. Upřímně řečeno, náročností je tato akce úplně někde jinde, neb její podstatou jsou skutečné vzdušené souboje, střelby proti pozemním cílům a různé pokročilé procedury a bez předešlích zkušenostní nelze zaletět.
Nicméně proč nevyužít pozvání a vyžádal jsem si tedy alespoň pozorovatelskou účast, s možností letu nějakých jednoduších misí. Web k celé akci bude teprve zveřejněn, zároveň 12.3. se účastním mezinárodního meetingu k tomuto cvičení, kde budou účastni zástupci všech zúčastněných stran, zde se dozvím víc oč přesně půjde. Účast zatím potvrdily virtuální vzdušné síly USA, Austrálie, Anglie, Německa, Chille, Kanady.
Myslím si že naše účast může být příjemnou zkušeností.

Květen - Squadron exchange, Royal Air Force Coningsby Airbase - EGXC

V květnu máme od Angličanů slíbené létání na jejich základně, spojené s výcvikem blízké vzdušné podpory (CAS). Obě strany se musíme ještě dohodnout na datech, info bude zde na fóru.

Vzhledem k privátní části webu a výcvikového systému budeme muset vytvořit uživatelské účty. Proto bych poprosil vás všechny uvedené níže v seznamu, kteří se během minulého roku registrovali a mají zájem setrvat v Czech Air Force Virtual, nebo ti, kteří by nově rádi létali, aby svoje rozhodnutí sdělili na můj e-mail: ondrej.gelbic@gmail.com, tak abychom každému vytvořili údaje k webu.

Daniel Tuma
Filip Barcak
Ivo Hrdlicka
Jachym Vohryzek
Jan Rippl
Jindrich Machalinek
Martin Tlolka
Michal Zika
Ondrej Gelbic
Ondrej Plechaty
Petr Bily
Petr Benda
Petra Ondrackova
Tomas Kulhavy
Vladimír Línek
Jakub Kolář
Jan Koranda


Děkuji všem, kteří se dočetli až nakonec a budu doufat, že se to tentokrát povede dotáhnout dokonce.
Naposledy upravil(a) Gelba dne 13 bře 2016, 01:54, celkem upraveno 1 x.
#126474
VSOA International meeting

Dnes jsem se měl možnost zúčastnit meetingu, který byl zejména věnován mezinárodnímu cvičení virtuálních vzdušných sil - VATMILEX 2016 a tématům, které se bezprostředně týkají činnosti speciálních organizací na VATSIMu. Celé to trvalo přes dvě hodiny, proto se pokusím v krátkosti shrnout řešené body.
  • VATMILEX 2016 - Podrobné nformace k celému eventu budou uveřejněny zítra. Na celý event se bude možné registrovat prostřednictvím webu, který již v tuto chvíli běží, nicméně veřejně bude publikován také během zítřka. Event se koná v Kanadě na vojenské základně Goosebay. Principem této čtyřdenní akce budou vždy dvě časová okna každý den (2300z-0200z a 1300z-1600z), kdy budou zajištěny veškeré služby (ATC, CRC, AAR, TBC), nicméně mise bude možné letět i mimo tato okna. Hrubý časový plán je zatím takový:

    - Thursday, March 31st 2016, transfer from home base to Goosebay CYYR;
    - Friday, April 1st 2016, familiarization flights (ATC, CRC, AEW);
    - Saturday, April 2nd 2016, conducting the exercise and
    - Sunday, April 3rd, return to home base.


    Na programu je:

    - Continued training in low altitude navigation
    - Training in identification of ground targets
    - Training in air-to-ground activities
    - Cooperation with ATC and Command & Reporting Center (CRC) (TBC)
    - Training in air-to-air-refueling (AAR) procedures (TBC)
    - Cooperation with airborne-early-warning (AEW) capabilities (TBC)
    - Training of air-to-air operations conducted by AEW or CRC capabilities (TBC)
    - Training of rotary-wing- and airborne-operations
    - Integration of carrier-based air-naval forces


    K celému eventu a naší účasti budu informovat zítra v samostatném vlákně.
  • CIV ATC vs. MIL TFC - Dalším poměrně diskutovaným bodem byla role civilních řídících při vojenských letech jednotlivých organizací a diskriminace vojenských pilotů. Zde nastala poměrně bouřlivá diskuze napříč všemi státy, o představách jak by se vlastně řídící měli k vojákům chovat, jak je řídit a zejména byla diskutována různá striktní nařízení ze strany VATSIMu.
    Dále se řešilo jak prosadit čistě MIL licence v pravidlech VATSIMu, přítomen byl někdo za VATSIM Policy a za gumy, guma největší - Sean Peterson, což je director VSOA.
    Závěrem logicky bylo, že je to celé o vstřícnosti jednotlivých VACCů a že je to spíš problém velkých zemí, kde je ATC mnoho a je problém je vyškolit alespoň pro základní vojenské procedury.
    Závěrem se k tomuto bodu vyádřili Izraelci, kteří představili svůj koncept spolupráce Izraelského VACCu a vIAF, kde civilní řídící standardně řídí vojáky, včetně vojenských letišť i pokročilých taktických procedur.
  • AWACS - Poměrně zajímavý bod se týkal možnosti simulace AWACSu, nejen poletováním, ale i skutečným řízením, tak aby jeho služby mohly využívat jednotlivé virtuální vzdušné síly a měly tak v určitých prostorech pokrytí čistě vojenskými službami, nehledě na příslušnosti k jednotlivému VACCu. Řešilo se jak by bylo možné pro AWACS vyhradit frekvence a jak zajistit pole působnosti pro takové řízení. Celé to samozřejmě naráží na celkovou byrokracii a domluvu s jednotlivými VACCy a samotným licencováním takových řídících.
  • WAR ZONES- To co by mě nenapadlo, že by mohlo být citlivým tématem ve virtuálním prostředí, bylo pořádání eventů ve válečných zónách. Zde nastal hlavní rozpor v tom zda je to etické létat v Afganistánu a Iráku a provádět zde vojenské akce. Naráželo se na možné politické problémy s tím spojené, ale zároveň také na to, že přeci "as real as it gets". Názorová shoda padla víceméně akorát v humanitárních misích a misích UN.
Výstupem, mimo všech těchto informací, je také pozvání od Izraeli virtual Air Force na nějaké létání u nich a další spolupráci s jejich virtuálními vzdušnými silami. Podařilo se mi také získat informace k softwarům pro simulaci zbraňových systémů a možnost upgradu našich letounů, pro danný software (TAC-PAC)