Diskuze sdružující všechny mise Czech Air Force Virtual.
#118887
POZOR, ZMĚNA DATA. EVENT SE BUDE KONAT 29.12. Časový harmonogram platí.

Obrázek

Piloti pozor!

Čeká nás zopakování přiblížení Overhead a Flameout a hlavně navigačního letu. Visuální navigace tvoří totiž 70% veškerých vojenských letů a proto je potřeba ji řádně procvičit. Tentokráte se pokusíme letět organizovaněji a i navigační let je přizpůsoben naším schopnostem.

Klíčová část pro každý event Czech Air Force Virtual je předletová příprava. Navigační šítek a mapa je přiložena níže, tak aby jste si mohli let proletět i před samotným eventem. Postupy pro LKPD včetně map prostorů na webu cef.

ŠTÍTEK: http://www.ropikodolov.cz/cef/NAVIGACNI_STITEK.png
MAPA: http://www.ropikodolov.cz/cef/TRAT.png

PŘEDLETOVÝ BRIEFING
19:30 Podrobný brief, kde doladíme pořadí na vzlet, postupy po vzletu a odlet na trať.
20:00 Skupinový start k procvičení Overhead a Flameout.
20:30 Odlet na navigační cvičení v 5 min rozestupech

Volací znaky v letovém plánu: Index pilota s prefixem CEF. (CEF680)
Volací znaky při komunikaci: Pouze index pilota. (680)

Letouny: Z-142 (a jiné xplaní alternativy)

Abychom se vyvarovali minulých chyb, připomenu ty z minulého výcvikového létání.
- O letové povolení nežádat dokud se nedohodneme na TS na pořadí.
- Při FMA je high key nad letištěm, kde dojde ke stažení na volnoběh a začíná přiblížení - nikoliv v poloze po větru, odkud by se navázalo jen vyklesáním.
- Po rozpadu skupiny overheadem prodloužit co nejvíce a uvolňovat dárhu posledními pojížděčkami (u zlínů stačí tak v půlce dráhy, u jetů je to znát více)
- Frazeo při overheadu objasním pro jistotu ještě jednou na TS
Naposledy upravil(a) Gelba dne 17 kvě 2015, 00:01, celkem upraveno 1 x.
#118895
No přesně, 26.12. jsou všichni na návštěvách, 28.12. jedou někteří do Liberce, takže 29.12. budou nepoužitelní a 30.12. už jsou lidi odjetí na Sivlestra. Holt...příště, no. A případně potrénujete individuálně. Protože 18.1. se chystá něco dalšího...většího ;)
#118910
Vojta potvrdil, že 29.12. může a Petr 29.12. nemá taneční. Takže event přesouváme na pondělí 29.12. Časový harmonogram platí. Banner bude změněn během zítřka.

Prozatím potvrdili účast:

Piloti:
Daniel Tůma
Ivo Hrdlička
Michal Zíka (75/25)
Ondřej Gelbič
Ondřej Plechatý
Petr Bílý
Petra Ondráčková
Vojtěch Javorský

LKPD_APP:
Jindřich Machalínek
Naposledy upravil(a) Araneus dne 23 pro 2014, 13:41, celkem upraveno 1 x.
#119046
Díky všem pilotům za účast!

Myslím si , že se to tentokrát obešlo bez zmatků a bez bloudění, a proto můžeme přistoupit k závěrečnému letu na Zlínech a postoupit o level výš na L-39.

Závěrečný let proběhne 18.1.2015 a bude podstatně pestřejší a náročnější, než to co jsme létali doposud, nicméně věřím, že to nebude pro nikoho z vás problém ;) ...avšak plína do letadla neuškodí...

Takže letu zdar v novém roce!

...a těšíme se na Petrovo video z dneška :)
#119073
2/6 video s těma breakama to podle videa zřejmě děláte špatně,  podle počtu letadel je rozdělení nad RWY, pokud poletí 4 letadla tak leader říká left/right brake na práhu dráhy, 2. letadlo 1/3 rwy a pak točí brake, 3. letadlo 2/3 rwy a 4. letadlo na práhu konec dráhy dutíž 3/3.

takže v tabulce :

Leader = 1. letadlo hlásí left brake na začátku práhu dráhy.
Wingm = 2. letadlo hlásí left brake v 1/3 dráhy.
Wingm = 3. letadlo hlásí left brake v 2/3 dráhy.
Wingm = 4. letadlo hlásí left brake na konci dráhy.

Zatáčkou alias Brake zpomalujete na přibližovací rychlost a až minete práh dráhy (z levého/pravého okna) tak zahajujete přistávací konfiguraci, tudíž RYCHLOST, PODVOZEK, KLAPKY.  Až tohle všechno vysypete ven, tak točíte finále a ohlásíte TWR - 3 green, locked. TWR vám sdělí vítr, případnou změnu QNH jinak neopakuje a povolení k přistání.

Pokud je horizontální viditelnost nad 4km, DVĚ letadla z formace mohou přistávat součastně.
zde již probíhá komunikace mezi piloty, kteří většinou hlásí při přistání : Landing right/left side runway.
Leader je vždy vlevo.

Snad už to bude pro poslední cvičení se zlínama srozumitelné :)
Jinak perfektní práce ! ;)
#119078
Tady je pět screenů které jsem stihla udělat na VatSpy. Víc toho bohužel nemám, takže jsem ani neměla z čeho dělat výběr toho nejlepšího.

[img width=500]http://i58.tinypic.com/xfstpw.png[/img]

První obrázek shora je vzlet, třetí shora je zatáčka, kde Petr ztratil rychlost a směr kvůli obsluze kamery a Dan letěl za ním, na čtvrtém je formace už trochu unavená.

A tady pár obrázků z pohledu pilota s X-Planu

Briefing

[img width=500]http://i61.tinypic.com/x24dw3.png[/img]

Před vzletem (Vojta chybí, spadla mu FSka)

[img width=500]http://i62.tinypic.com/z0136.png[/img]

VFR okruhy, před odletem na navigační let

[img width=500]http://i60.tinypic.com/10wi369.png[/img]

Čáslav (asi budu potřebovat scenérii)

[img width=500]http://i60.tinypic.com/5l8bxh.png[/img]

Seč

[img width=500]http://i59.tinypic.com/2rdvrbr.png[/img]
#119127
Michale, díky za upozornění.

Jak jsi to popsal, je to srozumitelné a jsem pro si to do 18. 1. ještě jednou se Zlínama zopakovat. Udělal bych 30 minutový let s tím, že v daný čas budou všichni připravení na stojánce (ne jako posledně). Dáme si skupinový odlet (kolik letadel může startovat naráz?). Jeden větší okruh, abychom se dohnali a pak natrénujeme rozpad.