Diskuze sdružující všechny mise Czech Air Force Virtual.
By Araneus
#122953
Tak se 212. letko můžeš přidat k nám.

Mimochodem, v kolik to dneska vypuká? Počítám s půl devátou jako minule, dřív to asi stejně nestíhám. Když tak bych vás dohnala.
Uživatelský avatar
By Gelba
#122955
Pardoon!! ...já se tam upsal koukám  ::) ..v té první misi mělo být 212. místo 211. Už opraveno.
Nemějte strach, pro každou letku zvlášť budou připraveny speciální mise, nicméně nejdříve je nutné se s operačním prostorem seznámit.

Zapomněl jsem však na jednu důležitou věc, a to jsou volací znaky. Pro působení ve baltském vzdušném prostoru se používají taktické volací znaky.

Pro 211. letku:
SPEARHEAD (SPRHD)
Pro 212. letku: BUTCHER (BTCHR)
242. a 243. letka: SWORD (SWORD)

V závorce je zkratka, kterou uvedete jako svůj volací znak. V pozvánce uvedete plné znění volacího znaku ve formátu CS/BUTCHER. Číslo za volací znak použijte svůj index (vyjma 211. letky - ta dle briefu na TS)

[quote="Petra Ondráčková"]
Mimochodem, v kolik to dneska vypuká? Počítám s půl devátou jako minule, dřív to asi stejně nestíhám. Když tak bych vás dohnala.
[/quote]

211. letka s Gripenama musí být na briefingu v 1800Z přesně a 1830Z startuje cvičit tankování za letu. Takže když budete startovat o půl deváté, tak je to tak akorát.

POKUD SE NAŠE ODLETY BUDOU KRÝT, PŘIPOJTE SE NA ANGLICKÝ TS A DÁVEJTE INFO O PROVOZU V AJ.
Naposledy upravil(a) Gelba dne 23 čer 2015, 18:13, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
By Gelba
#122959
[quote="Ivo Hrdlička"]
tvl. butcher (hrdlořez) - to jste nemohli vybrat lépe :-)
[/quote]

..to ne že bych ti to šil na míru :D Ve skutečnosti to jsou perutní volací znaky, které používali naši letci za II. války a Čáslav navázala na tradice, tak to tak používá :)
Uživatelský avatar
By Gelba
#122963
23.6. debrief

Takže první tankování za letu za námi. Hadice nám sic z nějakého důvodu nevysunuli, ale myslím si, že pracovní zátěž co se týká frazeologie stačila.

Odlišnosti ve frazeo jsme myslím odposlouchali a příště už víme do čeho jdeme. Chce to nastudovat důkladně jejich postupy, abychom očekávali co se po nás bude chtít. Protože dneska jsme to tam občas plácali dohromady dosti brutálním způsobem, a to i v situacích kdy to nebylo nutné. Máme co dohánět. Ale jinak, na první dobrou myslím že dobrá práce! ...zejména wingmanům, kteří si zaslouží přístě letět v roli leaderů. Příští neděli tedy vstříc QRA.
Další věc je užívání volacího znaku. Pokud letíme jako dvě formace, tak se tam dost často pletlo to když mluvil jen wingman k leaderovi a naopak. Když jsme na jednom TS i pro intercom, tak používat SPEARHEAD1 WINGMAN TO LEADER, a naopak. (podle mě možné i bez volačky SPEARHEAD, když se po hlasech známe a je to info jen pro nás)

A jak dopadl zbytek 212. a 243.,242.?
Příště vás čeká o něco zajímavější operační létání ve vzdušném prostoru Litvy. Připravujeme záchrané a výsadkové mise.

+fotoreport od Michala
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Naposledy upravil(a) Gelba dne 24 čer 2015, 05:24, celkem upraveno 1 x.
By Araneus
#122971
Tak tedy report zde:

212. a 242. zaletěli seznamovací a pozorovací lety dle zadání (EYSA - 1x low pass a 2x t/g EVGA - low pass EEEI - EYSA).

Příprava k odletu (čtyři z šesti CSLek trefil X-SquawkBox správně, to je nadstandardně dobrý výsledek ;)
[img width=500]http://i58.tinypic.com/28k08w0.png[/img]  [img width=500]http://i58.tinypic.com/339kh21.png[/img]

Z důvodu nízké základny oblačnosti, absence map pro přístrojové přiblížení a nepřítomnosti řídících nebylo možné provést přístrojové ani vizuální přiblížení na dráhu a proto jsme parametry letiště EVGA nebyli schopni kvalitně zhodnotit. V případě špatného počasí se použití této základny jeví jako málo perspektivní.
Mapy pro EEEI nakonec taktéž nebyly k dispozici. Počasí se nicméně výrazně zlepšilo a za laskavé asistence EETN_APP jsme získali frekvenci ILS a vektory na finále aktivní dráhy.

Lotyšsko - Estonsko
[img width=500]http://i57.tinypic.com/m9yi6g.png[/img]  [img width=500]http://i60.tinypic.com/kcciv4.png[/img]

EYSA - passing SAU VOR for ILS approach
[img width=500]http://i57.tinypic.com/10xg9li.png[/img]

Foto nakonec (SPRHD2 se zřejmě z důvodu nepřiměřeného tankování za letu nafoukl do podoby B737)
[img width=500]http://i57.tinypic.com/11iiv4j.png[/img]
Uživatelský avatar
By Gelba
#123048
Vzhledem k pracovním povinnostem jsem byl odvelen pro tento víkend zpět do Čech. Proto se omlouvám, nejsem s to zajistit předletovou přípravu ani výcvikové mise pro tuto neděli.

211. letka bude pokračovat výcvikem s britskými kolegy. Tentokráte vás čeká QRA, takže nastudovat místní postupy v předchozích příspěvcích + můj wiki článek. 

Ostatní letky mají tuto neděli volno. Pokud by se zde našli i snaživci a šprti, kteří této možnosti chtějí využít k výcviku, namísto vycházky, mohou se zapojit do provozu, volně si naplánovat lety, popřípadě si zažádat o nějaký úkol na TS od britského vojenského řídícího pod volacím znakem SNAPSHOT 21. Nutné je uvést svůj volací znak, sqadronu, typ letounu, zhruba v následujícím formátu:

SNAPSHOT 21, this is SWORD67 form 243. squadron, CASA, ready for some task.


Na úterý se budu snažit připravit plnohodnotné mise.
Uživatelský avatar
By Gelba
#123068
Neměli čas, neměli čas...ale kdeže, v místní nálevně se toulali. A když zjisitli, že je tam i zbytek českého personálu, nezbylo jim nic jiného, než odpískat celou hotovost.

BALTOPS 15 - 30.6. 2015

211. taktická letka [SPEARHED]


Platí stejný scénář jako v neděli, tedy QRA. Vzhledem k předešlému výcviku bude tato úloha ještě doplněna o AAR. Aby toho nebylo málo, čeká nás ještě CAP (Combat air patrol), pro zajištění cvičení litevské armády v součinnosti s brtiskými a našimi vzdušnými silami. Přibalte si tedy plíny do svých letadel.

CAP - nic náročného, složitého. Patrolování v přidělené zóně, přesná pilotáž a připravenost k zásahu, respektive navedení od návodčího (SNAPSHOT21)

212. taktická letka [BUTCHER]

Na úterý je plánováno cvičení litevské pěchoty a výsadkových jednotek. Mimo vzdušných výsadků je potřeba zajisit i přímou vzdušnou podporu pozemních jednotek (CAS - Close Air Support). Ta bude spočívat z předem přidělené trasy, po které se bude letoun pohybovat a pokud bude potřeba, letoun bude naveden na pozemní cíl ze strany britských návodčích.

Výcvikový let je hrazen ze strany našich hostitelů, proto protentokrát můžete tuto levnější verzi vzdušné podpory vynechat  ;)

[img width=400]http://ropikodolov.cz/cef/cas.jpg[/img]

242. a 243. transportní letka [SWORD]


Pro výcvik litevské pěchoty a výsadakářů bude potřeba zajistit naše trasportní letouny. Ty se budou pohybovat po stanovené trase, kde dle britských instrukcí provedou vzdušné výsadky a taktická přistání.

Proto je na zítra nutně potřeba nějaký prop, ideálně CASA (nebo cokoliv co se tak může tvářit).

Pro DC-9 není pro zítra od britů žádný úkol, avšak operativně se je možné dohodnout na výsadcích HAHO/HALO na stejné trati, eventuelně jsou k dispozici letiště EYSA, EYPA, pro výcvikovou činnost.

PODROBNÉ INFO NA BRIEFINGU V 1800Z NA vRAF TS.

Krátký brief od Anglánů:
I the Current plan is to have the CASA with our C-130s the first drop will be a para drop over the top of the airfield the C-130s and the CASA will then RTB to EYSA and fill up on troops and take off again by this time the troops will have done what they can to take the airfield the L159 will need to be in a Ground attack roll for the night as it will be providing CAS (Close air support) for the troops. the Gripens and our typhoons will be paired up again and will be on CAP (Combat air patrol) over the area and will need to be in a Duel roll so if needed to provide CAS they can be called upon. the CASA and the C-130s will make there way back using the same route provided and will conduct a Tactical landing and takeoff on the runway.
Here is the route the transports will be using:


http://baltops15.vraf.net/downloads/VUL4300615.jpg

[img width=900]http://baltops15.vraf.net/downloads/VUL4300615.jpg[/img]
By Araneus
#123082
[quote="Ondřej Gelbič"]
Proto je na zítra nutně potřeba nějaký prop, ideálně CASA (nebo cokoliv co se tak může tvářit).
[/quote]

Koukám, že se ti z důvodu vysokého vytížení včerejšek kontinuálně slil do zítřka.

Beru tedy CASu.
Uživatelský avatar
By Gelba
#123091
Debrief 30.6.

Vzhledem k tomu, že jsme provedli debrief přímo na TS, tak jsem se k tomu zde dříve nedostal.

Mám-li shrnout celý let, tak jsme si mohli konečně vyzkoušet proceduru QRA včetně tankování za letu. Péťa pak vzdušné výsadky a taktická přistání. V provnáním s prvními lety se nám podařilo posunout o kus dále, a už to nebyl konečně zmatek, zejména ve frazeologii. Pozitivně hodnotím i to, že jsme nebyli omezeni jen na vzdušný prostor Litvy, ale že jsme se dostali i pod Lotyšské ATC.

Celé QRA je poměrně zajímavá procedura, přímo stvořená pro prostředí VATSIM, co se vojenské simulace týče.  Myslím si, že po návratu bude výborná příležitost ji zopakovat zde v našich podmínkách a myslím si že se nemusíme omezovat pouze na piloti letící na session FSX, ale i na piloty ostatní platforem, neb pro zachycení dopravního letadla není zase toliko důležité to, jak těsně vedle něho letíte. (Druhá věc je samozřejmě wingman ve dvojici, ale to je vzhledem k simulaci celé procedury marginální problém)
  • Pro příště doporučuji zrychlovat hned po stabilizaci formace na rychlosti okolo 400/420 IAS, protože potom nejsme schopni plnit přidělený úkol v dostatečné rychlosti. Viz. nekonečné dohánění Typhonu pro spojení do formace, které bylo z těchto důvodů přerušeno.
  • Nebát se nechat si zpomalit tanker. Netuším jak mohl vzniknout takový rozdíl rychlostí při jeho hlášené 320 IAS a naší místy až M 1.0. Potom už to bylo na hraně i s palivem, neb to bylo opět nekonečné než se nám podařil dohnat.
  • Samotná komunikace s ním byla myslím už vcelku jasná. Pro příště si ujasním, kolik že to paliva chci tankovat :) :)
  • Pro jistotu BRA -> Bearing/Range/Altitude (zde jsem měl problém s výškou, ale chybu zde udělali oni...550 hlásil jako 5500 ft, ale správně mělo být 055, dle jejcih manuálů..tohle se tam objevilo častěji a proto jsme nesmyslně občas klesali a stoupali.)
  • Hezky zde bylo vidět užívání BREVITY kódů v praxi (BOOM, RTB, BINGO..) a celkově vůbec způsob užívání vojenské frazeologie a různých způsobů volného povolování letounů (Což je u nás aplikovatelné v rámci vyhrazených prostorů)
  • Do teď mi není jasné proč po našem kontaktování narušitele došlo k jeho přebrání od britského Typhona, který z ničeho nic začal komuikovat místo nás. Avšak rozhodně to celé bylo pojato docela vtipně a zábavně (rádoby ruský pilot s ruským přízvukem, který trval na přistání na vojenské základně, což mu nebylo orgány ŘLP dovoleno) :) :)
  • Procedura Overhead v jejich podání je Run and Break. Ta se myslím povedla výstavně. Při přistání nezapomínat Gear down locked
  • Pokusím se udělat ještě osvětu k tactical landing k transportní letce, se kterými se setkala PO během tohoto večera
Mimo jiné bylo možné slyšet jak probíhá navedení od předsunutého leteckého návodčího (FAC) na cíl, při vzdušné podpoře (CAS). Toto bude předmětem dalšího cvičení, které bude tentokráte probíhat u nás v ČR.
Naposledy upravil(a) Gelba dne 02 črc 2015, 01:47, celkem upraveno 1 x.
By Araneus
#123092
Mně se tahle mise velice líbila. Jenom jsem neměla tušení co to je tactical approach, takže když mi ho ten Brit 30 majlí před letištěm povolil, tak jsem se lehce orosila a začala zuřivě googlit. Jako nejpravděpodobnější varianta se mi jevilo přeletět letiště nad dráhou v 5000, vyhodit parašutisty a pak to stočit ostrou pravou zatáčkou a potopit to na dráhu v protisměru.

Dash je prostě nádherné letadlo :)

[img width=500]http://i58.tinypic.com/qq4hgz.png[/img]  [img width=500]http://i59.tinypic.com/vdl4y1.png[/img]

[img width=500]http://i61.tinypic.com/1zbgb4h.png[/img]  [img width=500]http://i62.tinypic.com/2lcbm7a.png[/img]