Diskuze sdružující všechny mise Czech Air Force Virtual.
Uživatelský avatar
By Gelba
#122816
Obrázek

Již nějaký čas jsem v kontaktu s http://www.vraf.org -> virtual Royal Air Force, která je, co se týká vojenského létání v Evropě, nejaktivnější a největší organizací působící na síti VATSIM. Již dříve jsem nastínil, že by mohlo vyjít nějaké společné létání a výcvik
na britské půdě. Angličané však byli rychlejší a nabídli a připravili pro nás hostování na Baltic Air Policing 2015 na litevské základně Šiauliai.

Co takový Air Policing v podmínkách sítě VATSIM představuje? Především to, že britští kolegové berou takové nasazení se
vší vážností a realitou, a proto do Litvy vysílají celou svoji hotovostní letku, vlastní tanker, transportní letouny a
zároveň letku agresorů, za účelem simulace skutečných hotovostních vzletů (QRA) a zároveň nácviku tankování za letu (AAR).

Vzhledem k tomu že vRAF usiluje o spolupráci s CEFv, bylo nám nabídnuto hostování s možností výcviku uvedených procedur.
Myslím si, že by toho bylo škoda nevyužít. A to i přesto, že zdaleka neovládáme vojenské létání na takové úrovni, jaké
by bylo pro takový event potřeba. Proto jsem se rozhodl připravit tři varianty možné účasti na BALTOPS 15, s ohledem na
zkušenosti pilotů, ale zároveň dle skutečných charakteristik letounů, neb britové jsou velcí hračičkové.


21. ZÁKLADNA TAKTICKÉHO LETECTVA ČÁSLAV


211. taktická letka - JAS 39 C

Jedná se logicky o nejtěžší možnou variantu účasti na celém cvičení. Tato letka bude mít možnost se zúčastnit výcviku
Quick Reaction Alert - tedy hotovostních letů známými pod "ALFA/TANGO SCRAMBLE" a zároveň tankování za letu.
Vyžaduje to exceletní pilotáž letounu, znalost přístrojových procedur, letecké frazeologie a letu ve formaci.
Zároveň to nebude jen o letu z bodu A do bodu B, ale vyžaduje to časovou náročnost v létání misí a účasti na online
večerech.

Výcvik QRA bude probíhat nejdříve v roli pozorovatele celého zásahu, posléze jako wingmen s anglickým vedoucím a bude
uzavřen samostatným hotovostním letem. Piloti se budou moci také zúčastnit nácviku tankování za letu, které J39 umožňuje.

(Prosím neberte to jako dikriminaci jiných simulátorů - nicméně pro tento druh úkolů požaduje vRAF FSX v kombinaci
multiplayer+VATSIM, pokud by však chtěl někdo takové navedení absolvovat i s jiným simulátorem, tak myslím že výjjimku nám udělají)

212. a 213. taktická letka - L159, L39

Při reálném působení českého letectva v Litvě letěli spolu s 211. letkou z výcvikových důvodů i letouny L-159. Ty se
věnovaly létání v zahraničí jako takovému, neúčastnily se hotovosti, ale cvičily spolu s litevským letectvem. Vymínil jsem si tedy i účast podzvukových letounů, které se nebudou muset přímo účastnit náročnějších misí. Pro piloty virtuální to bude zároveň skvělá možnost vyzkoušet vojenskou frazeologii a postupy na vojenských letištích v praxi po boku s britskými a českými kolegy.

24. ZÁKLADNA TAKTICKÉHO LETECTVA KBELY

242. transportní a speciální letka - C-295M a 241. dopravní letka - A319CJ, CL-601, JAK-40

Ti, kteří raději usedají za berany, než za knipl se mohou zúčastnit s transportními letouny. A ten, kdo by si do Litvy zaletěl pouze na otočku může samozřejmě dopravit na místo generální štáb, či ministra obrany. Toto s brity nemám ještě domluvené, nicméně nemyslím si, že by v tom mohl být nějaký problém. Naopak se pokusím domluvit, aby se případě takový přihlášený pilot mohl účastnit výcviku QRA jako narušitel vzdušného prostoru.

Co se týká použitých letounů, snažte se držet hesla "as real as gets" (v X-PLANE Gripen za MIG-29 - ostatní letouny přizpůsobte
nejlépe dle svého uvážení)

Bližší info, včetně procedur, map, briefingů, balíčků k letounům bude pilotům vydáno po potvrzení účasti na tomto eventu (britové na to mají speciální web, který si přejí aby nebyl veřejně prezentován.) Interní CEFv brief bude samozřejmě zveřejněn zde na foru.

Prosím piloty aby se vyádřili do tabulky - a eventuelně, pokud již nemají zájem létat pod CEFv, aby svoje jméno označili
černou barvou: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0

Harmonogram online večerů:

VUL Period 1: Sunday 21 JUNE 15 (18:30z - 21:30z)

VUL Period 2: Tuesday 23 JUNE 15 (18:30z - 21:30z)

VUL Period 3: Sunday 28 JUNE 15 (18:30z - 21:30z)

VUL Period 4: Tuesday 30 JUNE 15 (18:30z - 21:30z)

VUL Period 5: Sunday 05 JULY 15 (18:30z - 21:30z)

VUL Period 6: Tuesday 07 JULY 15 (18:30z - 21:30z)

VUL Period 7: Sunday 12 JULY 15 (18:30z - 21:30z)
Naposledy upravil(a) Gelba dne 25 zář 2015, 00:59, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
By Gelba
#122822
[quote="Ivo Hrdlička"]
Good job! Vím, že je to na rychlo, ale nestálo by za to, sejít se na teamspeeku před akcí. Probrat to a potrénovat to, co nás zhruba bude čekat?
[/quote]

Rozhodně, jen čekám kolik lidí by letělo, podle toho dám do kupy vše potřebné a posléze dáme důkladný brief na TS abychom tam nenapáchali ostudu.
Nejraději bych byl, kdyby zúčastění stíhači mohli letět v rámci CODu. Připravil bych secvičnou.

[quote="Petra Ondráčková"]
Chybí ti v seznamu Mr. JAV.
[/quote]

Ojoj...to mám po vycházkách.
Naposledy upravil(a) Gelba dne 17 čer 2015, 12:54, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
By Bace
#122825
Rozhodně jsem pro cvičení, tohle je asi největší akce jaká tu kdy byla a myslim, že když si uděláme dobrý jméno tak by se mohlo něco podobnýho častěji opakovat. Takže co zítra ? Já jsem schopnej od 8 letět a pozítří cca od 17:00.
Uživatelský avatar
By Gelba
#122828
211. taktická letka

V rámci přípravy na BALTOPS 15 proběhne dnes výcvikový let letounů skupiny SPEARHEAD (JAS-39).

01-18-06

NÁCVIK KONEČNÉ FÁZE QRA, LK TRA 70, FL125-FL660
TRAŤOVÝ LET
PŘÍSTROJOVÉ PŘIBLÍŽENÍ

PK STAY01/0035 TBV DCT HLV DCT BNO DCT PIMEK
Uživatelský avatar
By Michal Z.
#122835
Přelet uskutečníme v neděli 1500Z odlet ?
v 1830Z je start 1. mise (cca 1:30h přelet) následnovně 1h pauza a 1h briefing s vRAF

Kdo z transportní letky chce doprovod Tygrů QRA ? (možnost udělat 2 formace tj.  2x (1x civil + 2x jet) (only FSX)

Transportní letka s doprovodem QRA : připravit a reportovat trať sem do vlákna.
Letiště : Siauliai AB (EYSA)

Nápady, připomínky, detaily ? :)
Uživatelský avatar
By Datum13
#122836
Ja bych to i klidne s vami zaletel za Transport, bohuzel jsi nejsem moc jist jestli to casove v nedeli zvladnu. Jinach bych mohl s B737 prestrojenou za A319(mateni nepritele) ;) :D
Uživatelský avatar
By Gelba
#122837
Na přílet s námi počítají v neděli 2000Z, což vychází zhruba na 1830Z odlet. V neděli misi neletíme, proběhne pouze seznámení s prostorem.
Dnes bude vydán brief k přeletu na místo.

..Já myslím že když poletíš jako přestrojená A319, tak bude spokojenost na obou stranách :)
Uživatelský avatar
By Gelba
#122867
BALTOPS 15 - PŘELET EYSA ŠIAULIAI - 21.6. NEDĚLE

V neděli nás čeká přelet na litevskou základnu Šiualiai, ze které působí alianční síly během Baltic Air Policing. Jedná se o civilní letiště se smíšeným vojenským provozem. Tato základna není jediná, ze které působí jednotky NATO, druhá je umístěna v estonském Ämari.

MAPY:
Litva: http://www.lt-vacc.org/Charts.htm
Šiauliai: http://baltops15.vraf.net/downloads/EYSA%20CHARTS.zip

Estonsko: http://eaip.eans.ee/Initial/html/eAIP/E ... en-GB.html
Ämari: http://baltops15.vraf.net/#

SCENERIE:
Šiauliai: http://baltops15.vraf.net/downloads/EYS ... i%20AB.zip
Ämari: http://baltops15.vraf.net/downloads/EEE ... i%20AB.zip

PŘELET
Přelet se uskuteční ze dvou základen Čáslav a Kbely. Vzhledem k povaze vojenského letu není možné letět přes Kaliningrad. Pokud by posádky přeplánovávali tratě dle vlastního, musí na tuto skutečnost brát ohled. Pro přelet není diplomatické povolení Ruské federace.
Předletový briefing na TS 1830Z

Tratě jsou následující:

RNAV:
ARTUP UP733 TOMTI P733 EBOGU N858 BOKSU DCT SAU
NON-RNAV
DCT OKX CZE GRU SUW SAU

S ohledem na palivo zvolte zálohu Kaunas, či Ämari, kde bude poskytnut plný servis a podpora vojenským letounům.
Očekávejte, že jako vojenským letounům vám možná bude nabídnuto TACAN přiblížení. (viz. žluté pdf v mapě pro EYSA)

Nemám potvrzené jací řídící budou na příletu, pakliže britští vojenští, připravte se na trochu hůře srozumitelnou angličtinu.
Pro usnadnění některé odlišnosti v jejch frazeo: http://ropikodolov.cz/cef/vRAF.pdf

ODLET

1845Z ze LKCV, LKKB v následujícím složení:

211. taktická letka
2x JAS-39 - OG, OP
2x JAS-39 - MZ, FB

212. taktická letka
1X L-159 - IH
1x (nechcete někdo letět místo vojenského dopraváku s jetem, aby měl IH parťáka?)

242. a 243. transportní a dopravní letka
1X CL60 (CL30) - PO
1X A319 (B737B) - DT
1X DC9 - JM
1X A319CJ? - VJ
1X ? - VL
1X ? - MT

(Nechce někdo CASU?)

Volací znaky použijte cvilní ve formátu CEF a váš index. Jedná se GAT let.

Do poznámky v letovém plánu uveďte následující:
STS HEAD/STATE (head - pokud vezete někoho z GŠ, vlády, pokud ne, tak state) OPR/CZECH AIR FORCE VIRTUAL REG/(letoun) RMK/BALTIC AIR POLICING 15


Pro inspiraci o co se vlastně jedná v reálném prostředí a co je snaha simulovat. Během zítřka bude na wiki článek o letech QRA (quick reaction alert), které jsou podstatou celého zahraničního nasazení v rámci air policingu.

Videa CzAF:
https://www.youtube.com/watch?v=G0cVj1Umptg
https://www.youtube.com/watch?v=F5VFmWWHSno
https://www.youtube.com/watch?v=FmFwXR9_UqU
https://www.youtube.com/watch?v=FF43xbvtoYc
+ nasazení L-159 v Baltu
https://www.youtube.com/watch?v=N4jlZCJ-A1Q

http://www.acr.army.cz/informacni-servi ... iai-73227/


Videa RAF:
https://www.youtube.com/watch?v=MNe3kaxD4AM
https://www.youtube.com/watch?v=TqLTdWFyO70
Naposledy upravil(a) Gelba dne 21 čer 2015, 13:30, celkem upraveno 1 x.
By Araneus
#122889
Ondro, ta NON-RNAV trať OKX N869 KUKOP N871 WAR N871 SUW M857 BOKSU DCT SAU nepůjde korektně zaletět.

KUKOP je od OKX vzdálený 215 NM a OKX má v X-Planu (a předpokládám, že i v FSce a v reálu) dosah cca 140 NM. A DCT SAU z BOKSU taky nepůjde, SAU bude mít dosah jenom pár desítek NM. A asi je navíc zbytečné letět podél RNAV tratí, když zrovna ta N869 vede opačným směrem ;)

Podle mne nejlepší bude zaletět to takto:

DCT OKX CZE GRU SUW SAU

Nebo pokud někdo chce letět plus minus podél RNAV tratí, tak třeba takto
Uživatelský avatar
By Gelba
#122891
Děkuju! Ta bude rozhodně lepší :) ..já se to snažil uplácat nějak tak, abychom se všichni moc netrhli.

Co se týká ATC, tak vRAF ještě nestihli nějak dostat povolení na to řídit z Litvy, takže vojenští ATC budou bohužel na jejich TS, kam se operativně před příletm přeladíme...
Uživatelský avatar
By Gelba
#122915
Debrief 21.6.

Formace 4x J39 si sype popel nahlavu, respektive její leader. Myslel jsem že poznámka v letovém plánu to vyřeší a ve spěchu jsem to opomněl poznamenat při letovém povolení (Navíc kluci mě za to napomenuli, takže jsou v tom nevině). Následné rozdvojení formace bylo způsobeno kousnutím mého kompu..takže beru na sebe.

Díky všem za hojnou účast!... a sorry za zmatky ohledně TS a ATC v EYSA. Do poslední chvíle jsem netušil jak to bude.

Stalo se to tak že část poslouchala jejich TS, část ne a já byl ještě po textu s jedním, který dával info o provozu. Příště tedy jak jsem pochopil vše na jejich TS, formou oznámení polohy.

Zároveň při dalším létáním proběhne na TS room BALTOPS 15 předletový briefing, kterého se zúčastní všichni letící a snad už by nemělo dojít k takové motanici.

Nick ve formátu SQUADRON/JMÉNO (proto to tam asi nechtělo Ivoše pustit)

Domluvím se s nimi ještě přesně co se bude dít aby proběhla koordinace mezi oběma stranami a mohli si smysluplně zalétat všichni.

Příští let je v úterý 23.6. Očekávejte brief zde na fóru.

Obrázek
Naposledy upravil(a) Gelba dne 22 čer 2015, 00:07, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
By Jindřich
#122930
Co dál? Co zítra? Mám se vrátit do Kbel pro další zásobování či posádku nebo plnit nějaký úkol na místě. Když už tam ta DC-9 je, je možno ji použít.
Pozn.: Nutno všem říct, že máme zatím prehistorickou projekci a vidim jen před sebe!
Uživatelský avatar
By Gelba
#122935
Štáb se omlouvá za drobné zpoždění, způsobené navazováním přátelských vztahů s místní litevskou posádkou. Někdo naložil do některého z našich letounů Slivovici a tři soudky dvanácti stupňového ležáku...Těžko říct, zdroj nikdo nechce prozradit, ale šušká se že to někdo přitáhl z paluby Chalengeru a DC-9. Litevci se ptají kdy přiletí další?

Zároveň, pokud by čirou náhodou během působení zde někdo skončil v nějakém baru, bylo by dobré něco vědět o místím letectvu...nebojte se..leteckou techniku napočítáte na prstech jedné ruky...Estonsko Lotyšsko Litva


BALTOPS 15 - 23.6. ÚTERÝ

242. a 243. letka dopravního a transportního letectva, 212. letka taktického letectva

Na zítra jsou plánovány seznamovací a pozorovací lety v Litevském, Lotyšském a Estonském vzdušném prostoru. A to konkrétně z litevské základny Šiauliai (EYSA), přes základnu lotyšského letectva Lielvarde (EVGA) a základnu estonského letectva Ämari (EEEI).

Z těchto letišť budou prováděny některé další lety v kooperaci s armádami pobaltských států, které by rádi využili přítomost našich vzdušných sil. Hlavním cílem zítřejšího obletu, bude však prověření parametrů letiště Lielvarde, zda vyhovuje jako případná záloha pro hotovostní letouny JAS-39 Gripen C/D. Od amerických vzdušných sil jsme obdrželi video z jejich působení s letouny Hercules.

TRAŤ:
SAU STAY01/0015 VI AMI STAY02/0010 KRS VEN SAU
STAYINFO01/1X LOW PASS 2X TOUCH AND GO AT EVGA
STAYINFO02/1X LOW PASS AT EEEI

STS STATE OPR/CZECH AIR FORCE VIRTUAL RMK/BALTIC AIR POLICING 15 OBSERVER FLIGHT

Vzhledem k tomu, že nejsou k dispozici žádné mapy pro letiště EVGA, točte po vzletu doprava na R-034 SAU. Vzdálenost k EVGA je 71 NM, zde proveďte vizuální přiblížení, nejprve průlet a posléze 2 letmá přistání.

Pro tento let si je potřeba stáhnout balíček letišť z Lotyšského VACCu

211. taktická letka

The plan for tomorrow will be mainly focusing on AAR as we will have a Voyager on tasking. 18:00z is the Briefing time where we will go though the basics for the sortie and what will happen during the Air Air Refuel ! Usually at the same time as the briefing we join the server and get the aircraft set up to make sure we depart on time. We have a set departure tie of 18:30z but can be pushed back if needed. We will get each pilot to do 1 dry contact (connect then disconnect) then a wet contact where they will take fuel from the voyager aircraft after that we will see how we are doing for time then if we have time we will run though some basic QRA techniques.

O ARR ZDE
O QRA jsem udělal článek - nicméně omluvte, nestihl jsem ho již zařadit a zformátovat, provedu později.
http://www.vacc-cz.org/wiki/index.php/QRA
Naposledy upravil(a) Gelba dne 23 čer 2015, 18:00, celkem upraveno 1 x.