Diskuze sdružující všechny mise Czech Air Force Virtual.
#124720
Obrázek

CLOSE AIR SUPPORT + MEDVAC

V pondělí 26. října se koná praporní účelové vyvedení 41. mechanizovaného praporu ve vojenském výcvikovém prostoru Doupov. Spolu s ním budou v rámci scénáře zapojeni i letečtí návodčí z 22. základny vrtulníkového letectva Náměšť nad Oslavou.

Cílem celého cvičení bude sladění postupů mechanizovaného praporu s vyžádáním přímé letecké podpory nebo podpory MEDVAC. Zároveň to bude první možnost pro piloty CEFv si vyzkoušet postupy navádění leteckým návodčím FAC na cíl, popřípadě ke zraněné osobě.


Letouny budou působit z těchto základen:

Čáslav - L39
Líně - W3A/Mi17


Po vzletu budou letouny pokračovat směr VVP Hradiště (Doupov), kde dosáhnou vstupního bodu a přeladí na návodčího - ten pilota na cíl navede, pilot cíl vyhledá a urychleně provede návrat zpět přes výstupní bod na základnu.

K eventu bude uveřejněna scenerie VVP Hradiště, mapa cílového prostoru a frazelogie pro navedení. Tento úkol bude ještě několikrát opakován, proto je jedinečná šance si toto vyzkoušet i pro méně zkušené piloty.
Naposledy upravil(a) Gelba dne 25 říj 2015, 22:15, celkem upraveno 1 x.
#124745
213. výcviková letka Čáslav

Letový rozkaz 25-10-2015


Proveďte nácvik přímé vzdušné letecké podpory (CAS) za pomoci leteckého návodčího (FAC) v prostoru TSA4 (VVP Hradiště).

Briefing

Vzlet proveďte z letecké základny Čáslav. Dle počtu letounů bude sestaveno pořadí na odlet. Jednotlivé letouny se po vzletu seřadí na okruhu (z důvodu separace), odkud budou postupně vypouštěny k letovému úkolu.

Let do prostoru proběhne po následující trati VLM DCT RAK LKZC TSA4. Letiště v Žatci představuje INITIAL POINT, kde se pilot hlásí návodčímu. Odtud pokračuje na HOLDING POINT, kde dostává navedení na BATTLE POSITION - to je tedy finální cíl, který má pilot za úkol najít a přesným zásahem zničit. Přelet cíle dokumentujte screenshotem.

Po útoku pilot pokračuje dle úvodních instrukcí návodčího na EGRESS a odtud se vrací na základnu.

Frazeologie

Modrá - FAC , Červená - pilot
  • INITIAL POINT

    - Pilot dosáhne INITAL POINT, přeladí na frekvenci návodčího (vzhledem k počtu pilotů budeme používat jednu jedinou frekvenci pro celý let), kterého kontaktuje a následně proběhne identifikace dle identifikačního štítku, zda se nejedná o nepřátelský letoun, následujícím způsobem:

    YANKEE115, TIGER 1, Position .../... km to IP, altitude
    TIGER 1, YANKEE115, Identificated ALPHA, ALPHA BRAVO(kód dle tabulky)
    YANKEE115, TIGER 1, Identification HIND (kód dle tabulky)
    TIGER 1, YANKEE115, identification correct, wind..., visibility..., Proceed to holding point XY
    YANKEE115, TIGER 1, Proceeding to XY
  • HOLDING POINT

    - Po příletu na HOLDING POINT dostává všechny důležité informace pro let na cíl.

    YANKEE115, TIGER 1 Holding point XY ready for 5-liner brief

    TIGER 1, YANKEE115 , Line1.................(battle position)
    Line2..................(attack heading)
    Line3..................(distance)
    Line4.................(target description)
    Line5..................(egress)


    Read back:

    YANKEE115, TIGER 1, Line1..................pomlka
    line2,3,4,5

    TIGER 1, YANKEE115, Read back correct

    Pokud pilot špatně zopakuje některý z řádků, tak:

    TIGER 1, YANKEE115, negative.... Line 2........
  • ÚTOK

    - Po úspěšném readbacku pilot zahajuje let na cíl a následně provede útok.

    YANKEE115, TIGER 1, In bound ..................(battle position)
    YANKEE115, TIGER 1, .....................(battle position)

    a až uvidí cíl tak TELLY target in Hot(ostře)
    nebo TELLY target in Dry (cvičně)
  • PO ÚTOKU

    YANKEE115, TIGER 1, break out left/right to.... (egress)
    pokračuje na Egress (určený v 5-liner briefu)
Identifikační štítek

Obrázek

Scenerie Doupov

FS9/FSX: http://cefvirtual.cz/files/Scenery_Doupov2012.zip
X-PLANE: http://cefvirtual.cz/files/013_Doupov.7z


243. vrtulníková letka Kbely/Líně

Briefing

Vzlet proveďte ze stanoviště vojenské LZS Líně. Pokračujte vlastní navigací přímo IP - Žatec

Na IP navažte kontakt se leteckým návodčím a pokračujte do bojové zóny, kde vyhledáte zraněného. Zachraný manévr proveďte dle uvážení a situace.
Po záchraně pokračujte na stanonoviště polní nemocince MEDVAC POSSITON - DELTA. Zde vyložte raněné a proveďte návrat na základnu.

Frazeologie

Shodná viz. výše. Pouze pilot se nehlásí target in dry, ale "YANKEE115, FALCON1, Landing zone"
Naposledy upravil(a) Gelba dne 26 říj 2015, 17:51, celkem upraveno 1 x.
#124757
Předletový briefing

Vedoucí letové směny:
mjr. Machalínek - ATC/FAC
Piloti:
kpt. Gelbič - CAS/213. letka
por. Zíka - CAS/213. letka
nprp. Plechatý - CAS/213. letka
kpt. Ondráčková - MEDVAC/243. letka

+ SAMOZŘEJMĚ KDOKOLIV DALŠÍ


Počasí:

LKTSA4 261600Z 06007KT 6000 BKN023 08/07 Q1022
LKCV 261500Z 07007KT CAVOK 13/06 Q1023
LKLN - NOT AVAILABLE

Mapy:

OPERAČNÍ MAPA - HOT AREA
OPERAČNÍ MAPA - HOT AREA (ORTOFOTO)
OPERAČNÍ MAPA - MEDVAC
LANDING AREA - MEDVAC (ORTOFOTO)

VVP HRADIŠTĚ

Letový úkol

INITIAL POINT - ŽATEC - Zde první kontakt s návodčím
HOLDING POINT - RADONICE - Zde dostávám navedení na cíl
BATTLE POSITION - BRAVO - Zde zahajuji útok a vyhledávám cíl (MEDVAC zahajuje vyhledávání zraněného)
TARGET - Ničení cíle (screenshot) (MEDVAC provádí záchranou operaci), po splnění úkolu návrat na CHARLIE (MEDVAC na DELTA)
EGRESS - CHARLIE - Odtud bezpečný návrat na základnu
MEDVAC POSSITON - DELTA - Zde vyloží raněné a pokračuje zpět na základnu

213. letka
- Pro let do Žatce letová hladina FL120 - ze žatce vyklesat na 2500 ft, kterou dodržet na HP.
243. letka - Letová hladina dle úvahy velitele letounu.

Volací znaky


213. letka - TIGER
243. letka - FALCON
Naposledy upravil(a) Gelba dne 26 říj 2015, 17:41, celkem upraveno 1 x.
#124760
Debrief

Bylo by s podivem, kdyby si nějaký nejmenovaný mechanik neudělal fórek a nepoškárlil svého velitele - tedy tenokrát nefungující spojení, a proto nemohu zhodnotit velkou část letu do bojové zóny ostatních pilotů, neb jsem seděl poněkud déle na zemi.
Avšak voják má být čo? Uvedomelý a oholený! Oholenost nemohu takto na dálku posoudit, nicméně díky tomu, že jsou tito vojáci uvědomělí, přiznali se sami. Tak tedy:

TIGER3 - nprp. Plechatý - MIMO CÍL- Zasáhl terče tankové střelnice, jinak bez problémů
TIGER2 - por. Zíka - MIMO CÍL - Zasáhl vlastní konvoj, zničena 3x TATRA 815 valník, ztráta navigace (počasí ho omlouvá), váznoucí frazeologie (omlouvá ho, že se za ni omlouvá)
TIGER1 - kpt. Gelbič - CÍL ZASAŽEN - Avšak kdyby misi nepřipravoval, je v loji jako zbytek letky.
FALCON8 - kpt. Ondráčková - ZRANĚNÝ VYHLEDÁN - Avšak na druhý pokus, záměna bodů CHARLIE - BRAVO, zraněný vykrvácel

Jasným závěrem je, že tento letový úkol se bude opakovat.

A na závěr fotodokumentace pořízená por. Zíkou

Obrázek

Obrázek

Obrázek
#124763
Prepáčte soudruh pan velitel ! Som z toho voľaký zmätený ...
Bohužel mi došel film, proto nejsou fotky z Prahy

co se týče screenů, tak bomby "díkybohu" bouchly mimo zásobovací konvoj, bohužel kulometný dávce vozidla značky TATRA už neunikla ... Vozidla jsou odepsaná na totálku, proto je ministerstvo obrany použije na další cvičnou misi už opravdu jako cílovou jednotku.
Po dobu mé kariery mam na svém kontě zničený 1x Suchoj Su-7 z tehdejší akce RHINO ještě s PS, několik pomuchlaných plechů z L-39 včetně tlumičů a nespočet pneumatik a teď k tomu přičteme 3x TATRA.

por./likvidator Zíka se hlasí opět do služby !
Tak, cože odepíšem příště ? ;) :D
#124764
Prepáčtě pán velitel.
Snad mne alespoň z části omluví to, že jsem z důvodu nedostatku času dělala předletovou přípravu až během letu do Žatce, což notabene s vrtulníkem není žádná sranda. V tom zmatku jsem zaměnila bod Bravo a Charlie, takže nic nebylo tam, kdy mělo být :) Zas na druhou stranu výhoda záchranářského vrtulníku je v tom, že neumí střílet, takže škody na vlastním vybavení nejsou.