Koutek pro všechny, kdo používají tento moderní a silný nástroj.
Uživatelský avatar
By JKol
#129573
Dnes byla oficielně potvrzena P3D v4, která vyjde za týden 30.5. a bude umět toto:
  • 64-bit Application
  • Unicode Compatible
  • New User Interface Design
  • Compiler and SDK updated to Visual Studio 2015
  • Regions of updated Airport & Terrain Data
  • New 3D Rain/Snow system
  • Scripting capabilities (Scenery/Model/Material)
  • Dynamic lighting support
  • Added PDK functions to draw primitive objects
  • Updated Documentation with new SDK and samples
  • Support for loading managed dll add-ons
  • Support for local SpeedTree wind effects
Více info zde: https://www.avsim.com/forums/topic/5106 ... -structure

Co se záporů týče, musíte si ho "znovu" koupit (celkem pochopitelné) a všechny addony (zejména letadla) nebudou hned kompatibilní
Uživatelský avatar
By LupinusCor
#129574
Zlý jazykové tvrdí, že 64bit. verze nepřinese zásadní vylepšení, jak to vidíš ty Kubo?
Uživatelský avatar
By prolam
#129575
Někteří vývojáři se svěřili, že na v4 se na stejném počítači a se stejným nastavením zvedlo FPS až o 100%. To samozřejmě sice není jediným, ale je každopádně směrodatným ukazatelem, že je v4 krokem správým směrem.
Uživatelský avatar
By penickao
#129577
Krasne jsi to napsal!
[quote="Eduard Horak"]
Jediny krok spravnym smerem je prechod na X-Plane  ;D ;D
[/flame]
[/quote]
Uživatelský avatar
By kissman
#129578
4ku urcite vyzkousim, ale pokud bude stale zachovany engine a jista kompatibilita s fs, tak 64bit je pouze obalka :( takovy spis marketingovy tah... zatim FSX a az bude slusny Airbus pro XPL11 zatim vede :) i kdyz az budu finishovat na dilne A320 kokpit, tak budu hodne premyslet, na ktere platforme to urobim :)
Uživatelský avatar
By JKol
#129579
[quote="Jan Beneš"]
Zlý jazykové tvrdí, že 64bit. verze nepřinese zásadní vylepšení, jak to vidíš ty Kubo?
[/quote]

Hlavní rozdíl mezi 32bit a 64bit je v možnosti využití paměti. 32bit je limitován na 4GB a v dnešní době HD textur a velmi komplexních addonu už to nestačí, proto přechod na 64bit umožní zcela nové možnosti, neb teď jediným paměťovým omezením bude velikost tvé RAM.

Co se ixplejnu týče, podle čeho pánové soudíte?
By Araneus
#129580
[quote="Jakub Kolář"]
[quote="Jan Beneš"]
Zlý jazykové tvrdí, že 64bit. verze nepřinese zásadní vylepšení, jak to vidíš ty Kubo?
[/quote]

Co se ixplejnu týče, podle čeho pánové soudíte?
[/quote]

Soudíme podle toho, že X-Plane je nejlepčí  8)
Uživatelský avatar
By kissman
#129581
[quote="Jakub Kolář"]
Hlavní rozdíl mezi 32bit a 64bit je v možnosti využití paměti. 32bit je limitován na 4GB a v dnešní době HD textur a velmi komplexních addonu už to nestačí, proto přechod na 64bit umožní zcela nové možnosti, neb teď jediným paměťovým omezením bude velikost tvé RAM.
[/quote]
No a to je prave problem ;) engine P4 3D bude stale jen 32 bit :( obavam se... jiste to bude az po vydani. Nicmene tomu prozatim vse nasvedcuje...

Co se XPL tyce, osobne letam to, co je pro me nejlepsi... a to v ramci moznosti je po technologicke strance XPL. Prepar a FSX prave kvuli historickym strevum pokulhavaji. Bohuzel do toho musim zakomponovat i letadla, ktera chci letat, coz je ATR a A319. No a v tu chvili musim jit do FSX/P3D - takze ted litam FSX protoze ji mam davno koupenou. Jakmile bude hotova prave pripravovana slusna A320 do XPL, menim hned ;)
Naposledy upravil(a) kissman dne 25 kvě 2017, 17:51, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
By JKol
#129583
[quote="Jan Pichrt"]
[quote="Jakub Kolář"]
Hlavní rozdíl mezi 32bit a 64bit je v možnosti využití paměti. 32bit je limitován na 4GB a v dnešní době HD textur a velmi komplexních addonu už to nestačí, proto přechod na 64bit umožní zcela nové možnosti, neb teď jediným paměťovým omezením bude velikost tvé RAM.
[/quote]
No a to je prave problem ;) engine P4 3D bude stale jen 32 bit :( obavam se... jiste to bude az po vydani. Nicmene tomu prozatim vse nasvedcuje...[/quote]

Hmm a tuto informaci jsi prosím pěkně vyčetl kde? Znovu a pozorněji se prosím podívej na první příspěvek tohoto vlákna, možná se tam vyskytuje i odkaz na oficielní prohlášení ;) mimochodem je to P3D v4
Uživatelský avatar
By kissman
#129585
[quote="Jakub Kolář"]
Hmm a tuto informaci jsi prosím pěkně vyčetl kde? Znovu a pozorněji se prosím podívej na první příspěvek tohoto vlákna, možná se tam vyskytuje i odkaz na oficielní prohlášení ;) mimochodem je to P3D v4
[/quote]

Nikde - stejne tak, jako nikde neni napsano ze Prepar3D v4 je komplet prepsano do 64b. Ale je tu spousta naznaku, ze tomu tak neni... uz napr. ta oficialni zprava na foru AVsimu uvadi v prerequsites 32b knihovny. Jak jsem psal, jasno bude az po vydani a az to clovek uvidi v procesech :) Citace z webu Prepar3D "baseline update to a 64-bit" taky neni uplne presvedciva. Mno, mam vyvojarske zkusenosti s mnohem vetsimi projekty nez je Prepar3D, tak me na tom proste neco smrdi ;) vzdycky je kus jen marketingovy kec... jedno jestli Prepar3D nebo cokoli jineho.

/edit: jeste dodam, ze nechci aby to vyznelo tak, ze je to spatne... to rozhodne ne, prave naopak! Je to ta spravna cesta, kterou se Prepar ma vydat ;) lepsi to postupne rozjet, nez se na to vybodnout jako to udelal MS a Dovetail.
Naposledy upravil(a) kissman dne 26 kvě 2017, 00:10, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
By JKol
#129610
Tak jsi mě "donutil" udělat malý test, spustil jsem P3D v3 i v4 současně a u v3 svítí 32 bit, u v4 už ne ;)
Přílohy
01.JPG
01.JPG (157.58 KiB) Zobrazeno 10294 x
Uživatelský avatar
By Eda
#129611
Ta ikonka s tim odpadkovym kosem (kterej se urcite neda z ty plochy stale odstranit) me na woknech vzdycky fascinovala  ;D ;D
Uživatelský avatar
By Schindler
#129612
[quote="Eduard Horak"]
Ta ikonka s tim odpadkovym kosem (kterej se urcite neda z ty plochy stale odstranit) me na woknech vzdycky fascinovala  ;D ;D
[/quote]

Zaprvé se dá koš odstranit (a vždycky dal). Zadruhé nebuď takový, každá platforma má něco do sebe (to říkám jako uživatel používající Linux jako primární systém, Windows se žene velmi dopředu - i když chápu, že na terminál to určitě nemá). Zatřetí, JK, nějaké výrazné výkonností zlepšení?
Uživatelský avatar
By CSA075
#129613
[quote="Bedřich Schindler"]
[quote="Eduard Horak"]
[/quote]
Zatřetí, JK, nějaké výrazné výkonností zlepšení?
[/quote]
Jasne, zlepseni, JK nainstaloval 2 ruzne veci najednou  ;D
Uživatelský avatar
By JKol
#129614
Na to je ještě brzo, musí se na to nejdřív udělat kompatibilní addony, kde mě trošku naštvalo PMDG, kteří nejdříve updatovali 747 a 777, nicméně na jejich fb prohlásili, že došlo k výraznému zlepšení výkonu a že se máme  na co těšit, tak uvidíme  ;)

P3Dv4 vychází oficiálně dnes v 18 hod.
Uživatelský avatar
By kissman
#129619
[quote="Jakub Kolář"]
Tak jsi mě "donutil" udělat malý test, spustil jsem P3D v3 i v4 současně a u v3 svítí 32 bit, u v4 už ne ;)
[/quote]

i veskere jeho podprocesy (a samozrejme za letu, ne v menu)? :)
Uživatelský avatar
By kissman
#129633
Ma pravdu ten soudruh :D tak jsem to prubnul... ale uprimne musim rict, ze me to moc neoslovilo :( mozna kdybych mel addony a era pro p3d, ale mam nakoupeno vse pro FSX:SE... ale ja radeji novou A320 do XPL ;)
Uživatelský avatar
By JKol
#129741
Pokud ještě nekdo stále hledáte důvody proč přejít na V4, tady jeden je :)

Obrázek

PS: Je to graficky náročné jako sviňě, ale vypadá to úžasně :D
Uživatelský avatar
By Peli
#129788
Tak už jsem přešel z P3D v3 na v4.
Mám P3D V4 + Orbix (global, europe, vector) + PMDG 737 + 4K monitor, W10 + mega airport PRG

CPU: i7 4790 (HT on)
RAM 32GB
SSD Samsung EVO 850
Nvidia Gigabyte 970 Gaming

Menší problémy s instalací LKPR, ale nakonec vše opk, dle fóra na Aerosoftu.
Neskutečný rozdíl vevýkonu. Ale neskutečný!

V3 na stejné konfiguraci, jen s monitorem 1920x1600 - 16-24 fps v noci při přistávání, jasná obloha
V4 se 4K monitorem (pozor - opravdu je to renderované v plném rozlišení - nádhera) - 34-50 fps !!!

A graficky je to zase o kus lepší. Všude jsem četl, že je sice nárůst výkonu, ale že to není tak dramatické. U mne teda drasticky.
Jádra jsou vytížena +/- rovnoměrně (jedno furt na max, ale ostatní se snaží také téměř na max. Grafika jede tako na max. u V3 jela grafika na max 50% a ostatní jádra také na 30-80%)
Je vidět, že to grafické jádro opravdu předělali.

Samozřejmě můj vlastní HW nefunguje a musím přeprrogramovat ovládací soft. No, na to teď nemám čas. Snad v září. Tak teď moc lítat asi nebudu...

Kdo má koupené věci na P3D V3, pak asi není na co čekat (tedy po důkladné kontrole kompatibility - já čekal hlavně na PMDG).
Active SkyNext nelze použít, musí se koupit nový přímo pro P3D V4. Orbix a PMDG bez problémů (již je kompatibilní, upgrade zdarma, Aerosoft A32x je také kompatibilní), LKPR se musí postupovat dle návodu ve féru na Aerosoftu.

J.
Uživatelský avatar
By anhista
#129851
Tak mi to nedalo a asi před týdnem jsem se rozhodl že taky zkusím v4, přestože z předchozích verzí jsem nijak nadšený nebyl.. A jak to dopadlo? Fsku už nezapnu. :)

Můj počítač není žádné herní superdělo. Je to notebook, i5 5200U Broadwell, nvgt840M 2GB VRAM, 4GB RAM (jo, chtělo by to aspoň další 4GB).

Vzhledem k tomu, že oproti fsxce jsem neměl v předchozích preparech žádný znatelný nárůst výkonu, tak jsem zatím zůstával u ní. Na náročnějších letištích s PMDG, online, na osekané nastavení (simple clouds, bez autogenu) jsem měl takových 15-20FPS(20fps když byla dobrá konstelace hvězd, někdy to spadlo klidně i na 12). V P3Dv4, s daleko lepším nastavením (hdrko, stíny, detailní mraky, bez autogenu) mám kolem 23-25FPS stabilně, na vfrko s autogenem lock na 27..což je znát. :)

A teď poznámky..

Výkon a nastavení:

-Bezkonkurenčně největší FPS impact má na mém počítači "high resolution terrain textures". Předtím, než jsem si začal s nastavením hrát a zkusil odškrtnout tuhle funkci, tak jsem ani neuvažoval, že bych přešel. V NGX na defaultním letišti jsem měl asi 15FPS, po vypnutí 40. :) Přitom rozdíl v kvalitě textur není extrémně znatelný. Textury jsou dostatečně ostré a kvalitní i bez téhle funkce.
EDIT 18.2.: Po přechodu na Win10 mám dalších 5-6FPS navíc, možná je to čistou instalací, ale nemělo by být, páč to mám v totožné konfiguraci jako předtím na sedmičkách.

-2GB VRAM stačí na 1024x1024 textury, vyšší nastavení už to nepobírá. (A já chytrák se divil, proč že mi to tak stutteruje :)

-FXAA je nesnesitelné, doporučuji hned vypnout, vyhladí to tak moc, až pak nejsou přístroje k přečtení a bolí z toho oči. Jinak mám 4xMSAA a Texture Filtering na max (Anisotropic 16x) a je to pěkné, bezzubaté.

-Autogen je pořád žrout, ale to asi jinak udělat nejde. Na IFR ho vypínám.

-HDR a stíny za to v nižších nastaveních mají dopad minimální a jsou fakt sweet. :).

-Water details žerou dost. Pokud se nelétá bezpečně(nízko a pomalu) nad velkými vodními plochami, tak zbytečné.

-Velký vliv na FPS má nastavení "Dynamic reflections", zatím to mám vypnuté, nevím, co přesně to ovlivňuje, ještě si s tím budu hrát.

-A stabilita? Jako v mé fsxce po sáhodlouhém tweakování(je fakt, že pak už mi nepadala nikdy). Skóre CTD je zatím 0, tak snad to tak zůstane. :)

-Jo a Prepar netrpí mouse cursor FPS drop bugem(haleluja), takže si teď horko těžko odvykám uklízet myšku na lištu.

-Načítací doba je oproti FSce asi o půlku až tři čtvrtiny kratší..

-FPS lock nesnižuje FPS (u fsx nastavení " unlimited" přidalo okolo 4FPS), pro IFR i VFR létání mám lock na 27FPS, přes 30 to většinou stejně neleze a je to naprosto hladké, stabilní a bez stutterů.

Add-ony:

-Mega Airport Prague 1.05 po drobné úpravě (Aerosoft fórum, Mega Airport Prague - první stránka advisory thread), funguje svižně a plnohodnotně (hýbací jetwaye, docking system).

-Spousta jiných scenérek určených pro jiné verze Preparu funguje taky, například většina scenérek od T2G, naopak Aerosoftí a UK2000 moc ne.

-"Jednodušší" scenérky pro FSX/P3D jako LKTB fungují úplně normálně.

-Méně komplexní letadla většinou taky fungují. (Hlavně že tam jede PWDT Z142 a Flight Replicas Z526, yay!)

-Na počasí už vyšlo nové Active Sky. Nepoužívám, spokojím se s defaultním. (Stačí mi že mlha je vidět i seshora, ne až když do ní vletím, že mraky se při průletu nerozplynou jako ve fsx a že mají rozumné textury).

VATSIM:

-vPilot už je nějakou dobu upravený, funguje bez problému.

-Přestaly fungovat WOAI a IVAO MTL modely. :(((( Jako náhrada se dá použít SPAI. (knihovna kterou "vytvořil" nějaký týpek, chtěl za to libovolně vysoký donate, všichni byli nadšení, jenže pak se přišlo na to, že ty modely někde ukradl a jen z nich udělal knihovnu, takže to z vPilota zmizelo a "legální simpiloti" se na to dívají křivým okem, no, když tam chtějí mít jen Airbuse a CRJka... Každopádně na netu se to dá pořád najít a funguje to dobře.)

-Jako engine počasí používám FSRealWX lite, je to šikovný freeware, v nastavení je potřeba zaškrtnout "simconnect only".



To je asi vše, jestli zvažujete přechod na v4, tak na nic nečekejte, stojí to za to. :)


PS: Nechcete do fóra implementovat funkci "opravdu chcete zavřít rozepsaný příspěvek?". Když jsem to psal poprvé, tak jsem nad tím strávil asi hodinu a půl, kdy jsem v Preparu testoval různé věci, abych tady nelhal.. No a pak jsme si omylem zavřel Chrome a bylo. :)
Naposledy upravil(a) anhista dne 18 úno 2018, 01:37, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
By Pavel
#129852
Když si zavřeš chrome a ihned ho spustíš znovu, tak klávesovou zkratkou ctrl + shift + t vyvoláš poslední session včetně rozepsaných textů.

PB