VACC-CZ novinky, změny a oznámení.
Uživatelský avatar
By JAV
#119144
Aby sis, Béďo , mohl honit triko ještě viditelněji, přidej tomu určitou štábní kulturu. Čísla zarovnej zprava a mezi tisíce a stovky vlož mezeru jako oddělovač. Díky.
Uživatelský avatar
By JAV
#119146
Změny sektorizace a poskytování služeb ATC

Vážení piloti!

K Novému roku 2015 pracují Vaši ATC podle nových sektorových souborů, které zahrnují změny v reálném řízení FIR PRAHA za rok 2014. Nejpodstatnější změna spočívá v zavedení nových "supernízkých" sektorů pro IFR provoz mezi GND--FL95, které, s výjimkou TMA a MTMA řízených letišť, pokrývají celé území FIR PRAHA. Tyto 3 sektory: KARLOVY VARY, OSTRAVA a BRNO obsluhují stanoviště aprouč zmíněných 3 letišť.

V reálu se tyto sektory týkají pouze IFR provozu. Na VATSIMu, v případě, že není online Praha Information (LKAA_I_CTR, což je cca v 99.93 % času), se v těchto sektorech poskytuje i informační služba FIC VFR letům (letové informace, oblastní QNH, navigační pomoc atd.) Analogicky s dosavadní praxí se ATC OSTRAVA a BRNO vzájemně zastupují, pokud je online pouze jeden z nich. Pozor: APP BRNO ani OSTRAVA nezastupují stanici KARLOVY VARY, pokud ta je offline. Samozřejmě i nadále LKAA_CTR zaskakuje, pokud jsou aproučníci offline (LKAA_W_CTR cca v 3.4 % případů zaskakuje KARLOVY VARY).

Zároveň mají regionální aproučníci zbrusu nové kmitočty, opět podle reálu. Lepší orientaci pro to, co vás ve vzduchu čeká, získáte z přiložených mapiček.

Za lety as real as it gets a s přáním spouty šťastných vzletů a přistání v roce 2015!
Přílohy
(333.79 KiB) Staženo 235 x
Naposledy upravil(a) JAV dne 02 led 2015, 21:47, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
By Schindler
#119165
Změny na webu a změny všech map a rozpětí stání na LKPR

Na web jsem nahrál nové balíčky civilních map jak pro IFR letiště, tak pro VFR letiště. Navíc jsem na web k vojenským letištím přidal i vojenské mapy, když už má naše divize vojáky. Tyto mapy jsou označené jako vojenské, ale pro civilní letectví používejte mapy civilní.

Zároveň jsem na webu opravil špatné ATC frekvence a všechny jsem změnilpodle nového seznamu povolených frekvencí.

Navíc jsem upozornil PB na špatný wingspan letadla ve LKPR PDC WINGSPANS CHART a PB provedl důkladnou kontrolu této mapy a provedl zásadní změny v maximálních rozpětí jednotlivých stání. Všechny proto žádáme, aby si tuto mapu (LKPR PDC WINGSPANS CHART v balíčku map pro LKPR) někam vytiskli a používali ji, aby nedocházelo ke zmatkům. Platí jak pro piloty, tak hlavně pro ATC!

ATC provedou aktualizaci jejich sektorového souboru a souboru s frekvencemi pomoci Euroscope Sector File Provideru.
By Araneus
#119168
[quote="Bedřich Schindler"]
ATC provedou aktualizaci jejich sektorového souboru a souboru s frekvencemi pomoci Euroscope Sector File Provideru.
[/quote]

Wat?

Ještě jednou a pomaleji, prosím.
Uživatelský avatar
By Schindler
#121439
Změny na webu VACC-CZ

- Z webu byly staženy všechny původní scenérie a nahradila je jedna nová pro FS9 i FSX, která má již přečíslované dráhy. Scenérie pro XPlane bude nahrána snad brzy, až bude dokončena.
- Na web byly přidány nové mapy, které se vztahují k přečíslování dráhy 28/10 v LKTB na 27/09.

Vedení se takto urychleně rozhodlo, vypustilo scenérii i nové mapy a můžete je začít používat. ATC zatím nemají k dispozici upravené sektorové soubory pro ATC klienta, ale pracuje se na tom a plánované vydání je o/po Velikonocích. Klidně tedy používejte, ale buďte smířeni s tím, že budou probíhat možná menší zmatky :)
Uživatelský avatar
By JAV
#121453
[quote="Bedřich Schindler"]
Změny na webu VACC-CZ

- Z webu byly staženy všechny původní scenérie a nahradila je jedna nová pro FS9 i FSX, která má již přečíslované dráhy. Scenérie pro XPlane bude nahrána snad brzy, až bude dokončena.
- Na web byly přidány nové mapy, které se vztahují k přečíslování dráhy 28/10 v LKTB na 27/09.
[/quote]

Ještě prosím o přeznačení drah v "Souhrnných informacích" na http://www.vacc-cz.org/airports/lktb
Díky
Uživatelský avatar
By Schindler
#121512
Změny na webu VACC-CZ

Bystřejší si už možná všimli v odpoledních hodinách ...

- Na web byla nahrána nová scenérie LKTB pro X-Plane 10  s přečíslovanými drahami.
- Stránka letiště LKTB byla aktualizována.
- Taktéž jsem teď zavedl aktualizaci pro ATC balíček.

Je už docela pozdě, takže doufám, že jsem na nic nezapomněl.

Veselé Velikonoce :)
Uživatelský avatar
By Schindler
#122301
Změny na fóru VACC-CZ

Ano, překvapivě ještě žiji a přináším nepatrnou změnu. Od vedení Czech Air Force Virtual jsem dostal pokyn a vytvořil jsem zvláštní fórum Czech Air Force Virtual, které bude sdružovat další potřebná vlákna. Zatím je dostupná obecná diskuze a nové vlákno mise. Podle dalších instrukcí provedu další změny - teoreticky by mohla být tato část fóra skryta a přístupná pouze pro členy CEFv, ale nebudu předbíhat. Mluvím o tom pouze z toho důvodu, že kdyby se tak stalo, tak abyste nemysleli, že došlo ke zrušení CEFv, ba naopak, k utajení! ;)
By oupa
#122308
[quote="Bedřich Schindler"]
Změny na fóru VACC-CZ
[/quote]

+ navíc geniální řazení na fóru. CEF Virtual a pak nějaké ostatní aerolinie :)
Uživatelský avatar
By vojav
#122309
[quote="Vladislav Oupický"]
[quote="Bedřich Schindler"]
Změny na fóru VACC-CZ
[/quote]

+ navíc geniální řazení na fóru. CEF Virtual a pak nějaké ostatní aerolinie :)
[/quote]
Také mě to překvapilo....
By Araneus
#122310
Pro vysvětlení: zatím nemáme v CEFv hotový systém na prezentaci misí pilotům. Pro tyto účely používáme zatím fórum a vlastně se nám i jeví jako docela příjemné to, že v tom vláknu mohou piloti misi obratem komentovat. Fórum používáme celkem intenzivně a bohužel když jsou všechna vlákna v jedné složce, tak se míchají dohromady mise a ostatní příspěvky a začalo to být hrozně nepřehledné. Protože se v rámci jedné složky nedají vytvářet podsložky, vyřešil to Béďa tak, jak to nejlépe šlo.

Pokud by někoho napadlo, proč tedy ne separátní fórum: Separátní fórum jsme zavrhli z toho důvodu, že by na ně piloti logicky nechodili tak často jako na VACC-CZ nebo opačně, museli by chodit zbytečně na dvě fóra. Použití fóra VACC-CZ bylo předem schváleno všemi členy staffu VACC-CZ. Navíc z toho titulu, že je CEFv nikoli běžnou, ale speciální aerolinkou podléhající striktním pravidlům, je pohledem úředníků VATSIMU formálně spjata s VACC-CZ což běžné neregistrované virtuální aerolinky nejsou. I z tohoto důvodu je podle mne umístění na fóru VACC-CZ relevantní.

A popravdě vůbec by mne nenapadlo, že by se někdo snad cítil dotčen tím, jak jsou jednotlivé položky řazeny. Řazení podle mne vůbec nijak nevypovídá o důležitosti aerolinky, počtu členů či barvě jejich pleti. Předpokládám, že důvodem pro současné řazení byl formání vzhled fóra - aerolinku se separátní složkou Béďa logicky zařadil před ostatní aerolinky. Až bude Béďa zpět, tak pro klid duše členů ČSAV položky prohodíme a ještě se dohodnu s Ondrou a Michalem, jestli CEFv i zneviditelníme pro nečleny.
Uživatelský avatar
By Radizz
#122314
[quote="Petra Ondráčková"]
...a ještě se dohodnu s Ondrou a Michalem, jestli CEFv i zneviditelníme pro nečleny.
[/quote]

To prosím ne. Já (byť ze záhrobí) to velice bedlivě sleduju a dělá mi radost to sledovat. ...takhle bych se k tomu nedostal. :(
By Araneus
#122315
No, když by byla část fóra CEFv neviditelná, tak by vlastně fungovala defakto jako separátní fórum. Nikde jsem nepsala, že to tak bude. Uvidím, jak se vyjádří Ondra s Michalem. Mimochodem na fóru je spousta položek, které jsou skryté, jenom o tom Jardo prostě nevíte.
Uživatelský avatar
By Gelba
#122322
Já osobně jsem pro zachovat veřejný přístup. Zejména proto, že právě u těch misí jsou briefngy, které se snažím dělat pokud možno výukově, a proto mohou posloužit ještě někomu dalšímu, i po odletětní té či oné mise.

V nepřístupnění vidím jediný přínos v tom, že si budu moc dovolit uveřejnit jinak nepublikovatelné a interní vojenské dokumenty (což odpadne po vytvoření zaheslované části webu CEF. Druhak by se vyřešil problém ten, že zaplňujeme fórum poměrně hustně akcemi virtuální aerolinky, zatím co u ostatních VA toto probíhá interně.
Nicméně pokud toto někomu nevadí, tak potom asi pro tuto změnu nevidím důvod.
Uživatelský avatar
By Schindler
#122331
Vedení CEFV se na mě obrátilo s prosbou o založení vlastního fóra. Založil jsem tedy zvláštní fórum pro CEFV a fórum, kde dříve bylo více VA a teď tam zbylo jen ČSAV, jsem přejmenoval prostě na ostatní, když je tam zvláštní fórum pro CEFV. Nijak jsem nechtěl ČSAV odsunout na druhou linii ... Kdyby se Vláďo ČSAV zajímalo o svoje fórum, tak by třeba požádalo o změnu adresy, která je tam stále csav.cz (změnil jsem). Teď jsem se ptal PKho a takhle jsme to spolu vymysleli ... CEFV fórum je využíváno častěji a je tak trochu pod záštitou VACC-CZ, a proto jsem toto fórum posunul výše. Konec hlášení.
By oupa
#122332
Takhle je to lepsi, diky. CSAV se o svoje forum standardne zajima. Domena www.csav.cz funguje a je presmerovana na hlavni domenu, takze nebyl zadny duvod to menit. Naopak ted po tvoji uprave ten odkaz nefunguje.
Uživatelský avatar
By Pavel
#124425
Ahoj,
v balíčku LKKB map na webu vacc-cz.org přibyla mapa s číslama stání na odbavovací ploše západ v LKKB. Data odpovídají reálnému stavu, nicméně jelikož reálnou mapu nesmíme sdílet, tak jsou překreslena do fiktivní mapy pouze pro VATSIM. Tak příště ve Kbelích očekávejte přiřazení konkrétního stání řídícím, a koukejte vědět kam ject  ;)

Červeně jsou čísla stání, modře čísla hangárů.

Díky BS za nahrání.

PB
Uživatelský avatar
By Schindler
#124556
Změny ve vedení VACC-CZ

Ze všechny přihlášených byl do nové pozice ACCCZ8 (IT Asistent) vybrán Aleš Matušík. Aleš zatím správcovské přístupy nemá, ale dostane je hned s mým zaškolením. Doufám, že se díky dalšímu IT zvládne více věcí, které se teď nestíhají - ale vše má svůj čas, nesmíme Aleše vyplašit :)

Díky a buďme na něj hodní :)
#125294
Změny uspořádání vzdušného prostoru ČR
Vážení piloti, povedlo se nám implementovat změny vzdušného prostoru ČR, které vstoupily v platnost 15. října v reálu, nyní i na VATSIMu. Těch změn je poměrně hodně, nicméně většina z nich se týká jen ATC. Zde uvedu jen ty, které jsou pro piloty důležité.
  • Vznik nového TMA IX Praha - velká poklička nad stávajícími TMA, nicméně jen jen v rozsahu FL95-FL165, takže jako VFR letící pod ním ho nemusíte řešit. Jako IFR letící přes něj, nebo VFR nad FL95 se o vás postará ATC. Takže nic nového, jen se nelekejte velkého šedého sektoru zakresleného nyní ve všech mapách
  • Změna hranic zakázaných prostorů - tohle je hodně důležité pro všechny VFR piloty. Takové ty malé zakázané prostory (řádově několik NM) se různě přeuspořádaly. Platné tvary a polohy najdete v mapách na našem webu, tak je respektujte pří létání. Jedná se o drobné změny (posuny hranice o pár NM), tak pozor, ať se vám to nepoplete se starými prostory, které máte třeba ve VFR mapách.
  • A pro vojsko důležité změny pojmenování a hranic vojenských prostorů LK R/TRA/TSA. Spousta prostorů byla překlasifikována z LK R na LK TRA nebo TSA, a u některých se lehce změnily hranice. Několik prostorů zaniklo, a několik vzniklo. Při plánování vojenských letů používejte výhradně mapu Mapa prostorů z našeho webu.
Kromě toho jsme upravili (částečně v souladu s reálnou předlohou) změny v suplování regionálních APP. Nová pravidla jsou nyní taková, že:
LKKV_APP řídí jen svůj západní sektor (nově až do FL125).
LKTB_APP řídí svůj jižní sektor (nově až do FL125), a v případě nepřítomnosti LKKV_APP i jeho sektor
LKMT_APP řídí svůj severní sektor (nově až do FL125) + LKCV a LKPD prostory (v době jejich nepřítomnosti), dále pak LKTB a LKKV sektory v době jejich nepřítomnosti.

Nemusíte to až tak řešit, jen aby bylo jasno, koho volat když stojíte na zemi. Nicméně když zavoláte na špatnou frekvenci, tak si vás předáme, a o nic nejde. Příklad: stojím ve Varech a chci povolení. Podívám se, pokud je online LKKV TWR/APP, volám jej. Pokud není, podívám se, jeslti je online LKTB_APP. Pokud ani ten není, podívám se, jestli je online LKMT_APP. Pokud ani ten není, volám na LKAA_CTR. Stojím v Brně a chci povolení. Podívám se, jestli je online LKTB_TWR. Pokud není, tak LKTB_APP. Pokud není, volám LKMT_APP. Pokud ani ten není, volám LKAA_CTR. Stojím v Ostravě a chci povolení. Podívám se, jeslti je online LKMT_TWR. Pokud není, tak LKMT_APP. Pokud není, volám LKAA_CTR.

PB
Přílohy
sektorizace.PNG
sektorizace.PNG (946.44 KiB) Zobrazeno 2921 x
Naposledy upravil(a) Pavel dne 23 pro 2015, 21:36, celkem upraveno 1 x.