VACC-CZ novinky, změny a oznámení.
#126520
Web VACC-CZ

Asi v posledních 14 dnech někteří zaznamenali pomalé načítání webových stránek. Už jsem to prověřoval a není to problémem serveru, ale webu. Včera večer jsem se snažil problém najít, ale nepodařilo se. Dnes večer proto odstavím stránky a uvidím, co se dá dělat - tedy za předpokladu, že se nezabiji na horolezecké stěně a domů se vrátím v práci-schopném stavu.
#126729
Fórum VACC-CZ

Na upozornění Vládi Linka, jsem prozkoumal neodesílání upozornění na nové příspěvky. Zjistil jsem, že 29.3. Google zavedl nějaké nové bezpečnostní prvky a ve všech SMF fórech přestalo spojení s Google (Gmail) účtem pracovat. Doufám, že během zítřka přijdu na řešení tohoto problému. O nápravě budu informovat.
#126735
[quote="Bedřich Schindler"]
Fórum VACC-CZ

Na upozornění Vládi Linka, jsem prozkoumal neodesílání upozornění na nové příspěvky. Zjistil jsem, že 29.3. Google zavedl nějaké nové bezpečnostní prvky a ve všech SMF fórech přestalo spojení s Google (Gmail) účtem pracovat. Doufám, že během zítřka přijdu na řešení tohoto problému. O nápravě budu informovat.
[/quote]

Byla provedena náprava, omlouváme se za potíže :)
#127229
Postupy VACC-CZ

Ahoj,
byly změněny LKPR heliporty. Z původního počtu čtyř heliportů byly zredukovány na dva. Zároveň byly přečíslovány. Současný stav:

Heliport 1 - na pojezdové SIERRA, užívaný pouze pro VFR policii a VFR záchranku
Heliport 2 - na pojezdové PAPA, užívaný pro všechny ostatní VFR vrtulníky


Při komunikaci s ATC používejte toto značení. Ve scenérkách zatím nebyly dva původní heliporty odstraněny, toť výzva pro autory scenérek. V mapě je to označeno jako FATO, ale stále se tomu říká heliport. Aktuální mapy najdete buď na našem webu, nebo v AIPu. Jinak stále platí, že IFR vrtulníky smí vzlétat a přistávat jen na dráze.

PB
#127230
[quote="Pavel Brodský"]Jinak stále platí, že IFR vrtulníky smí vzlétat a přistávat jen na dráze.

PB
[/quote]

Náčelníku.. Tohle platí jen v LKPR? Bo na LKTB mi ve cvičení nechali odstartovat IFR vrtulník z helipadu a ještě se divili, co mi na tom přijde divnýho..
#127232
Nejsem si jist,  výcviku v LKTB nemám  8) Ale myslím, že je to všude stené - tedy že TLOF/FATO a podobné jsou VFR day only (jen v LKPR mají policajti výjimku na noc). Aby z toho mohl odstartovat IFR vrtulník, musela by tam být nějaká odletovka, nebo nějaký prostor pro vektorování - což oboje jen jen z dráhy, nikoliv z heliportu.

PB
#127394
Postupy VACC-CZ

Byly aktualizovány SID/STAR LKPR a LKVO v souladu s reálem. Došlo ke změně magnetického směru drah o 1 stupeň a díky tomu byly všechny tratě přejmenovány. Platné mapy najdete na našem webu. Ode dneška budou naši řídící přidělovat tyto tratě - je tedy žádoucí aktualizovat AIRAC a létat podle těchto platných tratí.

PB
#127398
[quote="Pavel Brodský"]
Postupy VACC-CZ

Byly aktualizovány SID/STAR LKPR a LKVO v souladu s reálem. Došlo ke změně magnetického směru drah o 1 stupeň a díky tomu byly všechny tratě přejmenovány. Platné mapy najdete na našem webu. Ode dneška budou naši řídící přidělovat tyto tratě - je tedy žádoucí aktualizovat AIRAC a létat podle těchto platných tratí.

PB
[/quote]

Proste prohodili se 1 a 2 :P
#127677
Postupy VACC-CZ

Ahoj,
v souvislosti s neustálým vývojem VATSIM software a našich postupů jsme konečně dospěli do stavu, kdy můžeme plně a věrně simulovat používání odpovídače na zemi.

Jak to v ČR platí nově:
V momentě spuštění motorů přepnout do MODE ON (MODE C...). Po celou dobu pojíždění, vzletu, letu a přistání nechat v MODE ON. Po uvolnění dráhy nechat stále v MODE ON až do zajetí na stání. V momentě vypnutí motorů přepnout do STAND-BY.


Více zde: http://forum.vacc-cz.org/http://forum2. ... 76#p127676

PB
#127949
Všechny weby VACC-CZ

Chtěl bych se omluvit za výpadky všech webů VACC-CZ, které se vyskytovaly večer z důvodu práce na serveru. Na druhou stranu vám můžu s radostí oznámit, že všechny weby VACC-CZ (tedy www.vacc-cz.org, forum.vacc-cz.org, wiki.vacc-cz.org, knihy.vacc-cz.org, dc.vacc-cz.org, ...) jsou nyní zabezpečené certifikáty a internetové adrese přechází protokol HTTPS a obrázek zeleného zámečku :) Jednou z hlavní výhod je zabezpečená šifrovaná komunikace.

PS: Ano, vždy tam ještě zelený zámeček není. Ještě je nutné provést nějaké změny v kódu, protože ne všechny odkazy ve zdrojových kódech vedou na https.
Naposledy upravil(a) Schindler dne 09 říj 2016, 00:11, celkem upraveno 1 x.
#127954
[quote="Vladimir Linek"]
Nez se zcela uneses svou dokonalosti :-) zalezi na tom, ktere prohlizece a zarizeni musis/chces podporovat. Neni problem oriznout slabsi sifry a protokoly, ale rezes si tim take cast uzivatelu/prijmu...
[/quote]

Běží nám na webech analýzy. Za poslední rok na webu a fóru bylo půl miliónu zobrazení stránek (a to nějaký čas analýzy neběžely), z toho 125 zobrazení bylo z teď nepodporovaného prohlížeče (IE6, IE8/XP - s ničím jiným problém není). Za posledního čtvrt roku je to asi 25 zobrazení. Což je pro mě v dnešní době zanedbatelné číslo i z profesního hlediska, web pro IE6 opravdu nikomu dělat nikdo nebude, pro IE8 ve většině případů taky ne, pokud to není velký masochista :)

HTTPS je potřeba pro další aplikace, které nám na serveru nově běží (o kterých teda vy nevíte), takže jsem rovnou udělal implementaci na všechny weby. Hauk.
#128234
Postupy VACC-CZ

Ahoj,
v reálném světě se zítra v ČR přechází na 8.33kHz dělení KOMUNIKAČNÍCH frekvencí. Princip je takový, že se jednotlivé frekvence budou ladit jemněji, tudíž se jich vejde víc "do pásma". Posledních několik let jsou kvůli tomu všechna nová i stará letadla vybavována novými radiostanicemi.

Na VATSIMu tato změna zatím nebude implementována z důvodu, že to FSka neumí naladit. Není to věc kterou bychom rozhodovali my ve VACC-CZ, je to globální problém. Takže tyto změny ignorujte, jedeme stále na starých frekvencích. Jedinou nevýhodu to bude mít, že reálné mapy ve kterých jsou komunikační frekvence napsány nadále nebudou sedět s frekvencemi, na kterých budou řídící online na VATSIMu. Laďte tedy podle frekvencí ve vašich vPilotech a Squawkboxech, nikoliv podle mapy.

Pouze pro informaci posílám náhled reálných frekvencí. NEpoužívat na VATSIMu.

PB
Přílohy
833.PNG
833.PNG (48.18 KiB) Zobrazeno 3053 x
#128763
Postupy VACC-CZ

V souladu s NOTAMem je ode dneška do 28. dubna uzavřna podstatná část pojezdovej J (včetně orange a blue). Taktéž jsou mimo provoz stání 15-19. Po dobu platnosti tohoto NOTAMu nebudou tato stání řídícími přidělována. Taktéž tímto žádáme piloty, aby se na těchto stáních nepřipojovali, neboť se z nich není jak dostat ven.

A vůbec: hlídejte laskavě NOTAMy letišť kam letíte. U českých letišť si NOTAMy můžete přečíst na webu v sekci Letiště a mapy - například v LKKV je zavřená spousta pojezdovek, tak ať neuvolníte dráhu do uzavřené části, nebo se nepřipojíte na zavřeném apronu.

PB
Přílohy
NOTAM2.PNG
NOTAM2.PNG (47.25 KiB) Zobrazeno 2941 x
NOTAM.PNG
NOTAM.PNG (16.79 KiB) Zobrazeno 2940 x