VACC-CZ novinky, změny a oznámení.
#129115
Postupy VACC-CZ

Ke dnešku otevíráme dosud uzavřená stání v zálivu taxiway J, stejně tak taxiway J (+ orange a blue). Takže stání opět k dispozici všechna.
Zároveň s tím měníme v souladu s AIP SUP 2/17 uzávěrku dráhy 12/30 tak, že není možné křižovat po taxiway F, ale pouze po D - takže dávejte, prosím, opravdu bacha na instrukce od GND a správně readbackujte.

PB
Přílohy
notam.PNG
notam.PNG (71.86 KiB) Zobrazeno 2231 x
#129157
[quote="Pavel Brodský"]
Ke dnešku otevíráme dosud uzavřená stání v zálivu taxiway J, stejně tak taxiway J (+ orange a blue). Takže stání opět k dispozici všechna.
[/quote]
Reálný stav zálivu tomu ještě neodpovídá, ale VATSIM NOTAM už skončil?
Foto z 2.4.2017 cca 9:50, stojánka 14
Přílohy
IMG_3840.JPG
IMG_3840.JPG (1.87 MiB) Zobrazeno 2206 x
#129160
Postupy VACC-CZ

Dnes je toho hodně, prosím čtěte:
  • Kompletní předělávka prostorů TRA a TSA dle změn. Aktuální mapy TRA a TSA (důležité především pro armádu) najdete v AIPu, případně odkazy z našeho webu
  • Změna LKPD VFR bodů a tratí (už nemají místopisné názvy, ale normální abecedu). Nové mapy budou na webu do večera, nebo jsou v reál AIPu
  • Změna tvaru výběžku LKPR CTR na jižním okraji poblíž LKTC v souladu s reálnými změnami. Aktualizujte si své navigační databáze.
  • Aktualizace NOTAMů (otevření všech uzavřených částí v LKKV, znovuuzavření pojezdovky J v LKPR, otevření rwy 03R v LKKU. Otevření taxiway J byl informační čum, díky AM za připomenutí - takže je opět mezi stáními 15 až 19 zavřená, tzn tato stání NEPOUŽÍVAT
PB
#129161
Web VACC-CZ

Dle námitek Pavla byly dnes upraveny stránky letišť. Kromě VFR letišť mají nově všechna IFR (a vojenská) letiště odkazy na reálný AIP. Aktualizace sektorových dat se tak zrychlila, že není důvod dělat vlastní balíčky map, a proto se o všechno stará nově skript. Doplňkové mapy vytvářeny námi jsou přiloženy v posledních odkazech, typicky winspan či critical charts.

Oblastní mapy a mapy VFR letišť za zaktualizují v následujících hodinách/dnech.
#129192
Tvoje homepage snad není http://lis.rlp.cz/ais_data/newscz.htm ? ? ?

Teď vážně - je to nešikovné, že tam není trigger notam odkazující na ten SUP - ale není v reálu, tak není ani u nás. Ale máme (https://www.vacc-cz.org/airports/lkpr) tam dva notamy na neprovozuschopnost ILS 12/30 z důvodu uzavření dráhy, které alespoň upozorňují, že je něco jinak  :)

PB
#129193
[quote="Pavel Brodský"]
Tvoje homepage snad není http://lis.rlp.cz/ais_data/newscz.htm ???

Teď vážně - je to nešikovné, že tam není trigger notam odkazující na ten SUP - ale není v reálu, tak není ani u nás. Ale máme (https://www.vacc-cz.org/airports/lkpr) tam dva notamy na neprovozuschopnost ILS 12/30 z důvodu uzavření dráhy, které alespoň upozorňují, že je něco jinak  :)

PB
[/quote]

Tohle je řešitelné v rámci systému pro distribuci notamů, je možné přidat vlastní fiktivní notam. Doporučuji se domluvit s naším notamářem Jindříchem.
#129376
Postupy VACC-CZ

Vážení piloti,
dnes byly, v souladu s reálnou aktualizací, aktualizovány SID a STAR v Karlových Varech. Pokud tam tedy poletíte, je nutné mít aktuální mapy (k dostání třeba zde), a aktuální AIRAC 1705 (nejedná se jen o přejmenování tratí, ale některé se i měnily, včetně vzniku nových RNAV bodů KVxxx).

Zároveň je ve Varech do konce Května NOTAMem uzavřena travnatá dráha 12/30.

PB
#129405
Web VACC-CZ

Dodatečně jsem nalinkoval VFR mapy na AIP. Tzn. i mapy VFR letišť jsou teď vždy aktuální a nejsou závislé na ruční aktualizaci. Aktualizace sektorových souborů se tak zrychlila, že není potřeba vydávat vlastní mapy opožděně.

Na stránky letišť jsem ke všem IFR letištím přidal nově TAF a VFR podmínky, u LKPR a LKMT podmínky LVP.
U VFR podmínek jsou k dispozici: VFR, SPECIAL VFR, SPECIAL VFR - HELI, HEMS nebo NO METAR
U LVP podmínek jsou k dispozici: Not used, LVP in force, CAT II/III nebo LVP in preparation

Tyto vymoženosti měli k dispozici pouze řídící, nově jsem to zpřístupnil i vám :)

[EDIT 23:43] Aktualizováno fórum a jeho Tapatalk rozšíření.
Naposledy upravil(a) Schindler dne 29 dub 2017, 23:43, celkem upraveno 1 x.
#129588
Postupy VACC-CZ

V LKPR zůstává uzavřena dráha 12/30, ale došlo k otevření pojezdové F a naopak uzavření pojezdové D. Takže křižování přes 12/30 jen a pouze po F.
Dále: v LKKU se vlivem změny magnetického kurzu přečíslovaly dráhy. Mapy platí aktuální reálné = naše. Ve scenérce to zatím není změněné, stejně tak do Euroscope to dodám v dohledné době.

PB
Naposledy upravil(a) Pavel dne 26 kvě 2017, 15:51, celkem upraveno 1 x.
#129631
Postupy VACC-CZ

V LKPR je od teď do 9. června uzavřena dráha 24 a související části pojezdovek. Provoz možný pouze na dráze 12/30. V příloze mapka. Řídící mají nakresleno v Euroscope.
V reálu není tato informace vydána jako NOTAM, ale jako AIP SUP - jeilkož jsou tyto SUP pro spoustu lidí na síti stále velká neznámá, publikuju pro VATSIM účely fiktivní NOTAM do EURoute (zobrazí se na našem webu, řídícím ve WALDO, a ve vRoute).

PB
Přílohy
LKPR_closures.PNG
LKPR_closures.PNG (72.38 KiB) Zobrazeno 1970 x
#129687
NOTAMy

Ahoj,
upozorňuji na vyjití notamů týkajících se LKCV. Letiště je (kvůli údržbě) uzavřeno až do 21. srpna. MCTR + MTMA do té doby zrušeno, vzdušný prostor degradován na třídu E + G. Vzlety a přistání na letišti nejsou povoleny. Žádná radionavigační ani komunikační zařízení nejsou k dispozici, meteorologické informace nebudou vydávány. Minimální výška pro VFR lety 150m AGL. ATC pozice LKCV_TWR, APP a P_APP nemohou být otvírány.

Detaily ZDE.

Pozor: v reálu se MCTR + MTMA neruší takto blokově, ale jsou tam nějaké krátké intervaly, kdy bude v provozu (detaily v AIP SUP 15/17). Na VATSIMu pro zjednodušení MCTR a MTMA rušíme po celou dobu v jednom kuse.

Řídícím jsem provedl zákres do Euroscope. Hranice MCTR a MTMA nebudou z technických důvodů v Euroscope vymazány, ale neplatí.

PB
Naposledy upravil(a) Pavel dne 25 čer 2017, 12:32, celkem upraveno 1 x.
#129689
NOTAMy

Ahoj,
v souvislosti s vydáním reálných NOTAMů a jejich implementací na VATSIM přináším ujasnění: na LKPR je toho opět spousta zavřeného, kvůli letním opravám.
NOTAMy ZDE. Jedná se o uzavírku rwy 12/30 pro vzlety a přistání (pojíždění a přetahy možné ve vybraném úseku), části pojezdové L, P a N. Pro lepší orientaci přikládám obrázek současného stavu. Červeně označené oblasti jsou kompletně uzavřené, žlutě označená oblast je dostupná pro pojíždění a přetahy.

Provozní postupy:
Provoz z/na apron SOUTH pojíždění po TWY R a RWY 12/30 (dále po F nebo G), vzlet/přistání pouze na rwy 06/24
Vzlety a přistání záchraných vrtulníků a policejních vrtulníků na Heliport 1 beze změny.
Vzlety a přistání "běžných" vrtulníků na Heliport 2 zakázány -> přistát na rwy 06/24 a následně pojíždět na apron SOUTH.
Průlety nad rwy 12/30 možné, minimální altitude 1700ft.

PB
Přílohy
LKPR_notams.PNG
LKPR_notams.PNG (73.84 KiB) Zobrazeno 1869 x
Naposledy upravil(a) Pavel dne 25 čer 2017, 12:29, celkem upraveno 1 x.
#129713
[quote="Pavel Brodský"]
Postupy VACC-CZ

Dále: v LKKU se vlivem změny magnetického kurzu přečíslovaly dráhy. Mapy platí aktuální reálné = naše. Ve scenérce to zatím není změněné, stejně tak do Euroscope to dodám v dohledné době.

PB
[/quote]

Novou scenérku pro FSX autor nahrál na flightsim.cz a je dostupná i z našeho webu. Tak si aktualizujte.

PB