VACC-CZ novinky, změny a oznámení.
By PBily
#108409
Vážení kamarádi, řídící a piloti i nepiloti,

po celkem vydařené akci R4Y, kterou (jak jsem předesílal) prozatím nechci opakovat (alespoň ne v takové podobě, jaká byla), jsem přemýšlel co dál s virtuálním létáním. Snem každého z nás je být pilotem dopravního letadla nebo alespoň usednout za modré obrazovky na věži ruzyňského letiště. Buďme soudní... Toto se nám asi nepovede. Proto vyhledáváme co nejlepší simulátory, které ovládáme a právě tato činnost nás naplňuje. Když jsme minulý rok s PB a RJ odjeli na celý den do Berlína na simulátor B737, vraceli jsme se plni euforie a nadšení. Již tenkrát jsme jeli okukovat simulátor, který by se nám líbilo mít blíže a za příznivějších finančních podmínek. Prostě a dobře, jeli jsme tam s tím, že bychom si chtěli B737 postavit v Liberci. Čas plynul, myšlenky zrály. Nakonec se ukázalo, že B737 má skoro každý (úmyslně přeháním) a není problém si takový stroj za zajímavější peníze pronajmout v Praze, či v Klášterci.

Kdo mě znáte osobně, víte, že rád dotahuji myšlenky do zdárných konců. Tedy tak, aby ty konce byly vždy lepší, než vlastní myšlenka. Někdy to stojí více úsilí, někdy méně a někdy se to prostě nepodaří. S myšlenkou výstavby simulátoru bojuji již dlouho a po R4Y jsem si konečně řekl, je čas.

Nebudu Vás tedy dále napínat, ale myšlenka dozrála k přestavbě vyřazeného letadla společnosti Northwest Airlines. Toto letadlo bylo vyřazeno dne 23.6.2010 s celkovým náletem 88,708 hodin a počtem 94,044 letů. Imatrikulace letadla N1332U. A nyní to nejpodstatnější. Nejedná se o B737, ale o McDonnell Douglas DC-9-31.

Protože nemám tak velký prostor na uložení celého letounu, musím se spokojit pouze s tou nejdůležitější částí. Tedy kokpitem. Ten je dnes uložen v Kanadě poblíž Toronta. S majitelem jsme si již internetově plácli a já pevně věřím, že obchod dopadne. Jeho současný majitel začal s renovací a náš tým, který ještě nemá jméno, ji dokončí. Výsledkem bude plně funkční simulátor DC-9, který nechci komerčně provozovat, ale budu rád, když bude využíván nadšenci pro virtuální létání.

Vize je prozatím následující. Kokpit bude umístěn na valníku, který bude možné zapřáhnout za auto a dovézt téměř kamkoli. Uvažuji o poměrně dlouhém podvalu, aby se tam vešel i diesel agregát, abychom nebyli závislí na zásuvce v lese. Protože se bude jednat o český unikát, mám s ním po dostavbě velké plány pro propagaci VATSIMu v TV a jiných médiích. Věřím, že pokud se můj záměr vydaří, přitáhne to mnoho diváků a já budu moci uspořádat další R4Y, která dostane tímto strojem jinou dimenzi.

Mé další myšlenky se ubírají k full motion, ale to je ještě hodně daleko. To je sen, kdežto kokpit DC-9 je již realita. Sice v Kanadě, takže to nezakřikněme, ale doufejme, že reálná.

Asi je vám jasné, že sám bych nikdy nic takového dohromady nedal. Proto bych rád postavil tým nadšenců, kteří mohou být nápomocni. Technickým ředitelem je jmenován Pavel Brodský, který jednak kokpit objevil, vnukl mi velmi šikovně myšlenku stavby jeho nejoblíbenějšího stroje a vymyslel veškeré technické detaily. Ty co ještě nevymyslel, bude muset domyslet za chodu. Zatím je to předčasné, ale až to bude v ČR (konec července 2013), tým bude třeba připravovat. Prozatím zvažte své chtíče, možnosti a znalosti. Každý nápad bude dobrý a každá ruka ještě lepší.

Věřím, že zpráva Pavla o již dostavěném simu v Praze nezastře tuto startovní pozici DC-9 a vy budete mít dnes dvojnásobnou radost.

Checet-li vidět více.... www.dc-9.eu

Petr
By PBily
#108411
Zapomněl jsem uvést jméno dalšího člena týmu. Je jím Lukáš Krasňan, který dobrovolně přijal pozici Ticket managera. Tato pozice má za úkol sehnat na druhou polovinu července (10.7. - 31.7.) 2 levné letenky na místo nakládky a zpět domů.

Luky, díky za pomoc.

Petr
Uživatelský avatar
By Michal Z.
#108412
Ahoj Petře,

Neni to tak dlouho co mi napadla stejná myšlenka :)
Uvažuju se domluvit s majitelem leteckého muzea tady ve Zruči, za kolik shání \"vraky\" letadel.
Na začátek sem chtěl začít něčím \"lehčím\" nejspíše nějakým Migem = sehnat pouze kokpit a předělat to na virtuální lítání.
Většina displejů, páček a pod. bych asi nahradil od Saiteku - vesměs ono to zas tolik budíků není.

Když čtu tady o tý realizaci tak se vážně dokopu k tomu abych tam sjel a pokecal si s tim \"fanatikem\" do letadel :D

Rozhodně bych byl pro založit Extra složku zde ve Forum na tyto doplňky typu McDonnell Douglas DC-9 a podsložky : Nápady, Elektro, IT, Hardware, Software, Realizace, Inzerce apod. rozhodně to neni dobrej nápad sypat pod jednu složku ;)


Takže Goodluck !

PS: je tajná cena toho kokpitu z ameriky ? Je nás asi víc, koho by zajímala částka kokpitu, nákladů dopravy a všeho okolo. :)
By PBily
#108413
Ahoj Michale,

s panem Tarantíkem jsem mluvil. Zajímal jsem se o možnost nákupu B737, zda nemá nějaké kontakty. Také jsem ve spojení s technickým ředitelem ČSA, které prodávají jejich staré 737. Tam to zatím (bohužel pro mě, bohudík pro ně) vypadá, že našli kupce na kompletní letadla. Ale slíbil mi, že kdyby to nedopadlo, ozve se a pokusíme se dohodnout na odkupu.

Založení složky ponechám na administrátorovi fóra, nechť sám rozhodne.

Cena tajná není, jen ji zveřejním, až to všechno dopadne (resp. jakmile to naložím do kontejneru a zaplatím). Nemyslím si, že by mě chtěl někdo přeplácet, ale nikdy nevíš ;-)

Osazení původního kokpitu budíky typu Saitek bych volil jako poslední variantu. Snaž se poohlédnout po něčem, co má budíky původní. Ty pak předělej na funkční. Není nic krásnějšího, když máš před sebou opravdu kus kovu, který létal v oblacích. Dle odhadu PB tato varianta nevyjde ani o moc dráž, než nákup Saitek budíků.

Jinak dopravu ještě nemám přesně spočítanou (pracuje na tom DHL a CS Cargo), ale počítám něco mezi 50.000 - 100.000 korunami.

Petr
Uživatelský avatar
By radarada
#108414
No teda, same dobre zpravy... zda se, ze Maj je opravdu mesic lasky... k letani :)

Panove (oba: PB i BP), za oba vase pociny: klobouk dolu a drzim palce... doufam, ze budu mit prilezitost nejak pomoct ci podporit :)

Rada

PS: Michale, samozrejme drzim palce i Tobe :)
By PBily
#108416
Pavel to popíše určitě lépe. Ale z mého pohledu nacpeš do budíku krokový elektromotůrek. Ten připojíš na nějakou sběrnici, tu do nějaké karty v PC a prográmkem to ovládáš. Ovládání napojíš přes FSUIPC se simulátorem a už to šlape. Ale když počkáš pár týdnů (měsíců), tak určitě uvidíš komplet fotodokumentaci i s popisem ;-)
Uživatelský avatar
By Pavel
#108418
Zprovoznění (stručně):
Vybrat nějakou platformu - nejlépe FSBUS nebo Opencockpits. S FSBUSem mám předchozí zkušenosti, RV si na něm postavil MCPčko - ale tady u DC9 jdu cestou Opencockpits. Od opencockpits (http://www.opencockpits.com/index.php/e ... able-cards) jde zakoupit jednotlivé desky, každá na něco - takže třeba deska na vstupy (tlačítka, vypínače,...), výstupy (LEDky, žárovky), displeje, serva (ručičkové přístroje - motorové, vário,...), krokové motory (cokoliv co se potřebuje otáčet o víc než 360° - tedy trimy, výškoměry,...). FSBUS umí to samé také, ale tentokrát vyhrává OC, protože pro něj jsou již připravené skripty na párování s Fly The Maddog. To je největší oříšek, dostat data z addonu letadla (MDčka, MIGu,...) nějak z FSky ven - a tady to za nás již jiní nadšenci vyřešili.

Obecně: Saiteku bych se obloukem vyhnul, vážně ne, děkuji. Pro stavbu něčeho méně hardcore než DC9 kde stačí třeba jen základní přístroje a není potřeba je cpát do nějakého komplikovaného addonu je zajímavou alternativou produktová řada firmy simkits (http://www.simkits.com/) což používáme ve školním simu (vedlejší vlákno tady na fóru). Problém ovšem je, že tyhle budíky jsou vlemi closed-source a nelze je jednoduše softwarově upravit - naváží se na defaultní L:vars z FSky a nikdo s tím už nehne :) Ale furt lepší, než saitek displeje. Jen ta cena není zrovna lidová.

PB
Uživatelský avatar
By Slon
#108431
[quote="PBily"]

Jinak dopravu ještě nemám přesně spočítanou (pracuje na tom DHL a CS Cargo), ale počítám něco mezi 50.000 - 100.000 korunami.

Petr[/quote]

Mohl bys mi prosím tě napsat přibližné rozměry a váhu ? Zkusil bych se v práci zeptat (DHL), zda se má zaměstnanecká sleva vztahuje i na něco takového.
Uživatelský avatar
By Alfista164
#108481
[quote="Slon"][quote="PBily"]

Jinak dopravu ještě nemám přesně spočítanou (pracuje na tom DHL a CS Cargo), ale počítám něco mezi 50.000 - 100.000 korunami.

Petr[/quote]

Mohl bys mi prosím tě napsat přibližné rozměry a váhu ? Zkusil bych se v práci zeptat (DHL), zda se má zaměstnanecká sleva vztahuje i na něco takového.[/quote]

Vztahovat by se měla.. U mě vedle na patře sedí námořníci.. Tak se taky zkusim pozeptat.. ;) Pak dam vědět.

Držim palce!!
Uživatelský avatar
By Radizz
#108705
Nejedná se o tento kus? :)

Air Force One může mít, kdo dá víc. Naposledy v něm letěl Bill Clinton

Letoun typu McDonnell Douglas DC-9 byl součástí letky amerického prezidenta od února 1975 až do září 2005. Údajně v něm létal už Gerald Ford, Jimmy Carter, Ronald Reagan, George Bush starší a Bill Clinton. Sloužil i za George Bushe mladšího.

http://zpravy.idnes.cz/usa-drazi-air-fo ... anicni_ipl


Kluci, moc Vám fandím!
By PBily
#109276
Vážení přátelé,

omlouvám se za to, že nezvládám sledovat místní fórum, ale věřím, že jsem o podstatných věcech informován :)

Na oplátku si dovolím přinést jednu zásadní informaci.

Kokpit DC-9 byl včera v odpoledních hodinách, po dlouhém a velmi úmorném vyjednávání s právníky za zády, vypití několika litrů dobrého vína, abych umírnil stres a rozčilení, zdárně naložen do kontejneru a zaplacen.

Na předchozí dotaz ohledně ceny jsem slíbil odpovědět, až bude můj. Tímto dne již je, byť ho nemám u sebe.

Za kokpit jsem zaplatil 11 000 USD. K tomu cca 1/2 za dopravu a druhou větší polovinu zaplatím za vozík.

V mezidobí jsem obdržel další fotografie. Ty jsou ke shlédnutí zde:

https://plus.google.com/photos/11326416 ... 3eGhxaagNw

Během víkendu, či začátkem příštího týdne obdržím fotografie z nakládky, které zveřejním.

Večer si na naší DC-9 připijte nějakým dobrým mokem a Těšte se, až technický ředitel projektu DC-9 (PB) o prázdninách mákne a po prázdninách udělá prezentaci toho, co již bude hotové.

Petr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7