VACC-CZ novinky, změny a oznámení.
Uživatelský avatar
By anhista
#109682
Tak tohle je jedním slovem extramegaparádní! Ten pocit že mi téměř za domem roste světový unikát.. ten je skvělý. :) Dříve jsem měl k této zelené barvě v kokpitu odpor protože mi připomínala stará ruská letadla, která moc nemusím... teď ale měním názor a věřím že to bude naprostá paráda. Za český VATSIM mluvit nemůžu.. tak chci poděkovat alespoň za sebe Pavlovi, Jindrovi a především Petrovi, že do toho věnují svůj volný čas i finanční prostředky. Přeji hodně zdaru a trpělivosti. :)
By PBily
#109700
Ahoj všem,

jak jste si na webu mohli všimnout máme zde první krůček. Pavel nám poslal fotografii prosvětleného rádia. Radost se na to podívat. I já Vám dám malý update, který se objeví i na webu.

Dnes jsem pozval kamarády, kteří jsou velmi šikovní, zruční a mají doma potřebné nástroje jako soustruh a podobně. Stylově se nepřijeli podívat, ale přiletěli na liberecké letiště svým UL značky Echo. Když šlo letadlo do šrotu a případného prodeje, měli technici za úkol poničit co se dá, aby se nedalo prodat na náhradní díly, či znovu zprovoznit. Proto si kdosi vzal do ruky rozbrusku a každá tyčka, která mu byla po ruce šla napůl. Naštěstí nebyl dotyčný extra aktivní a nějaká táhla nám nechal neporušená. Stalo se však to, že díky těmto zásahům byla porušena konstrukce (kokpit se uprostřed mírně prohýbá a proto např. nejdou posouvat sedačky) a zároveň nefungovaly pedály, protože celé mechanické soustrojí (které je opravdu velmi mechanický oříšek) zcela dobře nefungovalo. Inu protože nemáme času nazbyt slovo dalo slovo a než jsem stihl odvézt kamarády zpět na letiště kokpit už cestoval to mladoboleslavské R10 směrem ku Praze. Nyní se na něm bude vyšívat několik týdnů. Bude vytvořena nová konstrukce, ke které se celý kokpit přichytí, budou opraveny pedály, aby jejich funkčnost byla opět 100% (včetně posuvu na délku nohou) a také budou opraveny berany, které mají přestřihaná táhla a pro pohyb křidélek nejsou synchronní.

Zítra vezu Jindrovi domů další várku budíků a věřím, že i on přijde brzy s dalším updatem.

Petr
By PBily
#109735
Ahoj,

jak jsem již psal, kokpit byl převezen do rukou zámečníků, kteří se pustili do práce. Převoz kokpitu byl odhalen tajným špionem a jsem rád, že jste se opět mohli přesvědčit, že nic neskrýváme. Pavel přidal na web další fotografie. Kokpit byl umístěn na lešení a vyzvednut do výše. Byla zanýtována zadní část podlahy, která byla úmyslně prořezána. Díky tomu se kokpit zpevnil a začaly fungovat pojezdy sedaček. Dále se opravila táhla na nožním řízení, které se zdá být funkční, ale 100% bude ve chvíli, kdy se přidělá ke konstrukci, na které bude kokpit celý ležet (stát). V pátek jedeme s Jindrou rozdat další práce a podívat se na aktuální stav. Zámečnické práce by měly být u konce do 4.9.2013, kdy by měl být kokpit převezen zpět na sever Čech.

Rád bych naší DC-9 vybral nějaké pěkné jméno, které by mohla nést. Nápady jsou vítány a doufám, že najdeme něco tak krásného, jako Runway4You.

Dobrou noc

Petr
Uživatelský avatar
By Jindra
#109736
Sněženka by se mohla jmenovat, holka ušatá. Hlavně je Bílá a sněženka taky :)
Připojuju sice nekvalitní, ale první video prvního 100% funkčního přístroje připojeného k addonu Coolsky DC-9: nr. 1 engine EGT gauge. Různé skoky a poskoky, vlnění apod jsou dány vlastnostmi toho přístroje, je krmen 100% korektní voltáží. Takle prostě reálné přístroje ze 60-tých let fungují :) Není v tom žádný stepper, nic, ten přístroj prostě jen měří napětí, které mu z FSX posílám. Ještě jednou, kvalita fakt poor, ale tohle se musí natočit, je to takový minipřelom v našem snažení (které netrvá ještě ani týden) Enjoy.
http://www.youtube.com/watch?v=UM0DQmnW ... e=youtu.be
By PBily
#109737
Jindro, to není průlom v našem snažení, ale v našem sněžení, když už je to bílá Sněženka. Jsi génius! Nádhera, díky za video.
By xmaker
#109741
Musím říct že Planes.cz má opravdu agenty všude, ale ty komentáře nemají chybu \"Je to fake či není? Pokud ne, tak nutno poznamenat, že si lidi vozeji na chaty divné věci \" . :-D A to jméno je úžasný :-)
Uživatelský avatar
By Libor Janda
#109747
Velmi Vám držím palce a obdivuji Vás. Nechť všechny drátky,šroubky zapadají a systémy vinou chyb v Matrixu nepadají :-)

Jestli ještě hledáte jméno pro DC-9, mám tedy jeden návrh:

SIMONA
SIM On Nice Aicraft

(anglicky moc nevládnu,tak nevím zda-li je to dobře)
Uživatelský avatar
By Pavel
#109772
Na webu jsme udělali novou sekci Documents kde jsou umístěny naskenované originální dokumenty, které byly přiloženy u našeho kokpitu.

PB
By PBily
#109778
Ahoj kamarádi,

včera jsme se s Jindrou vrátili z obhlídky DC-9 a musím říci, že jsme byli mile překvapeni. Kokpit by po bocích zarovnán, neboť jeho odříznutí nebylo zcela profi. Je k němu přišroubovaná část konstrukce, která se bude tento týden dodělávat. Výsledná barva bude stříbrná (toho podstavce). Viz. fotografie na webu www.dc-9.eu.Jeho účel je zpevnění a zejména možnost pohodlně kokpit nadzvednout ještěrkou v případě potřeby. Já jsem mezitím začal dojednávat nástavbu na vozík. Plán je nyní takový, že boční stěna vozíku (zadní kokpitu) a střecha budou neodnímatelné panely a další 3 boční strany (špička a boky) se nechají odmontovat s tím, že zůstane jen konstrukce. Ve střeše bude instalována klimatizace, která bude celý kokpit temperovat v zimě a chladit v létě, či za provozu.

Naši milí zámečníci mají na tento týden naplánováno:

- dodělání podstavce a natření
- přidělání pedálů s tím, že ty budou plně funkční
- oprava beranů tak, aby byly synchronně otáčeny při výchylce křidélek
- příprava na montáž motorů pro ovládání beranů

Jindra tam příští víkend pojede a začne pomalinku tahat veškerá lanka směrem dozadu do části, kam se později přidělají snímače. Jedna radostná zpráva je, že Jindra objevil na beranech (konkrétně na pohyb výškovkou) originál potenciometr, který použijeme jako snímač do SIMu. Kdo se může pochlubit, že jeho berany jsou snímány originál potenciometrem z DC-9 ? :-D

Narazili jsme na malý problém, který dávám k diskuzi. Výškoměry jsou v DC-9 řešeny jako klasické tlakoměry (tedy stejně jako na malých letadlech). Protože chceme zachovat autenticitu, rádi bychom jejich původní způsob měření ponechali (přijde nám škoda do nich montovat motorky). Tím vyvstává otázka jak zajistit regulaci podtlaku vzduchu, který bychom pouštěli do budíku (budíků). Pokud někdo máte zkušenost s nějakým velmi přesným regulátorem podtlaku, budu rád za každou radu. Prozatím je myšlenka taková, že bude nádoba s podtlakem (0,2 bar). Ta bude připojena na elektrický regulátor a výstup z regulátoru bude požadovaný tlak (podtlak). Ten bude následně připojen k výškoměru.

Podtlak v první nádobě není problém zajistit, ale problém je v tom přesném elektrickém regulátoru. Máte nějaké nápady? Sem s nimi.

Ahoj

Petr
Uživatelský avatar
By Lapak
#109781
Jeden úplně silly nápad do brainstormingu: co si výpomoci dynamickým (pod)tlakem? Místo udržování nějakého stálého podtlaku na tu trubici přidělat nějaký ventilátor, který bude foukat směrem od toho výškoměru a tím by tam při konstantních otáčkách měl udržovat konstantní podtlak. Výhodu vidím v tom, že nastavit a udržet nějaké otáčky ventilátoru asi půjde docela jednoduše a snad i přesně. Jen netuším, jak velký podtlak se tímto způsobem dá dosáhnout, jestli by to stačilo...
By PBily
#109782
Ahoj Kubo, to by musel být hooodně velký ventilátor, aby Ti vytáhl z té trubice -80kPa :-D

Každopádně díky za nápad, cesta tudy však určitě nepovede.

Petr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7