VACC-CZ novinky, změny a oznámení.
#127676
Ahoj,
v souvislosti s neustálým vývojem VATSIM software a našich postupů jsme konečně dospěli do stavu, kdy můžeme plně a věrně simulovat používání odpovídače na zemi.

Jak to v ČR platilo doposud:
Na zemi odpovídač stále v módu STAND-BY. V momentě vstupu na aktivní dráhu přepnout do MODE ON (MODE C...), a v tomto režimu nechat po celý let. Po přistání po uvolnění dráhy přepnout do módu STAND-BY.


Jak to v ČR platí nově:
V momentě spuštění motorů přepnout do MODE ON (MODE C...). Po celou dobu pojíždění, vzletu, letu a přistání nechat v MODE ON. Po uvolnění dráhy nechat stále v MODE ON až do zajetí na stání. V momentě vypnutí motorů přepnout do STAND-BY.


Jak je to v zahraničí záleží na konkrétním VACC. Pokud to ale budete praktikovat tak jako nově u nás i v zahraničí, nejspíš nic nezkazíte - maximálně tam, kde ještě jedou "po starém" vás požádají o "squawk stand-by".

Důvod změny je simulace systému A-SMGCS (pojezdový/pozemní radar), kterou používáme. V reálu je tento systém na LKPR nainstalován a funguje jako každý jiný sekundární radar - aby věděl co je to za letadlo, musí to letadlo něco vysílat - tedy mít zapnutý odpovídač. Když letadlo nemá zapnutý odpovídač, zobrazí ho radar jen jako tečku. Jelikož nám kolegové z francouzského VATSIMu tento systém perfektně naprogramovali pro Euroscope (protože v LFPG jej v reálu také využívají), snažíme se postupovat podle toho i na VATSIMu. Z toho tedy plyne, že na "novém" používání odpovídačů záleží především v LKPR. Na regionálních letištích to je technicky víceméně jedno, ale doporučuji to dělat všude stejně, protože i ve virtuální LKMT budeme tento pojezdový radar po vzoru reálné LKMT brzo zavádět.

PB
Naposledy upravil(a) Pavel dne 08 zář 2016, 16:52, celkem upraveno 1 x.
#129322
My to nikomu v zahraničí nemůžeme nutit. Navíc netvrdím, že se to zdaleka všude používá v reálu. Nejlepší je, podívat se do reál AIPu (jeppesenu, LIDO, cokoliv používáte) a tam někde v textové části to je u většiny letišť (kde se vyžaduje Mode ON až na stání) popsané. A pokud to u reálného letiště je a na VATSIMu ne, tak jim leda zkusit doporučit, aby to implementovali. Ale k tomu nás jako VACC-CZ nepotřebujou, to je jejich věc si to správně nastavit v Euroscope.

PB