VACC-CZ novinky, změny a oznámení.
By Araneus
#131373
Ahoj všem,

po domluvě se staffem jsme se dohodli, že v rámci projektu znovuoživení provozu v české divizi VATSIMu zkusíme 18. 4. udělat COD pro začátečníky. Registrovaných lidí na VATSIMu máme totiž během roku spoustu, ale lítá z nich málokdo. Takže nás napadlo, že by mohlo pomoci, kdyby si takový začátečník mohl před letem probrat na TS nejasnosti s mentorem a pak by zkusil nějaký let online s tím, že by řídící byli ještě trpělivější než obvykle a že by to byl zkrátka takový COD, kde by se třeba i po frekvenci poladily případné nejasnosti. A vědomí toho, že na frekvenci jsou v tu samou dobu i další úplní začátečníci by mohlo motivovat lidi k tomu to online lítání zkusit. Zkusíme oslovit co nejvíce lidí, co se v poslední době registrovali na fórum.

A můj dotaz zní: je někdo z místních zkušenějších pilotů ochotný strávit 18. 4. na TS řekněme 1-3 hodiny (cca někdy mezi 19-22 LOC, přičemž vlastní COD bude 20-22 LOC) a pomoci zodpovídat všelijaké dotazy pilotů? Netřeba zbytečné skromnosti, mentorem může být kdokoli, kdo je schopen zaletět online let s řídícím. Mentor se může též specializovat - na komunikaci s řídícími, na ovládání nějakého druhu letadla, na typ simulátoru...

Pokud byste měli čas a chuť, tak prosím pište sem do vlákna. Zatím mi účast potvrdil PB. Potřebovali bychom aspoň ještě dva lidi, ale klidně i víc.

Předem díky. Mohla by to být podle mého názoru zajímavá akce, anebo to bude totální fail, těžko říct.
By Araneus
#131379
[quote="Ondřej Pěnička"]
Ahoj,
18.4. na mně nevyšla žádná pozice na řízení, takže se můžu věnovat mentorování. Rád nabídnu svoji pomoc.
[/quote]

Príma.
By TomasJanovsky
#131466
Ahoj,
kdyby bylo třeba, taky bych rád pomohl. Nevím sice, zda bych se po 300 hodinách označil za zkušeného pilota, ale online let s řízením zaletět dokážu.  ;D
Jinak z letadel mám PMDG 737 a 777. S tím bych taky zvládl poradit.
By Araneus
#131479
[quote="Jan Beneš"]
Čau Péťo, když to vyjde, rád pomůžu připomeň se mi prosím ještě 18., beěhem dne :)
[/quote]

Ahoj, no tak to jsem zvědavá, jestli si na to vzpomenu :) Každopádně zatím se mi ozvali 4 piloti, třeba ještě nějací přibudou, takže mentoři určitě práci mít budou.
By Araneus
#131481
Tak klidně se k tomu může vyjádřit i někdo jiný, ale já bych to viděla tak, že pokud budeme mít jednoho člověka volného (tj. mentoři nebudou zasekaní čekající frontou piloů, což při současném počtu nahlášených účastníků nepředpokládám), tak si sedne do "Defaultu". Zde bude piloty vítat a odesílat k mentorům. A jinak v "Room" 1-4 by mohli být jednotliví mentoři.
By TomasJanovsky
#131503
Ahoj, ještě bych měl pár otázek.
Kdyby se v Ostravě používala dráha 04 a v Brně 09, který nemají ILS, budou piloti dostávat RNAV nebo VOR přiblížení?

A co se mentorů týče, je nějaký plán, kdo bude v jaký místnosti a podobně? Nebo se to všechno řeší až operativně?
Uživatelský avatar
By JKol
#131506
[quote="Tomáš Janovský"]
Ahoj, ještě bych měl pár otázek.
Kdyby se v Ostravě používala dráha 04 a v Brně 09, který nemají ILS, budou piloti dostávat RNAV nebo VOR přiblížení?
[/quote]
V případě Boeingu bych je nechal letět libovolný IAN, u Airbusu RNAV přes FPV

Jinak nejspíš nebudu mít co dělat, tak budu na TS někde k zastižení, kdyby něco  ;)
Uživatelský avatar
By Čondra
#131507
[quote="Tomáš Janovský"]
Ahoj, ještě bych měl pár otázek.
Kdyby se v Ostravě používala dráha 04 a v Brně 09, který nemají ILS, budou piloti dostávat RNAV nebo VOR přiblížení?

A co se mentorů týče, je nějaký plán, kdo bude v jaký místnosti a podobně? Nebo se to všechno řeší až operativně?
[/quote]

A nedala by se zítra prostě natvrdo na těchto letištích dát dráha v používání prostě ta s ILS?

OK
By TomasJanovsky
#131508
Právě... dokážu si živě představit, jak bych na tom byl já, když bych při prvním letu na vatsimu dostal něco jinýho než ILS. Vlastně jsem měl štěstí, že se tenkrát náhodou v Brně používala 27. Já ani nevěděl, že to z druhý strany nemá ILS.  ::) :D
Nebo případně nováčky nějak předem upozornit, co je čeká, aby se pak tolik nestresovali. Nějakej briefingovej dokument jako bývá při CTP, kde by se napsalo, co můžou čekat, ale asi nemá smysl připravovat, při předpokládané účasti 4 lidí, co?  ;D
By bulik4lg
#131509
Zítra budu na oblasti. Pokud nebude foukat nějaký význačný vítr, tak nemám problém s tím, aby v LKTB a LKMT byla ILS dráha v užívání.  ;)
Uživatelský avatar
By JKol
#131511
[quote="Ondřej Kurc"]
[quote="Tomáš Janovský"]
Ahoj, ještě bych měl pár otázek.
Kdyby se v Ostravě používala dráha 04 a v Brně 09, který nemají ILS, budou piloti dostávat RNAV nebo VOR přiblížení?

A co se mentorů týče, je nějaký plán, kdo bude v jaký místnosti a podobně? Nebo se to všechno řeší až operativně?
[/quote]

A nedala by se zítra prostě natvrdo na těchto letištích dát dráha v používání prostě ta s ILS?

OK
[/quote]

A jakou indikaci v kokpitu má IAN?  ;)
Samozřejmě, že preferované budou ILS dráhy, nicméně byla otázka co by se lítalo, kdyby nebyl ILS.
Uživatelský avatar
By Čondra
#131512
[quote="Jakub Kolář"]
[quote="Ondřej Kurc"]
[quote="Tomáš Janovský"]
Ahoj, ještě bych měl pár otázek.
Kdyby se v Ostravě používala dráha 04 a v Brně 09, který nemají ILS, budou piloti dostávat RNAV nebo VOR přiblížení?

A co se mentorů týče, je nějaký plán, kdo bude v jaký místnosti a podobně? Nebo se to všechno řeší až operativně?
[/quote]

A nedala by se zítra prostě natvrdo na těchto letištích dát dráha v používání prostě ta s ILS?

OK
[/quote]

A jakou indikaci v kokpitu má IAN?  ;)
Samozřejmě, že preferované budou ILS dráhy, nicméně byla otázka co by se lítalo, kdyby nebyl ILS.
[/quote]

GNSS - Nejpřesnější z nepřesných
Uživatelský avatar
By penickao
#131516
Omlouvam se ale jsem jeste v Hamburku, mel bych priletet nekdy kolem osme, uvidim jak to budu stihat tak se pak kdyztak pridam kdyz bude nekde potreba pomoci nebo vystridat...
By Araneus
#131517
S dráhama na reginech je to v reálu tak, že se při dané QFU využívá flexibilně i dráha protilehlá (pro IFR provoz), pokud je to výhodné. Předpokládám, že v LKTB ani v LKMT nebude overload a tudíž, i kdyby byly v užívání 04/09, tak že tu 22/27 může na požádání dostat.

Jinak co se týče uspořádání na TS, tak prostě do každé místnosti půjde jeden mentor. Uvidíme, kolik mentorů nakonec bude. Já dorazím na těch 19:00 LOC a domluvím se s nimi, jak se rozmístí a jaké si dají popisky k místnostem.
Naposledy upravil(a) Araneus dne 18 dub 2018, 14:38, celkem upraveno 1 x.
By vili69
#131521
pls help  :'(
nedokážu se připojit  k ts3.vacc-cz.org z důvodu problému s certifikátem ve Win10 a asi to v dohledné době nerozjedu. Není nějaká alternativa, třeba přímo v aplikaci TS3 v seznamu serverů (server list)?
Díky.
Uživatelský avatar
By Pavel
#131522
Ahoj,
a spustit jako správce nepomůže? Případně vypnout řízení uživatelských účtů (UAC), restartovat PC a zkusit znovu?

PB
By Araneus
#131526
Dekuju všem mentorům, kteří této akci věnovali svůj čas. Na akci se dostavili celí 3 piloti, což není celkem mnoho. Zevrubný debrief akce provedeme v hospodě.
Uživatelský avatar
By prolam
#131528
3? Já napočítal 5... OKVIL, OKMIL, TVS902P, KLM107 a CSA7582...

Celkem to dalo 23 pohybů, z toho 16 po 21. hodině + 2 pohyby Vodo. A nevím, jak vy, ale já si to dnes docela užil.
Na věžce žádný overload, ale vcelku plynulý příjemný provoz.

Rád bych poděkoval mentorům, kteří se dostavili a hlavně pogratuloval našim dnešním začátečníkům, kteří všichni do jednoho
z pohledu Ruzyňského věžníka rozhodně vykročili správnou nohou do světa VATSIMu a budu se na Vás moc těšit někdy příště
na frekvenci. A abych nezapomněl, sice už příště nebudeme mít mentory na TeamSpeaku, ale za radarovými obrazovkami budou
i dále velmi příjemní a schopní řídící s výslovnými instrukcemi podat začátečníkům pomocnou ruku. Pokud máte jakékoli otázky, nebojte
se napsat zde do fóra a určitě Vám někdo ze zkušenějších jedinců pomůže a poradí.

Díky všem a dobrou noc.
Uživatelský avatar
By LupinusCor
#131536
Péťo, Prokope,,, proč nebudou příště mentoři? Není to škoda? Mě osobně se tahle myšlenka nadchla a myslím, že i pro nově příchozí, kteří nás včera navštívili byla podpora mentorů velkým přínosem... 8)