Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#128397
[img width=700]https://www.vacc-cz.org/images/Prague-P ... 2-2016.jpg[/img]

VACC-CZ a vACC SK srdečně zve všechny piloty na tradiční vánoční let z Prahy do Tater a/nebo zpět, který se bude konat 20. prosince od 19 do 22 hodin místního času. Pamětníci si možná vzpomenou, že svého času se jednalo o historický event, kdy byla v provozu dráha 04/22 a létalo se stroji typu DC-3 nebo DC-9. Vzhledem k tomu, že ne každý pilot je s historickými stroji kamarád, bude k dispozici pro vzlet i přistání jak standardní dráha dle reálného ATISu, tak i alternativní "historická" (a pro účely tohoto eventu dočasně otevřená) dráha 04/22. Vítané jsou IFR RNAV i NON-RNAV lety, stejně jako VFR lety.
Přileťte si užít tento neobvyklý předvánoční event.


Mapy, scenérie a NOTAMy:

Prague (LKPR)

Poprad (LZTT)


Doporučené trasy:

LKPR-LZTT:
VOZ P27 BODAL L726 HLV P27 LIPMU

LZTT-LKPR:
LIPMU P27 BODAL L726 VLM


Historické mapy:

Mapa LKAA z roku 1979

Mapa LKAA z roku 2012 (trať W32, poslední NON-RNAV trať)


VACC-CZ and VACC-SK is pleased to invite you to the traditional Christmas Shuttle between beautiful Czech capital Prague (LKPR) and Slovak mountain airport at Poprad-Tatry (LZTT). The event will take place on December 20th between 18 and 21 UTC. However, beside standard runway in use (06/24 or 12/30 which will be chosen standardly in accordance with real ATIS), we offer something more during this event: Oldschool pilots can enjoy the event by flying their favorite aircraft from temporarily re-opened historical runway 04/22 (which is nowadays used for taxiing and parking of aircraft only). All IFR (RNAV as well as NON-RNAV) and VFR flights are kindly welcome.

Charts and airport info:

Prague (LKPR)

Poprad (LZTT)

Suggested routes:

LKPR-LZTT:
VOZ P27 BODAL L726 HLV P27 LIPMU

LZTT-LKPR:
LIPMU P27 BODAL L726 VLM
Naposledy upravil(a) Araneus dne 16 pro 2016, 19:08, celkem upraveno 1 x.
#128402
Mozno troche mimo temy ale neviem kde inde sa pitat, sry ale neni mi uplne zrejmi postup z mapy. LIMPU 1A konci na PPD ale co potom? Pochopil som to tak ze tocim 087 a na FAF potom 133 a pristrojovou zatackou ci jak sa to vola (proste slzickou) na 270? Je to spravne?
#128403
Prakticky ano.
Jenom těch 087 není "zatočit na 087", ale je to "zalétnout radiálu 087 outbound PPD".
Také jsem z mapy nevyčetla, jak dlouho nebo jak daleko se má letět ten outbound leg "slzičky" (133°) (normálně to bývá definováno buď dobou letu nebo pomocí DME přímo v mapě). Já bych to letěla (podle úhlu v jakém se to má zalétnout) cca 1-1,5 minuty. Podle mne pokud to bude s velkým letadlem, které poletí těch povolených 210 kts, tak za minutu uletí cca 3.5 NM, což je plus minus ta správná vzdálenost pro započetí zatáčky pro inbound leg (vzhledem k tomu, že IF je ve vzdálenosti 9,9 DME PPD).
A netočila bych rovnou na 270, protože pokud bude foukat hodně ze severu, tak tě to může snést na jih a v okamžiku, kdy budeš dotočen na 270 se ti může stát, že skončíš nalevo od lokalizéru paralelně s ním. Já bych kapku ukončila na kurzu 300° a na tomto kurzu setrvala, až do usazení v lokalizéru. 

Ale třeba přijde někdo povolanější a poradí lépe.
Naposledy upravil(a) Araneus dne 16 pro 2016, 16:01, celkem upraveno 1 x.
#128405
Kdybych byl línej to zalítnout podle přístrojů, asi bych si do FMC nadatlil tyto body..:
1) (ten) Radial 087 PPD 4,9DME (FAF)
2) R 107 PPD 10DME
3) R 088 PPD 10DME
4) R 087 PPD 4,9 DME
a pak už ILS

Bylo by to hodně od oka, ale myslím si, že by to mohlo stačit. Navíc si troufám tvrdit, že řídící bude spíš mašiny vektorovat, než je nechá lítat "kapky"..;)
#128406
[quote="Jakub Hostacny"]
Mozno troche mimo temy ale neviem kde inde sa pitat, sry ale neni mi uplne zrejmi postup z mapy. LIMPU 1A konci na PPD ale co potom? Pochopil som to tak ze tocim 087 a na FAF potom 133 a pristrojovou zatackou ci jak sa to vola (proste slzickou) na 270? Je to spravne?
[/quote]

Asi jsi měl na mysli LIPMU 2A a jestli lítáš s nějakým novějším strojem jako 737 NG, tak v FMC stačí vybrat příletovku, pak approach, v tomhle případě to je ILS 27 a ještě musíš zakliknout transition PPD, to by ti mělo doplnit všechny body. U Airbusu to funguje stejně akorát místo transition se to u busů nazývá Approach Via PPD.
#128407
Aha VACC SK asi este neaktualizoval mapy na ich mapach vidim 1A kdez to oficialnom AIP aj mapach od navigraphu vidim 2A. A uz som skusil RNAV som to zaletel ale aj tak celkom rad rozumiem tomu "co to leti" aj ked to leti same
Naposledy upravil(a) Hosak dne 16 pro 2016, 15:45, celkem upraveno 1 x.
#128429
V X-Planu v aktuální verzi scenérky LKPR parkují na RWY 04/22 letadla. Je tu nějaký X-Planista, který by chtěl z té dráhy letět? Můžu ty letadla vymazat a scenérku někam nahrát ke stažení. Mám ale málo času a nechce se mi to dělat zbytečně. Pište případně sem do vlákna. Pokud se nikdo neozve, nechám to tak, jak to je.
#128430
Ahojte vsetci,

ak mozem odpovedat Jakubovi na otazku ohladom ARR LZTT, ak ma pilot po PPD povolene ILS priblizenie, postupuje podla daneho chartu. Doby letu na tracku 133 st. boli stanovene standardne podla CAT - A,B - 1min a C,D - 1min 15sec. V pripade ze nie je povolene ILS, pokracuje pilot do vyckavacieho obrazca po PPD podla stanovenej radialy vyznacenej na mape a prislusnej vzdialenosti podla DME.
#128433
Dik moc za odpoved, no nakonies letiet som sa neodhodlal iba som observoval a celkom som si to uzil. (Ano ten VFR vrftulnik zachrannej sluzby posadeny v batizovskej doline s krasnym vyhladom na LZTT som bol ja)
Naposledy upravil(a) Hosak dne 21 pro 2016, 11:11, celkem upraveno 1 x.