[quote="Čondra87"]...některých státech to i požadujou (tuším Island)[/quote]
V reálu vyplňování STARů/SIDů požadují třeba v Německu, Rumunsku, Chorvatsku nebo na Slovinsku (často se píší i ve FPL do/z Ruska).
[quote="Pavel"]Samozřejmě v případě stepclimbu apod je to normální a v pořádku, mluvim jen o informaci na začátku tratě. Problém je v tom, že vatsim nemá shodný formulář s FPL jako icao, takže se to v něčem lehce liší (taky tady nemáme kolonky na záchrané vybavení na palube, například).
Obecně to pro mě jsou detaily, ty SIDy a STARy ve trati mě žerou víc.[/quote]
Mě osobně zase trochu žere fakt, že řídící změny výšek ve FPL neberou často vůbec v úvahu. Typicky při odletu přes VENOX Y621 DEKOV, kde tento úsek tratě je v low airspace a stoupání nad FL240 lze při IFR letu plánovat až za DEKOVem - ve FPL tím pádem mám jako výšku a rychlost vyplněné údaje pro FL240 a dále něco jako "DEKOV/N0420F370 Y621..."; protože ale řídící nekoukají na údaj o změně, téměř vždy se diví, jaktože chci najedou FL370 nebo tak. Ideální řešení je v tomto případě samozřejmě přímo DEKOV a stoupání do 370
Takže buď můžu mít validní trať ve správném formátu a dohadovat se s ATC, nebo to tam prostě nepsat a mít nevalidní trať.
Létám pomalu, nízko a v zatáčkách brzdím.