Pro otázky ohledně software a připojení na VATSIMu. SB, FSInn, ASRC, VRC, EuroScope, ServInfo, ActiveSky a další.
By spira
#63402
Zdravím všechny,jsem úplný nováček a létám na FSX asi půl roku sám.Chtěl bych se připojit na VATSIM,ale jen tak,abych sledoval vlastní provoz a poslouchal komunikaci mezi piloty a ATC a přitom nerušil,..jen se díval a učil.Je možný nějaký způsob připojení bez jakékoli aktivity?Díky.
Uživatelský avatar
By PavelS
#63405
Jako ano, upřesnění:

- připojit se jako letadlo na ploše na stojánce
- vyplnit a odestal FPL [!!!!!!] a do jeho poznámky dopsat třeba OBSERVER
- naladit se na nějakého ATC v dosahu

Druhá možnost je připojit se jako observer pomocí VRC/ES, nainstalovat konfiguraci pro LKAA FIR a poslouchat pomocí toho. Současně vidíte radarovou situaci na vybraném území, bez možnosti letadla nějak řídit, nebo s nimi mluvit. Uvedené má ty výhody, že můžete poslouchat více řídících najednou a máte přehled , co se vlastně děje.

VACC CZ považuje takovou činnost za vyloženě ztrátu času a nepodporuje ji, protože dotyčnému nic nepřináší. Nenaučíte se ani komunikovat ani létat ani řídit.

Výslovně upozorňujeme, že je v pravidlech VATSIMU (www.vatsim.net) uvedeno, že letadlo, které nebude odpovídat na chat nebo na volání řídích po dobu delší než 30ti minut může být ze sítě násilně odstarněno, a toto platí i pro OBSERVERY při užití VRC/ES. VACC CZ mimoto považuje za normální projev slušnosti, aby se dotyčný ozval hned po tom, co jej někdo zavolá chatem nebo na frekvenci - nejméně je tedy nutné se naučit, jak s tím zacházet. Tím , že observujete se stáváte účastníkem dění a není to tak, že jakoby stojíte mimo - platí pro vás pravidla, jako pro ostatní.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Měl bych k tomu obvyklou obecnou poznámku: