Pro otázky ohledně software a připojení na VATSIMu. SB, FSInn, ASRC, VRC, EuroScope, ServInfo, ActiveSky a další.
Uživatelský avatar
By Adam
#99560
Vážení piloti,
tak jak jsem slíbil, návod je dokončen. Není to však takový návod, jak byste asi očekávali (že budu popisovat, jak si co nastavit, kolik % stratusů apod.), ale spíše jsem se zde zaměřil na nějaké výpočty počasí, které jsou právě s AS a Vatsimem spojeny a nikde v AS návodech byste je nenalezli. No, však uvidíte. :) P. S. Doporučuji začít číst od začátku a podrobně, ať se nestane, že se do toho nějak zamotáte. Snažil jsem se to však napsat co nejsrozumitelněji.

www.uloz.to/xSbg5z8/active-sky-navod-pdf

Souhlasím s tím, aby se článek ocitl na Wiki.
Díky,

Adam
Uživatelský avatar
By Lapak
#99562
Adame, je to parádní. Taky se rád rejpu v takovýchto, pro někoho, \"detailech\". Nicméně dávám k úvaze a diskuzi následující věc:
Když tam počítáš ty průměry směru větru, jeho rychlosti atd. (prostě ta část v excelu), tak podle mě ten tvůj postup moc nezohledňuje vzdálenosti mezi body. Uvedu příklad: Máme následující traťové body a mezi nimi tyto vzdálenosti: A 10 B 10 C 1000 D. Ten tvůj průměrovací postup pak dává síle a rychlosti větru nad všemi těmato body stejnou váhu i přesto, že mezi body C a D poletíme značně dýl. (Jasně, při letech po evropě se vám podobná situace nestane, ale když poletíte přes celou evropu a pak přes NAT do USA, tak tam ty rozdíly ve vzdálenostech mezi body už docela budou).
Takže podle mě, pokud chceme opravdu přesný průměr (teda alespoň z informací které máme - tj. vítr na bodech a ne na tratích), tak by možná stálo zato trochu upravit postup při počítání těch průměrů v tom excelu.
Navrhuju spočítat si průměry vždy mezi dvouma sousedníma bodama a následně počítat vážený! průměr těchto průměrů kde váhou bude vzdálenost těch konkrétních bodů mezi sebou. Ostatně napsat funkci v excelu na tohle nebude zas takovej problém.

Jak jsem říkal, dávám to k diskuzi, protože taky nejsem žádnej expert, jen mi to takhle přijde logičtější.
Uživatelský avatar
By Filipos
#99563
Máš to pěkný. Jen by ses možná divil, kolik provozovatelů i v reálu píše do letových plánků TAS zaokrouhlené na desítky :)

A taky dík za tip na Adacalc, je to super věcička!
By dan542
#99565
\"kdyby existoval nějaký program/www, kam by se vložila žádaná trať, a ten program by ji zpracoval a překonvertoval do souboru .pln\"

Existuje! Simroutes.com -> Generate Routes Zadá se trať, letiště odletu a příletu a dá se to vyexportovat do různých addonů a FSX (= *.pln). běžně plánuji na free verzi vRoute (pro PMDG exportuje jen placená), zkopíruji v text. podobě a na simroutes.com si to vyexportuju pro NGXko a AS2012 (FSX).
Uživatelský avatar
By Adam
#99571
Aha, díky, Dane! Přišel jsi na to! :)

Stránku Simroutes jsem neznal, ale nyní potvrzuji, že opravdu ty plány, které vyexportuje do .pln, jsou plně kompatibilní v AS. Mít FSC apod. tedy není nutnost díky tomuto.
Takže zde je odkaz přímo na zadání tratě: http://www.simroutes.com/fb2/ParseRoute.aspx

Adam
Uživatelský avatar
By torpy68
#99594
U AS2012 sa dá vypnúť započitavanie dát dep,dest a alt airports do toho priemeru,takze v averages by malo vsetko sediet.Aspon teda myslím.
Uživatelský avatar
By Lapak
#99598
Tak jsem teď koukal jak to přesně funguje v ASE a na té briefing page je pod seznamem bodů možnost zvolit vítr nad letištěma ve zvolené letové hladině. Takže pak by neměl ani být problém s těma průměrama co to dává a měly by normálně jít použít i bez toho exportu do excelu. (Až na to, že to nejspíš nezohledňuje vzdálenosti bodů jak jsem psal výše.)

Ale nechci rejpat a vypadat, že si nevážím cizí práce, fakt to máš pěkný a hlavně z toho nejspíš mnoho lidí pochopí o co jde :)